• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa dyskusja o przetargu na Mevo

ms
10 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prawie dwa tygodnie po otwarciu ofert na obsługę nowego systemu Mevo, wciąż nie wiadomo kto i czy będzie jego administratorem. Prawie dwa tygodnie po otwarciu ofert na obsługę nowego systemu Mevo, wciąż nie wiadomo kto i czy będzie jego administratorem.

Trwa publiczna dyskusja o sensowności i sposobie kontynuowania prac nad uruchomieniem systemu Mevo. Związek Metropolitalny, odpowiedzialny za system rowerów miejskich na Pomorzu, postanowił się odnieść do zarzutów, przedstawionych kilka dni wcześniej przez członków kilku organizacji pozarządowych i partii w Gdańsku.



Czy powinniśmy odtworzyć system Mevo, biorąc pod uwagę kwoty z przetargu?

W piątek przedstawiciele kilku organizacji, w tym Zielonych, Nowej Lewicy, Polski 2050, przekonywali w Gdańsku, że trwająca procedura wyłonienia nowego operatora roweru Mevo zmierza w złym kierunku.

Mevo 2.0. Pytania o doświadczenie jednego z oferentów



Ich zdaniem, trwający przetarg powinien zostać anulowany i rozpisany ponownie.

Uważają, że do kryteriów oceny oferentów należy dopisać m.in. kryterium doświadczenia.

Przekonywali, że brakuje go firmie City Bike Global, która w przetargu złożyła najkorzystniejszą ofertę i jest najbliżej zwycięstwa w przetargu.

- Nie mamy żadnych informacji na temat działalności tej firmy, która w praktyce nawet nie ma swojej strony internetowej. Informacje na jej temat znajdziemy na stronie Cycling Industries Europe, ale także o tej firmie trudno powiedzieć coś konkretnego poza tym, że według naszych informacji, nie zajmowała się twardą infrastrukturą, a jedynie pisaniem raportów o ruchu rowerowym. Wydawałoby się, że firma, która porywa się na tak duży projekt, obecnie jeden z większych w Europie, jest dobrze zakorzeniona na rynku i dysponuje odpowiednim budżetem. Niestety, tego nie udało się potwierdzić. Na stronie City Bike Global podane są dane adresowe, które należą do Cycling Industries Europe, czyli firmy zatrudniającej kilka osób, w jakimś losowo wybranym biurowcu w Brukseli - wyliczał Tomasz Larczyński, cytowany przez Dziennik Bałtycki.
Wszystko o:

Rowery elektryczne Mevo w Trójmieście i na Pomorzu



Mevo 2.0: obie oferty znacznie powyżej budżetu



Przypomnijmy: pod koniec lipca okazało się, że w nowym przetargu na Mevo najkorzystniejszą ofertę, wartą 159,27 mln, złożyła firma City Bike Global. Jej konkurent, konsorcjum BikeU i Freebike, oczekuje natomiast 365,31 mln zł.

Tymczasem Związek Metropolitalny zaplanował wydać na reaktywację Mevo 107 mln zł.

Stanowisko Obszaru Metropolitalnego ws. trwającego przetargu na Mevo 2.0



W poniedziałek zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańska Gdynia Sopot opublikował swoje stanowisko w tej sprawie. Przytaczamy je poniżej.

Przetarg został rozstrzygnięty? Nieprawda.

Podkreślamy, że przetarg na System Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0 nie został rozstrzygnięty. Oferty złożone w przetargu są obecnie sprawdzane pod względem formalnym przez komisję przetargową oraz wyspecjalizowaną kancelarię prawną.

OMGGS wybrał wykonawcę? Nieprawda

Nieprawdą jest, że OMGGS ogłosił, komu powierzy zamówienie na Mevo. Wielokrotnie wyjaśnialiśmy, że jedna z ofert mieści się w założeniach finansowych. Ewentualne zawarcie umowy będzie jednak możliwe dopiero po spełnieniu wszystkich wymagań formalnych.

W trakcie procedowania badane będą:

  • analiza struktury własnościowej City Bike Global, w oparciu o którą zamawiający będzie mógł stwierdzić, czy oferta tego wykonawcy nie podlega odrzuceniu,
  • posiadane doświadczenie w wykonywaniu podobnych usług oraz dokumentacja poświadczająca dysponowanie odpowiednimi środkami finansowymi i potencjałem osobowym,
  • zgodność wzorcowych rowerów z opisem zamówienia.

Wyjaśniamy, że 3 sierpnia br. do  firmy City Bike Global zostało wystosowane wezwanie do złożenia wyjaśnień i przedłożenia dokumentów związanych z przekształceniem korporacyjnym w strukturze Wykonawcy (Marfina S.L.), w oparciu o które zamawiający będzie mógł stwierdzić, czy wykonawca  spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu.

Badanie doświadczenia na podstawie czterech rowerów? Nieprawda

Stwierdzenie przedstawione na briefingu, że doświadczenie wykonawcy będzie badane tylko na podstawie czterech rowerów jest nieprawdą. W ramach oceny ofert Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć cztery rowery (dwa tradycyjne oraz dwa ze wspomaganiem elektrycznym) w celu przeprowadzenia badania przez niezależnego biegłego rzeczoznawcę pod kątem ich zgodności z opisem przedmiotu zamówienia. Zapewni to, że rowery przekazane do użytku mieszkańcom metropolii, będą zgodne z oczekiwaniami.

Wyłoniony w przetargu operator nowego sytemu Mevo będzie musiał dokonać inwentaryzacji rowerów, które funkcjonowały w poprzednim systemie.
Wyłoniony w przetargu operator nowego sytemu Mevo będzie musiał dokonać inwentaryzacji rowerów, które funkcjonowały w poprzednim systemie.
Wybieramy wykonawcę bez doświadczenia? Nieprawda

Przypominamy, że do dialogu konkurencyjnego zostały dopuszczone wyłącznie te firmy, które spełniały określone w dokumentacji postępowania kryteria. Potencjalni wykonawcy musieli wykazać m.in., że posiadają doświadczenie w wykonywaniu podobnych usług oraz że dysponują odpowiednimi środkami finansowymi i potencjałem osobowym.

Dialog konkurencyjny jest specyficzną formą przetargu, która pozwala w ciągu kolejnych miesięcy spotkań i rozmów z wszystkimi wykonawcami określić formę realizacji projektu oraz poznać najnowsze rozwiązania technologiczne dostępne na rynku. Nieprawdą zatem jest, że OMGGS nie brał pod uwagę doświadczenia wykonawców. 
 
Brak środków na realizację zamówienia? Nieprawda
 
W trakcie dialogu konkurencyjnego firma consultingowa SWECO Consulting opracowała szczegółową analizę finansową, której wynik  jest zbliżony do tańszej oferty. Z doświadczeniem firmy można się zapoznać na stronie sweco.pl/projekty

Nieprofesjonalne prowadzenie postępowania przetargowego? Nieprawda

Publikowanie oficjalnej dokumentacji przetargowej w trybie śledzenia zmian jest dobrą praktyką i jest powszechnie stosowane przy zamówieniach publicznych. Daje to wykonawcom możliwość szybkiego odnalezienia każdej zmiany w ponad 200-stronicowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Taki zarzut może sformułować ktoś, kto nie ma doświadczenia w przygotowywaniu zamówień publicznych.

Brak dialogu z mieszkańcami? Nieprawda

Nieprawdą jest również, że OMGGS nie prowadził dialogu z mieszkańcami. Odbyły się dwa takie spotkania, o których informowaliśmy i na które zapraszały media. Szkoda, że uczestnicy briefingu nie skorzystali z naszego zaproszenia. Na prośbę różnego rodzaju środowisk organizowaliśmy też dodatkowe spotkania informacyjne. Ponadto przeprowadziliśmy "Badania preferencji użytkowników SRM Mevo" opracowane przez MRC Consulting T. Bieliński, A. Ważna, T. Czuba.

Nie wyciągnęliśmy wniosków z Mevo 1? Nieprawda

W przeciwieństwie do Mevo 1.0, tym razem zamawiana będzie usługa, a nie dostawa rowerów i stacji. Oznacza to, że operator nie otrzymuje żadnych zaliczek, a jedynie zapłatę za usługę w równych 72 ratach za każdy miesiąc poprawnie działającego systemu. Nie będą też zagrożone pieniądze wpłacane przez użytkowników, gdyż całość wpłat stanowi będzie przychód OMGGS. 

OMGGS posiada też rowery i stacje postoju, które będą wykorzystane w Systemie Mevo 2.0.

Ładowanie baterii do rowerów będzie zdecentralizowane. W każdej z 16 gmin będzie przynajmniej jeden taki punkt (w Gdańsku minimum 10, w Gdyni minimum 7). Rowery będą miały większy zasięg jazdy, zamiast 60 km, będzie 100 km.
ms

Miejsca

Opinie (264) 3 zablokowane

  • komunikacja..... (21)

    Dlaczego inwestujemy nasze pieniądze jak komunikacja zbiorowa u nas leży???wydajmy te pieniądze na naprawdę dobry transport publiczny w mieście a jak oferta ZTM będzie najlepsza w kraju to dopiero pomyślmy o rowerach...może wcale nie będą potrzebne????160 baniek to dotakowe 15 nowoczesnych tramwajów w naszym mieście np....

    • 89 19

    • teza, że komunikacja zbiorowa u nas leży jest typową wypowiedzią opartą wyłącznie o emocje piszącego (8)

      Trójmiasto ma potencjalnie bardzo dobrze rozwiniętą komunikację szynową (SKM i niebawem zelektryfikowaną PKM). Oczywiście jej takt powinien zostać poprawiony (SKM co 5 minut w godzinach szczytu). Obok niej w Gdańsku funkcjonuje nieźle komunikacja tramwajowa a w całym Trójmieście ponadto jeszcze autobusy i trolejbusy (niestety sieć buspasów jest ciągle niedorozwinięta). Poprawa infrastruktury rowerowej oraz wdrożenie MEVO może otworzyć wyobraźnię mieszkańców i decydentów na znakomity potencjał rozwoju połączeń typu rower prywatny +kolej+ rower metropolitalny. Rower taki czy inny oraz/lub hulajnoga znakomicie zwiększają obszar napływu pasażerów do stacji SKM, a także rozwiązują problem tzw. ostatniej mili (umożliwiają dotarcie do wielu celów podróży po przyjeździe do stacji docelowej). Szkoda, że operatorzy SKM i ZTM (a także wielu trolli pisujących na tym portalu) nie potrafią docenić faktu, że rower (hulajnoga) to nie tylko konkurencyjny, ale także często komplementarny sposób zaspokajania codziennych potrzeb mobilności naszej policentrycznej metropolii.

      • 7 10

      • Tutaj mamy przykład własnie takiego bajkopisarza jak zawsze duzo tresci mało wartosci czyli bzdury (1)

        Wiec krótko na temat komunikacja w Gdańsku jest beznadziejna !!
        Taniej
        wygodniej
        szybciej
        jest obecnie własnym samochodem dojechać wszędzie !!

        • 6 1

        • uważaj na nadwagę lub otyłość

          uzależnienie od samochodu powoduje wiele groźnych chorób. Policz koszty bardziej starannie i nie pisz dyrdymałów na temat tego, że samochód jest szybszy niż rower w godzinach szczytu.

          • 0 0

      • Takt SKM w dni robocze to najmniejszy problem (1)

        • 1 0

        • mógłby być lepszy

          • 1 0

      • Nawet roweru nie potrafią zorganizować

        W warszawie za pierwszym razem zrobili rower miejski, w gdansku kazdy widzi jak jest

        • 3 3

      • Bzdura

        Najpierw zobacz jak wyglada komunikacja w warszawie, a potem wypowiadaj sie. Korzystalem przez 15lat w wawie. Teraz od 3 lat w gdansku. Przykro stwierdzić, ale tutaj jest fatalnie zorganizowana,

        • 4 2

      • A ja pomarudzę. (1)

        Komunikacja jest super, jeżeli nie mieszkasz na Południu.
        W przeciwnym wypadku masz do wyboru autobus w korku, spacer + tramwaj krajoznawczą trasą, albo 3km do PKM na Jasieniu...

        • 16 1

        • i tu rozwiązanie to PKM/SKM na południe a nie tylko nowe świętokrzyskie inne nowe co przesuną korki w inne miejsce

          • 4 2

    • hahah nowoczesnych co ty bełkoczesz tramwaj to przezytek i rodem z PRLu niema wnim nic nowoczesnego (7)

      jeśli już to autobusy elektryczne a najlepiej na wodór

      • 4 22

      • Dzbanki jak zawsze głupota sie chwal;a wiecmłotki jedne lotos własnie zaczyna produkcje wodoru (2)

        Wiec nie bedzie z nim problemu ,kolejna sprawa dzbany produkcja aut i autobusów na wodór jest coraz wieksza ale wy przecież inteligenci o poziomie meduzy wiecie lepiej niż przemysł motoryzacyjny wydający miliardy na ich produkcje!

        • 3 3

        • Lotos wlasnie jest likwidowany, malpeczko. (1)

          • 1 4

          • bardzo nam miło że zaszczycił na tym forum ktoś kto na pewno dużo wie :)

            i tak bezinteresownie dzieli się z nami swoją wiedzą... buahahaha

            • 1 0

      • hahah wodór to ty widziałeś chyba w tablicy Mendelejewa (3)

        nie masz pojęcia jakie problemy niesie ze sobą używanie wodoru do napędu

        • 8 3

        • Najważniejsze że dzięki wodorowi możemy pozostawić kopcące rafinerie (2)

          A także import gazu z Rosji :)

          • 3 6

          • A wiesz jak obecnie produkuje się wodór?

            • 0 0

          • ciekawe skąd będziesz brał wodór. bo pewnie z Rosji :)

            • 2 4

    • Po co Ci więcej tramwajów

      na obecnych liniach? Czy problemem w Gdańsku jest nie wystarczająca liczba tramwajów?

      • 1 1

    • te pieniądze pochodzą ze składek wszystkich gmin a część to wkład własny OMGGS

      nie są przeznaczone na wydatkowanie w jednym mieście. Poza tym są "rozłożone" na 7 lat. Wpisane do WPF a to oznacza że dziś ich fizycznie nie ma.

      • 2 0

    • nie rozumiesz co to jest OMGGS (1)

      to 16 gmin, które składają się na ten projekt. Nie dotyczy to tylko Gdańska i nie jest to kasa tylko tego miasta, którą można by wydać na komunikację ZTM. Do tego rower jest uzupełnieniem komunikacji miejskiej. Można się nim poruszać tam gdzie nie dojedzie żaden tramwaj czy autobus, a do tego jest tańszy i zdrowszy.

      • 4 6

      • Kolejny urzednik wazeliniarz wazeliniarz sie odezwał 90% kasy daje na toi Gdańsk I Gdynia

        a 10% pozostali razem I tak 90% rowerów jest właśnie w Gdańsku i Gdyni!

        • 2 1

  • Mevo (22)

    Jedno podejście już było nie ma sensu tego reaktywować mieszkańcy trójmiasta zainwestowali w rowery , po tym blamażu jedyny powód na reaktywację to dla turystów w sezonie

    • 122 31

    • (10)

      Bzdury gadasz.
      MEVO mi się przydaje by pojechać np na SKM w RUMI, zostawić tam MEVO i wsiąść w inne MEVO np w Gdyni i dojechać niedaleko pracy.

      • 25 8

      • inteligencie mozesz skorzystac z hulajnogi elektrycznei albo pojechac skm własnym rowerem (6)

        • 6 8

        • Tak (3)

          Albo własnym rowerem do mevo, potem mevo , potem skm, potem na zakupy hulajnogą i z powrotem thriatlonem. A wy dalej w tych blachosmrodach!!

          • 6 7

          • Jeżeli to sprawi że zamiast jechać godzinę w korku, przejedziesz w pół, to czemu nie? (2)

            Samochód nadaje się na zakupy w weekendy, albo wypady za miasto. W mieście jest najwolniejszym środkiem transportu.

            • 3 2

            • Haha (1)

              Albo nie masz samochodu, albo nie umiesz jeździć. Samochód może jest najwolniejszy ale tylko w godzinach szczytu, co i tak nie jest zasadą. Załóżmy, że o 18 chcę pojechać z wrzeszcza na chełm. Wyprzedzisz mnie rowerem? Myśle, że zdążyłbym obrócić dwa razy i przy tym nie będę spocony i wykończony.

              • 0 1

              • spocony lub wykończony możesz być po wejściu na trzecie piętro

                jeśli nadal będziesz tak uzależniony mentalnie od samochodu. Z Wrzeszcza możesz wjechać PKM do Kiełpinka i później na luzie zjechać na Chełm rowerem

                • 0 0

        • I co z nim mam zrobić? (1)

          Władować się z rowerem do SKM?

          • 7 5

          • Z założenia MEVO nie ma być przewożony SKM

            z własnym rowerem możesz wsiąść do SKM, nie musisz się do wagonu SKM władowywać.

            • 0 0

      • Z Rumi do Gdyni to pociśniesz rowerem bez pośrednictwa SKM-ki. No chyba że cienki jesteś. To wtedy nie. (2)

        • 6 15

        • Doooooobre ha ha ha.

          No chyba, że : niepewna pogoda, mało czasu, wizyty w paru miejscach po drodze, nie chcę się spocić bo mam spotkanie ...... albo zwyczajnie mi się nie chce.

          • 1 0

        • Pieprzysz bez sensu.

          Posiadamy różne rowery. Ja swojego nie przypnę obok stacji SKM na wiele godzin zwyczajnie dlatego, że jest to mój ulubiony rower do rekreacji nie wspominając o fakcie, że jest zwyczajnie drogi. Mevo doskonale rozwiązuje ten problem.

          • 8 0

    • wlasnie jako mieszkaniec ostatnio

      skorzystalem z google i wzialem pierwsza lepsza wypozyczalnie gdzie za niewielkie pieniadze mam takze rower elektryczny i to 100x lepszy, nie wiem gdzie tu jest sens mevo, juz te hulajnogi są lepsze

      • 3 2

    • Mevo mniej niż 0 (1)

      Popieram post już raz ten projekt okazał się klapą firma zgarnęła miliony a MEVO umarło nie zgadzam się na powtórkę chyba że Dulkiewicz zapłaci z pieniędzy Adamowicza

      • 6 3

      • Może niech Krajowa Iznba Odwoławcza zapłaci ze swoich?

        W końcu to oni wybrali nam firmę obsługującą Mevo...

        • 3 1

    • Mieszkańcy zainwestowali w rowery które zostały kupione. (4)

      Głupotą byłoby ich nie wykorzystać, tak samo jak głupotą jest myślenie że to tylko atrakcja dla turystów.

      • 18 3

      • (3)

        te zakupione rtowery do niczego się nie nadają. I jest ich za mało.

        • 2 4

        • Potwierdzam (1)

          Bateria poniżej 50% i już górki stanowią wyzwanie, rowery ważące 30 kg to w takim miejscu jak Trójmiasto to kompletnie nieprzemyślana koncepcja.

          • 9 2

          • No tak, jak człowiek z rowerem waży 100kg, to jest luzik i sam pod górkę jedzie.

            Jak dodasz 20%, to śmierć na miejscu ;D

            • 4 1

        • Niby czemu?

          Jeżdżą, działają, prawda że lepsze by były z silnikiem Diesla, bo tak ciężko na januszowym serduszku jak coś jedzie i nie kopci, ale jakoś trzeba będzie przeboleć :)

          • 5 6

    • za tą kasę - 300 mln zł to można kupic rower każdemu mieszkańcowi miasta bo wychodzi 600zł /mieszkańca (2)

      wiec nie licząc małych dziecieci i przy takim hurtowym zakupie byłoby taniej

      • 14 2

      • te 300 mln jest przeznaczone na 16 gmin a nie na 3 miasta Januszy

        • 5 1

      • za 600 zł to se możesz koło kupić

        • 4 10

  • Elektryczne = NIE

    Elektrycznych to jest już w dużym nadmiarze hulajnóg, potrzebne są zwykle rowery do wypożyczenia.

    • 0 0

  • Pralnia i przekręt (1)

    Tylko do tego jest to potrzebne.

    • 4 0

    • @Krzysiek to czemu niewystartowałeś w cprzetargu

      • 0 0

  • Ten gdansk jest niesamowity (1)

    Ciekawi mnie jedno której firmie teraz uda się wyciągnąć znów pieniążki i ogłosić upadłość xD w końcu 150mln za 4tys rowerów piechota nie chodzą

    • 2 0

    • @Nawet nie komentuje tego pewnie masz sam chrapke nate 150mln. To się pytam czemu nie złożyłeś firmy i niewystartowałeś w przetargu i nieskasowałeś fortuny. Pewnie do końca życia byś był ustawiony i kasa by dzieciakom i wnuką spadła też do końca życia

      • 0 0

  • A dlaczego zajmuje się tym miasto? (11)

    Prywatne hulajnogi dają radę, bez przetargów i tworzenia na szybko spółek do przetargu

    • 52 4

    • A Górny Taras? (2)

      Który operator hulajnóg go obsługuje? Owszem, po wprowadzeniu przez Bolt stawki 20 gr za min. bez opłaty wstępnej hulajnogi stały się bardziej opłacalne dla użytkowników do codziennego korzystania, ale dozwolony zasięg nadal jest mizerny

      • 1 1

      • (1)

        Tier ma zasięg do obwodnicy. Dalej to przedmieścia.

        • 0 0

        • Na takiej Osowie

          też są miejsca pracy. Fajnie byłoby móc podjechać hulajnogą od autobusu (Sopocka) do miejsca docelowego, tak jak było z Mevo - ale można to w tej chwili zrealizować wyłącznie własną hulajnogą i to pod warunkiem, że nie trafi się na nieprzejednanego, mającego gdzieś miejskie wytyczne, kierowcę autobusu

          • 0 0

    • Nie tylko hulajnogi

      Samochody współdzielone przez prywatną firmę? Pewnie.
      Skutery współdzielone przez prywatną firmę? Pewnie
      Hulajnogi współdzielone przez prywatną firmę? Pewnie
      Rowery współdzielone organizowane przez miasto? No nie da się

      • 5 0

    • przestancie młotki bredzic o stawkach bo dzieki larczynskiemu podniesli abonament mevo o 200%

      wiec cena praktycznie jak za hulajnogę a na hulajnodze gdy jade rowerem mija mnie 10 razy więcej ludzi niż na rowerach!!
      Wiec ten co te brednie wypisuje najwyraźniej jest zatrudniony jako urzędnik albo firmy z przetargu.

      • 2 0

    • i kto jeździ tym na co dzień? (5)

      za 15zł za kurs? znasz kogoś?
      Czyli nie dają rady.
      To tylko zabawki do okazyjnych przejazdów.

      • 5 11

      • No chyba ktoś jeździ skoro (2)

        dość często mamy tu artukuły o pladze źle pozostawionych hulajnóg.

        • 8 2

        • (1)

          Widać, że hulajnogi znasz tylko z obrazka. Zobacz ile kosztują, to się bardzo zdziwisz. Tylko że to jest model, który zmusza do szybkiego oddawania, a nie jak Mevo ludzie brali na pół dni za 5 zł i wiecznie brakowało rowerów.

          • 2 2

          • Celne spostrzeżenie

            Może należy zbudować model opłat promujący krótki czas użycia? Np pierwsze kilometry a grosze a potem coraz drożej.

            • 4 1

      • (1)

        15 zł za kurs to Boltem przejedziesz 75 minut. Prędzej cię noga rozboli od tej hulajnogi.

        • 3 5

        • no. a mevo to 12zł na miech było

          • 3 1

  • Niestety, hulajnogi wyparły rowery Mevo! (4)

    • 1 0

    • (3)

      @Historyk wyparły dlatego bo niema roweru . Poczekaj a z wroci rower albo jako miejski albo prywatny

      • 0 1

      • Wyparły i nic tego juz nie zmieni bo rowery te stare cieżkie graty bedą wtej samej cenie co hulajnoga (2)

        • 0 0

        • Sprawdź jaki zasięg ma hulajnoga a ile rower. Można to sprawdzić w necie , ztego co wiadomo to rowery mają trzy razy taki zasięg jazdy co hulajnogą

          • 0 0

        • Tylko trzeba o jednym pamiętać że na hulajnodze musisz cały czas stać , a na rowerze sierdzisz Czyli hulajnoga jest dobra na krótkich trasach a rower bardziej na długich tarasach. A po drugie nie uwzględniasz osób o rużnej sprawności ruchowej , przecież nie wszyscy są młodzi i piekni. Przeciesz z wiekiem pogarsza się twoje zdrowie i nie każdy może przez długi czas stać bez ruchu na hulajnodze, a na rowerze posiedzi

          • 0 0

  • ciekawe, czy te rowery caly czas gdzies rdzewieja i czy sie jeszcze beda nadawaly do jezdzenia (1)

    • 1 0

    • Człowieku spojrz na fotke w artykule to będziesz wiedział gdzie te rowery stoją. podpowiem ci tylko że cześć stoi w sopocie a druga cześć stoi w ghdańsku :)

      • 0 0

  • Niema dyskusji bo juz dawno wszystko ustalone urzednicy juz sobie premie przyznali i ogłosili sukces!

    Brakuje jeszcze nagrody prezydentowej która przyznała za działalność mevo jak poprzednio!

    • 0 0

  • Czy już rozliczone zostały zobowiązania umowne z Mewo1? (1)

    Kto poniósł karę za Mevo1? Kto zarobił?

    • 5 0

    • Zarobili wszyscy razem z urzednikami ,stracili tylko mieszkancy nikt nie został ukarany

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane