- 1 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (84 opinie)
- 2 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (136 opinii)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (208 opinii)
- 4 Wyzwania dla nowych władz Sopotu (84 opinie)
- 5 Dzielnica z ciekawą historią i starą wystawą (10 opinii)
- 6 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (77 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą: ruszają badania dla gigantycznego "kreta"
Ruszyły prace geologów przy Martwej Wiśle w Gdańsku. Dzięki nim będzie można zaprojektować pierwszy w Polsce podwodny tunel dla samochodów. Geolodzy pomogą też konstruktorom, którzy specjalnie dla tej inwestycji zbudują gigantyczną maszynę-kreta. To ona przewierci się na drugi brzeg Martwej Wisły.
Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 zleciła właśnie badania geologiczne gruntów w okolicach Martwej Wisły, niedaleko ul. Kujawskiej w Gdańsku. Powstanie tam pierwszy w Polsce podwodny i najdłuższy tunel samochodowy, który połączy Trasę Sucharskiego z Drogą Zieloną.
- Badania geologiczne posłużą projektantom podczas przygotowywania dokumentacji technicznej tunelu - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Specjaliści z miejskiej spółki podkreślają, że wyniki będą miały też wpływ na konstrukcję maszyny-kreta, która będzie drążyć tunel pod Martwą Wisłą. - Urządzenie, zwane też TBM (Tunnel Boring Machine) będzie skonstruowane odpowiednio do średnicy tunelu i skał znajdujących się pod rzeką. Dane od geologów posłużą konstruktorom - wyjaśniają pracownicy GIKE 2012.
Maszyna-kret będzie wykonywać wykop w ziemi o długości od pięciu do sześciu metrów każdego dnia. - Pojawią się pewnie miejsca, w których będzie pracować nieco wolniej - przyznają eksperci.
W ramach prac pod Martwą Wisłą powstaną dwa odwierty. Urządzone zostaną w nich tunele z jezdniami dwupasmowymi.
Zadanie wyznaczone GIKE 2012, oprócz kilometrowego, najdłuższego w Polsce tunelu dla aut, obejmuje realizację dróg dojazdowych. Powstanie ok. 1,2 km trasy dwujezdniowej, zapewniającej dojazd do tunelu.
Koszt realizacji tunelu wraz z drogami dojazdowymi oscyluje w granicach 600 mln zł. Pieniądze zostały zagwarantowane w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska na lata 2010-14. Część kosztów - ok. 40 proc. - pokryje Unia Europejska. Nowa Trasa Słowackiego i Sucharskiego figurują na liście projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Już wiadomo, że kierowcy nie pojadą na Euro 2012 nowym tunelem, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w połowie przyszłego roku. Zakończenie budowy nastąpi w 2014 roku.
Miejsca
Opinie (205) ponad 10 zablokowanych
-
2010-06-04 10:24
tunel
no i dobrze , szkoda , że od pierwszego tunelu w europie (anglia, londyn)
dzieli nas 150 lat.- 6 3
-
2010-06-04 10:30
Znowu ta kiełbasa wyborcza! Adamowicz! Skończ z tymi bredniami i dziury lepiej połataj
A nie bajki opowiadaj!!! Tyle tu do zrobienia!!!!!!!!!!!!
- 12 5
-
2010-06-04 10:33
Adamowicz! 1 kwietnia dawno za nami!!! (1)
- 12 2
-
2010-06-05 18:04
Ale wybory przed nami
- 0 0
-
2010-06-04 10:36
To "wiertełko"
robi wrażenie, ale jak się ma przebić na drugą stronę Wisły bez szkody dla toru
wodnego i bez ryzyka jego zapadnięcia, to się musi konkretnie wbić w glebę.. !- 1 2
-
2010-06-04 10:46
heheheh=TRAGEDIA NA MAXA!
Zakończenie budowy nastąpi w 2014 roku==HEHHEE--JAK ZROBIA NA 2024--TO BEDZIE Z POSLIZGIEM...--HEHEHHEHE
- 7 2
-
2010-06-04 11:38
He he budyniowa sekcja z egzekutywy pisu (2)
znowu aktywna.
Ciemny lud jest już wASZ więc się nie produkujcie.
W Gdańsku buduje się na potęge i wasz śmieszny bełkot na ludzi myślących nie działa.- 4 11
-
2010-06-04 11:48
Co się buduje:) Chyba budyniuje:) (1)
Chyba struktura koryciarzy z PO:)
- 4 0
-
2010-06-05 18:07
Jak to co się buduje? Wizje się buduje i własne image
- 1 0
-
2010-06-04 11:45
Tunel..
Mam propozycje - Niech ten SUPER tunel - wykopią łopatami Budyń i jego Śmietanka !! :)
Wtedy ludzie może uwierzą - że nasz SUPER Prezydent nie rzuca słów na wiatr!!- 16 1
-
2010-06-04 11:46
Miało być na euro 2012
Jest połowa 2010 a oni zaczynają projektować Maszynę, która po zrobieniu projektu tunelu zacznie pracę.
Miała być 3 pasmowa, jest dwu (w planach).
Czyli będzie ostatecznie:
Nie w 2012 a w 2016,
Nie trzy pasy a jeden,
Nie tunel a estakada,
Nie na martwej wiśle tylko nad torami wąskotorówki na peryferiach gdańska.
Ludzie, czas skończyć z rządami PO (partia cudów)- 17 3
-
2010-06-04 12:37
spierd.... cos oczywiscie, zaleje go i tyle bedzie z tunelu
- 2 2
-
2010-06-04 13:06
plakac sie chce
czyli do budowy tunelu sa tylko checi? nie ma badan, projektu, maszynerii.... a ramy czasowe jak oszacowali jezeli ich wiedza to: budujemy dluga na 1km rura pod woda!! paranoja, ja myslalem ze skoro sie o tym tyle pisalo to cos w tym kierunku bylo robione, przeciez jeszcze ze 2 lata temu moowiono ze ten tunel bedzie na EURO, powtarzam --> paranoja
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.