- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (172 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (120 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą: ruszają badania dla gigantycznego "kreta"
Ruszyły prace geologów przy Martwej Wiśle w Gdańsku. Dzięki nim będzie można zaprojektować pierwszy w Polsce podwodny tunel dla samochodów. Geolodzy pomogą też konstruktorom, którzy specjalnie dla tej inwestycji zbudują gigantyczną maszynę-kreta. To ona przewierci się na drugi brzeg Martwej Wisły.
Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 zleciła właśnie badania geologiczne gruntów w okolicach Martwej Wisły, niedaleko ul. Kujawskiej w Gdańsku. Powstanie tam pierwszy w Polsce podwodny i najdłuższy tunel samochodowy, który połączy Trasę Sucharskiego z Drogą Zieloną.
- Badania geologiczne posłużą projektantom podczas przygotowywania dokumentacji technicznej tunelu - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Specjaliści z miejskiej spółki podkreślają, że wyniki będą miały też wpływ na konstrukcję maszyny-kreta, która będzie drążyć tunel pod Martwą Wisłą. - Urządzenie, zwane też TBM (Tunnel Boring Machine) będzie skonstruowane odpowiednio do średnicy tunelu i skał znajdujących się pod rzeką. Dane od geologów posłużą konstruktorom - wyjaśniają pracownicy GIKE 2012.
Maszyna-kret będzie wykonywać wykop w ziemi o długości od pięciu do sześciu metrów każdego dnia. - Pojawią się pewnie miejsca, w których będzie pracować nieco wolniej - przyznają eksperci.
W ramach prac pod Martwą Wisłą powstaną dwa odwierty. Urządzone zostaną w nich tunele z jezdniami dwupasmowymi.
Zadanie wyznaczone GIKE 2012, oprócz kilometrowego, najdłuższego w Polsce tunelu dla aut, obejmuje realizację dróg dojazdowych. Powstanie ok. 1,2 km trasy dwujezdniowej, zapewniającej dojazd do tunelu.
Koszt realizacji tunelu wraz z drogami dojazdowymi oscyluje w granicach 600 mln zł. Pieniądze zostały zagwarantowane w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska na lata 2010-14. Część kosztów - ok. 40 proc. - pokryje Unia Europejska. Nowa Trasa Słowackiego i Sucharskiego figurują na liście projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Już wiadomo, że kierowcy nie pojadą na Euro 2012 nowym tunelem, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w połowie przyszłego roku. Zakończenie budowy nastąpi w 2014 roku.
Miejsca
Opinie (205) ponad 10 zablokowanych
-
2010-06-04 06:02
A ja myslałem, że już dawno tunel był zaprojektowany, tylko kasy brakowało (16)
widać od razu, że wybory samorządowe tuż, tuż - wszystkie zapomniane inwestycje wracają jak bumerang
- 305 34
-
2010-06-04 09:05
racja kolego więc Ty jako (może) mieszkaniec Gdańska .... (6)
....będziesz mógł rozliczyć ich w najbliższych wyborach!!
trzeba otwierać ludowi oczy na wiecznych pasibrzuchów radnych,, lans lans lans przed wyborami!!!!- 26 7
-
2010-06-04 09:30
(5)
I Ty masz racje Walonku tylko rozliczyc ich i wyp.... na zbity pysk!!!tylko to srodowisko nie znosi pustki i zaraz znajdzie sie nastepny cfaniak ktory omami swoj elektorat i dojdzie do lokalnego koryta!!!Ludzie patrzmy tej cholocie na lapska!!!
- 18 3
-
2010-06-04 09:45
nowi? starzy? (4)
tak sie zastanawiam co lepsze/gorsze?1. starzy wyjadacze, którzy swoje już wzięli i w zasadzie ustatkowani boją się przegiąć w 'braniu' więc oszczędnie podchodzą do tego tematu2. nowy narybek, który musi dopiero sie swoje nachapać i bez skrupułów będzie kombinował jak tu sie nie narobić, a dorobić...I tak źle i tak niedobrze, ale...
- 23 5
-
2010-06-04 09:56
(3)
Nikt nie wział tyle, żeby nie chciał więcej. Tyle że - mały bierze mniej, duży więcej.
- 18 4
-
2010-06-04 10:05
nowi? (2)
Ja jestem jednak zdania ze stary znając temat będzie ostrożniejszy, a świeżak jak pies spuszczony ze smyczy na ślepo brnie w ten 'biznes'. Taki to już problem systemowy ze do koryta pchają sie nie ci co powinni (bo mają wiedzę, doświadczenie, a może i kasę?) tylko średnio zamożne cwaniaki chcące sie szybko dorobić... a że zmienią nas za 4 lata jak okaże się jesteśmy co do joty jak poprzednicy (a może nawet gorsi?)... kogo to obchodzi bo w swojej kadencji swoje zarobimy...
- 11 5
-
2010-06-04 10:42
(1)
Mały i nowy jeszcze nie ma wyobraźni, ile można wziąć, więc bierze ostrożnie. Rutyna i większy apetyt przychodzi z czasem.
Co nie znaczy,że nie trzeba co jakiś czas przewietrzyć gabinetów.- 7 3
-
2010-06-04 11:51
budynia trzeba odsunąć
ale nie zmieniać na jakiegoś kurskiego oszołaoma tylko na takiego który spokojnie będzie realizował linię poprzednika (i nie wymiecie wszystkich dobrych urzędników) a jednoczesnie troche lepiej odczuwał nastroje społeczne bo budyn mam dziwne wrażenie nie liczył sie już z nikim (oprócz siebie)
- 10 3
-
2010-06-04 13:35
zaprojektowany był poziomy przebieg tunelu (4)
natomiast nie zrobiono badań geologicznych, które pozwoliłyby ustalić, na jakiej głębokości wiercenie będzie optymalne oraz jaką strategię wiercenia użyć (wiercenie ciągłe / wiercenie z utwardzaniem złoża betonem)
- 7 4
-
2010-06-04 23:36
jestem pełen podziwu dla Ciebie! (3)
komentarze na trójmiasto.pl z dnia na dzień są na coraz niższym poziomie i nie wiem, czy jest sens się wysilać w tłumaczeniu czegokolwiek. Niektórym się wydaje że wybudować tunel, to jak zatemperować ołówek - od pomysłu do realizacji krótka droga. Jakby się tunel zawalił, to by dopiero było wielkie larum, ale my lubimy narzekać...
jeszcze jedno, do tych, którzy wszędzie widzą tylko kiełbasę wyborczą: ta inwestycja ma określony i realizowany harmonogram prac i ciężko ją zrealizować od pomysłu do otwarcia tak, żeby nie zahaczała o jakieś wybory... chyba, że waszym zdaniem na pół roku przed wyborami nie powinno się podejmować żadnych decyzji... tylko, że wtedy te podjęte na rok przed wyborami będą dla was wyborcze- 5 4
-
2010-06-05 22:19
nie chrzań, migu (2)
problem nie w komentarzach, tylko w okłamywaniu społeczeństwa i fałszywej propagandzie sukcesu. Już od kilku lat słychać że projekt tunelu jest gotowy. Jak dobrze poszukasz, to nawet znajdziesz artykuły z deklaracjami, że do 2010 miał być ten tunel *oddany do użytku*. A prawda jest jak widać taka, że to tylko częściowo przygotowany projekt, odgrzewany na okres przedwyborczy. Tylko ta sztuczka może tym razem nie zadziałać, bo ludzi nie da się na okrągło w konia robić.
- 3 1
-
2010-06-06 06:29
znawca?! (1)
rozumiem, że doskonale orientujesz się w procedurach i dokładnie wiesz, kiedy powinny być wykonane badania geologiczne!
poza tym jak muł nie pamięta faktów, to pod artykułem są wcześniejsze artykuły... polecam ten z 4listopada 2008, kiedy wiadomo jedynie jaką metodą będzie budowany i że w 2010r. ma zacząć się trwająca 4 LATA budowa!!! Ponadto koszty określone zostały na podstawie kosztów budowy innych tuneli, więc nie wiem jak by musiał wyglądać projekt w rozumieniu inżynieryjnym, skoro tak szacowane są koszty.
Generalnie nie powiem gdzie jesteś z całą swoją wypowiedzią, ale oczywiście ja tu chrzanie!- 1 2
-
2010-06-06 23:08
ale migu, coś zrozumiałeś
czy czytanie ze zrozumieniem też nawala?
Nie piszę o procesie inwestycyjnym tylko o kłamliwej propagandzie przedstawiającej rozbabrany projekt jako coś gotowego, skończonego i już-prawie-zaraz-wybudowanego. Tak się długo ludziom budyniu z mózgu robić nie da...- 1 1
-
2010-06-04 23:09
Droga zielona, Trasa Sucharskiego, Trasa Słowackiego, tunel pod Martwą Wisłą, Budyń Lake, muzeum II WS i oczywiście ECS pomijając wiele pomysłów i cudów na kiju... wszystko będzie, ze wszystkim zdążymy
- 3 1
-
2010-06-05 01:07
tunel (1)
Podobne dwa "swiderki" wiercily tunele pod rzeka Brisbane w Australii
Najglebsze miejsce por rzeka to 60 metrow. Po
dwa pasy w kazda strone- 1 0
-
2010-06-23 13:40
Tamten tunel ma 7 km długości, gdański 6 razy mniej. Aby zachować proporcjonalność (spadek drogi), musiałby być zaledwie 10 m poniżej wody. Trochę mało. Z jakiegoś powodu schodzili 60 m pod wodę.
Temat wygląda ma mżonki przedwyborcze i ucichnie na 4 lata.- 0 0
-
2010-07-28 22:55
właśnie - obiecanki macanki przedwyborcze byle by znowu kadencję załapać na 4 lata, a przecież te inwestycję są dla naszego regionu konieczne !!!!!!!!!
- 0 0
-
2010-06-04 06:09
2114 (15)
Zakonczenie chyba predzej w 2114!W taki termin predzej uwierze!!
- 107 61
-
2010-06-04 08:49
w budowę stadionu też nikt nie wierzył (13)
Na szczęście są osoby, które wierzą! i dzięki nim takie inwestycje są realizowane. Trzeba robić coś pożytecznego niż wiecznie lamentować na trojmiasto.pl
- 17 9
-
2010-06-04 09:02
Re: (9)
To miała być budowa stadionu z infrastrukturą, a sam stadion można wybudować w dwa lata i jest jeszcze jakość budowy - a ona jest znakiem zapytania.
- 9 6
-
2010-06-04 11:15
(8)
Tak jak i jakość Twoich komentarzy jest pod bardzo dużym znakiem zapytania
- 8 4
-
2010-06-04 12:38
przykładem niech będzie hala Sopocko-Gdańska (7)
Już mamy 1,5 roku poślizgu, a daleko jeszcze z infrastrukturą drogową, a tunel to większa inwestycja, a poślizg będzie odpowiednio dł€ższy - tak na moje to ze 2 lata minimum, a pomyśleć co to będzie jak spadnie wiekszy deszcz- patrz tunel w Sopocie, notabene nie przejadą nim autobusy wycieczkowe, oby tylko tym tunelem mogły przejechać większe ciężarówki jak TIR-y z kontenerami i piętrowe autobusy no ale jestem optymista i mam nadzieje że w 2020 tunel jednak będzie !!!
- 9 4
-
2010-06-04 12:51
dobrze gada
- 1 1
-
2010-06-04 14:14
(1)
pietrowe autobusy?
A co to kurna Londyn?- 0 3
-
2010-06-04 18:54
"Nie ma takiego miasta - Londyn! Jest Lądek, Lądek Zdrój, tak..."
- 8 0
-
2010-06-05 00:15
O nie! (3)
Żadnych Tirów! Po ma być Trasa Sucharskiego i Obwodnica Południowa, żeby to wszystko jeździło po za miastem. Nie wyobrażam sobie, żeby Zaspa, Przymorze, Żabianka czy Brzeźno zamieniły się w arterię dla ciężarówek...
- 2 1
-
2010-06-05 09:54
Ale się zmienią (2)
- 1 1
-
2010-06-05 18:16
chyba mózgi się wam zmieniają! (1)
przyszło wam może do głowy, że tunel nie dla TIR-ów równa się Ślepa Uliczka Sucharskiego i cały tranzyt, który idzie głównie z południa przez centrum i pół miasta... gratuluję debilizmy, bo innych słów brakuje!!!
- 1 2
-
2010-06-05 22:23
migu, uwierz, to już zaplanowane
nasze durne gdańskie urzędasy chcą puścić ruch TIRów w kierunku zachodnim' drogą zieloną, przez Zaspę, Przymorze, Żabiankę (droga na Żabiance ma przebiegać przez teren hali sportowej i 18 metrów od budynków osiedla!).
Wszystkie te dzielnice zostaną odcięte od plaży drogą, na której planowany ruch to prawie 60 tysięcy pojazdów na dobę.- 1 0
-
2010-06-04 12:43
"bs" czytaj to co jest napisane!!! (2)
A napisane jest że koniec prac przewidywany jest na 2014!!!
- 3 1
-
2010-06-05 09:56
Popatrz co było pisane 2 i 3 lata temu (1)
Miało być gotowe w 2011 potem 2012 potem tylko 1 tunel w 2012 potem ...
Teraz jest 2014 tak samo pewny jak i poprzednie prognozy.
Wygląda, ze u nas łatwiej przewidzieć pogodę niż harmonogram inwestycji.- 1 0
-
2010-06-05 22:25
kolejny termin ogłoszą przy kolejnych wyborach :)
o ile ludzie nadal dadzą się robić w ...
- 1 0
-
2010-06-05 19:23
GIKE 2012 w 2014
to znaczy przesunie sie EURO
- 0 0
-
2010-06-04 06:09
będzie jak pod kanałem La Manche, super atrakcja (11)
i miasto się odkorkuje, oby jak najszybciej zrealizowali inwestycję
- 130 14
-
2010-06-04 09:50
(2)
Nie dość że pierwszy w Polsce, to jeszcze najdłuższy :) Panie Naskręt...
- 8 1
-
2010-06-04 09:55
Czytaj ze zrozumieniem.... (1)
Pierwszy w Polsce pod wodą i ogólnie najdłuższy ze wszystkich tuneli w Polsce. Prawda, jakie to proste?
- 7 3
-
2010-06-04 21:43
A ile będzie miał metrów,
że ma być najdłuższy?
- 1 0
-
2010-06-04 10:04
(7)
Będzie atrakcja. Jak długo trwa wypompowanie wody z takiego tunelu? Bo że go kiedyś zaleje, to pewne. Jak wczoraj warszawskie metro.
- 7 9
-
2010-06-04 21:15
(6)
Hamburga ma pod rzeka Elba, szersza duzo od Martwej Wisly dlugi tunel, i nigdy go nie zalalo, to dlaczego ma ten tunel zalac?
- 2 1
-
2010-06-04 22:49
bo to Polska właśnie (4)
w Sopocie "tunelik" (w porównaniu do opisywanego) miał tez być tak zrobiony żeby go nie zalało...
dziwnym trafem nie wiedząc dlaczego wszystkie wody dookoła tam spłynęły i ponad metr wody było po zeszłorocznych ulewach....- 2 1
-
2010-06-04 23:47
samych inżynierów tu widzę (3)
i specjalistów od tego typu obiektów
- 2 2
-
2010-06-05 22:26
raczej dobrych obserwatorów (2)
a co? z faktami się nie zgadzasz?
brzydkie fakty.. niedobre..- 2 1
-
2010-06-06 06:13
problem w tym (1)
ze w tej peplaninie pseudo-ekspertów faktów jest niewiele, żeby nie powiedzieć wcale!
- 0 1
-
2010-06-06 23:12
aaa.. czyli społeczeństwo jest winne, że jest niedoinformowane?
brzydkie społeczeństwo, niedobre..
no ca za ludzie, panie..- 2 0
-
2010-06-07 16:09
bo to jest polska i gdańsk
- 0 0
-
2010-06-04 06:11
taaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (5)
Polska to nie Norwegia
- 54 31
-
2010-06-04 06:36
Będą problemy jak w SOPOCIE (3)
Tunel w Sopocie przy Monciaku to przykład. Tunel pod Martwą Wisłą będzie tylko droższy!!!!
- 12 15
-
2010-06-04 10:35
w sopocie wykopali dziurę i zrobili dach a tu bedzie wiercony tunel (2)
to chyba co innego , prawda?
- 11 1
-
2010-06-04 14:38
ale... (1)
Tak ale pompy wysokodajne chyba beda stały cały czas co??
Czy tez niebedzie ich jak w sopocie?
Wieksze opady i bedzie tunel zalewało?
Ale to juz byłby zamach na ludzkie zycie, o ile w sopocie przezyjesz , o tyle w tunelu utoniesz bo pod wisłą :)- 3 6
-
2010-06-04 15:17
niebedzie skonczonej podstawówki to niebedzie komentowania
- 7 0
-
2010-06-04 08:45
Narzekacze
Euro nie dadzą. Euro zabiorom.
- 11 2
-
2010-06-04 06:23
co to za pojaz kosmiczny;p i to tak z rana odrazu takie newsy. Predzej uwierze, ze Adamowicz przegra najblizsze wybory niz, ze w tym miescie powstanie jakas nowa droga finansowana z funduszy miejskich.
- 35 27
-
2010-06-04 06:34
W PIACHU WIERCIĆ ??? Przecież to jest delta rzeki, naniesione mady, luźna struktura (6)
W tym miejscu jedynie metoda zatopionej konstrukcji i wypompowania wody.
- 37 86
-
2010-06-04 08:06
badania
- 13 0
-
2010-06-04 08:40
Ehhh...
Poczytaj o możliwościach TBM, a potem się wypowiadaj.
Nawet angielskojęzyczny art w wiki powinien rozwiać twoje wątpliwości- 15 0
-
2010-06-04 09:08
piasek?! (1)
bzdura, nie zdziwie sie jesli bedzie tam mnóstwo głazów narzutowych!. tak jak pod starówką ... wted napewno nie skończą w 2014 roku!!!!
- 1 2
-
2010-06-04 13:38
tbm gryzie skały szybciej od piasku
- 6 0
-
2010-06-05 13:29
jak zwykle.. (1)
wszedzie pelno takich specialistow jak ty.. siedzi i pierdzi w stolek zamiast docenic
- 0 1
-
2010-06-06 09:19
Przed monitorem sami zanwcy i krytycy
"trzeba było", "w tym miejscu jedynie" itp. itd
- 0 0
-
2010-06-04 06:47
niektórzy, to już całkiem odlecieli w Kosmos:-)
ale nic to Baśka, nadal obserwujemy jak Polska zamienia się w drugą irlandię
yes! yes! yes!- 23 50
-
2010-06-04 06:48
kurde TBM ?
ludzie - nie wierzę
ale jak tak ....- 18 12
-
2010-06-04 06:50
TBM - Tuman Boring Machine (11)
maszynka do robienia z ludzi idiotów...
- 34 50
-
2010-06-04 06:59
gallux - nie prytaj (9)
a tunel pod Sopotem
sam kopiesz?- 9 1
-
2010-06-04 07:03
(8)
tunel pod sopotem jest bardziej realny jak ten pod motławą, wystarczy powiedzieć, że sopot w 10 lat przebił 3 tunele (kamienny potok do dworca SKM, przedłużenie ulicy marynarzy pod aleją niepodległości i ten tak przez was wyśmiewany pod monciakiem, a w gdańsku PO staremu: bedzie, bedzie...))
zastanawiam sie kto tam siedzi i wypisuje takie durnoty- 6 13
-
2010-06-04 07:06
gallux (6)
dlatego - piszę
to jest idiotyzm
widziałem TBM w akcji
to nie na Gdańsk a być może i na Sopot
uwierz gościu- 4 4
-
2010-06-04 07:17
(5)
widziałem dokumentalny, godzinny film o drążeniu tunelu pod kanałem la manche i dlatego ja też wiem o czym piszę
- 3 6
-
2010-06-04 07:23
gallux (4)
maszyna ma przebić tunel od którego sama jest dłuższa?
szkoda że nie mogłem robić fotek tam gdzie "PRACUJE"
może, być może - pod Sopotem byłoby to realne
ale musiałoby zacząć się około Zabianki
a skończyć..????- 3 4
-
2010-06-04 07:46
ta maszyna na zdjęciu ma głowicę do "wiercenia" w skale
nie jestem fachowcem, ale w gdańsku częściej występuje kurzawka jak skała- 1 5
-
2010-06-04 09:00
(2)
w wejherowie ??
- 1 0
-
2010-06-04 11:30
tak sie zastanawiam (1)
gallux i pankracy pisza od 7 rano w długi weekend... macie dyzur reporterski czy co? albo siedzicie w "pracy i ciężko pracujecie dla dobra kraju?" albo nie możecie spac... a jesli chodzi o wiertło pod martwą wisłą to poczekam do 2014 i napiszę na forum trójmiasta tak: a pamietacie malkontenci jak żeście w 2010 marudzili?
- 6 0
-
2010-06-05 22:28
hahaha - ostatni naiwny się trafił
a jak przy kolejnych wyborach usłyszysz te same obietnice z nową datą to co? zrozumiesz że ktoś ci w twarz pluje czy będziesz udawał, że deszcz pada?
- 0 0
-
2010-06-04 07:46
aaa
pod jaką motławą , pod wisłą a dokładniej sterym ujściem wisły ..... motławy w to nie mieszaj :) bo to inny ciek wodny
- 6 0
-
2010-06-04 19:03
W sopocie tunele były w wykopie otwartym więc nie pisz głupot matołku
- 0 0
-
2010-06-04 06:55
mało tego (8)
widziałem "to" w akcji
to trzeba co najmniej paru km kw powierzchni dla zaplecza
to "zwierzątko" ma min 800 m długości
jak się wbije w grunt?
gdzie?
no - nie wariujmy - panie redaktorze- 14 41
-
2010-06-04 07:04
to bedzie wersja MINI:-) (2)
w skali 1:10
- 8 4
-
2010-06-04 07:07
(1)
no chiba że tak
mini=TBM
dla Budynia
łoooojjj- 1 7
-
2010-06-04 11:45
czytanie ze zrozumieniem
800 metrów to ma maszyna do wiercenia metra razem z taśmociągiem itp oprzyrządowaniem a samo wiertło z maszyną noszącą ma 30 metrów...
- 14 0
-
2010-06-04 08:08
a i owszem
ale maszyna o długości 800 m służy do wiercenia tuneli w pasmach górskich, chyba czytaliśmy ten sam artykuł na wp :D
- 13 0
-
2010-06-04 10:44
Dwa lata temu pisali, że maszyna ma mieć 30 m długości.
- 8 0
-
2010-06-04 17:01
(1)
spoko, odpowiedni teren jest po obu stronach Wisły
- 4 0
-
2010-06-08 11:54
a i owszem
MARTWA WISŁA W TYM MIEJSCU MA SZEROKOŚĆ około 80 m ! ! ! ! !
- 0 0
-
2011-07-01 22:59
do Pankracego
No to gratuluje jak widziałeś kolego Pankracy TBM o długości 800 m ;-) Jeśli widziałeś "to" w takich rozmiarach w akcji to musiałeś być mocno nie w temacie ;-) Warszawski TBM ma 5,5 m średnicy i 70 m długości...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.