• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Ten system to ściema (1)

    W poniedziałek w godzinach 18.00 20.00 z elbląskiej do kokoszek jechałam 2 h. Myślałam że jest wypadek. Ale nie to ten fatalny system puszczał tylko po 3 auta! Masakra. W poprzek nikogo nie było a my staliśmy w gigantycznym korku. Gdynianie już wam współczuję

    • 7 0

    • Pewnie ktoś zapomniał przestawić przełącznik "róbmy na złość kierowcom" z tak na nie.

      • 1 0

  • Lody, lody

    I dlatego samorządy tak bardzo chcą mieć dostęp do funduszy europejskich. By kręcić takie lody, jak tristar. Baaardzo pomógł producentom... mieszkańcom niebardzo.

    • 4 1

  • Niech nie zapomną wyłączyć włączników zielonego dla pieszych

    I pozawijać tego czarną taśmą. Żeby przypadkiem w nocy za płynnie do szpitala nie dojechać. Tylko zaliczać na każdym skrzyżowaniu bez sensu czerwone

    • 1 1

  • Gdynia jest mistrzem

    Tak, wydawania pieniędzy na kompletnie nietrafione pomysły. Poza informacjami na przystankach komunikacji żadnych innych pozytywnych efektów. W nocy bez sensu zalicza się czerwone światła. Gdzie tu oszczędność i ekologia. Jak dostosujesz prędkość aby pokonywać skrzyżowania na zielonym płynnie zaraz zrobią z ciebie pirata drogowego. To tak działa nocą jak ruchu nie ma. W dzień żadna pomoc tylko paraliż kompletny. Korki zamiast ulec zmniejszeniu tylko się powiększają. Miliony wydane na fajerwerki. Użytkowość żadna lub znikoma. Nie TriStar upłynni tych tylko modernizacja dróg. Ale tu też widzimy często działania wręcz odwrotnie.

    • 6 0

  • Nie widać różnicy

    To jest jak z tym znanym przeziębieniem,
    nie widać różnicy,
    działa chyba bezobjawowo

    • 1 1

  • Nie dziala

    a zpewnoscia nie daje pierwszenstwa przejazdu autobusom. Np 147 jadace z Witomina, opoznione, po ruszeniu z przystanku na Wezle...ma czerwone. Wjezdza pod wiadukt i...ma znowu czerwone. I wisienka na torcie...jeszcze czerwone przed przystankiem Wzgorze. Wszystko np rano i to jeszcze w niedziele. Tak jest od lat!!! Kilka lat temu nawet ZKM studentow zatrudnial zeby jezdzili z kierowcami z Wezla i zapisywali swoje wlasne notatki celem usprawnienia / dostrojenia czasow przejazdu i...noc sie nie zmienilo. Tristar blednie wskazywal, wskazuje i nie zmieni sie to. Np Witomino, Redlowo Szpital, Wezel itp. Tlumacza ze...przystanki sa blisko i zgarnia sygnal z innego. Paranoja. Grube miliony poszly i....ZKM ma tylko maszynke do sprawdzania czy z przystnku bus odjechal o czasie czy nie. Pomijajac ze kierowcy nie maja sekundnika oraz ze...tristar przytrzymuje na przystankach po kilkanascie sekund. I nie wiesz czy czekac i nabierasz opoznienia czy to system sie wyglupia

    • 2 1

  • (6)

    "Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa." - i tak się właśnie zarabia miliony na drogich, słomianych inwestycjach (jak to było powiedziane w jednym kultowym filmie)

    • 49 0

    • (5)

      Ale co się dziwisz? Tak to właśnie działa! Jeśli kierowcy dzisiaj akceptują jakiś czas przejazdu na danycm odcinku to skrócenie tego czasu spowoduje pojawienie się kolejnych samochodów i powrót czadu przejadu do dalszych wartości. Liczba samochodów na drogach nie jest stała i ograniczona, w rezerwie jest dużo chętnych którzy tylko czekają na te większe przepustowości i kolejne parkingi. Efekt jest taki że samochodów przybywa i poprawy nie widać.

      • 0 8

      • (4)

        Nie znam nikogo kto by czekał z zakupem auta aż przepustowość się poprawi.
        Tym którzy narzekają polecam wybory, ale nie głosujcie rękoma tylko nogami. 7 lat temu się przeprowadziłem z Gdyni do Gdańska, polecam. Absurdów też tu nie brakuje, ale przynajmniej miasto się rozwija, a Gdynia to zapaść, zwłaszcza w centrum.

        • 8 0

        • (3)

          Oczywiście że nikt nie czeka aż się przepustowość poprawi (na przykład dlatego że się nie poprawi) ale zauważ, że w dowolnym momencie większość samochodów i tak nie jest używanych (nawet w godzinach szczytu) a duża część pasażerów komunikacji zbiorowej jest posiadaczami samochodów. Mamy tu zbiór osób które, z różnych powodów nie jadą samochodem a mogłyby i te osoby widzą "wzrosty przepustowości" i są gotowe je zagospodarować. Dlatego właśnie wszelkie akcje dodawania pasów do dróg i budowania parkingów niewiele dają. Nie da się jednak ukryć że to zależy od punktu siedzenia - pewnie dużej ilości ludzi wydaje się, że gdyby nie 40% a 80% ludzi dojeżdżało samochodami do pracy to wszyscy byliby szczęśliwi. Tyle że eksperymenty z wynoszeniem samochodu na ołtarze kończą się po prostu źle, amerykańce to sprawdzili dogłębnie.

          • 0 6

          • (2)

            Każda osoba sama decyduje czy bardziej jej się opłaca jechać komunikacją miejską czy samochodem. Zamiast sztucznie blokować samochody, lepiej poprawić jakość komunikacji miejskiej np. budując metro czy przynajmniej rozwijając sieć SKM. Budując bezkolizyjną komunikację miejską. Ogólnie trend powinien być taki, żeby szybciej można było dostać się czymkolwiek z A do B, a nie wolniej.

            • 4 0

            • (1)

              No i po to się czasem zabiera pasy samochodom żeby zrobić buspas... po prostu nie zawsze jest miejsce na kolejną szerszą drogę

              • 0 3

              • Nie słyszałem o żadnej linii metra czy SKM, która jeździłaby buspasem. A ani autobusy ani tramwaje nie są bezkolizyjne.

                • 0 0

  • Tristar

    Aby dowiedzieć się z tablic o której będzie najbliższy autobus nie trzeba wydawać milionów na system Tristar. Jadąc ul. Morską zatrzymuje się na każdych światłach, niezależnie z jaką prędkością się poruszam ! Dotyczy to każdej trasy na której działa system. Samorządy chcą jeszcze więcej pieniedzy z UE aby malować kółka na asfalcie lub robić z parkingów składowiska śmieci.

    • 5 0

  • Tristar

    To taka wydmuszka niby jest ale nikt go nie widział. Natomiast na pewno widać znikający hajs w przetargach

    • 7 0

  • Zielona fala (3)

    Nikt nigdy nie zapowiadał, że Tristar spowoduje zieloną falę. Bo to jest niemożliwe. Skrzyżowania są od siebie w różnej odległości. I nie da się tak ustawiać świateł aby dla jadących np z północy na południe i jednocześnie z południa na północ zmiana świateł na zielone korelowała z nadciągającym sznurem aut z obu kierunków. Do tego trudno porównać napływ aut np na Morską z bocznych ulic, jak np Wiejska a skrzyżowanie z Obwodnicą. Stąd różne czasy czerwonego światła w ciągu Morskiej. I to każdemu myślącemu powinno wyjaśnić, dlaczego zielonej fali nie da się ustawić. No, ale ponarzekać znowu jest okazja.

    • 0 14

    • Jak się nie da to po co Tristar?

      • 3 0

    • Nie rozumiem dlaczego nie ma zielonej fali akurat tam gdzie ja jeżdżę. Przecież to najważniejsza drogą w całym Trójmieście a wiem bo ja nią jeżdżę. Innymi ja nie jeżdżę więc tam priorytet dla świateł może być niski. Nie jest tak?

      • 0 3

    • Witamy na forum szeregowych pracowników urzędu miasta Gdyni

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane