- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (108 opinii)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (74 opinie)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (32 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (229 opinii)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (255 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (164 opinie)
Od środy drożeją bilety. Będzie bilet na 75 minut
W środę, 1 czerwca, podrożeją bilety na komunikację miejską we wszystkich gminach zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej. Podwyżki zostały przegłosowane już kilka miesięcy temu na sesjach rad miast. Zniknie bilet jednoprzejazdowy za 3,80 zł i godzinny za 4,40 zł. Zastąpi je jeden 75-minutowy bilet w cenie 4,80 zł. Podrożeją też bilety okresowe.
Aktualizacja, 1 czerwca, godz. 10:30
Od rana docierają do nas sygnały, że aplikacje biletowe prezentują inne, wyższe ceny niektórych biletów, niż w oficjalnych cennikach. Inne ceny są również na stronie ZTM Gdańsk i MZKZG.
Aplikacja jakdojade (47 opinii)
Wyjaśnienie tej sprawy zamieściliśmy w osobnym artykule
Od 1 czerwca zmienią się ceny biletów:
- 4,8 zł - tyle będzie kosztował 75-minutowy bilet jednorazowy. Zastąpi on dotychczasowy bilet godzinny, który kosztował 4,40 zł.
- 18 zł - tyle będzie kosztował bilet dobowy. Dotychczas było to 14 zł.
- 109 zł - tyle będzie kosztował miesięczny bilet okresowy imienny ważny we wszystkie dni tygodnia. Do tej pory pasażerowie płacili za niego 99 zł.
- 140 zł - tyle będzie kosztował bilet miesięczny na okaziciela ważny we wszystkie dni tygodnia. Do tej pory kosztował 125 zł.
Zmienią się także rodzaje biletów:
- nie będzie można kupić już biletów jednoprzejazdowych (dziś taki bilet kosztuje 3,8 zł);
- nie będzie można kupić już biletów okresowych ważnych pięć dni w tygodniu (bez weekendów), dziś taki miesięczny bilet kosztuje 90 zł.
Urzędnicy konieczność podniesienia opłat za przejazdy komunikacją miejską tłumaczą kilkoma przyczynami, min. wzrostem cen paliw (+33 proc.), energii elektrycznej (+37 proc.) oraz rekordową inflacją.
- Przypomnę, że w latach 2016-17 dochody ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej pokrywały 50 proc. kosztów pracy przewozowej gdańskiej komunikacji, a w roku 2020 r. było to już tylko 21 proc. - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Jak dodaje, ogólna sytuacja ekonomiczna nie jest dobra, ale nie może zmusić magistratu do ograniczania oferty przewozowej, cięcia kursów lub likwidacji linii.
- Wręcz przeciwnie, mamy w planach kolejne inwestycje w tabor i w naszą sieć połączeń. Będą nowe autobusy, niebawem oddamy do użytku kolejny fragment sieci tramwajowej, którą zamierzamy wciąż rozwijać. Wszystkie dotychczasowe badania preferencji i zachowań komunikacyjnych pasażerów wskazują, że w rankingu ważności postulatów to nie cena plasuje się na pierwszym miejscu, tylko jakość komunikacji, np. częstotliwość, nowe połączenia, wysoki poziom jakości taboru. Przypomnę, że w marcu 2020 r. rozszerzyliśmy naszą ofertę o możliwość podróżowania pociągami SKM i POLREGIO na obszarze miasta Gdańska na podstawie ważnego imiennego biletu okresowego ZTM zakodowanego na Karcie Mieszkańca. Nie chcemy rezygnować z tej oferty - dodaje Zomkowski.
Nowa szata graficzna biletów
W związku ze zmianą cen biletów zmieni się też wygląd samych biletów. Nowe bloczki są czerwone (75-minutowe bilety normalne za 4,80 zł i ulgowe za 2,40 zł) lub złote (całodobowe za 18 zł i ulgowe 9 zł). Na biletach znajdzie się też graficzna panorama charakterystycznych zbytków Gdańska oraz informacja, jak długo dany bilet jest ważny od chwili skasowania.
Opinie (1156) ponad 20 zablokowanych
-
2022-05-30 08:21
Wstyd
Rozumiem iż podwyżki cen paliw spowodowały podwyżkę cen biletów,co jednak jak paliwo z czasem potanieje czy ceny biletów spadną .Coś mi się wydaje że nie .Gdzie tu dbanie o środowisko i to aby ludzie przesiedli sie z aut do transportu zbiorowego .WSTYD pani prezydent miasta Gdańska .
- 43 2
-
2022-05-30 08:22
dawalo sie ukraincom za darmo jezdzic, trzeba dac polakom podwyzki (1)
No i o flagi ukrainskie trzeba dbac, wymieniac za pieniadze podatnikow, aby szare nie byly
- 62 14
-
2022-05-30 11:09
Te flagi niebiesko żółte to jakaś żenada..
- 19 0
-
2022-05-30 08:24
Rower (3)
Rower
- 22 10
-
2022-05-30 08:39
Rower
Rover
- 3 2
-
2022-05-30 11:52
Ta
na przejazd w 1 strone bo nie ma gdzie go zostawic i ukradna...
- 3 1
-
2022-05-30 14:56
Przydałby się miejski, ale też nie potrafili tego dobrze zrobić.
- 3 1
-
2022-05-30 08:25
Bilety jest to usprawiedliwienie dla korków i spóźnień pojazdów GAiT . Jest szansa , że pasażer zawsze zmieści się w czasie,
- 14 0
-
2022-05-30 08:27
(2)
Zlikwidujcie najpierw darmochę dla młodzieży, bo ludzie, którzy płacą i pracują też mają swój próg wytrzymałości. I właściwie to dla kogo ma być komunikacja miejska i komu ma służyć, bo chyba nie ludziom?
- 63 3
-
2022-05-30 20:11
Młodzież też ma pracujących rodziców, nie ty jeden pracujesz (1)
A jak ci żal to może postaraj się o swoje dzieci, które będą pracować na moją i twoją emeryturę :p
- 0 7
-
2022-05-30 21:18
Dzieci i młodzież dostaje 500+ więc stać ich tym bardziej płacić chociażby ulgowe bilety.
- 5 0
-
2022-05-30 08:29
(1)
Jak zwykle pod presją stawia się najbiedniejszych. Renoma? Ile kasy idzie na kontrolerów których wogole nie widać a jak widać to kilka tych samych twarzy...gdzie idą te miliony
- 21 4
-
2022-05-30 08:57
A dlaczego musi istnieć Renoma ?
- 5 0
-
2022-05-30 08:29
Chore, dlaczego nie ma biletomatow jak w cywilizowanym mieście i dużego wyboru biletow minutowych? (1)
Inwestujecie w tabor i siatkę połączeń, dobre sobie.... Chyba je tniecie!!
- 40 0
-
2022-05-30 10:44
Poniewaz to nie jest cywilizowany swiat ....
- 5 0
-
2022-05-30 08:30
niezyciowe decyzje
drogie bilety, a kasa przewalana na fanaberie urzednikow. przychody spadna z biletow i znow bedzie larum...
- 28 0
-
2022-05-30 08:31
A Gdynia ? (2)
"Na biletach znajdzie się też graficzna panorama charakterystycznych zbytków Gdańska" . Czy to znaczy, że w Gdyni będziemy jeździli na biletach z wizerunkiem Gdańska, czy też Gdynia wprowadza własny wzór biletów? A może w Gdyni ta podwyżka nie obowiązuje?
To oczywiście pytanie retoryczne :-).
Pamiętam jednak, jak wiele lat temu wprowadzono ujednolicenie taryf w Gdańsku i Gdyni, tłumacząc to przygotowaniem do wprowadzenia jednolitego biletu na całe Trójmiasto. Taryfy jednolite, a biletu nadal nie ma. I pewnie długo, długooooo nie będzie.- 18 0
-
2022-05-30 08:47
W Gdyni są żagle na bilecie.
- 0 0
-
2022-05-30 09:08
Ktoś pamięta o pomyśle biletu miesięcznego za 150 zł na całą aglomerację? Opóźnili to przez Covid. Covida już nie ma, a o tym bilecie zapomnieli.
- 9 0
-
2022-05-30 08:31
Opinia wyróżniona
Problem (3)
Z zasady bilety czasowe to niezbyt dobry pomysł. Pomijając, co już kilkukrotnie tu napisano, że mało kto jeździ 70 minut, to co będzie gdy staniemy w korku? Nie poruszając się do przodu będziemy musieli dopłacać, dopłacać i dopłacać?
- 109 1
-
2022-05-30 09:18
Bilet jest 75 minutowy lub na jeden przejazd. Więc jeśli stoisz w korku w pierwszym autobusie, którym jedziesz to problemu nie ma. Gorzej jeśli w drugim, albo chcesz się przesiąść potem na drugi i nie starczy czasu.
- 6 0
-
2022-05-30 11:00
Juz tak było
Jak budowali forum gdansk.
Renomiarze molestowali dziewczynke za przekroczony czas gdy jechala do szkoly muzycznej.
A wina byla po stronie miasta i tak prowadzonych budów.- 13 0
-
2022-06-01 10:32
W dodatku jak tramwaj się rozkraczy i zanim podstawią autobusy zastępcze to minie sporo czasu, a takie sytuacje w Gdańsku są na porządku dziennym. Jak już podstawią autobusy zastępcze to przeważnie te krótkie, które mają przynajmniej z dwa razy mniejszą możliwość przewiezienia ludzi w porównaniu z tramwajem. W godzinach szczytu nawet przy puszczeniu jednego autobusu za drugim dalej autobus nie pomieści tyle ludzi co tramwaj. W takiej sytuacji czas oczekiwania na środek zastępczy jest znacznie wydłużony i bilet czasowy traci sens, nawet te 75 min może nie wystarczyć i będziemy musieli kupić następny bilet, o korkach w tym mieście już nie wspomnę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.