• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Gdyby to chociaz lapalo ludzi co jada na czerownym, robilo pomiar odcinkowy. A tak najwiecej ten tristar to daje golebia, maja nastepny slupek na ktory mozna usiasc aby sie wys*ac nad autem.

    • 13 2

  • Teraz to bedzie (11)

    jak w Gdańsku stoisz co chwila na światłach. Marnowanie czasu i paliwa kierowców. Najlepiej jeszcze pod sygnalizatorami wyświetlać reklamy- wtedy będziemy mieli kwintesencję naszej rzeczywistości.

    • 82 5

    • (5)

      A ile więcej dwutlenku węgla trafi w centrum do atmosfery. Samochody start, stop, start, stop itd. Do kompletu brakuje jeszcze miejskiego podatku od czystego powietrza oczywiście dla turystów.

      • 7 0

      • Na to jest prosty sposób. (4)

        Mierzenie czystości spalin na przeglądzie. Jeden diesel z lejącymi wtryskami syfi bardziej niż kilkadziesiąt sprawnych samochodów na światłach.

        • 2 6

        • Nie posiadasz auta, prawda? (3)

          Test emisji spalin jest punktem obowiązkowym każdego przeglądu okresowego.

          • 2 6

          • Nie robisz przeglądów, prawda?

            Co najwyżej światła sprawdzają

            • 2 2

          • Że co? Byłeś kiedykolwiek w życiu na przeglądzie? (1)

            Czy kiedykolwiek diagnosta wkładał Ci cokolwiek do rury wydechowej?
            Czy za kryterium "testu" uznajesz "nie zostawia chmury smogu na jałowym"?

            Check się nie świeci - jest świetnie. Świeci się, to przymkniemy oko.

            Ale skąd masz o tym wiedzieć jak dajesz stówkę w łapę i wyjeżdżasz jeżdżącym zagrożeniem z podbitym dowodem?

            • 0 3

            • Byłem

              I za każdym razem, od z grubsza 16 lat, wkładają sondę do rury wydechowej i mierzą.

              • 1 1

    • (4)

      wystarczalyby sekundniki pod sygnalizatorami. taniej i sprawniej. bez potrzeby zatrudniania urzednikow

      • 10 1

      • Po co, skoro wystarczy jechać 5-10km/h poniżej limitu żeby nie stać na światłach? (3)

        A, zapomniałem, poniżej limitu nie wolno...

        • 1 12

        • To przejedź tak od Armii Krajowej do Rafinerii (2)

          Cały czas prosto. Gwarantuje, że zaliczysz każde czerwone.

          • 6 0

          • Zwróć tylko uwagę, czy jesteś pierwszy na tym czerwonym.

            Jak dojeżdżasz do świateł, zatrzymujesz się za sznurkiem, a 2s później zapala się zielone, to zielona fala jest, tylko kierowcy nie potrafią jeździć :)

            • 1 3

          • Jak jedziesz powyżej dozwolonej prędkości na danym odcinku drogi, to zawsze zaliczysz czerwone światło. Na tym m.in. polega system Tristar czyli odpowiednia prędkości i płynność, a z jednym i drugim kierowcy mają zawsze problem, bo albo chcą udowodnić jaki mają szybki samochód i jadą za szybko albo piszą sms i zakłócają płynność czyli jadą wolno.

            • 1 2

  • tristar to przyszlosc

    • 2 13

  • tristar

    po co te badziewie.wczoraj Gdynia Stocznia ul Morska na tristarze dwa 141 w odstepie 10,,,,8 minut i robi się jeden i i po co wywalać mieszkańców pieniądze.

    • 12 1

  • Sterowanie (1)

    Jestem ciekaw jaki mądry steruje na Władysława czy to rano czy w nocy nie można przejechać normalnie tylko na każdych światłach trzeba stać ponoć ekologia

    • 26 1

    • I jeszcze żeby ludzie byli na przejściu albo inne pojazdy. Czeka się na czerwonym na pustyni krzyżówce

      • 11 0

  • Po co jak i tak nie działa ?

    Nie ma innych ważniejszych potrzeb w mieście ? Czerwona fala i tablice zmiennej treści (z napisem jedz ostrożnie) - taki pożytek.

    • 13 0

  • Czyli korki będą jeszcze większe...

    • 20 0

  • p.szczurek zwolnij pan rego ekonoma

    tristar bedzie ,ale nie ma na ulic plk.dabka nie mozna normalnie jechac ,chyba ,ze pada 2 godz.to wcale sie nie da przejechac,zielona ,unruga od kwiatkowskiego kierunek oksywie do wymiany. p. szczurek niech pan sie przejedzie po godz 14 w kierunku obluza oksywia zobaczy pan ze tam stanal czas 100lat temu WSTYD.

    • 25 0

  • spojrz na zdjecie

    dwa pojazdy jada w prawo ,w jedopasmowke normalny sajgon -afryka,trzeba sie nie znac na ruchu drogowym,zeby na drugim pasie namalowac strzelke w prawo.czy ten co to wprowadzil zna sie na ruchu drogowym -czy jeszcze pracuje.

    • 8 1

  • w komputerach zobaczą ze są korki za grube miliony.

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane