• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar podłączany na północy Gdyni. Ul. Unruga w systemie, niebawem ul. płk. Dąbka

Patryk Szczerba
18 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej. Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej.

Ulica UnrugaMapka w Gdyni została podłączona do systemu Tristar. Największe zmiany powinni odczuć kierowcy na skrzyżowaniu z Kwiatkowskiego. Operatorzy systemu na bieżąco będą mogli reagować na pojawiające się korki i zatory.



Czy zauważasz działanie Tristara podczas zatorów na skrzyżowaniach?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że nie sprawdza się, a na "zieloną falę" na głównych drogach można trafić tylko nocą. Inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły, a na pewno zostały rozładowane na najbardziej newralgicznych skrzyżowaniach.

Tristar na ul. Unruga



Urzędnicy nie mają wątpliwości - twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Tyle że trudno jest to dokładnie sprawdzić, bo samochodów na drogach przybywa.

Obecnie do systemu są podłączane ulice na północy Gdyni. Trwa kalibracja systemu na ul. Unruga, co powinno wkrótce rozładować korki zwłaszcza na skrzyżowaniu z estakadą Kwiatkowskiego.

- Po latach pracy w trybie stałoczasowym przeszło do pracy w trybie adaptacyjnym, czyli automatycznie dostosowuje się do zmiennych warunków ruchu poprzez zmianę długości sygnału w zależności od bieżących potrzeb, czyli liczby pojazdów. Sterowniki komunikują się ze sobą, a wpływ na ich bieżące działanie mają operatorzy systemu - mówi Michał Felon, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Obecnie w Gdyni w systemie Tristar pracuje 79 ze 103 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Niebawem Tristar na płk. Dąbka i Chwarznieńskiej



Kolejnym etapem będzie podłączenie skrzyżowań w ciągu ul. płk. DąbkaMapka, ale na to trzeba poczekać do przekładanego już dwukrotnie zakończenia przebudowy ul. Kwiatkowskiego. Gdy robotnicy skończą tam prace, będzie można zacząć wykonywać podłączenia kablowe.



W 2022 r. Tristar pojawi się także na najdalej wysuniętym na zachód w Gdyni skrzyżowaniu z sygnalizacją: Chwarznieńskiej z KrauzegoMapka.

W tym miejscu zostały zlecone już prace związane z wykonaniem połączeń światłowodowych. Przygotowane są do wymiany oprogramowania w sterowniku.

- Przewidywany termin zakończenia robót to 2022 r. - obiecuje Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta, który kandydował z okręgu obejmującego Chwarzno i Wiczlino.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (176) 1 zablokowana

  • Jak nie bylo tristara jezdzilo sie plynniej po Gdyni.

    Korki byly rzadkoscia.Dzis brak korkow to rzadkosc.

    • 5 2

  • System do wyprowadzania pieniedzy z budzetu miasta

    Tak samo jak w warmińsko mazurskim

    • 10 1

  • Będą jeszcze większe korki.

    • 4 0

  • Coś zepsuto (3)

    Ja się właśnie zastanawiałem co tam przestało grać w ostatnich tygodniach przy wyjeździe z oksywia zielone na Unruga nie jest zgrane z światłem na wjazd na estakadę. Dzięki temu niby ma się zielone żeby skręcić w lewo na estakadę ale 15 metrów dalej światła zatrzymują ruch i tworzą zator.

    • 42 0

    • Tak jest od zawsze..... (1)

      przyzwyczaj się, niestety, stara sprawa jak wiele innych w tym rejonie.

      • 3 1

      • Właśnie wcześniej się tam skręcało płynnie. Coś na przestrzeni ostatniego miesiąca się zdesynchronizowało.

        • 3 0

    • tygodniach, a system od kilku dni!

      • 1 0

  • Nic sie nie zmieni jak sie nie usunie z ulic piratów drogowych których są setki w trójmiejscie

    • 3 1

  • Alee będzie katastrofa

    • 3 0

  • Ciekawe czy ten Tristar z Gdyni, spotka ten sam los co ten w Gdańsku?

    System nieużywany, nikt nie sprawuje nad tym nadzoru. Miliony wydane w błoto. Ale to w tym kraju już standard.

    • 7 0

  • o ja pi.... kolejne korki...

    kolejne zmarnowane pieniądze...

    • 5 1

  • "sami robimy projekty sygnalizacji świetlnej" no wreszcie od pana Wawrzonka wiem kto ponosi odpowiedzialność za to że musze stać dwa cykle zmiany świateł zanim będę mógł wjechać z al. Adamowicza w aleję AK co ma miejsca codziennie ok. 6.20.Co z tego że pojazdu z ul. Jabłoniowej zatrzymują się by przepuścić pojazdy zjeżdżające z alei. AK stoję i czekam jedną zmianę potem dopiero drugi cykl i już, i już minęły 2 minuty stania bo ktoś w ZDiZ tak wymyślił ( a za mną stoją kolejne pojazdy-cykl wjazdu pozwala na przejazd 3 max 4 pojazdów)

    • 4 0

  • Triatar, jaki efekt (1)

    Co daje ten system?
    Ja nie widzę efektu , jazda z przepisami to z czerwonego na czerwone.

    • 9 2

    • Tristar to nie tylko TY. Tak samo jak każdy ITS. U nas to też transport zbiorowy

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane