• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Kiedy minie czas na utrzymanie projektu z dofinansowania UE to będą wygaszać projekt. (1)

    • 30 1

    • właśnie mija trawłość projektu, a rozwijają. Tak samo inne miasta w Europie roziają swoje ITS

      • 1 0

  • (1)

    Najlepszym rozwiązaniem była by budowa metra, a nie kolejne systemy, parkingi a korki jak były tak są...

    • 27 2

    • Wystarczyłaby estakada mad torami skm.

      Od Rumi do Pruszcza.

      • 1 0

  • (6)

    "Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa." - i tak się właśnie zarabia miliony na drogich, słomianych inwestycjach (jak to było powiedziane w jednym kultowym filmie)

    • 49 0

    • (5)

      Ale co się dziwisz? Tak to właśnie działa! Jeśli kierowcy dzisiaj akceptują jakiś czas przejazdu na danycm odcinku to skrócenie tego czasu spowoduje pojawienie się kolejnych samochodów i powrót czadu przejadu do dalszych wartości. Liczba samochodów na drogach nie jest stała i ograniczona, w rezerwie jest dużo chętnych którzy tylko czekają na te większe przepustowości i kolejne parkingi. Efekt jest taki że samochodów przybywa i poprawy nie widać.

      • 0 8

      • (4)

        Nie znam nikogo kto by czekał z zakupem auta aż przepustowość się poprawi.
        Tym którzy narzekają polecam wybory, ale nie głosujcie rękoma tylko nogami. 7 lat temu się przeprowadziłem z Gdyni do Gdańska, polecam. Absurdów też tu nie brakuje, ale przynajmniej miasto się rozwija, a Gdynia to zapaść, zwłaszcza w centrum.

        • 8 0

        • (3)

          Oczywiście że nikt nie czeka aż się przepustowość poprawi (na przykład dlatego że się nie poprawi) ale zauważ, że w dowolnym momencie większość samochodów i tak nie jest używanych (nawet w godzinach szczytu) a duża część pasażerów komunikacji zbiorowej jest posiadaczami samochodów. Mamy tu zbiór osób które, z różnych powodów nie jadą samochodem a mogłyby i te osoby widzą "wzrosty przepustowości" i są gotowe je zagospodarować. Dlatego właśnie wszelkie akcje dodawania pasów do dróg i budowania parkingów niewiele dają. Nie da się jednak ukryć że to zależy od punktu siedzenia - pewnie dużej ilości ludzi wydaje się, że gdyby nie 40% a 80% ludzi dojeżdżało samochodami do pracy to wszyscy byliby szczęśliwi. Tyle że eksperymenty z wynoszeniem samochodu na ołtarze kończą się po prostu źle, amerykańce to sprawdzili dogłębnie.

          • 0 6

          • (2)

            Każda osoba sama decyduje czy bardziej jej się opłaca jechać komunikacją miejską czy samochodem. Zamiast sztucznie blokować samochody, lepiej poprawić jakość komunikacji miejskiej np. budując metro czy przynajmniej rozwijając sieć SKM. Budując bezkolizyjną komunikację miejską. Ogólnie trend powinien być taki, żeby szybciej można było dostać się czymkolwiek z A do B, a nie wolniej.

            • 4 0

            • (1)

              No i po to się czasem zabiera pasy samochodom żeby zrobić buspas... po prostu nie zawsze jest miejsce na kolejną szerszą drogę

              • 0 3

              • Nie słyszałem o żadnej linii metra czy SKM, która jeździłaby buspasem. A ani autobusy ani tramwaje nie są bezkolizyjne.

                • 0 0

  • To będzie 10x gorzej niż było

    ...

    • 34 1

  • Skm!

    I co da tristar? Korki będą i tak. Mogliby skupić się na budowie skm! Bo komunikacja autobusowa nie jest alternatywą! Nawet jak będą buspasy. Jedyna droga na Obłuże, a jedyna alternatywna to przez Rumię!! Wstyd! Porażka!

    • 38 1

  • (2)

    Trasa z Chełm Stogi zatrzymujesz się na każdym skrzyżowaniu..... to jest zielona fala ?

    • 28 0

    • Na Chełmie nie masz Tristara, a na Podwalu Przedmiejskim Tristar ustawiony jest pod tramwaj

      • 0 0

    • A jeszcze spróbuj poza sezonem pojechać tramwajem, jak zalecają aktywiści, to wyjdzie godzina. Autem 15 minut, nawet mimo czerwonego światła na każdym skrzyżowaniu. A potem aktywiści zdziwieni "czemu wciąż tyle blachosmrodów na ulicach?" Temu, że szybciej, wygodniej, a jak ktoś nie ma sieciówki to i taniej. Ale i tak zamiast poprawiać komunikację miejską wolą utrudniać życie kierowcom i zmuszać ich do przerzucenia się na tramwaj.

      • 4 0

  • Przeciez (1)

    Wiadomo ze ten system nie działa jak powinien

    • 50 2

    • Ten system zupełnie nie działa.

      Ciekawe kto najwięcej zarobił na jego wprowadzeniu i jakie są związki tej osoby/osób z włodarzami.

      • 5 2

  • Robią aferę żeby zgarniać kasę

    To nikomu nie potrzebne, kierowcy sami by sobie lepiej poradzili

    • 31 0

  • Głupota (9)

    Wydawają kasę na coś, co działa odwrotnie do zamierzeń. Mamy w Gdyni czerwoną falę. A wystarczy wyłączyć światła i korków nie będzie

    • 106 11

    • tak jest

      racja

      • 6 0

    • Spokojnie, jak tylko w czerwcu wejdą nowe przepisy, światła będzie można wyłączyć.

      Ale coś mi się zdaje, że wtedy kierowcy zaczną krzyczeć o sygnalizację na każdym przejściu...

      • 1 2

    • Wystarczy zlikwidować samochody i korków nie będzie (2)

      • 5 10

      • Wystarczy zlikwidować pieszych i korków też nie będzie (1)

        • 6 5

        • Tak, to piesi powodują korki na obwodnicy.

          I rowerzyści. A tak w ogóle to przez slalom między porozrzucanymi hulajnogami.

          • 1 4

    • Czerowoen fale (1)

      Na Władysława IV, światła palą się na przemian, czerwone zielone.
      Parę lat temu jakiś Pan z urzędu powiedział, że to specjalnie tak zaprogramowanie, żeby wyhamowywać kierowców.
      Co byśmy zrobili bez tych depili.

      • 4 1

      • Pewnie byśmy śmigali 120 po władka aż by się ktoś zabił.

        • 1 1

    • Przemyśl to dobrze... po wyłączeniu świateł korki będą i to jeszcze większe... (1)

      ... z powodu pieszych, którzy za chwilę będą mieli pierwszeństwo już w momencie stania przy krawędzi jezdni. Poza tym korki będą w przecznicach. Jak Kargul - najpierw palniesz a potem pomyślisz.

      • 0 0

      • fajne pierwszeństwo pieszego - na tamten świat

        • 0 0

  • ekologia w/g Tristar-zatrzymanie-ruszanie,zatrzymanie -ruszanie,zatrzymanie-ruszanie (1)

    ten system jest wrogiem ludzi,czasu i pieniędzy..

    • 47 0

    • Sponsorowany przez wytwornie klockow i tarcz hamulcowych oraz kompanie paliwowe.

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane