- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (138 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (234 opinie)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (37 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (81 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (168 opinii)
- 6 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (277 opinii)
Tristar podłączany na północy Gdyni. Ul. Unruga w systemie, niebawem ul. płk. Dąbka
Ulica Unruga w Gdyni została podłączona do systemu Tristar. Największe zmiany powinni odczuć kierowcy na skrzyżowaniu z Kwiatkowskiego. Operatorzy systemu na bieżąco będą mogli reagować na pojawiające się korki i zatory.
Tristar na ul. Unruga
Urzędnicy nie mają wątpliwości - twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Tyle że trudno jest to dokładnie sprawdzić, bo samochodów na drogach przybywa.
Obecnie do systemu są podłączane ulice na północy Gdyni. Trwa kalibracja systemu na ul. Unruga, co powinno wkrótce rozładować korki zwłaszcza na skrzyżowaniu z estakadą Kwiatkowskiego.
- Po latach pracy w trybie stałoczasowym przeszło do pracy w trybie adaptacyjnym, czyli automatycznie dostosowuje się do zmiennych warunków ruchu poprzez zmianę długości sygnału w zależności od bieżących potrzeb, czyli liczby pojazdów. Sterowniki komunikują się ze sobą, a wpływ na ich bieżące działanie mają operatorzy systemu - mówi Michał Felon, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Obecnie w Gdyni w systemie Tristar pracuje 79 ze 103 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na Obłużu i Pogórzu
Niebawem Tristar na płk. Dąbka i Chwarznieńskiej
Kolejnym etapem będzie podłączenie skrzyżowań w ciągu ul. płk. Dąbka, ale na to trzeba poczekać do przekładanego już dwukrotnie zakończenia przebudowy ul. Kwiatkowskiego. Gdy robotnicy skończą tam prace, będzie można zacząć wykonywać podłączenia kablowe.
W 2022 r. Tristar pojawi się także na najdalej wysuniętym na zachód w Gdyni skrzyżowaniu z sygnalizacją: Chwarznieńskiej z Krauzego.
W tym miejscu zostały zlecone już prace związane z wykonaniem połączeń światłowodowych. Przygotowane są do wymiany oprogramowania w sterowniku.
- Przewidywany termin zakończenia robót to 2022 r. - obiecuje Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta, który kandydował z okręgu obejmującego Chwarzno i Wiczlino.
Dzielnice Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (176) 1 zablokowana
-
2022-01-18 11:12
Tristar robi robotę. Popieram rozwoj tego systemu
Janusz
- 0 14
-
2022-01-18 11:11
Tristar? Najwieksze przeklenstwo ruchu ulicznego!
Dwóch skrzyzowan nie przejedziesz na zielonym. Taka to gdynska ekologia! Być może wynika to z niekompetencji bądź zlosliwosci operatorów, często zatrudnionionych dzięki panującej modzie na nepotyzm...może!
- 8 1
-
2022-01-18 10:58
"sami robimy projekty sygnalizacji świetlnej" no wreszcie od pana Wawrzonka wiem kto ponosi odpowiedzialność za to że musze stać dwa cykle zmiany świateł zanim będę mógł wjechać z al. Adamowicza w aleję AK co ma miejsca codziennie ok. 6.20.Co z tego że pojazdu z ul. Jabłoniowej zatrzymują się by przepuścić pojazdy zjeżdżające z alei. AK stoję i czekam jedną zmianę potem dopiero drugi cykl i już, i już minęły 2 minuty stania bo ktoś w ZDiZ tak wymyślił ( a za mną stoją kolejne pojazdy-cykl wjazdu pozwala na przejazd 3 max 4 pojazdów)
- 4 0
-
2022-01-18 10:55
o ja pi.... kolejne korki...
kolejne zmarnowane pieniądze...
- 5 1
-
2022-01-18 10:33
Ciekawe czy ten Tristar z Gdyni, spotka ten sam los co ten w Gdańsku?
System nieużywany, nikt nie sprawuje nad tym nadzoru. Miliony wydane w błoto. Ale to w tym kraju już standard.
- 7 0
-
2022-01-18 10:25
Alee będzie katastrofa
- 3 0
-
2022-01-18 10:23
Nic sie nie zmieni jak sie nie usunie z ulic piratów drogowych których są setki w trójmiejscie
- 3 1
-
2022-01-18 10:09
Będą jeszcze większe korki.
- 4 0
-
2022-01-18 09:53
System do wyprowadzania pieniedzy z budzetu miasta
Tak samo jak w warmińsko mazurskim
- 10 1
-
2022-01-18 09:51
Jak nie bylo tristara jezdzilo sie plynniej po Gdyni.
Korki byly rzadkoscia.Dzis brak korkow to rzadkosc.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.