• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • to ten system za worek naszych pieniedzy? (1)

    kosztowal majatek a podczas testow skrocil czas przejazdu z gdynii do gdanska o 5 minut .... zenada.
    teraz daje pierwszenstwo komunikacji miejskiej wiec samochody beda jechaly jeszcze dluzej ... brawo!

    • 10 0

    • Samochody może dłużej ale w ostetecznym rozrachunku więcej ludzi zdoła się przemieścić...

      • 0 2

  • Autobusy niestety też nieraz łapią czerwoną falę, np. R.

    • 7 0

  • Fakt

    Tam gdzie nie ma świateł tam są odcinki rajdowe i kierowcy rozbryzgujący się na słupach (pół biedy jak tylko się).

    • 1 3

  • Kiedy światła na skrzyżowaniy Apollina - Chwarznienskiej? (3)

    Przy obecnym natężeniu ruchu nie można włączyć sie do ruchu z ulicy Apollina? Na zjeździe do Biedronki pomyślano oświatłach ale o mieszkańcach Chwarzna już nie

    • 16 7

    • Dokładnie i rondo albo światła na skrzyżowaniu Chwarznieńska - Wiczlińska

      Chwarzno - Wiczlino
      Korki - Korki

      • 6 1

    • Kolejne światła, w odległości ~50 m od skrzyżowania ze światłami z Biedronką? Na pewno "upłynnią" ruch w okolicy... Na Apollina tak długo się nie stoi, piszę na podstawie swoich codziennych doświadczeń z różnych godzin, również porannego i popołudniowego szczytu. Kierowcy jadący Chwarznieńską albo wpuszczają, albo trzeba chwilę poczekać, ale dramatu nie ma - nie bądźmy absurdalni. Wystarczy popatrzeć na liczbę progów na Amona i wyciągnąć wnioski, do jakich absurdalnych sytuacji może dojść, gdy zacznie się spełniać wszystkie postulaty...

      • 2 0

    • każdy wuj na swój strój

      światła tam do niczego potrzebne nie są. Toż to raptem kilka metrów od świateł przy biedrze... Chwarzno to nie centrum wielkiego miasta, tylko zapyziała dzielnica domków budowanych system gospodarczym z tego, co się udało nakraść za prlu. I nie piszcie, że to nie prawda, bo znam wielu takich, co kradli z podupadajacych państwowych przedsiębiorstw i się tam wtedy pobudowali i pamiętam te budowy, domki polepione z pierdyliarda gatunków zdobycznego materiału poobijane sajdingiem. Jedno co by się tam przydało, to drogi lokalne między domkami, bo cześć z nich to albo klepisko, albo stare płyty drogowe na których można urwać wydech.

      • 0 0

  • Zróbcie coś ze światłami w Gdyni na ul. Hutniczej na wysokości Makro. Pół miasta stoi, bo co chwilę zapala się zielona sygnalizacja dla wyjazdu z parkingu marketu ( a wyjeżdzających jest stosunkowo niewielu )

    • 7 2

  • Wydali na ten tristar tyle pieniędzy (2)

    Niby trochę lepiej skrzyżowaniach, korki były są i będą ludzie liczby aut nie zmniejszą, jednak nadal są miejsca gdzie długo się czeka na zielone światło

    • 43 6

    • Skoro sprawdzic sie nie da to na jakiej podstawie urzednik stwierdza zmniejszenie czasu przejazdu? Na podstawie symulacji komputerowej, która wielu czynników nie uwzglednia?

      • 2 0

    • długość oczekiwania na zmianę świateł jest funkcją liczby samochodów w ruchu

      wyzwaniem dla miasta i jego mieszkańców jest nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości (do 5 km).

      • 0 3

  • Tristar jest świetny. Odkąd go wprowadzono wielokrotnie udało mi się przejechać w Gdyni całą Zwycięstwa bez zatrzymywania, albo co najwyżej 2 razy.

    • 4 9

  • Znowu sciema

    Jak wprowadzali system to wpierali ze uplynni ruch o 25 do 30 procent gdzie w krajach z rozwinieta struktura drogowa osiagano max 15 procent. Planowali lapac piratow za przejazd na czerwonym lecz...nie patrzyli jaki system obsluguje ITD. To sa przekrety i wydawanie kasy

    • 6 0

  • Zalosne

    • 7 0

  • Korki korki korki bałagan

    W Gdyni liczą na cud i za pół darmo mysla ze sprawę rozwiąże farba i chipy

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane