• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica Budowlanych będzie szersza w 2020 roku

bra
14 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kierowcy jeżdżący ul. Budowlanych zyskają trzeci pas ruchu. Będzie on prowadził w kierunku ronda. W stronę przystanku PKM pozostanie jeden pas. Kierowcy jeżdżący ul. Budowlanych zyskają trzeci pas ruchu. Będzie on prowadził w kierunku ronda. W stronę przystanku PKM pozostanie jeden pas.

W tym roku ruszy zapowiadana trzy lata temu rozbudowa ul. Budowlanych na odcinku od ronda turbinowegozobacz na mapie Gdańska do przystanku PKM Matarnia zobacz na mapie Gdańska. Na liczącym ok. 1,5 km fragmencie ulica będzie miała trzy pasy ruchu. Realizacja zakończy się w 2020 roku.



Często jeździsz ul. Budowlanych?

Drogowcy mocno nadużyli cierpliwości kierowców korzystających na co dzień z ul. Budowlanych, bowiem jej rozbudowę zapowiadali już blisko trzy lata temu. Odcinek od przystanku PKM Matarnia do tzw. ronda turbinowego miał zostać poszerzony już we wrześniu 2017 roku. Tak się jednak nie stało.

Opóźnienie miało związek z negocjacjami w zakresie zsynchronizowania działań miasta z prywatnym inwestorem, który planował przebudowę fragmentu drogi pod swoją inwestycję mieszkaniową.

Teraz Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wraca do zapowiadanej rozbudowy.

- Ogłoszenie przetargu na realizację robót przewidziane jest na drugą połowę 2019 roku, a realizacja zakończy się w 2020 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Poza samym poszerzeniem jezdni do trzech pasów ruchu (dwa w kierunku ronda, jeden do wiaduktu nad torami PKM), zakres prac obejmuje również m.in. budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia i sygnalizacji świetlnej oraz usunięcie podziemnych kolizji z sieciami.

Projekt przewiduje też powstanie chodnika oraz ścieżki rowerowej.

Według szacunków urzędników rozbudowa 1,5-kilometrowego odcinka ul. Budowlanych może pochłonąć nawet 18,8 mln zł.
bra

Opinie (233) 5 zablokowanych

  • to dołozyć jeszcze dwa metry i zrobić 4 pasy (2+2) (1)

    droga trzypasowa zakorkuje się po miesiącu. Niech zrobią 4 pasy na zasadzie linii na drodze - bez rozdziału.

    • 8 0

    • To za 40 lat

      • 0 0

  • Chodnik

    Chodnik powinni również zrobić ponieważ bardzo dużo ilość osób przemieszcza sir tam piechota oraz rowerami .

    • 3 1

  • ale 2 pasy powinny być w odwrotnym kierunku !

    • 1 1

  • Dlaczego trzy pasy a nie cztery, miejsca jest wystarczająco. Nic przyszłościowo, tylko wszystko na chwilę obecną.

    • 3 1

  • Przestańcie w końcu projektować i budować te durne śmieszki

    bo się z miasta legalnie rowerem nie można wydostać

    • 4 0

  • Tylko po co? zeby jeszce wiecej ludzi sie wyprowadzilo za miasto? (4)

    taka polityka generuje tylko jeszcze wieksze korki

    • 17 18

    • Nie każdy mieszka jak ty w Dworze Artusa, a poważnie, to...

      zobacz jak potężny jest np. Berlin i w oparciu o to zdefiniuj na nowo swoje "za miasto"...

      • 4 0

    • Zawsze mnie zastanawia ... (2)

      Przy takich komentarzach jak ktoś sobie wyobraza, żeby wszyscy mieszkali w centrum? Pomijając kwestie ekonomiczne taka infrastruktura też jest ograniczona.

      • 6 9

      • standardowy sposób odpowiadania na rozsądny tekst: wciskanie inaczej myślącemu tezy, której nie wygłosił

        co to znaczy centrum? jasne, że nie wszyscy mogą mieszkać w centrum. Chodzi o to, by tworzyć aglomerację policentryczną połączoną sprawną komunikacją szynową, a nie o to, by ułatwiać ludziom decydującym się na wyprowadzkę z miasta korzystanie z samochodu, przy lekceważeniu potrzeb osób mających inne nawyki i preferencje komunikacyjne. Dopóki nie uznasz, że samochód nie jest jedynym a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście, niewiele skumasz.

        • 3 4

      • No normalnie, tak jak w innych dużych miastach które dbają o mieszkancow

        W mieście jest dużo więcej miejsca niż ci sie wydaje. A dla ludzi z przedmieść komunikacja szynowa.

        • 4 5

  • co to jest " sciezka rowerowa"? kto to pisał? (5)

    • 8 10

    • Dopisz TIR, że to karnet i motor masz w pralce, a co purysto.

      Zdanie rozpoczynasz dużą/wielką literą, a kończysz kropką.

      • 0 0

    • to jest kolokwialne określenie drogi dla rowerów budowanej poza jezdnią (2)

      niestety niekiedy tworzonej nie po to, by rowerzystom było bezpiecznie, ale po to, by pokazać, że kolarze i doświadczeni rowerzyści szosowi nie powinni poruszać się po jezdni, na której wielu kierowców nie szanuje limitów prędkości.

      • 3 6

      • ale tam nie będzie żadnej drogi dla rowerów w tym problem (1)

        tylko zwykły chodnik ze znakiem nakazu jazdy rowerem po nim.

        • 4 0

        • Nie nakazu, tylko pozwolenia.

          • 0 3

    • To jest taki polski pic, który udaje ze ruch rowerowy jest mozliwy

      Jak by nazwali to normalnie, drogą, to by trzeba było ją zbudować. A tak można zaznaczyć 50cm krzywego chodnika i jest ścieżka.

      • 4 3

  • Oj tam, oj tam autostradów Wam się zachciało .

    • 5 1

  • Najwyższy czas (12)

    Ta ulica to dramat. Nowe dziury co tydzień, łatane na szybko to niebezpieczeństwo, ale i tak najlepsze jest to, że jak pojawi się jakiś rowerzysta to wszyscy są już zmuszeni do jazdy jego tempem.

    • 142 17

    • (2)

      Czasem poboczem chodzą grupy mlodziezy tak ok. 15 lat. Strach sie bać. Ta droga jest wąska, dziurawa i garbata.

      • 7 1

      • uważaj na nadopiekuńczość. Odpowiedzialna jazda kierowców nie stwarza nadmiernego zagrożenia (1)

        dla osób poruszających się poboczem lub nawet po jezdni inaczej niż samochodem.

        • 6 1

        • tam jest zakręt bez pobocza z barierami - nie ma nawet gdzie uciec

          • 2 0

    • Jak kawałek sobie pojedziesz z przepisową prędkością za rowerzystą to ci się nic nie stanie.

      • 7 3

    • (1)

      Masz jakis problem z rowrzystami?

      • 7 3

      • Permanentny

        • 4 0

    • (3)

      Dziś się tam trafił facet na hulajnodze. Nie ma tu nic, że go rozjechali, czyli dotarł żywy do ronda. Sport ekstremalny.

      • 12 1

      • (2)

        Jeździ na tej hulajnodze od 10 lat, zawsze o tej samej porze :D

        • 9 1

        • Ciekawe, bo ja tamtędy jeżdżę rano od kilkunastu lat i dotąd nie spotkałem. Ale fakt, że wyglądał na weterana tego odcinka. Czujny jak ważka, wiedział kiedy spie...lać na łąkę jak coś większego za plecami mu nadjeżdżało i świecił odblaskami bardziej niż świąteczna choinka.

          • 7 1

        • nikomu nie zagraża, jedynie bierze pod uwagę umiarkowane ryzyko

          warto je zmniejszać promując odpowiedzialną jazdę kierowców

          • 9 1

    • jak jest niewielki ruch rowerzystę można swobodnie wyprzedzić

      warto myśleć, jak skłonić do rezygnacji z niepotrzebnych (krótkich) przejazdów samochodem po mieście, tak, by zredukować nadmiar skłonności do korzystania z samochodu, z korzyścią dla kierowców poruszających się z miejsc nieobsługiwanych transportem kolejowym.

      • 5 2

    • strach pomyśleć jaki będzie korek podczas prac.
      Może ktoś pójdzie po rozum do głowi i na 3 zmiany będą robić, ale to pl więc pewnie 14.00 i fajrant

      • 9 6

  • Poszerzajcie, śmiało (8)

    Co prawda żadne poszerzenie nie zlikwidowało korków, ale kto bogatemu zabroni?

    • 17 7

    • Znana śpiewka (7)

      Ale opowiadać o tym, że poszerzenie np. Słowackiego nie zmniejszyło korków mogą tylko gimby, które w czasach starej, wąskiej drogi przez las jeszcze w pieluchy waliły.

      • 6 7

      • piekna historia, szkoda ze dane z odczytów ZDIZ dowodzą co innego (1)

        już po 4,5 miesiąca odcinek lesny się zapełnił na tyle, ze czas przejazdu się wyrównał. teraz mamy korek dwupasmowy zamiast jednopasmowego. Ot efekt wielkiej inwestycji za dzieisątki milionów

        • 5 1

        • On tego nie ogarnia

          "Rowerzyści powodujo raka" sądzi, że jak się zrobi 2 razy więcej miejsca to on 2 razy szybciej dojedzie, On żywi głęboką nadzieję, że o nowej szerszej drodze wie tylko on i ci co do tej pory nią jeździli więc ilość aut się nie zmieni czyli korka nie będzie. Widzi ten korek, codziennie w nim stoi i nadal jęczy o poszerzaniu.

          • 2 1

      • poszerzenie Słowackiego może doraźnie zmniejszyło korki w niektórych porach dnia (3)

        ale czas dojazdu do pracy wielu tysięcy mieszkańców aglomeracji w ostatnich latach się wydłużył mimo setek milionów złotych wydawanych na rozbudowę infrastruktury. Ale kto przekona chorego na samochodozę?

        • 6 4

        • Wg Twojego myślenia (1)

          Słowackiego powinna prowadzić tylko w dół- rano
          I tylko w górę- popołudniu...

          Na Słowackiego pojawiają się nie tylko Ci, którzy jadą do pracy i do szkoły...
          A przed poszerzeniem Słowackiego stała od 5 do 22.

          • 3 0

          • Ciekawe jak mu się zresetuje system

            Kiedy zobaczy, że popołudniu Słowackiego jest zwykle znacznie bardziej zakorkowana W DÓŁ niż w górę. A podobno 100% korków to mieszkańcy Banina powodują.

            • 3 0

        • Mój czas dojazdu do pracy

          To się akurat wydatnie skrócił. Wystarczyło wreszcie przesiąść się do samochodu. Polecam.

          • 0 2

      • Cytat z porannego raportu godz 8 30

        Powinny też maleć zatory na zjazdach z obwodnicy. W tej chwili spore problemy są na Słowackiego - stoimy tam od Matarni do Niedźwiednika

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane