• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Pieniądze wyrzucone w błoto....

    Nic nie ułatwia bo słabo działa przy takim natężeniu ruchu....

    • 6 0

  • Od mieszania herbata nie będzie słodka..

    Zamiast w drogie zabawki dla urzędników lepiej włożyć pieniądze w przebudowę dróg tam gdzie największe korki...

    • 7 0

  • No żeśmy wpadli jak g..... w wentylator

    • 2 0

  • Kiedy światła na skrzyżowaniy Apollina - Chwarznienskiej? (3)

    Przy obecnym natężeniu ruchu nie można włączyć sie do ruchu z ulicy Apollina? Na zjeździe do Biedronki pomyślano oświatłach ale o mieszkańcach Chwarzna już nie

    • 16 7

    • każdy wuj na swój strój

      światła tam do niczego potrzebne nie są. Toż to raptem kilka metrów od świateł przy biedrze... Chwarzno to nie centrum wielkiego miasta, tylko zapyziała dzielnica domków budowanych system gospodarczym z tego, co się udało nakraść za prlu. I nie piszcie, że to nie prawda, bo znam wielu takich, co kradli z podupadajacych państwowych przedsiębiorstw i się tam wtedy pobudowali i pamiętam te budowy, domki polepione z pierdyliarda gatunków zdobycznego materiału poobijane sajdingiem. Jedno co by się tam przydało, to drogi lokalne między domkami, bo cześć z nich to albo klepisko, albo stare płyty drogowe na których można urwać wydech.

      • 0 0

    • Kolejne światła, w odległości ~50 m od skrzyżowania ze światłami z Biedronką? Na pewno "upłynnią" ruch w okolicy... Na Apollina tak długo się nie stoi, piszę na podstawie swoich codziennych doświadczeń z różnych godzin, również porannego i popołudniowego szczytu. Kierowcy jadący Chwarznieńską albo wpuszczają, albo trzeba chwilę poczekać, ale dramatu nie ma - nie bądźmy absurdalni. Wystarczy popatrzeć na liczbę progów na Amona i wyciągnąć wnioski, do jakich absurdalnych sytuacji może dojść, gdy zacznie się spełniać wszystkie postulaty...

      • 2 0

    • Dokładnie i rondo albo światła na skrzyżowaniu Chwarznieńska - Wiczlińska

      Chwarzno - Wiczlino
      Korki - Korki

      • 6 1

  • (12)

    Gdyńska logika. Wprowadzić priorytet dla autobusów, dziwić się, że są korki, wprowadzić buspasy jako rozwiązanie problemu korków. Brawo Gdynia.

    • 68 15

    • Czerwona fala dla autobusów (4)

      Spokojnie, zielona fala dla spoźnionych autobusów polega na zapalaniu czerwonych swiateł tuż przed nim. Z minuty opóźnienia robi się 3 oraz więcej i to często gdy z poprzecznych dróg nikt nie wyjeżdża. Najlepszy przykład to Władysława IV lub skrzyżowanie Zwycięstwa/Wielkopolska.

      • 5 0

      • opowiadasz brednie (3)

        gdzie w Gdyni masz naprawdę mocno spóźnione autobusy czy trolejbusy? - ja z takim przypadkiem się jeszcze nie spotkałem

        • 3 2

        • (1)

          No przecież prowadzę często autobus w Gdyni w godzinach póznowieczorych to chyba wiem ile mam spóźnienia. 3 minuty mimo braku ruchu to norma, a wszystko z powodu nielogicznie działającej sygnalizacji. Inne autobusy też mają takie spóźnienia

          • 0 0

          • a może jednak

            to kwestia złego rozpisania czasu przejazdu? Twój czas to czas realny, a czas na rozkładzie to rozpisany przez kogoś z dyspozytorni/zarządu, kto nigdy nie przejechał całej trasy w życiu. Niestety ale Google maps nie wystarczy.

            • 0 0

        • Jak to gdzie masz mocno spóźnione autobusy? W opowieściach samochodziarzy :-)

          • 1 2

    • buspasy to akurat jedne z lepszych rzeczy jakie w Gdyni wymyślono (6)

      korek i tak będziesz miał ale mniejszy bo więcej ludzi pojedzie autobusem, a oni w ogóle korka mieć nie będą

      • 5 10

      • może czas wprowadzić obowiazek jazdy z pasażerem w mieście (1)

        sam kierowca = mandat 500zł

        • 1 12

        • nie

          nie

          • 1 1

      • Buspass (1)

        To bardzo dobre rozwiazanie, niestety lokalizacja co po niektorych w Gdyni to kpina. Buspass na estakadzie to porazka. Autobusy powinny jezdzic dolem ekstakady i wlaczasie do ruchu na laczniku z ulica Unruga z pierwszenstwem przejazdu.

        • 7 1

        • Tam nie da rady

          Bo tam jest dziura, której waleczny Urząd Miejski nie umie naprawić bo tego się nie da zrobić białą farbą i być może by trzeba nawet wydać na to pieniądze!

          • 3 0

      • Ja (1)

        Fajnie jest śnić na jawie a nie godzić się z faktami. Gdynianie do pracy jeżdżą do Gdańska i nikt nie będzie jechał z Północnych dzielnic Gdyni autobusem , bo samochodem i obwodnica jest szybciej i sprawniej. Niestety Gdynia nie potrafiła ściągnąć do swoich biurowców prawdziwego biznesu dającego godną pracę zgodną z aspiracjami młodych.

        • 5 1

        • Jaki biznes chciałby się otworzyć w biurowcu który nie ma dobrej komunikacji?

          I kółko się zamyka.

          • 4 0

  • Nie działa.

    także proszę zwrócić pieniądze podatników.

    • 2 0

  • Tristar (3)

    Hehe

    • 54 4

    • rozbudowa dróg tylko zwiększa problemy wywołane nadmiarem samochodów w mieście (1)

      jeszcze tego nie potrafisz skojarzyć?

      • 1 7

      • rozbudowa dróg rowerowych tylko zwiększa problemy wywołane nadmiarem rowerów w mieście.

        jeszcze tego nie potrafisz skojarzyć?

        • 4 1

    • Na zdjęciu fajnie gościu się wbija w prawo przez linię ciągłą ze środkowego pasa.

      • 2 2

  • Zamiast dróg

    to mamy system zarządzania korkami...

    • 5 0

  • Nachalne ładowanie kasy w trupa

    Już wszyscy wiemy, że inwestycje takie jak:
    - stadion w Letnicy,
    - Tristar
    + lotnisko Kosakowo
    są kompletnie bezsensu.

    Jaki jest sens dalszego ładowania kasy?
    Walczymy o skrócenie czasu przejazdu o 0,00001 s ?

    Dajcie tę kasę na coś innego - np. ławki nad morzem, naprawę ulic i chodników, pielęgnacje drzew.

    • 5 0

  • Przexiez to nie dziala! (3)

    Pachnie tu mi przekrętem

    • 80 1

    • Coś tam działa ale nie wszystkie skrzyżowania są nim objęte więc efekt nie jest taki jaki mógł by być

      • 0 1

    • Tristar

      Działa! Przecież ktoś zgarnia publiczne pieniądze do własnej kieszeni !

      • 2 1

    • Pamiętaj mój chłopcze, że największe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach.

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane