- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (111 opinii)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (74 opinie)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (33 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (229 opinii)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (258 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (165 opinii)
Trwa montaż "kreta" maszyny TBM
Kolejne części maszyny TBM trafiały z ładowni statku Deo Volente na Nabrzeże Rudowe Gdańskiego portu.
Coraz więcej elementów maszyny TBM dociera do Gdańska. Generalny wykonawca tunelu pod Martwą Wisłą sprowadził już połowę mechanicznego kreta. Rozruch urządzenia planowany jest na styczeń przyszłego roku.
Statek Deo Volente wpływa do gdańskiego portu.
Każdą część z ładowni statku podnosił żuraw wodny. Ten, z zawieszonym na ramieniu elementem, podpływał do Nabrzeża Rudowego, gdzie czekała już naczepa do przewozu towarów ponadgabarytowych. Po załadunku na ciężarówkę element maszyny przewożony był na plac budowy - kilkaset metrów dalej. Każda taka operacja zajmowało portowcom mniej więcej godzinę.
- Maszynę TBM udało się nam przetransportować w ok. 50 proc. Scalenie jej poszczególnych fragmentów ułatwia nam specjalnie skonstruowana na terenie budowy suwnica. Przed nami jeszcze ok. 100 transportów części TBM drogą lądową z Niemiec - wyjaśnia Janusz Sokolnicki, dyrektor kontraktu w firmie OHL, która jest głównym wykonawcą tunelu i całego czwartego etapy budowy Trasy Słowackiego.
Przypomnijmy, że w połowie września, w fabryce firmy Herrenknecht, gotowa maszyna TBM została odebrana przez wykonawcę tunelu pod Martwą Wisłą - firmę OHL. Za urządzenie budowlańcy zapłacili 80 mln zł. Wtedy też rozpoczął się jej żmudny proces rozbiórki i transportu do Gdańska.
Maszyna TBM, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą.
- operator TBM (osoba kierująca tarczą TBM, sterująca układem prowadzącym oraz wszystkimi operacjami, kontrolująca przy tym parametry drążenia),
- operator podłoża (odpowiedzialny za uzupełnianie i stabilizację pierścieni poprzez wypełnianie 15 cm odcinka substancjami wiążąco-uszczelniającymi oraz za nawadnianie podłoża u czoła tarczy),
- monter obudowy pierścieniowej (odpowiedzialny za układanie i dostarczanie gotowych elementów do złożenia pierścienia),
- operator zarabiania betonu,
- elektryk (odpowiedzialny za oświetlenie tunelu i maszyny wewnątrz),
- główny mechanik TBM,
- dwóch górników do czyszczenia, konserwacji i przedłużania rurociągów, instalacji oświetleniowej, szyn, kanału wentylacyjnego, etc.,
- osoba na tyle tarczy (odpowiedzialna za transport na tyły maszyny oraz wywóz urobku),
operator przenośnika ślimakowego
- dwóch operatorów kierujących kolejkami transportowymi.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (64) 3 zablokowane
-
2012-10-22 15:46
A kiedy tunel na skrzyżowaniu ARMII KRAJOWEJ >> ŁOSTOWICKA ? (6)
J/W
- 22 10
-
2012-10-22 17:19
a po co tunel? (4)
tam powinien być wiadukt w ciągu AK. Zresztą wszystko jest przygotowane - jest miejsce i nasypy od strony Gdańska.
Też nie rozumiem, czemu tego nie zbudują. Jasne, że tani nie będzie, ale w porównaniu do innych inwestycji nie będzie szału cenowego zapewne, a rozładuje korki od ręki.- 7 3
-
2012-10-22 17:29
nie rozładuje korków (3)
spotęguje je za to w innym miejscu :)
- 7 3
-
2012-10-23 07:19
Nie do końca się z Tobą zgodzę. Rozładować rozładuje na pewno. Cały ruch w kierunku obwodnicy odbywał by się bezkolizyjnie. W kierunku ulicy Havla można by było zrobić skręt z dwóch pasów. Oczywiście to by zwiększyło ruch na skrzyżowaniu z Świętokrzyską.
Z drugiej strony czy ta inwestycja jest aż tak potrzebna ? Korki robią się tylko z rana w kierunku Gdańska i popołudniu w przeciwnym kierunku.
TA inwestycja na pewno dojdzie do skutku ale nie w przeciągu 20 lat :)- 3 0
-
2012-10-22 23:33
nie bądź takim pesymistą ;-)
- 0 0
-
2012-10-22 17:43
Zgadzam sie. Jak każdy jest "wygodniakiem" i d*pe wozi wszędzie gdzie może to tak jest. Zwróccie uwage, ze prawie kazdy jedzie sam. Każdy chce miec samochód, a to prowadzi do utrudneń. Ide sobie bokiem, spokojnie a Wy sie gnieccie i denerwujcie w korkach, bo to jak by nie patrzeć Wasza wina a ciąglę zwalanie na infrastukture mija sie z celem ... Z takim myśleniem to za 20-30 lat powinny być drogi najlepiej 5 poziomowe aby sie szlachta pomieściła ;)
- 3 2
-
2012-10-22 16:37
jutro
- 8 1
-
2012-10-22 15:18
Dlaczego u nas wydaje się tyle kasy na niepotrzebne tunele? (4)
Ten pod Martwą Wisłą gdzie ruch samochodowy jest tylko przed i po pracy albo tunel na Żabiance gdzie wystarczy podjechać kawałek do Pomorskiej
- 5 96
-
2012-10-22 16:13
A dlaczego u nas zadaje się tak niemądre pytania? (1)
- 33 0
-
2012-10-22 23:31
to pytanie zdaje się jest niemądre
- 0 0
-
2012-10-22 20:00
Spytaj kierowców, którzy stoją w korkach, bo przez centrum przewalają się setki TIRów do portu.
- 17 0
-
2012-10-22 16:08
...bo wyjeżdzając na siódemkę z praktycznie każdej dzielnicy na północ od historycznego centrum nie trzeba będzie do tego centrum wjeżdzać...?
- 33 0
-
2012-10-22 15:12
Tu narazie jest ściernisko, ale będzie San Francisco (2)
a gdzie jest to kretowisko będzie tunelisko!
- 47 1
-
2012-10-22 23:30
hehe
dobre
- 0 0
-
2012-10-22 15:50
a ten tylko o seksie
- 4 3
-
2012-10-22 21:09
yyyy 230 tony?? cala maszyna tyle waży. pan redaktor znowu nie odrobil zadania domowego
- 2 0
-
2012-10-22 20:56
A czy kret bedzie poswiecony? Bo terminy mam napiete
- 6 2
-
2012-10-22 20:44
Gdańsk się rozwija
tym razem dzięki kretowi.
- 1 0
-
2012-10-22 20:32
Do tego co pyta o budowę PKM:
Procedura przetargowa na finiszu, przedwczoraj PKM dostała decyzję lokalizacyjną. Pierwsza łopata w grudniu lub w marcu i 2 lata budowy.
- 2 0
-
2012-10-22 20:02
Ja kretem czyszczę rury
- 1 1
-
2012-10-22 15:46
Korzystając z okazji że zmontują tego kreta (3)
może za jednym zamachem wydrążyć by ten tunel pod Niepodległości w Sopocie
- 21 4
-
2012-10-22 18:42
Dla drogowca Kazika i podobnych (1)
TBM jest konstruowany pod konkretną inwestycję. A poza tym jego właścicielem jest wykonawca, więc równie dobrze można proponować aby tym samym kretem przewiercić tunel do Szwecji.
- 4 0
-
2012-10-22 19:59
akurat pod pachołek ta tarcza się nadaje, badania miasto ma już od dawna
pod Sopot raczej nie, choć nie wiadomo, bo tam nikt nawet nie zaczął robić żadnych badań. Nawet nie wiadomo w którym miejscu dokładnie miałby tunel być, a w przypadku Pachołka jest znany dokładny przebieg. Gdyby miasto ogłosiło przetarg na budowę tunelu pod pachołkiem, gdy konczyli by drążyć pod Wisłą, to jestem na 100% pewien, że OHL by wygrał z najnższą ceną (maszyna na miejscu, doświadczenie, kadra itd.)
- 7 0
-
2012-10-22 16:10
i Pachołkiem
- 5 2
-
2012-10-22 18:44
kret to jest czarny (1)
jak choćby słynny :krtek" z czeskiej bajki. I kopał łopatą, A ten jest jakiś taki dziwny- niebieski...
- 1 0
-
2012-10-22 19:37
bo on je amelinowy!!!!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.