• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Często jest odwrotnie

    Autobus, który ma minutę spoźnienia stoi na każdych światłach na Władysława IV, więc do Wzgórza/Armii Krajowej (my kierowcy autobusów) dojezdżamy już na 3 minutowym spoźnieniu i to w godzinach po 22 gdzie nie ma dużego ruchu.

    • 14 0

  • a ten system w ogóle działa w Gdyni?

    Nie zauważyłem żeby system działał stoję na każdych światłach nawet w nocy gdy pusto.

    • 13 0

  • Petla Babie doly.

    Czy tam naprawde potrzebny jest Tristar, przeciez to bedzie tylko wyrzucenie pieniedzy w bloto. Ruch tam znikomy. Wystarczyl by czujnik przy swiatlach. Autobus zbliza sie do petli elektromagnetycznej, obwod sie otwiera i swiatla sie zmieniaja nadajac priorytet dla autobusu.

    • 11 0

  • Kłamstwo powtórzone sto razy staje się prawdą.

    Ludzie ! Nie dajcie sobie wmówić że istnieje jakiś system tristar. Pracowałem przy montażu kamer przy tym fikcyjnym systemie. Na ten cel wydano grube miliony złoty, niestety pieniądze zostały rozdane między spółki, podwykonawców a sprzęt został kupiony najtańszy jaki był możliwy i to nie działa !!! Obudźcie się ludzie. Tym miastem rządzą złodzieje.

    • 13 0

  • Dzięki tristarowi

    Autobusy mają po min. 3 minuty spóźnienia między szczytami.

    • 6 0

  • TriStar to syf

    Powoduje korki, bezsens. Zlikwidować i tych co to kupili pod sąd

    • 11 0

  • gdyńscy włodarze t jedni z najgłupszych w Polsce

    • 10 1

  • Czy wyremontujecie

    Przy okazji te dziurawe drogi np. Unruga?

    • 7 1

  • W Gdańsku Tristar nie zaczął dobrze działać (przy stałej prędkości 50-55km/h nie da się przejechać więcej niż 3 skrzyżowań na

    zielonej fali) a już stwierdzili że spełnił swoją rolę i należy przestawić go dla UWAGA: pieszych .... Kiedy ta parodia władzy w Gdańsku się skończy?

    • 8 1

  • Czerwona fala

    Ruszamy a kolejne światła nas zatrzymują. Chyba ze się rusza z piskiem i rozpędza do 80 na dzień dobry to lecimy na pomarańczowym. I to w środku nocy! W8ec działanie tego sristart to dno. Grynia taka eko a czerwona fala i ciągle ruszania ze swiatel to wielokrotność szkodliwych substancji którymi wzbogacamy powietrze.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane