• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Budowlanych będzie szersza za rok

Maciej Naskręt
21 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.

Dobre wieści dla kierowców korzystających z ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Do końca tego roku powinien zostać ogłoszony przetarg na rozbudowę wspomnianej ulicy. Droga powinna być gotowa do września 2017 r.



Który element rozbudowy ul. Budowlanych jest dla ciebie najważniejszy?

Gdy wiosną 2010 r. zamykano ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańskauwagi na budowę nowego terminalu na lotnisku w Rębiechowie, wielu kierowców, w tym mieszkańców powiatu kartuskiego, było gotowych wytoczyć proces miastu za straty z tytułu dojazdu do Matarni okrężną drogą - przez ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańskaul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Na szczęście to już historia - nikt nie myśli obecnie o pozywaniu samorządu, choć wiele osób czeka wciąż na rozbudowę ul. Budowlanych.

Obecnie w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska trwają działania zmierzające do uzyskania niezbędnych decyzji zezwalających na realizację inwestycji, polegającej na rozbudowie ul. Budowlanych. Droga miałaby być rozbudowana na odcinku od stacji PKM do ronda turbinowego przy ul. Nowatorów.

- Planowany termin uzyskania decyzji to III kwartał br. Po ich otrzymaniu ogłoszony zostanie przetarg na realizację zadania z terminem zakończenia do września 2017 r. - mówi Trojmiasto.pl, Ewa Parafjanowicz-Potuczko z DRMG.
Oprócz rozbudowy ulicy Budowlanych do szerokości dwóch jezdni, urzędnicy planują przebudowę zatok autobusowych, wykonanie miejsc postojowych, a także chodników. Droga ponadto zyska oświetlenie. Ucieszą się też rowerzyści, bowiem projekt będzie przewidywał budowę trasy rowerowej.

Zanim jednak asfalt pojawi się na poszerzonej ul. Budowlanych, przeprowadzona zostanie przebudowa istniejącego uzbrojenia podziemnego. Położony zostanie też nowy wodociąg.

Planowany do rozbudowy odcinek ul. Budowlanych. Planowany do rozbudowy odcinek ul. Budowlanych.
Lepszy dojazd do części przemysłowej na Kokoszkach

Dodatkowo opracowywana jest dokumentacja projektowa dla zadania pn. "Poprawa stanu technicznego układu drogowego Kokoszek przemysłowych, poprzez przebudowę ul. Budowlanych, od. ul. Banińskiej do skrzyżowania z łącznikiem do ul. Maszynowej" - tj. ok. 990 m.b.

Dokumentację opracowuje Pracownia Projektów Komunikacji Progres, która na jej sporządzenie ma czas do końca października tego roku.

Miejsca

Opinie (153)

  • Kompletna schizofrenia

    rozbudowuja drogi i liczą na sukces PKM.
    Jedno jest konkurencją drugiego.

    • 7 7

  • Tam nie jest potrzebny drugi pas, bo niczego nie zmieni. Potrzebny jest chodnik i oswietlenie.

    • 4 6

  • Dodatkowe drogi/pasy (7)

    Tylko przyczyniają się do degradacji miasta. Więcej samochodów to więcej wyprowadzeń z miasta , więcej wyprowadzeń to więcej pasów , itd. Kiedy to pojmiemy ? Kto za to płaci ? Wszystko na kredyt pod presją samochodziarzy. Rozumiem rozwój infrastruktury ale nie pod kątem transportu indywidualnego samochodowego. To wyrzucone pieniądze. Nie przynoszą rezultatów. Po pół roku od wybudowania drogi znowu jest zapchana.

    • 20 13

    • Misiaczku słodki (2)

      Ale miasta robią tylko to czego ludzie oczekują. W którymś z poprzednich artykułów o pedalarskich łkaniach było czarno na białym wyłuszczone, że zdecydowaną większość dojazdów do pracy w Trójmieście realizowana jest transportem indywidualnym, sporo mniej komunikacją miejską, a pedalarstwo to - zgodnie z trzeźwymi przewidywaniami - margines społeczny. Nie dzieje się więc nic, czego wyborcy by nie chcieli i możecie już iść łkać mamie w rękaw.

      • 3 8

      • naprawdę mi ciebie żal....

        Miasta robią nie tylko to, czego ludzie oczekują.

        Ponadto - różni ludzie oczekują różnych rzeczy od miasta.
        Transport indywidualny to nie tylko przejazdy prywatnymi samochodami - często realizowane na śmiesznie krótkie odległości - np. by podwieźć dziecko do szkoły na odległość 800 metrów.

        Jeżdżący codziennie samochodami w korkach często myślą tunelowo: nie dostrzegają możliwości zmniejszenia korków przez promocję korzystania z rowerów (nie tylko na wydzielonych drogach dla rowerów) lub z komunikacji publicznej, lub kombinacji tych sposobów zaspokajania potrzeb codziennej mobilności.

        Twoje posty tego znakomicie dowodzą. Niniejszy tekst kieruję nie do ciebie, tylko do tych, którzy być może dadzą ci plusa. Jak na razie cię minusują, warto byś się zastanowił nad treścią i formą swoich postów.

        • 4 3

      • to z czego wyborcy korzystają, a to czego oczekują a tym bardziej to, co powinno się robić, to trzy zupełnie różne tematy.

        • 5 2

    • (1)

      Oni się boją pociągu. Ponoć jak się nim pojedzie, to można umrzeć na raka mózgu.

      • 8 3

      • Raka można zawsze wyciąć tak jak DPF.

        Podobno jest też inna znana metoda leczenia lęku przed koleją: płatne parkowanie i skuteczna straż miejska. Niestety ta nie dotarła jeszcze do Trójmiasta, ale z sukcesami wprowadzana w Warszawie i Krakowie.

        • 9 2

    • Czyli jak u Szczurka lepiej nic nie robić?

      • 4 4

    • Wybudowali im do Banina PKM za 1 mld ale oni jej nie chcą więc wybudują drogę.

      Jedyna szansa do światła przed rondem od strony Banina z fazą 180 sekund czerwone - 20 sekund zielone

      • 10 4

  • No fkuncu

    Fkuncu no

    • 2 1

  • hm

    bez sens jak juz to powinno sie zrobic przebudowe od PKM az do ul Kartuskiej(nowatorow)
    znacznie by przyspieszylo jazde ale po co ......

    • 2 2

  • Skandal (24)

    Mieszkam w Baninie i ŻADAM aby Gdańsk przywrócił to, co było wtedy gdy zdecydowałem się na podniesienie swojego standardu i przeprowadzenie się do podmiejskiej willi z ogrodem. To nie może być tak, że miasto pozbawia mnie moich praw nabytych odcinając mi jedną a dróg, którymi jeżdżę do pracy; droga koło lotniska(Słowackiego) musi być otwarta dla mieszkańców Banina i innych suburbii. To co się dzisiaj dzieje jest NIEDOPUSZCZALNE i NEAKCEPTOWALNE! Im szybciej budyń to zrozumie, tym lepiej. Niech nie zapomina, że większość mieszkańców Banina dalej jest zameldowana w Gdańsku i tam głosuje!

    • 15 33

    • Sprawdziłeś plany zagospodarowania przestrzennego zanim się wyprowadziłeś na tę wioskę? (8)

      Czy lotnisko zrobiło ci niespodziankę (i wszystkim innym) w tajemnicy zmieniając przebieg drogi ?
      Wiesz co, właśnie kupiłem mieszkanie, już takie do końca życia prawdopodobnie i podejmując taką decyzję bardzo szczegółowo przeanalizowałem otoczenie i to, w jakim kierunku może się ono rozwijać. Jeśli czegoś nie udało mi się przewidzieć, jest to tylko i wyłącznie mój problem, łapiesz analogię ? Miasto się rozwija i nie zamrozi swoich inwestycji, żeby jednemu czy drugiemu roszczeniowemu nowobogackiemu zachować krajobraz taki jak miał w momencie zakupu. Wiedziałeś że na drodze masz lotnisko, plany jego rozwoju były na stronie lotniska długo wcześniej, wystarczyło sprawdzić.

      • 12 9

      • (7)

        Wszystko się zgadza z wyjątkiem tego nowobogackiego. Mieszkanie 100m2 z kawałkiem własnej zieleni w szeregowcu w Baninie kosztuje dużo mniej niż 50m2 w dowolnym bloku w Gdańsku. Dlatego teraz tyle się tu buduje i końca nie widać.

        • 13 4

        • Ja kupiłem doskonale skomunikowane 58m z pełną infrastrukturą. (1)

          W kapciach mogę pójść do:
          Kina, na siłownię, na zakupy do dużego marketu, przychodni, na przystanek tramwajowy lub autobusowy, myjnię samochodową, 2 stacje benzynowe, 2 warsztaty samochodowe, do sądu nawet.
          Dzięki takiej lokalizacji mogę myśleć o pozbyciu się samochodu w ogóle, gdyż wszystkie moje potrzeby transportowe z nowej lokalizacji załatwię za ułamek kosztu posiadania samochodu. O tyle to mieszkanie będzie tańsze, nie licząc czasu, który odzyskam. Nie będę też zasilał korków i truł srodowiska. Wiem że dla większości nie, ale dla mnie to ważne.

          • 11 0

          • 58metrów - ładna kawalerka

            • 4 3

        • (3)

          Dokładnie. Poza tym nikt nigdy nie mówił o zamknięciu drogi. Drogi się otwiera a nie zamyka!

          • 8 7

          • w dobrze zarządzanych miastach

            ulice w centrum zamyka się dla ruchu pojazdów i otwiera się jednocześnie dla ruchu ludzi: pieszych i na rowerach.

            W Gdańsku ten proces się rozpoczął, w Gdyni idzie jak po grudzie, Sopot chciałby i boi się.

            • 6 2

          • Wizualizacja z terminalem 2 była w dziale inwestycje na stronie portu lotniczego

            Dlugo przed rozpoczęciem tej budowy. Patrząc nawet na usytuowanie radaru, który obecnie jest w obrębie terenu portu tuż obok terminala, było oczywistym, że Slowackiego w dotychczasowym przebiegu zostanie przerwana i zostanie wyznaczony jakiś objazd, a jaki by nie był, siłą rzeczy bedzie bardziej dookoła niż dotychczas.

            • 6 1

          • Gdańsk się obudzi z ręką w nocniku jak powstanie Obwodnica Metropolitalna i się okaże, że nie ma jak do niej dogodnie dojechać z Wrzeszcza czy lotniska a tereny między lotniskiem a Osową będą już wtedy szczelnie zabudowane.

            Dwupasmowa Budowlanych nic tu nie pomoże, bo to droga dojazdowa z/do obwodnicy dla firm zlokalizowanych wzdłuż tej ulicy a nie osobówek jadących z Kaszub. Korki powoduje przede wszystkim brak lewoskrętów, więc jeśli się nie pojawią, to nic się nie zmieni po rozbudowie.

            • 0 9

        • rozsądna osoba się zastanowi,

          z czego wynika tak niska cena

          • 6 0

    • Popieram!

      • 0 3

    • podły naród (2)

      Przykro to pisać ale Polacy to w gruncie rzeczy podły naród.
      Byle innym nie było lepiej niż mnie.
      Zamykają mnie drogę - barbarzyństwo
      Zamykają drogę innym - super, nawet plany rozbudowy lotniska powinieneś czytać jako plany przyszłego zamknięcia drogi i nie mieć o to pretensji,
      przecież to jednoznaczne, prawda? na całym świecie tak robią.
      A najwięcej komentarzy udzielają ci co tam nigdy nie jeżdżą ....
      Nowobogaccy (wszystkich do jednego kotła, bo przecież maja trochę swego ogródka, śmieli mieć coś więcej), wyprowadzili się, to i dobrze im tak, prawda?
      Cóż za chrześcijański naród.

      • 15 12

      • Decyzje mieszkaniowe podejmują ludzie dorośli zdolni do samodzielnego odpowiedzialnego myslenia

        Przynajmniej ja tak pojmuję dorosłość. Roszczeniowość nie jest bynajmniej cechą dorosłosci, natomiast często jest cechą nowobogackich.
        To Ty wrzuciłas wszystkich Baniniaków do jednego worka, nie ja.
        Tylko ten jeden szczekał ze mu miasto drogę zabrało i ze to skandal i ze on żąda przywrócenia stanu poprzedniego bo jak nie to więcej nie zagłosuje i blablabla... czytałaś. Wielu się tam wyprowadziło ale ten jeden publicznie robi z siebie męczennika i jest to zachowanie typowe dla nowobogackiego pracującego w korpo we Wrzeszczu albo Olyvia byznes senter..

        • 8 1

      • Bardzo mądry post.

        • 8 9

    • (6)

      W pełni popieram. Wtedy gdy się wyprowadzałam nikt nie mówiło faktycznym odcięciu Gdańska od Kaszub.

      • 6 10

      • a plany zagospodarowania przestrzennego pani sprawdziła (5)

        zanim pani zdecydowała się wyprowadzić z Gdańska i przeprowadzić się do Banina?

        • 9 6

        • Argument o gdańskich mpzp jest słaby w dowolnej dyskusji

          bez względu jaką opinię się reprezentuje - gdańskie mpzp to śmiech na sali, a zresztą: miasto i tak je zmienia jak ma potrzebę.

          • 6 2

        • (3)

          Tak. Nic nie było o zamykaniu dróg

          • 6 8

          • ale było o rozbudowanie lotniska, (2)

            ergo więc w konsekwencji o likwidacji tej drogi

            • 7 5

            • (1)

              Nie. nie było. Od dawna odstąpiono od koncepcji budowy drugiego pasa, która to miała być powodem zamknięcia Słowackiego.

              • 6 6

              • Rozbudowa lotniska to nigdy nie był problem

                Słowackiego do Rębiechowa miała dalej być, tyle że w tunelu pod lotniskiem albo obok. To drugie dalej można śmiało zrealizować, bo nieużytków tam w bród a drogi i tak trzeba budować do nowopowstających w tamtym rejonie inwestycji. Poza tym skoro wybudowano przystanek PKM w szczerym (chwilowo) polu, to wypadałoby też mieć jak do niego dojechać. Zwłaszcza, że pierwotnie miało być tam duże Park&Ride, ale cięcie kosztów PKM zaczęto właśnie od likwidacji tego parkingu i dojazdu do niego.

                • 16 3

    • wam powinni zbudować to narodowe centrum motoryzacyjne

      a nie na Rotmance

      • 5 2

    • (2)

      Haha... Ale mnie rozbawiles.. :-)
      A są tu tacy, co to piszą, że rowerzyści są roszczeniowi. .. Ty właśnie wyjechales poza skalę.
      Siedź w tym Baninie. Najlepiej się tam przemelduj. Wtedy będziesz mógł ŻĄDAĆ budowy dróg od swojego sołtysa. A jak chcesz do miasta, to miasto wybudowało ci PKM, więc używaj.

      • 14 7

      • (1)

        I jeszcze wystąp do lotnisk o odszkodowanie za hałas samolotów, bo jak przeprowadzałeś się do willi to nie pomyślałeś, że lotnisko już jest i będzie zwiększał się ruch lotniczy, a tu gril i przy piwku nie można rozmawiać jak startują albo lądują

        • 10 2

        • Akurat nisko przelatujący samolot to dodatkowa atrakcja wizualna przy grillu a przerwa w rozmowie świetnie się przydaje do zwilżenia gardła zimnym browarkiem :-P

          • 12 8

  • kierowca (6)

    panie budyn zrobcie szersza spacerowa do dwoch pasuw w kazda strone tam nie da sie jezdzic w popoludniowym szczycie

    • 25 41

    • to jeździj

      będzie więcej pasów, to będzie więcej samochodów

      • 1 2

    • bez komentarza (1)

      """pasuw""" Można i tak : Pa, SUW ( przy sprzedaży SUVa) ; "pasuwa" - jako sposób włamania itd...

      • 17 0

      • bo to po kaszubsku

        • 3 3

    • na dwóch pasach lepiej się stoi w korku?

      Ruch blokuje Oliwa i Osowa i przy dwóch pasach będziesz jeszcze mniej płynnie jechał, bo trzeba się będzie na suwak poruszać na obu końcach.
      Tam jedynie dałoby coś dodanie pasa skrętu (nawet niech liczy kilkaset metrów) dla zjeżdżających na obwodnicę w kierunku Gdyni. Poza tym poszerzanie, jak zawsze, da odwrotny efekt.

      • 18 3

    • to jezdzij poza szczytem. A jak mieszkasz w Osowej, to masz PKM i miejsce na auto przy przystanku. Jak mieszkasz dalej, to niech twój wójt wylozy te 200 baniek na poszerzenie, bo gdanszczanie za 200 mln to mogą zrewitalizowac cała Oliwę z fontannami na każdym rogu.

      • 28 6

    • nikt ci nie każe tam jeździć

      • 24 6

  • (14)

    Tak bardzo się cieszę, że z moich podatków powstanie droga dla mieszkańców Banina. I nieważne, że do domu będę nadal musiał dojeżdżać po płytach jumbo bez chodnika. W końcu priorytetem miasta musi być dojazd dla tych, którzy z niego uciekli i nie płacą żadnych podatków.

    mieszkaniec Gdańska.

    • 72 56

    • płyty jumbo?

      masz na myśli ten odcinek pod Manhattanem?

      • 3 2

    • Problem moim zdaniem jest większy (2)

      poprzednia władza robiła wszystko, żeby wielkie miasta wysysały potencjał i miejsca pracy z prowincji - stąd te nieszczęsne poranne dojazdy po kilkadziesiąt km

      • 3 2

      • ktore nie powinny sie odbywac samochodem... (1)

        • 4 2

        • nie ma alternatywy

          nie wszyscy mieszkają i pracują w centrum

          • 3 2

    • Dzęciole! (5)

      A byłeś tam kiedyś czy słyszałeś tylko z opowieści taty?

      Widziałeś ile tam jest firm?
      One płacą tyle podatku miesięcznie/rocznie co Ty przez całe swoje życie.

      • 26 18

      • (1)

        Tak, z pewnością to te firmy korkuja drogę. Na Slowaka przy lotnisku korki zniknęły zaraz po tym, jak odcięto drogę do Banina. Nagle okazało się, że odpowiadają za nie osoby spoza Gdańska, które płacą podatki w swoich wioskach, a miastu przysparzaja tylko kłopotów, co zrobić ze swoich Golfem.

        • 29 5

        • trzeba odciąć wszystkie drogi do gdańska?

          • 10 0

      • szczególnie te w strefie hahaha (2)

        • 14 6

        • Płacą mniej (1)

          Ale płacą I przy Twoim podatku to Adamowicz może w oczy Tobie zrobić hehehe

          • 3 10

          • Przez pierwsze 10 lat to te firmy stratę wykazują, a później zależy to od kreatywności księgowego.

            Spójrz w budżet Gdańska, po stronie wpływów masz CIT i PIT, jak zrozumiesz tabelki to przestaniesz ośmieszać się na forum.

            • 17 5

    • to czemu ludzie uciekają z tej kieszonkowej metropolii?

      • 3 6

    • a ty nie jestem czasem jednym z tych

      którzy skarżą się, ze im przed oknami budują wieżowce, albo że ich osiedle jest dogęszczane?

      • 5 3

    • Hmmm, nie wiem czy wiesz, ale jest to tez dojazd do wielu firm usytuowanych wlasnie przy tej ulicy. Oraz jest to dojazd do lotniska. A ulica znajduje sie w granicach Gdanska.
      Sprawdz ile firm lezy przy ul. Budowlanych i okolicach.....

      • 9 0

    • a jechałeś kiedyś do banina? wyobraź sobie że za tą częścią Budowlanych też są mieszkańcy gdańska no ale skoro mieszkają na końcu Gdańska to olać ich, po co im droga. Mogliby całą Budowlanych naprawić jak dla mnie :)

      • 11 5

  • (2)

    A potem R. Naskret napisze, ze wsiadl w Dacie i jego przejazd zajal 1 min. i 20 sek., byl krotszy od obecnej trasy o 15 sek., jak ostatnio, jak wychwalal 'dwupasmowke' przy PKM, ktora definitywnie zredukowala korki.. Zapomnial tylko pojawic sie w tym miejscu, a wnioski wyssal z tlustego palca..

    • 34 15

    • wiesz ile artykułów potrzeba żeby się podwiesić pod bolkowo?

      • 1 3

    • taka robota

      • 2 1

  • Czyli kolejna zachęta do korzystania z samochodu (1)

    Fajnie, zlikwiduje się korek poza miastem, a wzmocni się korek w dzielnicach centralnych - a po kilku latach władza dalej będzie miała z czym walczyć realizując kolejne inwestycje. Skąd na to pieniądze? Z podwyżki cen biletów.

    • 12 5

    • będzie trzeba budować Drogę Czerwoną na estakadzie

      a potem to tylko wyburzenia, bo rezerwy drogowe skończą się

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane