• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uchwała krajobrazowa jeszcze w tym roku?

Krzysztof Koprowski
13 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeżeli radni przyjmą uchwałę, takie nawarstwienie reklam w jednym miejscu będzie niedozwolone. Jeżeli radni przyjmą uchwałę, takie nawarstwienie reklam w jednym miejscu będzie niedozwolone.

W przyszłym tygodniu do publicznego wglądu zostanie wyłożony projekt gdańskiej uchwały krajobrazowej. Dokument ma ograniczyć chaos reklamowy i doprowadzić do uporządkowania estetyki przestrzeni publicznej. Uwagi do projektu uchwały zgłaszać będzie można do 23 października. Potem dokument trafi na sesję Rady Miasta Gdańska.



Czy radni miasta powinni przyjąć uchwałę krajobrazową?

Według pierwotnego harmonogramu dokument miał zostać skierowany na sesję Rady Miasta Gdańska już w marcu 2016 r. Dotychczas jednak udało się przeprowadzić wstępne konsultacje społeczne oraz uzgodnić zapisy z wymaganymi ustawą organami, w tym we wrześniu - jako ostatnim - Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.

- Względem wersji opublikowanej na początku roku nie zaszły rewolucyjne zmiany merytoryczne. Zdecydowanie zmieniła się natomiast struktura dokumentu - informuje Alicja Bittner z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Dla każdego obszaru wydzielono oddzielną kartę, podczas gdy w poprzedniej wersji projektu przypisywano możliwość sytuowania nośników wpisując je kolejno w obszary. Ponadto wydzielono obszar spójny z istniejącymi na terenie miasta obszarami objętymi ochroną konserwatorską wraz z otoczeniem.
Bez zmian pozostały terminy tzw. okresu dostosowawczego, czyli czasu w którym właściciele nieruchomości będą musieli dostosować nośniki reklamowe do zapisów uchwały krajobrazowej.

Dla reklam powstałych w oparciu o prawomocne pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót okres ten wynosi 24 miesiące, zaś dla pozostałych nośników (w tym nielegalnych) - 12 miesięcy od wejścia w życie uchwały Rady Miasta.

W zakresie szyldów, dla nośników powstałych przed 1989 r. (z wyjątkiem szyldów z tworzyw sztucznych) ustanowiono 40-letni okres dostosowawczy, dla szyldów wykonanych technikami plastycznymi przed 2017 r. - 10 lat, zaś dla wszystkich pozostałych - 24 miesiące.

Regulacja obejmie również szyldy, czyli nośniki reklamowe z nazwą prowadzonej działalności. Regulacja obejmie również szyldy, czyli nośniki reklamowe z nazwą prowadzonej działalności.
- Projekt uchwały powstawał we współpracy z powołanym w październiku 2015 r. przez prezydenta miasta Zespołem ds. Ochrony Krajobrazu Miasta Gdańska, a także w ramach konsultacji społecznych warsztatowych i badań ankietowych, w których uczestniczyło ponad 5,5 tys. osób - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Z dokumentem będzie można zapoznać się od 19 września do 9 października w siedzibie Zarządu Dróg i Zieleni (ul. Partyzantów 36 zobacz na mapie Gdańska, budynek D, II piętro pok. 30 w godz. 7 - 15) oraz na stronie internetowej GZDiZ.

Uwagi od mieszkańców będą przyjmowane od momentu wyłożenia projektu uchwały do publicznego wglądu do 23 października poprzez e-mail, formularz na stronie internetowej oraz pocztą tradycyjną. Następnie po rozpatrzeniu uwag, uchwała trafi na sesję Rady Miasta Gdańska, gdzie będzie poddana pod głosowanie.

Miejsca

Opinie (90) 3 zablokowane

  • Ucwała to jedno (3)

    A jej egzekwowanie to drugie. Czy będzie policja krajobrazowa?
    Jest przepis zabraniający palenia na przystankach komunikacji, a kto go przestrzega lub egzekwuje przestrzeganie? Przystanki regularnie zaśmiecane niedopałkami.

    • 19 1

    • Będą do tego przeznaczeni pracownicy - naliczanie opłat zacznie się od momentu wejścia w życie.

      Jeśli właściciel nośnika będzie się opierał to tylko powiększy sobie - spory - koszt. Zapisy są w tym względzie bardzo ok.

      • 1 0

    • zadanie dla ciebie (1)

      Czym się różni palenie na przystanku od powiedzenia reklamy

      • 2 0

      • niczym

        Tu wyciągasz papierosa: i palisz
        Tam wyciągasz banner: i wieszasz

        • 0 0

  • Są chyba ważniejsze problemy................ (4)

    Na prawdę nie ma już czym się zajmować?
    Będzie podobnie jak z uchwałą śmieciową, czyli jeszcze większy bałagan. Jeżeli się w coś za mocno ingeruje to powoduje to skutki odwrotne od zamierzonych. Zawsze znajdzie się sposób na obejście tych przepisów. Zobaczycie, że teoria jedno, a praktyka drugie.
    Cała ta sprawa, to tylko odwracacz uwagi od problemów Budynia. Taki fajny temat zastępczy na sezon ogórkowy.............

    • 13 148

    • Koniec już z tym wszechobecnym szajsem!

      • 0 0

    • Sądząc z Twojego postun najwyraźniej zarabiasz na tych reklamach.

      • 3 2

    • (1)

      Widocznie w Polsce inaczej się nie da niż siłą. Polskie miasta wyglądają jak jeden wielki śmietnik przez te reklamy. Góry w Tatrach są już ledwo widoczne, bo każdy Gorol wstawia swój banerek. Do tego wszędobylskie płoty.

      • 29 4

      • banda brudasów

        I jeszcze te pajace z vectry i upc co obklejają wszystko co się da na klatce przed klatką windy, skrzynki na wszystkich piętrach. Ich tez pogonić. banda brudasów

        • 18 1

  • Trzy lata czekamy (3)

    Aby ściągnąć w tydzień te wszystkie szmaty....
    Polska byłaby o wiele piękniejsza bez tych banerow, szmat,plastików i tanich pożyczek,autozlomów,

    • 193 8

    • lobby reklamowe działa - to nie jest takie proste. Na szczęście, jest trochę zaangażowanych urzędników.

      • 2 0

    • sęk w tym, że miasto na tym zarabia

      na dzierżawie każdego cm2 powierzchni pod reklamą na terenie miasta. Dyskusje o estetyce przestrzeni miejskiej to pic na wodę, nikt (oprócz zwykłych mieszkańców) nie ma interesu w tym by reklamy zniknęły.

      • 7 2

    • Do tego dochodzą jeszcze znaki drogowe, ich nawarstwienie jest w skali światowej niespotykane, po tym się właśnie poznaje zdjęcia z polskich ulic, wszechobecnie światła drogowe zamiast rond, obskórne reklamy + multum różnokoloowych znaków drogowych.

      • 29 1

  • kolesie drukują bannery i kleją bilbordy (5)

    to nie wolno się spieszyć, żeby im interesu nie popsuć

    • 42 6

    • apteka wygrywa (3)

      czy oni dostali te wszystkie śmieci do rozwieszenia za darmo, że tyle tego tam zamontowali? jakim tłukiem trzeba być, żeby włożyć tyle kasy i pracy w oszpecenie budynku...

      • 29 1

      • No ale, jeśli całą budę zajmuje apteka, (2)

        to chyba mają prawo to zareklamować nad swoimi drzwiami i oknami ? Czy nic nie powinno być, a ludzie muszą tylko domyślać się, co tam może być ? A jeśli ta buda cała należy do apteki, to co ? Jeśli ktoś se to wybudował i zrobił tam aptekę, to tylko napis na szybie ?

        • 2 11

        • (1)

          Ten jeden pionowy napis "apteka" koło okna wystarczyłby chyba do zakomunikowania faktu, że w środku jest, nie zgadniecie, apteka. "apteka apteka apteka apteka apteka apteka" nie wnosi wiele więcej do przekazu.

          • 10 2

          • No to jest jakieś ograniczenie,

            jeśli wybudowali sobie budę w której zrobili aptekę, to nawet słonia z apteczką na trąbie mogą se powiesić. Dlaczego zabraniać, ograniczać wywieszać na swej budzie co się chce ? Oczywiście w ramach przyzwoitości. I tu nie chodzi o wzrost sprzedaży, ale tak sobie właściciel wymyślił i zrobił, może ma za dużo kasy ? Wolno mu, bo żyjemy w wolnym kraju a nie u Kima. Jeśli nikogo tym nie obraża, to niech se tam koronki powiesi z bombkami, sam powinien wyczuć czy to jest zrobione z gustem i pomysłem, czy z przepychem, chałą czy jak tam kto nazwie. Za komuny tak było, że był jeden napis i tyle, a wszyscy mówi, że te czasy były szare, więc teraz jest kolorowo ?

            • 1 1

    • tak to jest, jak się nie chodziło na plastykę

      Ludzi trzeba trzymać za ryj, bo inaczej porządku nie będzie. Każdy jeden wie lepiej, a efekty widać na każdym kroku.

      • 15 2

  • Burdel sie robi nic więcej

    Nie mają już co robić?Czy naprawdę muszą zajmować się takimi bzdura?Czy nie ma ważniejszych rzeczy na świecie?

    • 2 10

  • jasne

    Reklamy nielegalne, za to koszmarki architektoniczne w stylu oliva gate czy zabudowa wyspy spichrzów, ze nie wspomnę "kamieniczek" vis-a-vis pętli w oliwie nie wspomnę są "super"...

    • 3 6

  • Doprowadźcie do tego żeby zdjąć te koszmarne banery i wielkoformatowe koszmary z budynków przy ul Struga. Kibicujemy bardzo. Bo codziennie stamtąd jeździmy tramwajem i te upstrzone budynki kojarzą nam sie z socjalizmem, kiedy każdy co chciał to sobie wieszał. Za każdy metr reklamy powinni zapłacić np 500 zł miesięcznie. Urzędnicy egzekwujcie to jak najszybciej.

    • 6 3

  • Pozdro dla bohaterow ucinających je w nocy.

    Szacunek.

    • 6 0

  • Jak najszybciej zrobić porządek (2)

    Z tymi szpetnymi i badziewiastymi pseudo- reklamami....

    • 112 9

    • i tak zrobić, żeby dowiedzieć się co to za sklep, (1)

      należy wejść do środka i spytać, co tu sprzedajo ?

      • 3 11

      • Masz przykład na zdjęciu z artykułu z pięcioma szyldami apteki wiszącymi nad chodnikiem

        Czy właściciel naprawdę uważa, że dzięki takiej liczbie sprzedaż mu wzrośnie?

        • 9 2

  • W ustawie będzie, że dozwolone plakaty wyborcze tylko jednej słusznej partii wodzowskiej :)

    • 7 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane