• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar podłączany na północy Gdyni. Ul. Unruga w systemie, niebawem ul. płk. Dąbka

Patryk Szczerba
18 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej. Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej.

Ulica UnrugaMapka w Gdyni została podłączona do systemu Tristar. Największe zmiany powinni odczuć kierowcy na skrzyżowaniu z Kwiatkowskiego. Operatorzy systemu na bieżąco będą mogli reagować na pojawiające się korki i zatory.



Czy zauważasz działanie Tristara podczas zatorów na skrzyżowaniach?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że nie sprawdza się, a na "zieloną falę" na głównych drogach można trafić tylko nocą. Inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły, a na pewno zostały rozładowane na najbardziej newralgicznych skrzyżowaniach.

Tristar na ul. Unruga



Urzędnicy nie mają wątpliwości - twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Tyle że trudno jest to dokładnie sprawdzić, bo samochodów na drogach przybywa.

Obecnie do systemu są podłączane ulice na północy Gdyni. Trwa kalibracja systemu na ul. Unruga, co powinno wkrótce rozładować korki zwłaszcza na skrzyżowaniu z estakadą Kwiatkowskiego.

- Po latach pracy w trybie stałoczasowym przeszło do pracy w trybie adaptacyjnym, czyli automatycznie dostosowuje się do zmiennych warunków ruchu poprzez zmianę długości sygnału w zależności od bieżących potrzeb, czyli liczby pojazdów. Sterowniki komunikują się ze sobą, a wpływ na ich bieżące działanie mają operatorzy systemu - mówi Michał Felon, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Obecnie w Gdyni w systemie Tristar pracuje 79 ze 103 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Niebawem Tristar na płk. Dąbka i Chwarznieńskiej



Kolejnym etapem będzie podłączenie skrzyżowań w ciągu ul. płk. DąbkaMapka, ale na to trzeba poczekać do przekładanego już dwukrotnie zakończenia przebudowy ul. Kwiatkowskiego. Gdy robotnicy skończą tam prace, będzie można zacząć wykonywać podłączenia kablowe.



W 2022 r. Tristar pojawi się także na najdalej wysuniętym na zachód w Gdyni skrzyżowaniu z sygnalizacją: Chwarznieńskiej z KrauzegoMapka.

W tym miejscu zostały zlecone już prace związane z wykonaniem połączeń światłowodowych. Przygotowane są do wymiany oprogramowania w sterowniku.

- Przewidywany termin zakończenia robót to 2022 r. - obiecuje Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta, który kandydował z okręgu obejmującego Chwarzno i Wiczlino.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (176) 1 zablokowana

  • Błędem jest ciągłe dostawianie kolejnych osiedli przy tej samej drodze sprzed 30 lat, o tej samej przepustowości, to się nie zmieniło. Zaczekajcie, aż wprowadzą się ludzie na nowe osiedla to ten wasz żałosny system nic nie da. Wybudowaliście lotnisko na babich dołach, które na szczęście jest nie czynne, wtedy dopiero byłby paraliż. Żałosne rozwiązania, będzie tylko gożej a nie lepiej.

    • 0 1

  • 300mln na Tristar (1)

    Złośliwy Tristar jak krew w piach - jadę przepisowo - ciągle czerwona fala. Kolejne skrzyżowania - wszystkie na czerwono. Może to o to chodzi, by przycisnąć i przejechać, a przy okazji smerfy mandacik wlepią...

    • 4 1

    • 300?? Może od razu 5 mld zł

      • 0 0

  • Fatalny jest ten system. (4)

    A już światła żółte po godz. 22.00, gdy niewiele jest aut, to tylko generuje większe zanieczyszczenia środowiska. No, ale po co ja to piszę. Ochrona środowiska jest tylko po to, by przez te hasła wyciągać pieniądze z naszej kieszeni.

    • 40 9

    • Żółte bardziej dymią? :o

      • 2 0

    • Ktokolwiek oprócz oczywistych beneficjentów uważa, że to coś działa i warte było 100 mln zł?

      • 1 1

    • (1)

      Najlepsze w tym wszystkim jest to, że o środowisko dbają kierowcy, którzy je niszczą :)

      • 0 2

      • kierowcy mówią że dbają o środowisko

        podczas gdy faktycznie je niszczą

        • 0 1

  • Nieudane inwestycje.

    A gdzie metro???? Może już czas o tym pomyśleć na takie potrzeby społeczne. Nieudaczne decyzje i udziubdziane drogi. To jest porażka i wstyd dla Trójmiasta.

    • 0 0

  • Tristar to lipa

    Ten cały Tristar to ewidentna lipa , teoretycznie bardzo prosty system ja na dzisiejsze czasy za setki milionów złotych, oczywista sprawa ze około 10 % musiało wrócić do kieszeni decydentów którzy zamówili ten szajs.
    Przykładowo na węźle Chwarzno z obwodnicą które to niby jest podłączone do tego cuda ustawienie świateł jest tak fatalne że jakakolwiek ręczna regulacja poprzedzona 2-3 dniowa obserwacją potoków komunikacyjnych byłaby o 100% lepsza , a tak zielone światło jest najdłużej z kierunku gdzie jest najmniej samochodów , a tam gdzie korek robi się największy to trzeba czekać kilku zmian świateł .

    • 1 2

  • Arek (1)

    TriStar nie istnieje, nie działa, to kłamstwo i wydają pieniądze na coś co nie istnieje. Wystraczy pojechać do Rotterdamu - miasta większego od Trójmiasta - tam ciągle obojętnie w którą stronę nie jedziesz to jedziesz na zielonym. 3 miesiące tam byłem i może z 3 razy w godzinach szczytu stałem na czerwonych

    • 0 0

    • Mają taki sam system its.

      • 0 0

  • xman (1)

    Historia tego paszkwila od poczatku służyła tylko zarobkowi osob 3 . Nie istniejącą obecnie firma sigarden zrobila nie potrzebne nikomu komputery autorskie które można bylo po prostu kupic bez wymyslania kola na nowo na zacofanje technologi intel atom , robili podwykonastwo dla intel tomi dev kuty byly na stanie. Brak wsparcia sieci neuronowych itp. Od poczatku pewien pan z gdanska co go stryzoryk zabil zainteresowany byl biała lista czyli spisem numerow rej omijanych przez system rejestracji wykroczen. Problem sam sie rozwiazal system niedziala prawidlowo od początku. Firmie Sigarden udalo sie przestac istnieć przed obowiązkiem wymiany komputerów monitorujących wramach gwarancji . Nastepnie qumac przejoł projekt ....... Juz tez tez ich niema Tomasz .W i przyjaciele z OBC daja radę

    • 1 1

    • Zawisz weź już się zamknij... A SiGarden zastąpiony innym sprzętem już od dawna

      • 0 0

  • Proste?!

    Nie widać działania Tristara, tak w większości oceniają czytelnicy . Nie widać bo nie ma jak widać. Dlatego, że nie wiemy jak by to było gdyby go nie było. To chyba logiczne. A uwagi "znawców" tematu, którzy już oceniają go źle, można po prostu olać. Poczekamy, zobaczymy, bo jak było bez systemu wielu z nas wie.

    • 0 0

  • Mega niewypal

    Żeby to jeszcze coś dawało, zachęcam do przemierzenia odcinków: Wrzeszcz, oliwa koło Leroy a najbardziej koło parku Oliwskiego, Sopot w zasadzie cały, ale nic nie pobije tego najnowszego skrzyżowania Al Niepodległości z Malczewskiego.mistrzostwo!!!

    • 1 0

  • Ciekawa sytuacja

    W ostatnim czasie była Awaria tych świateł na unruga i najciekawsze było że nie bylio żadnego korka a godzina 17. Ludzie na przejściu przechodzili wg potrzeb a kierowce normalnie się wpuszczali i nie było żadnego problemu.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane