• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar zgodnie z planem, ale nie wszystko zadziała od razu

Patryk Szczerba
4 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
To już ostatnie tygodnie przed pełnym uruchomieniem systemu Tristar w Trójmieście. To już ostatnie tygodnie przed pełnym uruchomieniem systemu Tristar w Trójmieście.

Czy Tristar zostanie uruchomiony za kilka tygodni? Coraz więcej wątpliwości mają w tym zakresie gdyńscy kierowcy obserwujący prace przy sygnalizatorach. Swoje uwagi zgłasza też gdyński ZKM. Urzędnicy przekonują, że system do końca roku zostanie skalibrowany i ma działać w pełni w pierwszych miesiącach 2015 roku.



Kto najbardziej skorzysta na wprowadzeniu Tristara?

Start systemu Tristar, którego całkowity koszt wynosi ok. 160 mln zł (z czego Unia Europejska daje 136 mln zł, zaś pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni) był już przesuwany kilkukrotnie. Władze Trójmiasta zapowiadały od kilku miesięcy, że końcówka bieżącego roku to już w pełni realna data, kiedy wszystkie procedury, w tym także odbiorowe, powinny zostać zakończone. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy Tristar ma szansę stać się prezentem gwiazdkowym dla kierowców.

- Na pewno do końca roku zostanie wykonana kalibracja systemu. Później potrzebne są procedury odbiorowe, które mogą potrwać nawet pół roku. Wcześniej odbędą się też niezależne badania pomiaru efektu komunikacyjnego i wtedy będzie można zapłacić wykonawcy ostatnią ratę. Nieoficjalne testy w tym względzie wypadły bardzo pomyślnie - wyjaśnia Krzysztof Łutowicz z Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Oprócz testów trwają także ostatnie prace drogowe. Najwięcej dzieje się w Gdyni. Wciąż trwają bowiem roboty w ramach umów uzupełniających możliwych dzięki dodatkowym środkom finansowym, które pozostały po rozstrzygnięciu pierwszego przetargu. W efekcie zakres działania systemu mógł być rozszerzony.

- Udało się dołożyć skrzyżowania na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, dwie krzyżówki na Witominie w okolicach Centrum Witawa zobacz na mapie Gdyni oraz przejazd przy ul. Wiśniewskiego, Polskiej i al. Solidarności zobacz na mapie Gdyni. Są one realizowane w ramach tzw. umów uzupełniających, jednak ich odbiory pozostaną bez wpływu na rozpoczęcie działań systemu - tłumaczy Jacek Oskarbski, z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

W Gdańsku natomiast w ramach uzupełnienia Tristar pomoże sygnalizatorom na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna zobacz na mapie Gdańska oraz przejściu dla pieszych na ul. Hallera pomiędzy Reja i Wyspiańskiego zobacz na mapie Gdańska. Ponadto zostaną zamontowane, przede wszystkim w tramwajach, kolejne urządzenia dających możliwość efektywnego przejazdu komunikacji miejskiej. Pojawią się także w nowych pojazdach gdyńskiego ZKM.

Ich montaż zaplanowany jest na 2015 rok.

- Pozostanie to bez wpływu dla kierowców, ani na działanie innych elementów takich jak tablice o zmiennej treści, czy urządzenia planujące podróż komunikacją miejską. Część z nich będzie po prostu montowana w autobusach, które dopiero zostaną zakupione. Liczymy, że pomogą w zorganizowaniu dobrej komunikacji miejskiej - dodaje Oskarbski.

Oczekiwań względem Tristara nie ukrywają przedstawiciele gdyńskiego ZKM. Choć do końca z testów systemu zadowoleni nie są, zapewniają, że wszystkie problemy są na bieżąco rozwiązywane.

- Centrala ruchu z dyspozytorem odbyła niedawno przeprowadzkę z pl. Konstytucji na ul. 10 Lutego. Dzięki niej mamy podgląd na kamery i dużo lepsze warunki do pracy. W ponad 300 pojazdach są już urządzenia pozwalające na określenie położenia danego autobusu. Nie było natomiast testów elementu, który ma dawać priorytet pojazdom komunikacji miejskiej, więc tutaj można mówić o wątpliwościach - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM.

Te dotyczą także mandatów wydawanych na podstawie danych z zamontowanych na skrzyżowaniach kamer. Miało być ich około 60, a ich zadaniem miała być m.in. kontrola przejazdu na czerwonym świetle. Generalny Inspektor Transportu Drogowego wydał Gdyni takie zezwolenie jedynie dla kamer na dwóch skrzyżowaniach.

Niedozwolony przejazd będzie rejestrowany na skrzyżowaniach Morskiej z obwodnicą zobacz na mapie Gdyni oraz Trasą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. W Sopocie mandat będzie można dostać za przejazd na czerwonym na skrzyżowaniu alei Niepodległości z ulicą Malczewskiego zobacz na mapie Sopotu, natomiast w Gdańsku kierowcy muszą mieć się na baczności m.in. w okolicach Bramy Oliwskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska oraz Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska.

Kamery od grudnia będą pomalowane na żółto i specjalnie oznakowane. Reszta poczeka na akceptację Generalnego Inspektora Transportu Drogowego.

- Wszystko zależy od statystyki. Jeśli liczba wypadków w danym miejscu znacząco wzrośnie, to GITD z pewnością przychyli się do naszych próśb i obraz z kamer będzie mógł służyć jako dowód do wystawienia mandatu. Zakładam, że w tej kwestii sytuacja będzie dynamiczna - wyjaśnia Łutowicz.

Miejsca

Opinie (257) 6 zablokowanych

  • 2lata spoznienia

    Zgodnie z planem? Miał byc skończony w 2013!!!

    • 0 0

  • a Cebulaki już od 2 misięcy blokują lewy pas pod górę na lesnym odcinku Słowackiego jadąc 70km/h (3)

    Sołtysie jak nie wyprzedzasz to wypad na prawy pas !!!!!

    • 19 20

    • (2)

      wypad na tor wyscigowy, skoro nie umiesz sie zachowac normalnie

      • 16 15

      • nie myl wsioku normalnej miejskiej jazdy z wyczynami a la frogu

        • 0 0

      • potem jadą cebulaki i dostają mandaty za granicą za blokowanie lewego pasa bo "myślą", że to normalne

        wypad na pole sołtysie jak nie znasz przepisów !
        lewy pas służy tylko do wyprzedzania analfabeto drogowy

        • 12 9

  • od kiedy odcinkowy na słowackiego?

    od 1 grudnia czy jakoś inaczej? też będą musieli na żółto kamery pomalować?

    • 0 0

  • Priorytety dla Tristara powinny byc nastepujace (7)

    1. Pojazdy uprzywilejowane
    2. Piesi i rowery
    3. Transport publiczny
    4. Samochody

    nalezy skonczyc z lobby samochodowym w miastach. Miasta dla ludzi. Inaczej gdansk sie wyludni na korzysc gmin sasiednich bo nie sposób bedzie tu zyc. Tristar powinien ułatwiac podrozowanie przede wszystkim mieszkancom gdanska bo to oni beda za niego płacić.

    • 13 28

    • kupisz w koncu samochod zaczniesz inaczej gadac ;)

      • 0 0

    • lobby to jest w trojmiescie, ale rowerowe

      Należy skończyć przede wszystkim z lobby rowerowym, od kilku lat obecnym na trojmiasto.pl. Pleciecie o tych rowerach 3 po 3. Samochody są potrzebne w mieście, dopóki nie powstanie dobra, alternatywna komunikacja. ZKM przemilczę, bo sprawdza się tylko w nielicznych przypadkach, najczęściej podróż trwa 4x dłużej niż samochodem i jest niewiele tańsza, mniej bezpieczna i skandalicznie nisko-komfortowa.

      • 1 0

    • idzmy dalej (1)

      skro tkaie masz priorytety vto ja proponuje aby za drogi placili w tej samej kolejnosci

      1. POJAZDY UPRZYWILEJOWANE
      2. PIESI I ROWERY
      3. TRANSPORT PUBLICZNY
      4. SAMOCHODY

      czyli niech bedize tak wzywasz policje karetke straz palcisz 1000
      podatek drogowy od roweru 10000
      bilet autobusowy 150 zlotych jednorazowy 3000 miesieczny

      podatki w paliwach to obecnie okolo 25% budzetu Polski

      wydatki drogowe to okolo 15% budzetu
      w wydatkach drogowych tez sa wliczone sciezki rowerowe

      czyli kierowcy wiecej wkladaja do budzetu niz z niego dostaja

      wiec uwazaj na kogo psy wieszasz bo bez kierowcw ten kraj by padl jak stara k...a

      • 11 6

      • warto przypomnieć, że koszty budowy i utrzymania dróg i ulic w mieście

        znacznie przekraczają wpływy z podatków za zakup samochodów i ich paliwa.
        Do tego można doliczyć koszty opieki zdrowotnej wynikającej z siedzącego trybu życia za kierownicą i przed komputerem.
        Nie chodzi o wieszanie psów - tam ich nie było - tylko chłodną kalkulację ekonomiczną

        • 4 6

    • buhahaahahahahahahaaaah

      • 9 5

    • won z tymi terrorystami na rowerach!

      • 16 9

    • proszę wówczas ściagnąc podatek z benzyny oraz obowiązkowe OC

      podatki przenieść na rowerzystów

      • 11 7

  • Niezorientowani nagle chamują przed tymi kamerami, (2)

    a dokładniej przed linią pomalowaną na ulicy przed kamerami, tak jak by to miały być fotoradary czy odcinkowe pomiary, i przez to ten z tyłu musi uważać bo szybko można na takiego chamującego wpaść.

    • 3 4

    • hamują

      • 1 0

    • nie potrzeba hamować: wystarczy cały czas jechać poniżej dopuszczalnej prędkości

      • 1 2

  • Wypadek na Hallera

    Po raz kolejny wypadek na skrzyżowaniu Hallera/Żywiecka/Lilii Wenedy - wczoraj z udziałem tramwaju. Kilka lat temu poszerzono przestrzeń dla pieszych na torowisku, ale w bardzo niebezpieczny sposób zakręcono tor jazdy - tylko oznaczeniem poziomym. Na tym skrzyżowaniu należałoby dać sygnalizację i wyprostować tor jazdy. Jeżeli sygnalizacja spowolni jazdę to dobrze, bo w bardzo zamieszkałej strefie na prostym odcinku samochody zdecydowanie przekraczają nie tylko dopuszczalne 50, ale jakąkolwiek bezpieczną prędkość.

    • 0 0

  • Ja tam lubie jechać 50 na jednopasmowej (25)

    Miny tych za mną są bezcenne, "karmię się nimi i karmić się będę"

    • 95 111

    • Ja za to uwielbiam zatrzymywać się przed światłami maksymalnie blisko prawego krawężnika. (17)

      Wszystko po to, aby żaden pedalarz w obcisłych kalesonach z nocnikiem na głowie.mnie nie ominął od prawej strony i nie stanął jako pierwszy na światłach.

      • 66 35

      • A ja mam GoPro (10)

        I nie wiedzieć czemu takie cwaniaki jak ty w sądach po obejrzeniu filmu miękną. Naturalnie jeżeli mnie spychają, jak już jestem z prawej. Pchających się na chama rowerzystów nie rozumiem. Tych mi nawet nie żal.

        • 17 13

        • Tylko zapomniałes ze nagranie z GO PRO

          moze byc uzyte tylko po zarejestrowaniu jako zbior danych w GIODO .
          Owszem winny dostanie mandat ale potem zgnoi Ciebie w sadzie za ujawnienie danych osobowych kwota kilkadziesiat razy wieksza niz on zaplacił i w efekcie Ty bedziesz tym najbardziej poszkodowanym.

          • 1 2

        • "Rower to świat" - i tyle właśnie świata zobaczyłeś....no i plus gazetka z Lidla z promocją na kalesony.... (3)

          • 18 9

          • Niechcę ujawniać danych (2)

            Ale uwierz mi Europę na rowerze mam już zaliczoną - teraz planuję dalej pozwiedzać zazdrośniku resztę globu. Ale co ty możesz wiedzieć o podróżowaniu jak benzyna taka droga i z puszki mało widać ;) Lidl jest spoko, ale jestem wyznawcą, że jeździć można na czym kolwiek i w czym kolwiek - trzeba tylko chcieć.

            • 5 8

            • chwalisz się czy żalisz? (1)

              • 3 3

              • Zgadnij

                A teraz biegnij do szkoły, bo chyba dzwonek bije na alarm, że już czas na zajęcia z języka polskiego. Może do matury coś jeszcze ogarniesz. Masz czas.

                • 1 0

        • Sam bywam dość często rowerzystą, ale piczek,,,usie w kolarskich kaleseonkach mnie obrzydzają i irytują (4)

          Jak w każdej dziedzinie - przesada jest najgorsza. I najgorsi są maniacy rowerowi, cali w tym żenującym stroju.

          Nie dość, że najczęściej .. to totalne ciamajdy .., to myślą, że cały świat powinien się podporządkować i właśnie tak myślą "rower to cały świat".

          Oprócz prawa jest jeszcz zdrowy rozsądek. To że skręcając w prawo na "zielonej strzałce" mam obowiązek puścić rowerzystów, to nie znaczy, że rowerzysta może tak zapie.....lać i nagle mi znikąd wpakować się pod koła, bo wyskoczył zza budynku a ja mam jak ciołek czekać i ze strachem w oczach skręcać.

          I zanim ze swoimi konfidenckimi nagraniami z kamerki trafisz do sądu to obiję ci ryja a twoją kamerkę każę ci zeżreć.

          • 14 12

          • (2)

            Uważaj cwaniaczku żebym kiedyś na ciebie nie wpadł i nie obił twojego ryja!

            • 1 8

            • (1)

              A kto by ci ręce rozbujał?

              • 3 1

              • Ma lepiej rozruszane niż ty

                Na kierownicy z wspomaganiem rączek sobie nie wyrobiłeś, a taki cyklista już tak. Na innych czynnościach też raczej Panie Kierowco słabo rączki ćwiczysz - wszak kompleksy z niczego się nie biorą...

                • 1 3

          • Raczej mi ryja nie obijesz

            Motocykl + rower - prędzej cię kierowcy rozjadą. Bez GoPro na hełmie na motorze lub rowerze długo nie pożyjesz. Pozdro. P.S. Naucz się czytać nie popylan w nylonie po mieście. Nie wysyłam byle wykroczeń, ale jak cie na prostej pątrąci auto to zmienisz zdanie o świecie.

            • 1 0

      • uważaj na TIR-y - też potrafią przycisnąć do prawej krawędzi (2)

        przedtem sprawdź, czy zażyłeś tabletki, bo na moje oko odstawiłeś je przedwcześnie

        • 18 15

        • TIR-y na tory albo na tirówki (1)

          • 12 1

          • dobry pomysl

            a do marketow w tym biedronki pociagniemy tory kolejowe fajnie by to wygladalo
            falowce na przymorzu obok n pociag towarowy

            • 9 1

      • To dobrze, bezpieczeństwo ponad wszystkim (2)

        Jadąc ulicą trzymamy się maksymalnie prawej, zgadzam się. Ja dodatkowo zawsze rowerzystę przepuszczam. Pojazdy ekologiczne powinny być uprzywilejowane

        • 33 40

        • uprzywilejowanie mogą dostać... kopa w du... tyłek. Nie cierpię ich bo się nie potrafią zachować bezpiecznie! (1)

          • 36 22

          • a ty potrafisz zachowywac sie bezpiecznie, czyli tak, zeby nikogo nie zamordowac swoim wehikulem??

            • 24 12

    • Polecam tempo 30 (3)

      społeczny pewnie masz Tico na gaz, nie dziwie się ze nie ryzykujesz szybciej, polecam wdrażaj "tempo 30 "

      • 9 6

      • (2)

        Tempo 30 wdrażam rowerem choć nie jest to takie proste. Tico, fajny wóz, często wychodzi taniej niż komunikacja. Ja mam inny ale jeśli cie to podnieca, mogę mieć Tico, nawet w gazie

        • 3 2

        • bullwinkle (1)

          E tam rowerem to każdy leszcz może jeździć 30. Pokaż ze masz jeszcze jaja i wdrażaj " tempo 30" autem i na wszystkich drogach nie tylko jednopasmowych na tych dwu i trzy pasmowych też. Będziesz łoś super ktoś.

          • 0 2

          • Podjudzać to trzeba umieć

            Póki co 50 wystarczy. Co do roweru, w dzisiejszym otyłym społeczeństwie mało który leszcz da rade jechać 30

            • 3 0

    • jesteś zerem, emerycie. (2)

      • 1 10

      • Ja jestem zerem, ty bohaterem (1)

        Ja jadę 50 bo chcę a ty za mną bo musisz

        • 16 4

        • Lans

          A ja lubię się toczyć moja bryką 40 , nigdzie mi się nie spieszy , mam fajną fure, kobitki się oglądają jest git, oby tylko cały rok taka fajna słoneczna pogoda była

          • 12 1

  • A można było

    zamontować przy światłach czasomierz pokazujący w sekundach ile jeszcze będzie palić się czerwone lub zielone światło. Na czerwonym bez nerwów a przy zielonym bez przelatywania na wczesnym pomarańczowym lub czerwonym.

    • 2 0

  • Standard (21)

    Znowu będą golić kierowców jak w Wejherowie, a korki pozostaną.

    • 419 33

    • jadą sobie normalnie 80 na 50 a tu nagle pomarańczowe (1)

      • 0 0

      • Wszyscy tu macie racje. Kasa musi sie zgadzac, wypadkow wiecej, pasazerowie w autobusie lataja jak worki z ziemniakami. Dlatego odliczenie czasu do zmiany swiatla jest tutaj- a) zapewnieniem bezpieczenstwa (co niby ma robic fotoradar, ale tutaj akurat dziala na odwrot) b) uplynnieniem ruchu przez co bedzie mniej korkow (a to chyba wszystkim na reke) c) da mozliwosc lagodnego hamowania. I prawie pewny jestem, ze jest zdecydowanie tanszym rozwiazaniem niz instalacja fotoradarow.

        btw. Ktos kto napisal, zebym otworzyl bagaznik (pomijajac to, ze w busie bagaznika raczej nie mam), uwaza, ze powinnienem przejechac na czerwonym otrzymujac mandat, by ktos kto za mna jedzie za blisko mogl spokojnie sobie wyhamowac, tak?

        • 0 0

    • To dobrze (11)

      W mieście jeździmy 50 km/h

      • 57 111

      • mylisz się, (1)

        nie w mieście, ale w obszarze zabudowanym (za znakiem D-42), a to wcale nie musi być miasto ! Po drugie. Prędkość 50km/h obowiązuje od 5:00 do 23:00, a od 23:00 do 5:00 - 60km/h. Chyba, że znaki stanowią inaczej!

        • 2 0

        • Filozof się znalazł - mówimy o tristarze który jest w mieście, Wejherowo też jest miastem

          • 0 1

      • Jedź tak jedź

        tylko otwórz bagażnik, żeby ktoś nie musiał do Ciebie wpadać przez szybę.

        • 0 2

      • (7)

        nie wiesz o co chodzi z Wejherowem to się nie wypowiadaj

        • 59 29

        • Wiem, znajomy tam mieszka (6)

          Dużo daltonistów musi tam żyć skoro każdy na czerwonym jeździ i jeszcze pretensje o mandat ma

          • 65 47

          • (5)

            Codziennie przejezdzam przez Wejherowo, busem.. Jakies 3 tony do wyhamowania. Skrzyzowanie na Gdanskiej obok Biedronki, faktycznie, ma za krotko ustawione zolte swiatlo. Nie oznacza to jednak, ze nie mozna sie przed nim zatrzymac, nawet na mokrej ulict.. Warunek jest jeden- przepisowa predkosc. Sprawdzone wiele razy. Niestety, nadchodzi zima i wtedy moze byc ciezko.

            Uwazam, ze kazde skrzyzowanie, ktore ma fotoradar na czerwone, powinno miec odliczanie czasu do zmiany swiatel, tak jak to jest w Toruniu czy Wroclawiu (moze jeszcze gdzies, ale tam sie z tym spotkalem). Nie dosc, ze NIESAMOWICIE rozladowywuje ruch przez jego uplynnienie, to jeszcze kazdy ma czas zahamowac, a wtedy nie ma tlumaczen, ze swiatlo za krotko, ze droga sliska itp.

            • 93 5

            • (2)

              I tansze to niz ten cały Tristar, który juz jest porażką.

              • 50 10

              • dlaczego te wszystkie rejestratory nie są koloru żółtego ? (1)

                W WB wszystko jest pięknie oznakowane i widoczne. A w trójmieście chodzi tylko o kasę

                • 2 2

              • ale pisze jak byk

                Że tylko na trzech skrzyżowaniach jak na razie będą działały rejestratory i będą właśnie żółte reszta czeka na legalizację. Min. Dlatego nie zalegalizowali tego badziewia bo nie jest żółte

                • 2 1

            • po co wydawać na odliczanie skoro można kasować kierowców?

              Wszak tu nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o pieniądze które wpływaja do kasy miejskiej.

              • 8 0

            • Sorry ale takie farmazony to sobie nie wiem komu możesz wciskać...

              • 1 6

    • Ręka do góry kto chce przykleić się nosem do przedniej szyby autobusu (1)

      Autobus jadący z prawidłową prędkością 50 km/h nie ma szans wyhamować bez zbiórki pasażerów na przedniej szybie w ciągu trzech sekund żółtego które wyświetla sygnalizator. Kierowca ma do wyboru bezpieczeństwo pasażerów nad przepisy, które w naszym kraju nie uwzględniają autobusów komunikacji miejskiej, gdzie 70 procent pasażerów stoi. Nawet skrzyżowania budowane są tylko z myślą o samochodach osobowych. Dopiero po protestach kierowców autobusów i ciągników siodłowych, takie skrzyżowania są przebudowywane. A mogło by być inaczej, gdyby zaplanowano wszystko w fazie projektowania.

      • 15 1

      • e tam

        Ale jaki ubaw jak się emeryci turlają po autobusie.

        • 6 4

    • Problem polega na tym (1)

      że same światłą znajdują się w dole także droga hamowania się wydłuża. Do tego można dodać równą, szeroką nawierzchnię i 50 rzadko kiedy nie jest przekraczane. Było 70 i nie było kamer i nie było wypadków. Pojawiła się kamera, ustawili 50 kę i co chwila jest wypadek ale kasa w urzędzie się zgadza więc wsio jest ok. W tym przypadku kamery spowodowały znaczny wzrost wypadków czyli skrzyżowanie stało się bardzo niebezpieczne bo ludzie nie patrzą na jezdnię tylko na światła i nagle hamują, co mają zrobić kierowcy w większych pojazdach których droga hamowania jest znacznie dłuższa?? Jeden wypadek i siedem osób w szpitalu!! ale i to jest za mało by urząd ściągnął kamery ... Liczy się tylko kasa a gadki o bezpieczeństwie to niesmaczny żart ...

      • 36 14

      • Albowiem przekraczanie dozwolonej prędkości w Przenajświętszym Samochodzie jest obowiązkiem i radością każdego wyznawcy.

        • 15 14

    • dzisiaj jeden się busiwem załapał na 500zł

      na czerwonym przeleciał przez "znane" na weju skrzyżowanko :)

      to jedyne miejsce gdzie ludzie zwalniają w wejherowie chyba bo przed i po przynajmniej 20 ponad limit

      • 14 3

    • korki są i będą (1)

      przy obecnej liczbie samochodów nie jest możliwa ich likwidacja. Czary mary nie pomogą.

      • 32 9

      • raczej- rozważ alternatywy samochodu na krótkie odległości

        taką przesiadką pomożesz innym

        • 11 15

  • O jejku (10)

    To teraz trzeba będzie jezdzic przepisowo, to jak to tak w Polsce ???

    • 132 46

    • Niestety (4)

      Zenki w tedejach, Janusze w lpegach i nowa generacja Dżejsony w ciwikach nie zrozumieją co to znaczy przepisowo. Oczywiście za zachodnią granicą potrafią, u nas już nie. A nie daj Bóg jakiś rowerzysta wyprzedzi ich przez tristar, będzie wojna !!!

      • 74 10

      • (2)

        znam jednego dzejsona. kiedys jezdzil golfem, teraz jezdzi toledo w tedejcy z szybami w pradzie. pracuje na shellu przy klifie i wcale nie jest rajdowcem.

        • 6 4

        • lełon to taka widze standardowa ewolucja po gulfje (1)

          chyba, że sie rodzina powiększyła to ewolułujom w passata albo jak kto jeszcze awant dostanie to jakieś A4 a tak to lełon bo on u nas za sportowy uznawany jest

          • 9 6

          • w weekend jeden golf GKA na Kartuskiej dostał strzała z boku jak chciał na malinowym przemknąć

            • 1 0

      • rozumiem, że jeździsz 50 km/h na Wielkopolskiej w Gdyni?

        Przy braku korków na tej ulicy, gdzie Tristar będzie miał pomiar odcinkowy prędkości, nie spotkałem się, żeby ktokolwiek jechał przepisową "pięćdziesiątką".

        • 3 1

    • w Polsce może być tak jak w Norwegii, Danii

      Holandii i innych krajach, w których ludzie zrozumieli ograniczenia samochodu oraz sens ograniczania prędkości tam, gdzie chodzą ludzie. Znam ulice i miasta w Polsce, gdzie już tak jest.

      • 1 3

    • (3)

      Ja po prostu zmienię trasy przyjazdu, będę jeździł po tych na których go nie będzie i mogą mi skoczyć ze zdjęciami.

      • 16 15

      • Drony są coraz tańsze. Aż się prosi, by latały sobie nad drogami i filmowały miszczów.

        • 2 3

      • jaki chlopak przedsiebiorczy (1)

        • 14 5

        • Polak

          • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane