• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tymczasowy dworzec obok dworca w Gdańsku

Michał Brancewicz
27 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Za kilka miesięcy tymczasowy obiekt zacznie pełnić funkcję dworca.

Między gmachem dworca w Gdańsku a KFC powstaje tymczasowy dworzec z kontenerów. Podróżni zaczną z niego korzystać wiosną, gdy - ze względu na remont - zamknięty zostanie hol główny w budynku. Dworzec w nowej odsłonie ma być gotowy pod koniec 2021 roku.



Dają ci się we znaki remonty prowadzone wokół dworca?

Remont dworca Gdańsk Główny trwa od września zeszłego roku.

- Trwają prace wyburzeniowe na poziomie -1 i częściowo w poziomie 0. Modernizacja przebiega zgodnie z harmonogramem - informuje Aleksandra Rudzińska-Rdzanek z wydziału prasowego Polskich Kolei Państwowych S.A.
Od początku trwania remontu dla podróżnych niedostępne jest skrzydło, w którym działał bar MC Donalds (i nie wiadomo, czy po remoncie wróci do budynku). Na razie bez przeszkód można poruszać się po holu głównym, gdzie funkcjonują m.in. kasy biletowe, ale budowlańcy będą musieli w końcu wejść także i tam.

Dlatego od pewnego czasu na placu przydworcowym powstaje obiekt z kontenerów, który pełnił będzie rolę tymczasowego dworca.

  • Tak obecnie wygląda gmach dworca Gdańsk Główny.
  • A tak budynek dworca będzie wyglądał po remoncie.
- Na parterze znajdą się kasy biletowe, poczekalnia, toaleta i poczta, a na piętrze powstanie zaplecze techniczne i lokal dla pracowników ochrony - wylicza Rudzińska-Rdzanek. - Zakończenie budowy tymczasowego dworca planowane jest na koniec marca.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami kolejarzy, po siedmiu miesiącach od rozpoczęcia remontu, czyli w kwietniu, ma zostać zamknięty hol główny dworca. Wówczas pasażerowie zaczną korzystać z tymczasowego obiektu.

W najbliższych tygodniach kontynuowane będą prace ziemne i instalacyjne oraz rozpoczną się przygotowania do stworzenia nowej płyty, która przykryje tunelem łączący dworzec z częścią miejską i peronami dla tramwajów.

Zgodnie z zapisami w kontrakcie, modernizacja dworca potrwa dwa lata i trzy miesiące i ma się zakończyć pod koniec 2021 roku. Generalnym wykonawcą wartych 99,6 mln zł prac jest Mostostal Warszawa.

Wciąż toczą się prace w przejściu podziemnym między Podwalem Grodzkim a dworcem PKS, które są prowadzone w ramach modernizacji peronów dalekobieżnych. Wciąż toczą się prace w przejściu podziemnym między Podwalem Grodzkim a dworcem PKS, które są prowadzone w ramach modernizacji peronów dalekobieżnych.
W obrębie stacji Gdańsk Główny toczą się ostatnie prace związane z remontem peronów dalekobieżnych. Zapoczątkowane w 2017 roku mają zakończyć się w styczniu 2020, ale wiele wskazuje na to, że się przeciągną w czasie. Wciąż bowiem robotnicy pracują w przejściu podziemnym łączącym dworzec PKS z Podwalem Grodzkim. Za tę inwestycję odpowiada spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Z kolei w połowie roku ma być gotowy projekt węzła przesiadkowego przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne na Podwalu Grodzkim przechodzące przez perony tramwajowe.

Opinie (313) ponad 10 zablokowanych

  • Przypominujcie mi iel czasu trwala pierwotnie budowa tego dowrca

    Ile trwal remont pod koniec PRL?

    • 2 1

  • HURRA

    Już ogłoszono, że działają schody ruchome na peron 1 i 2. Nie działają.
    Tablice informacyjne po wielu latach zamontowano. Ale nie działają.
    Zapowiedzi z megafonów= filmy Barei. Komunikaty ogłaszane w momencie wjazdu innych pociągów na peron= nic nie słychać
    Zapowiadany remont Hali głównej to nadal kosmetyka, ale za to podobno ma trwać 2 lata. Sądząc po prowizorce w miejsce hali głównej, będzie trwało co najmniej tyle samo, co remont głównego tunelu.
    A ten tunel po remoncie będzie tak samo szkaradny, jak był wcześniej.

    HURRA!!!

    • 8 1

  • Rejony najważniejszych gdańskich dworców (Główny i Wrzeszcz) 30 lat temu wyglądały o niebo lepiej.... (1)
    Obecnie sprawiają wrażenie stref miasta zapomnianych przez Boga i ludzi, w przeciwieństwie do miast sąsiadujących Sopotu, czy Gdyni. Nie wspominam już o Krakowie, czy Wrocławiu, gdzie przyjemnie jest czekać np. na przesiadkę w góry. Nawet, jeżeli są to tereny nie będące własnością miasta, to włodarz z prawdziwego zdarzenia byłby tematem przynajmniej zainteresowany i interweniowałby u kogo trzeba, by przyspieszyć bieg spraw. Teraz aż wstyd pokazać te miejsca zwiedzającym, dla których jest to pierwsze zetknięcie z naszym krajem i jego kulturą (czy raczej jej brakiem). W szczególności polecam Pani Oli spacer tunelem na przystanek tramwajowy przy PKSie... To niestety jest "najprawdziwsza" wizytówka Gdańska....

    • 2 0

  • Dworzec kontenerowy super jak całe miasto tak wyglada

    niby elegancki, zabytkowy, a w koło nasr*ne, prowizorka a wyremontowane perony już się sypią

    • 4 1

  • Przechodziłem się ostatnio po PKSie; ostatnio była impreza lata 80', 90' w Jantarze; jak młodzież chce się cofnąć w czasie do
    Tamtych lat, powinna odwiedzić to miejsce.

    • 0 1

  • Kiedy komunikacja z prowincji dorówna do Europy w Gdańsku?

    Kiedy w ramach dostosowania komunikacji masowej do rozwiązań XXI w już funkcjonujących w miastach Europy zagości na stałe w Gdańsku? Jak to zrobić ? Wykorzystując skarpę ul. 3 Maja zbudować nad torowiskami PKP od strony Błędnika do budynku Dworcowego KFS zadaszony plac postojowo-przesiadkowy i połączyć schodami ruchomymi z wszystkimi peronami PKP na górę i w dół z peronami autobusów MZK i PKS oraz tramwajów jadących w ciągu ul. 3 Maja i Podwala. Perony 4 i 5 reaktywować dla linii SKM metro ruszającej z Gdańska Głównego w kierunku stadionu i tam skręcającej na południe równolegle do ul. Czarny Dwór i tunelem wzdłuż Kołobrzeskiej ze stacją typu metro na parkingu koło Hali Olivia. Dalej przebiciem podziemnym pod wzgórzami morenowymi pomknie do wyżej położonych dzielnic południowych Gdańska łącząc największe skupiska miejsc pracy oraz nauki z dzielnicami mieszkalnymi sprawnym środkiem lokomocji masowej z wygodnymi przesiadkami z PKM i SKM ? Trójmiejskie Metro jako uzupełnienie SKM i PKM ma sens w dzielnicach wybudowanych na wyżynach morenowych gdyż uniknie się kosztownej przebudowy tego co jest z infrastruktury a jedynie ją uzupełni i ograniczy ślimaczy ruch samochodów osobowych w godzinach szczytu i poza nim.

    • 2 0

  • bubowac budowac

    a najlepiej rozdac lopaty pasozytom miejskim. wiecie o kim mowa

    • 1 0

  • A kiedy PB Górski zajmie się dworcem PKS?

    Obiecanki mówiły o nowym budynku najpóźniej w 2015 roku. Mamy rok 2020, a prace nawet się nie rozpoczęły. Czy PB Górski kupiło dworzec, żeby go wyremontować, czy może ma inne plany wobec tego terenu?

    • 0 0

  • Czyli jeszcze 2 lata bałaganu,

    który się zaczął w 2017 roku. W ciągu 5 lat to można zbudować miasto, a nie wyremontować w sumie niewielki dworzec. A te naziemne przejścia, to już całkowity obłęd - czemu mają one służyć? Bo chyba tylko tworzeniu się gigantycznych korków samochodowych, które na Podwalu Grodzkim już są duże. No i takie przejścia umożliwią wpadanie przechodniów pod samochody i tramwaje. Być może, że dla niektórych osób schodzenie do tunelu jest uciążliwe, ale na całym świecie sprawę tę rozwiązuje się poprzez montowanie ciągów ruchomych schodów, po obu stronach zejścia do tuneli

    • 1 0

  • Kpina

    Logistyka na poziomie -. Dla władz miasta już stałby 2 lata naprzód

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane