- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (213 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (58 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (150 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (145 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Tydzień trolejbusowych cudów
- Nie sądzę, że trolejbus osiągnie w Gdyni dominujący udział w przewozach, ale cieszę się, że w centrum pełni ważną rolę, że na zmodernizowanej Świętojańskiej będzie funkcjonował właśnie trolejbus - mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Marzy się Świętojańska bez samochodów, ale z trolejbusami. Myślę, że w przyszłości, kiedy wszyscy będziemy mieli już dosyć samochodów i będziemy chcieli się troszeczkę od nich uwolnić w centrum miasta, to tak się stanie.
Szczytowy okres komunikacji trolejbusowej przypadał na lata 60., gdy trolejbusów było dwa razy więcej niż autobusów. Były wtedy w Gdyni dominującym środkiem transportu i sprzyjała im polityka taryfowa - przejazd trolejbusem był o jedną trzecią tańszy niż przejazd autobusem. Teraz ceny są jednakowe. Trolejbusy przewożą co czwartego pasażera w Gdyni, a dwie trzecie mieszkańców tego miasta popiera ten rodzaj komunikacji i chce żeby nadal tu funkcjonował.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej ma 80 trolejbusów licząc starego Saurera, który od wczoraj występuje pod numerem inwentarzowym 3300, a także nowy nabytek - Solarisa Trollino (najbardziej nowoczesny trolejbus na świecie, takie same zamówił np. Rzym) wprowadzonego wczoraj do eksploatacji z okazji jubileuszu komunikacji trolejbusowej. Trudno jest jednak powiększać tabor o nowe Solarisy, bo każdy z nich kosztuje 1 mln 100 tys. zł. Być może uda się to ze środków pomocowych Unii Europejskiej.
Od października reaktywowana zostanie w niedziele linia trolejbusowa 21. Właśnie tu będzie kursował historyczny Sauer. Pasażerowie mogą liczyć na atrakcje, np. spotkania z ciekawymi ludźmi, różne materiały, pamiątki.
Bezpłatna przez ten tydzień będzie linia 60, specjalnie uruchomiona z okazji urodzin na trasie dworzec główny PKP - węzeł Franciszki Cegielskiej z dodatkowym kursem o godz. 13 do Sopotu. Tu z kolei można będzie spotkać prezydentów i wiceprezydentów Gdyni i Sopotu, szefów ZKM, ekologów i miłośników komunikacji miejskiej.
Trwa konkurs na najstarszy gdyński rozkład jazdy.
- Czekamy na zgłoszenia. Jak tak dalej pójdzie to ja wygram, bo złożyłem rozkład jazdy z roku 1966 nieistniejącej linii trolejbusowej 28, która kursowała wówczas z dworca głównego w Gdyni przez Oksywie Dolne na Oksywie Górne - mówi z nadzieją na wygraną dyrektor Wyszomirski. - Tam była trasa jednotorowa z "mijanką", która dostarczała wielu atrakcji, bowiem nerwowi kierowcy czasami nie czekali na drugi pojazd i potem trolejbusy musiały się minąć na jednym torze. Czasami odbywało to się na siłę i któremuś z nich spadały pałąki, a drugi zwycięsko jechał dalej. Nie liczę na nagrodę - dla mnie wystarczy satysfakcja.
Przypomnijmy, że nagrodą w konkursie jest bezpłatny bilet ZKM.
W najbliższą niedzielę o godz. 11 na węźle Franciszki Cegielskiej odbędzie się festyn z... trolejbusowymi atrakcjami.
Opinie (314)
-
2003-09-23 09:55
bolo
"Bo nawet jak PKP zgodzi się na wspólny bilet to jestem pewien, że wpływy z tego biletu zainkasuje całkowicie Mr. Szczyt i spółka". A potem ufunduje ci wakacje na Srebrzysku lub Kocborowie. Wybacz, ale jest pewniem poziom bezmyślności w wypowiedziach na które nie reaguję. Ty ten poziom przekroczyłeś. Acha Antoni Sz. to nie jest bohater mojej bajki.
- 0 0
-
2003-09-23 09:49
podpowiedź:
silniki są spalinowe. zapłonowe ma opóźnienia - ciamuzg !
- 0 0
-
2003-09-23 09:48
olis ! nie dyskutuj z imbecylem !
szkoda... PRĄDU ! :-)
- 0 0
-
2003-09-23 09:47
ciaptak (prawdziwy)
nie wiem co masz na myśli pisząc o silniku zapłonowym, ale w moim (i nie tylko) subiektywnym odczuciu, nawet te nowoczesne autobusy są głośniejsze niż trajtki
być może chodzi tu nie tylko o natężenie hałasu, ale też o wysokośc dźwięku - silniki diesla wydają charakterystyczny niski dźwięk, a jak wiadomo niskie dżwięki lepiej przenikają przez przeszkody i są dalej słyszalne
P.S. dla dobra dyskusji proponuję Ci nie zwracać uwagi na obraźliwe i głupie wpisy co niektórych dyskutantów- 0 0
-
2003-09-23 09:46
Ciaptak mądrala
Chcesz ekologiczne porównania - bardzo proszę. Sład wydzielenych spalin potrzebnych do przejechania 1 km
Autobus (silnik euro III i najbardziej restrykcyjne szwedzkie normy paliwa (g/km): NOx-10,40, CO-1,50, węglowodory-0,85, SO2-0, cząstki stałe-0,17, CO2-1600.
Trolejbus (przy wytworzeniu odpowiedniej ilości ee): (g/km): NOx-0,1, CO-0,01, węglowodory-0, SO2-0, cząstki stałe-0,001, CO2-140.
I na koniec pytanko, czy łatwiej jest założyć 1 ekofiltr na kominie elektrociepłowni czy kilkaset na pojazdach ?- 0 0
-
2003-09-23 09:41
ciaptak
zanieczyszczenia, które powstają przy produkcji energii elektrycznej nie są wydzielane w centrum miasta - i to jest właśnie przewaga trajtka, nad jakimkolwiek autobusem (że nie wspomnę o hałasie)
jeżeli jesteś takim estetą, że nie podoba Ci się trakcja nad ulicami (w niczym ona nikomu nie przeszkadza, wzbudza tylko Twoją odrazę z powodów estetycznych) to trudno, ale myślę, że z ekonomicznego (a nie estetycznego) punktu widzenia, lepiej jest mimo wszystko korzystać z istniejącej infrastruktury trolejbusowej niż nagle po 60 latach wszystko zlikwidować, wyprzedać tabor i zakupić autobusy na gaz...- 0 0
-
2003-09-23 09:40
silnik zapłonowy
to ty masz w ciamuzgu !
haha
debil- 0 0
-
2003-09-23 09:38
ciaptak
imbecylu !
gaz tak samo wiąże sie z tlenem
tworzac weglowodory
tylko katalizatory oczyszczaja
te spaliny jełopie skończony
a trakcja trolejbusowa wisi od
sciany do sciany
zeby nie stawiac tych obrzydliwych
i drogich słupów ktore rdzewieja debilu jeden- 0 0
-
2003-09-23 09:38
Sprawa wspólnego biletu?
To temat studnia bez dna. Chyba, że SKM kupi miasto i wyłączy ją ze struktur PKP - coś na wzór berlińskiego metra. Póki co to nie ma o tym co marzyć. Bo nawet jak PKP zgodzi się na wspólny bilet to jestem pewien, że wpływy z tego biletu zainkasuje całkowicie Mr. Szczyt i spółka
- 0 0
-
2003-09-23 09:36
dodatek nadzwyczajny
silniki zaplonowe nowych generacji nie ustepuja w niczym chalasowi silnikom elektrycznym
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.