• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejski elektryczny samochód już za rok

Marzena Klimowicz-Sikorska
20 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
W ciągu kilku dni na gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych powstały trzy projekty elektrycznego auta przyszłości. W ciągu kilku dni na gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych powstały trzy projekty elektrycznego auta przyszłości.

Już za rok na nasze ulice wyjedzie trójmiejski prototyp elektrycznego samochodu. Jego wygląd zaprojektowali studenci gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych pod czujnym okiem jednego z projektantów Jaguar Design Studio.



Zanim powstał gliniany model, wszystkie pomysły przelewano na papier. Zanim powstał gliniany model, wszystkie pomysły przelewano na papier.
Tani, ekologiczny i ekonomiczny - taki z założenia ma być samochód przyszłości według studentów, którzy w listopadzie przez pięć dni pracowali nad stworzeniem projektu samochodu o napędzie elektrycznym.

Kilkudziesięciu studentów wzornictwa przemysłowego z siedmiu uczelni artystycznych w całym kraju projektowało podczas warsztatów na gdańskiej ASP trzy modele karoserii dwuosobowego elektrycznego auta. Jeden z nich za rok posłuży do budowy prototypowego samochodu, który wyruszy na trójmiejskie ulice.

Pracę studentów nadzorował Tadeusz Jelec, projektant, który od 20 lat pracuje dla marki Jaguar. - W zeszłym roku poprowadził on konkurs na pojazd dla Dolnego Miasta. Konkurs stał się pretekstem do dyskusji o projektowaniu aut. I tak narodził się pomysł na tegoroczne warsztaty - mówi prof. Jacek Popek z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, jeden z pomysłodawców projektu.

W połowie listopada studenci zaprojektowali i wymodelowali w skali 1:10 karoserię auta. Wiosną przyszłego roku odbędzie się podsumowanie projektu, podczas którego powstanie filmowe sprawozdanie z wykonanych prac. Ostatni etap to lato 2010 r., kiedy powstanie prototypowe auto. Wtedy już w naturalnych rozmiarach. - Samochód zostanie dopuszczony do ruchu drogowego i wyjedzie na ulice Trójmiasta - zapowiada prof. Jacek Popek.

Takie warsztaty mają służyć nie tylko nauce, ale przede wszystkim pobudzeniu kreatywności studentów. - Ich celem było też pokazanie metod pracy w profesjonalnym studiu projektowym, a także nauczenie młodych ludzi kreatywnej pracy w grupie - tłumaczy profesor.

Koszt wyprodukowania prototypu nie został jeszcze określony.

Kolejne warsztaty odbędą się najprawdopodobniej za rok.

Elektryczne samochody na świecie

Pierwsze próby budowy auta z napędem elektrycznym podejmowano w pierwszej połowie XIX w. W 1832 r. szkocki biznesmen, Robert Anderson, wymyślił pierwszy pojazd elektryczny, który miał poruszać się po szynach. Projekt ten w życie wcielili w 1835 r. holenderscy naukowcy.

Jednak na drogi pierwsze elektryczne auto wyjechało 130 lat temu.

Dziś samochody elektryczne rozwijają prędkość od 80 do 140 km/h. Średni koszt zużywanej przez nie energii niezbędnej do przejechania 100 km wynosi ok. 3,4 zł.

Poważnym problemem w ich popularyzacji jest (poza ceną) słabo rozwinięta nie tylko w Polsce, ale i na świecie, sieć miejskich gniazdek elektrycznych do ładowania akumulatorów. W Polsce pierwsze takie stacje dokujące powstały kilka dni temu w Warszawie.

Miejsca

  • ASP Gdańsk, Targ Węglowy 6

Opinie (195) 5 zablokowanych

  • Na ASP "zaprojektują" kolor tapicerki a na PG wybudują auto od podstaw. (35)

    • 122 26

    • Akademia Morska już ma :P (3)

      .

      • 22 2

      • od jakichś 4 lat... ford escort

        • 15 3

      • hehehehehehehehehehehe (1)

        krzywe nogi jak s....
        pół tony baterii z wózków widłowych zwykły silnik elektryczny i spróchniały escort:))
        coś na poziomie domorosłego majsterkowicza:)))))

        • 19 4

        • pół tony baterii to jest w tramwaju wodnym zbudowanym przez WOIO PG
          gdzie w takim samochodzie zmieścisz taką ilość akumulatorów ?? heloł
          poucz się trochę

          • 0 6

    • PG "wybuduje" auto od podstaw i będzie patrzeć z zazdrością zza wydartych swetrów jak jeżdżą nim absolwenci ASP. (20)

      • 22 30

      • tyle zarabiają sprzedając bazgrołki na monciaku? (9)

        • 26 11

        • Nie znam nikogo po ASP, kto sprzedawałby na Monciaku. (8)

          Tam raczej chałturnicy siedzą.

          • 20 8

          • (7)

            ja znam pracujących w monopolowym.

            • 26 4

            • Znam doktorów inżynierów pracujących w McDonald's. (5)

              I co z tego?

              • 11 18

              • To zmień znajomych

                • 15 4

              • nie wierzę, muszą być walnięci.

                • 11 2

              • taaa ... (1)

                a na imię ci Marian

                • 3 1

              • Chyba Gracjan......

                • 0 0

              • ta, chyba hobbystycznie.

                • 2 1

            • komplesy jakies macie na PG?

              powaliło, czy co?! kłótnia jak z piaskownicy?! niech pg stworzy wspólny projekt z asp i tyle... a nie jak debile - kto ma większe wiaderko, kto fajniejszą łopatkę, a czyje grabki są ładniejsze!

              • 9 2

      • Bez sensu (9)

        Akurat kompletnie nie trafiłeś z tym sarkazmem...

        • 4 4

        • (8)

          wstawic baterie do syrenki sport!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • 7 0

          • z całym szacunkiem dla historii, (7)

            ale "syrenka sport" brzmi jak oksymoron. :)

            • 2 3

            • oj, nie znasz historii (1)

              było takie auto

              • 1 1

              • "...szacunkiem dla historii"

                a co to według Ciebie oznacza? w motoryzacji siedzę prawdopodobnie dłużej niż Ty żyjesz więc bez "takich" proszę.

                • 0 1

            • Ten Twój "oksymoron" został uznany za najpiękniejsze auto sportowe wschodniej Europy (4)

              Miał nowoczesną konstrukcję i silnik boxer. Ładny mi oksymoron.

              • 2 1

              • I jeszcze jedno, frustraci z PG

                nowoczesną na skalę świata konstrukcję Syreny Sport ZAPROJEKTOWAŁ absolwent ASP!

                • 0 3

              • (2)

                nie wchodzę na płaszczyznę techniczną matołki, uderzam jedynie do wyobrażenia ogólnej części społeczeństwa o naszej standardowej "syrence" i zestawieniu jej ze słowem sport :) macie ptaka na smyczy, czy co, że tak się ciskacie? :)

                • 0 0

              • To ty się ciskasz, że jesteś taki znawca i pół życia w motoryzacji siedzisz (1)

                Syrenka Sport to fakt historyczny. "Standardowy" model syreny nie ma tu nic do rzeczy. Nie potrafisz przyznać się, że walnąłeś gafę i teraz wymyślasz, że nie wchodzisz na płaszczyznę techniczną, że nie chodziło o to czy o tamto...
                Bez sensu się wijesz.

                • 0 0

              • nie walnąłem żadnej gafy, to Ty masz problem z nadinterpretacją tekstu pisanego. zwróć uwagę na słowo "brzmi", które nie oznacza "jest" w moim pierwszym komentarzu, który rozpoczął ten wątek. teraz próbujesz odwracać kota ogonem. w żaden sposób nie uszczuplam roli Syreny Spot w rozwoju i historii polskiej motoryzacji, przestań sobie wkręcać filmy.

                • 0 0

    • pfiii.. a pan lechu już dawno naprawiał takie w Stoczni Gdańskiej

      pfiii.. a pan lechu już dawno naprawiał takie w Stoczni Gdańskiej.
      Może nie miały takiego dizajnu ale moc to na pewno.

      • 12 0

    • (4)

      Haha, dokladnie studencie z ASP to sobie moga nasmarowac autko na papierze i taki bedzie ich wklad a bez pomocy uczelni technicznej to dalej raczej nie zajda. I prawda to ze na Akademii Morskiej juz jest i to kupe czasu, moze nie jest piekny bo nie projektowal go nikt z ASP ale od kilka lat smiga az milo.

      • 10 7

      • Tylko nikt go nie kupi, bo jest niergonomiczny i brzydki.

        Hahahaha! Ale uczelnia techniczna upaja się "sukcesem".

        • 12 11

      • i właśnie chodzi (2)

        o wspólne działanie designerów z ASP i techników PG. Zamiast wykłócać się kto jest lepszy, może lepiej zacząć współpracować?

        • 16 0

        • nikt sie nie kłoci, pg sie rzuca.

          nikt sie nie wykłoca, to pg jak zwykle emanuje osobowościowymi kompleksami. :)

          • 6 2

        • tylko ten artykuł nie jest o współpracy ASP i PG
          sorry cię bardzo

          • 1 1

    • To wlasnie roznica miedzy pomyslodawcami a wykonawcami

      • 5 0

    • ta, w ich fabrykach.

      a cała prawda taka że zaprojektują bebechy u siebie (Jaguara). beka z ludzików pgowskich:)

      • 0 2

    • a pozniej powstaje 2 kolowe "cuś" jako praca dyplomowa....

      • 0 1

    • A co ze źródłem energii ????

      A co ze źródłem energii.
      Może UG i chemicy by jakieś baterie tanie wydajne i lekkie wymyślili !!!
      To jest największy problem tych aut

      • 1 0

  • technika idzie do przodku (2)

    Technika idzie do przodu i kiedyś heja ho i jescze później być może takie auto będzie mógł sobie kupić każdy. Poza tym trzeba zbudować "stację benzynową :)-a raczej elektryczną" dla takich pojazdów. A tak na marginesie narazie powstał tylko projekt-jak ma wyglądać takie auto, a jeszcze trzeba pomyśleć nad "wnętrznościami. Fakt jest faktem czy to auto na benzynę czy na prąd korki będą nadal. O! Miłego dnia życzę czytającym .

    • 10 0

    • ja bym chciał takie :D (1)

      http://www.teslamotors.com/ już można kupić w europie ale kosztuje 100 000 euro :))

      • 1 0

      • polacy potrafią taniej

        Polecam stronę: 3xe-electric-cars.com

        • 0 0

  • większość samochodów (8)

    na prąd :) jest brzydka!!! i wolna,,,, ale się nie martwcie nasze kochane państwo już szykuje podatki i akcyzę na doładowanie takich aut,,,,

    • 13 11

    • Jasne, bardzo brzydkie... (1)

      ... i bardzo wolne :-P - http://www.teslamotors.com/

      • 6 0

      • tak super seryjne auto,, powodzenia,, juz widze kolejki jak po ferrari i inne bryki z gornej półki

        • 0 0

    • to zobacz samochodzik teski (3)

      twoją golfinę zostawił by w 3 sec z tyłu i nawet byś nie wiedział co to było

      • 4 0

      • To Tesco wypuściło swój samochód? (1)

        Dokąd ten świat zmierza!

        • 5 2

        • domy tez buduja... wkoncu duza firma ai kryzys im ni straszny, wkoncu ludzie zamiast do restauacji poszli do tesco

          • 3 0

      • a nie Tesco :P Tesla roadster 3,9 do setki, zasięg jakieś 400km. Powstaje w dolinie krzemowej, założyciej firmy to współwłaściciel i założyciel PayPal, człowiek z wizją, szerze życzę im jak najlepiej.

        Tesla będzie dostarczać powertrain (silnik+baterie+sterowanie) do Smarta elektrycznego (niedługo trafi do sprzedaży), sam Mercedes zreztą zainwestował w Teslę ostatnio.

        • 2 0

    • dokładnie tak jak kolega napisał nasze kochane państwo nie zapomni o tych którzy będą chcieli tanio jeździć. Podejrzewam że po doliczeniu akcyzy, vatu i czego jeszcze wymyślą wcale nie będzie to dużo tańsze od starej poczciwej benzynki

      • 1 0

    • prąd jest lepszy
      http://pitz.dbv.pl

      • 0 0

  • Inżynierowie powinni projektować!!! (17)

    Auto ma jeździć ,a nie wyglądać,z całym szacunkiem.Ma być bezpieczne i tanie w eksploatacji.A projektanci z ASP to niech ciuchy projektują.(bez złośliwości)

    • 42 26

    • Człowieku, nie ośmieszaj się! (1)

      Pomijając aspekt estetyczny (tylko kretyn mógł stwierdzić, że auto nie ma wyglądać!), to jeśli projektowanie ograniczasz do estetyki czy kolorów, zwyczajnie się kompromitujesz.

      • 18 4

      • święte słowa

        tylko sie kompromitujesz.

        • 0 0

    • przecież oni zaprojektowali karoserię a nie samochód (13)

      coś jak projekt opakowania a nie produktu

      • 8 2

      • Tak, ergonomię też zaprojektuje ci facet od zwojów elektrycznych! (12)

        Stuknij się i przestań kompromitować.

        • 12 3

        • (8)

          Kształt samochodu nie wynika z poczucia estetyki tylko z obliczeń i badań aerodynamicznych - to czysta "mechanika płynów".

          Wygląd czy funkcjonalność to drugorzędne kryterium.

          W wyniku kompromisu 1 i 2 powstaje auto dla klasy średniej.

          • 4 2

          • Hahaha! (6)

            To coś zdecydowanie odmienne wyniki doświadczeń aerodynamicznych jeżdżą po naszych drogach, bo żaden do drugiego nie podobny. Ciołku :)

            • 3 2

            • to po (5)

              co maja pochylone szyby przednie, zaokrąglone rogi, .... "oplywowe ksztalty"

              zal ci tlumaczyc bo dla ciebie Ziemia pewnie jeszcze jest plaska ...

              • 2 1

              • Eee? (4)

                Weź się skup i czytaj zanim odpowiesz.

                • 1 1

              • to ty się skup (3)

                właśnie wytłumaczył ci podobieństwa większości aut.

                • 1 1

              • Podobieństwa?! (2)

                Gdyby projektowanie polegało na odczytach z testu aerodynamicznego, to wszystkie samochody wyglądałyby TAK SAMO, a nie miały podobieństwa.

                Żelbetowe ściany i stropy, klatki schodowe, windy i przeszklenia - właśnie wypunktowałem Ci "podobieństwa" większości współcześnie projektowanych budynków. Rozumiem, że wg Ciebie nie ma już miejsca dla architektów i konstruktorów?

                Nie kompromituj się.

                • 1 1

              • (1)

                To po co modele wieżowców umieszcza się w tunelach aerodynamicznych ?

                Dlaczego tak samo postępuje się z autami, mostami itp...

                Po co ?

                • 0 0

              • Żeby wspomóc projektowanie!

                A nie jak napisał ten koleś wyżej:
                "Kształt samochodu nie wynika z poczucia estetyki tylko z obliczeń i badań aerodynamicznych - to czysta "mechanika płynów"."

                Tak ciężko to przyswoić?

                • 0 0

          • Szczęście, że nie wszyscy myślą ja ty.

            Wszystkie samochody wyglądałyby jak Fiat Multipla albo Pontiac Azteca.

            • 6 1

        • Krótkie pytanie?! (2)

          Jeździsz w samochodzie,ważne jest jak ERGONOMICZNE jest w środku,a nie na zwnątrz.Chyba,że więcej czasu spędzasz na jego podziwianiu przez okno.(Ja Ci nie ubliżam,sam się stuknij!!!!)

          • 1 0

          • A Ty myślisz, że wnętrze do projektuje inżynier Zdzisław od skrzyni biegów? (1)

            Stuknij się ponownie, bo poprzednio było za słabo.

            • 2 1

            • Daj spokój. Skody też musi ktoś kupować.

              • 2 0

    • kolejny ignorant, który nie ma zielonego pojęcia co się robi na Akademiach... polecam trochę zgłębić temat zanim zacznie się wypisywać takie bzdury...

      • 1 1

  • :) (17)

    Dziś samochody elektryczne rozwijają prędkość od 80 do 140 km/h. Średni koszt zużywanej przez nie energii niezbędnej do przejechania 100 km wynosi ok. 3,4 zł.

    ...no to trojmiasto wprowadza ludzi w blad... , bo sa juz electro autka - ktore osiagaja 200 km/h...

    ale jakby nie bylo przecietnego Polaka na taki samochód długo nie bedzie stać...

    • 14 1

    • (2)

      Szkoda tylko, że "tankowanie" do pełna trwa 10 godzin ;)

      • 7 0

      • samochodzik teski ma baterię li-on (1)

        Wyjmowaną i przenoszą ręcznie. Ładowanie trwa tyle co ładowanie baterii w telefonie bo to taka sama bateria, tylko większa (wielkości arbuza ale lekka)

        • 1 2

        • cytując Łowców B:

          "gościu nie ściemniaj". Akumulatory w Tesli są umiejscowione od tylnej osi po siedzenie kierowcy, wyciągaj je sobie. masz tu link do obrazka (mdła, niby poprawna politycznie redakcjo, proszę nie usuwać): http://stadium.weblogsinc.com/autoblog/videos/HiRezPics/FF_162_tesla3_f.jpg

          • 0 0

    • A jaki to ma zasięg na "pełnym baku"? (3)

      • 2 0

      • ... (1)

        ok 100-150 km - bynajmniej z tego co wiem :)

        • 1 1

        • Najpierw do słownika, później do matematyki!

          • 6 1

      • Różnie

        Maksymalny zasięg jaki widziałem to 480 km ;-) Wiec wystarczająco ;o)

        • 2 0

    • 3,4 (2)

      Pewnie jakiś domorosły matematyk policzył. Przez 10 godzin znacznie więcej się pobierze energii na naładowanie zespołu akumulatorów. Jestem ciekaw czy ładowanie będzie dotowane bo przyszłoroczne podwyżki znacznie podwyższą cenę ładowania a szczególnie jak doliczy się następne daniny którymi chcą nas obciążyć poprapańcy doliczając je do energii. A jak tam w zimie raczej dystans do doładowania się skróci

      • 0 3

      • Przedstaw swoje wylicenia, genialny konstruktorze.

        • 0 0

      • Jakbyś czasami obejrzał wiadomości w tv a nie tylko te pornole w internecie to byś wiedział, że właśnie taki samochód ''na prąd" jest w Warszawie i właśnie ładowanie trwa 10 godzin ;)

        • 0 0

    • widziałem na youtube

      filmik z elektrycznym motocyklem, który na 1/4 wykręcał czas ok 10 sekund więc wcale elektryki nie muszą być wolne :)

      • 2 0

    • Dane techniczne Tesli

      Roadster: http://www.teslamotors.com/performance/perf_specs.php
      Sedan: http://www.teslamotors.com/display_data/Spec_ModelS_EU.pdf

      • 1 0

    • (1)

      a w zimie ?
      co z ogrzewaniem w zimie ?

      • 0 0

      • w standardowym wyposażeniu będą dawać wełniany koc i termofor.

        • 1 0

    • (1)

      to prawda, Tesla Motors robi świetne samochody sportowe, porównywalne z Porsche, Ferrari czy Maserati. Do 100 - w 3 sekundy, liczba KM (koni mech., w przeliczeniu) - 250, maks. prędkość - grubo ponad 200 km/h (było podane w milach, nie chce mi się przeliczać). W dodatku samochód ma tylko dwa biegi - jeden do 100 i drugi powyżej, a rusza dosłownie "z miejsca", bez rozpędzania. Zasięg - 400 km. Ładowanie troche trwa, ale firma dołącza nawet ogniwa słoneczne, co np. w Kalifornii, Hiszpanii czy Włosze h pozwoli w ogóle nie płacić za prąd do ładowania...
      I TAKIE samochody trzeba projektować, coś co naprawdę kogoś podekscytuje, a nie kolejne odpowiedniki samochodzików Melex (z całym szacunkiem, bo to niezła konstrukcja która w SWOIM zastosowaniu - a więc na lotnisku, polu golfowym, czy przy obwożeniu turystów po róznych Starówkach, itp - sprawdza się świetnie). Nikt nie będzie chciał samochodu, który trzeba ładować co 100 km (i trwa to całą noc), ma 35KM (więc pod górkę z trudnością podjedzie) i wygląda jak kupa na kołach (nie mówię o tym projekcie akurat, ale ogólnie o różnych pomysłach tego rodzaju).
      Elektryczny musi być LEPSZY od benzyniaka, aby "chwycił" na rynku. Warto, jak Tesla, zacząć od droższych samochodów sportowych dla bogatych, niż od zwykłych sedanow, bo zwiększa się szansę przebicia się na rynku.

      • 2 0

      • nie do końca masz rację

        większość ludzi mieszkających w mieście pokonuje dziennie mniej niż 100km. Dla nich taki pojazd jest wystarczający i jeszcze ma spory zapas zasięgu. Kilka razy w roku zachodzi potrzeba wyjazdu dalej, jakieś wakacje, uroczystość rodzinna itp., ale to można załatwić albo pociągiem, albo samochodem z wypożyczalni - wyjdzie taniej.

        • 0 0

    • doliczmy akcyzę i ... będzie się opłacało chodzić na pieszo o ile nie wprowadzą akcyzy od zelówek:)))

      • 0 0

  • Kiedy patrze na stan swojego konta sam jestem elektryczny. (2)

    • 24 6

    • To nie trzeba patrzeć (1)

      tylko wziąć się do roboty.

      • 2 3

      • Tyram, ale ciężkie czasy.

        • 9 1

  • Wiele może się wydarzyć rzeczy niespodziewanych między ustami a brzegiem pucharu.

    I może być tak, jak z większością projektów polskich samochodów.

    • 2 2

  • A co z łodzią SOLAR która miała być hitem ? (5)

    Cos nagle ucichło o łodzi skonstruowanej przez studentów PG która miała być hitem?

    Pewnie z samochodem będzie podobnie :)

    • 11 3

    • "Techniczni" wzięli się za sprzedaż i mamy efekty. (2)

      • 5 0

      • to jest problem mentalności wszystkich Polaków, na jednym projekcie chcieliby "ustawić się" do końca życia. nie tędy droga.

        • 3 0

      • jaką kurcze sprzedaż ??
        wyjaśnij mi bo chyba o czymś nie wiem

        • 0 0

    • (1)

      Witam

      ostatnio widzialem ludzi z kola Korab, ktorzy sa odpowiedzialni za lodz solar. W tej chwili szukaja srodkow na: organizacje regat lodzi ladowanych solarnie w 2011, projekt lodzi ktora ma wygrac ta zawody no i jej budowe :). Tyle wiem, panowie jako naukowcy, maja klasycznie problemy z finansowaniem, ale musimy im zyczyc powodzenia i dalszych sukcesow!!

      • 11 0

      • co jest najciekawsze KSTO KORAB ma szansą na zwycięstwo w tych regatach
        jeśli tylko odpukać nic się nie zepsuje

        • 0 0

  • A w Gdyni mamy trajtki na prąd :) (5)

    • 26 1

    • na szelkach (2)

      to tak jakby miec ptaka na smyczy

      • 11 1

      • (1)

        przyznać się, kto ma ptaka na smyczy ?? ;)

        • 14 0

        • ja, ale sza. stąd moja frustracja, dzikie spojrzenie i nienawiść do wszystkiego co polskie.

          • 1 2

    • wyobraźcie sobie (1)

      druty nad każdą jezdnią :P ciekawe jak by wyglądało wyprzedzanie

      • 10 0

      • "rozwiąż supełek" :)

        ale przynajmniej parkować by się nauczyli :)

        • 2 0

  • (1)

    W tym roku koło naukowe NKSE przy wydziale EIA miało tworzyć samochód elektryczny jednak koszty przerosły, na pomoc politechniki nie było co liczyć i projekt upadł... Same akumulatory to koszt ponad 20 tys zł...

    • 9 1

    • szukają SPONSORA - zgłoś sie

      http://www.ely.pg.gda.pl/nkse/

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane