- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (19 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (343 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (259 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (106 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (361 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (68 opinii)
Umiarkowane zainteresowanie parkingami Park&Ride
Zaledwie kilkudziesięciu kierowców w ciągu każdego weekendu korzysta z darmowych parkingów Park & Ride przy Amber Expo i dojeżdża do centrum podstawionymi autobusami. - Zdawaliśmy sobie sprawę, że proces przyzwyczajania właścicieli aut do tego typu rozwiązań jest długi i musi potrwać, dlatego nie zrażamy się niską frekwencją. Ten model sprawdzi się już niebawem, gdy nastąpi otwarcie tuneli pod Martwą Wisłą - przekonuje Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Przywiązani do samochodów
- W ciągu każdego weekendu w czasie trwania Jarmarku z parkingu i darmowego dojazdu do centrum korzysta kilkudziesięciu kierowców - mówi Piotr Grzelak. - Osób, które decydują się na takie rozwiązanie mogłoby być więcej, ale od samego początku zdawaliśmy sobie sprawę, że przekonanie kierowców do pozostawienia auta z dala od centrum musi potrwać. Docelowo ten model chcemy wdrożyć po otwarciu tuneli pod Martwą Wisłą, ale już teraz warto edukować kierowców i zmieniać ich przyzwyczajenia.
Pilotażowe wdrożenie parkingów P&R kosztuje kilkanaście tysięcy złotych. Władze miasta nie zrażają się jednak słabą frekwencją, której nie poprawiło nawet ostatnie powiększenie strefy płatnego parkowania w centrum Gdańska. Przyczyna - zdaniem miejskich urzędników - nie leży też w niewystarczającym rozpropagowaniu pomysłu.
- Nie sądzę, by powodem była słaba promocja. Informacja o proponowanym przez nas rozwiązaniu znajduje się na stronie miasta, a także organizatora Jarmarku, czyli Międzynarodowych Targów Gdańskich, portalach społecznościowych i wśród wystawców. Moim zdaniem to po prostu czynnik psychologiczny, a zmiana przyzwyczajeń trwa zawsze najdłużej. Jestem pewien, że kierowcy z czasem się do tego przekonają.
Parking za daleko?
W komentarzach pod pierwszym artykułem o otwarciu parkingów P&R przy Amber Expo część kierowców przyznawała, że pomysł ma potencjał, ale jest mało atrakcyjny, ze względu na lokalizację parkingu oddalonego od centrum o 5 km.
Dla wielu kierowców - szczególnie spoza Trójmiasta - szkoda czasu i paliwa, by tracić kilkanaście minut na przejazd przez zakorkowane centrum (zwłaszcza po zamknięciu Huciska), a następnie wracać do Śródmieścia darmowym autobusem.
- Nie chcieliśmy organizować tego parkingu bliżej południa Gdańska i wjazdu od strony krajowej "7" czy autostrady A1 z co najmniej dwóch powodów: chcemy korzystać z już dostępnej infrastruktury parkingowej, a po drugie - musimy myśleć długofalowo i promować rozwiązania, które mają nam przynieść korzyści w przyszłości. Niegospodarnie byłoby otwierać parking bliżej Południowej Obwodnicy Gdańska czy ul. Elbląskiej np. na prywatnej posesji, podczas gdy mamy do dyspozycji nowoczesne parkingi w Letnicy - tłumaczy Piotr Grzelak.
Będą nowe trasy
Na wniosek osób, które już korzystały z parkingów, ale w rozmowie z ankieterami przyznały, że miały problem ze zlokalizowaniem autobusów, miejsca postojowe i przystanki zostały dodatkowo oznakowane.
Niewykluczone, że od nowego sezonu linia zostanie rozszerzona i autobusy poza dowiezieniem kierowców do centrum, pojadą też w innych kierunkach, np. na plaże w Brzeźnie i Jelitkowie. Część z nich może być też linią typowo turystyczną, której przystankami będą atrakcje Gdańska położone poza centrum, np. latarnia morska w Nowym Porcie. Warunkiem podstawowym wciąż jest jednak otwarcie tuneli pod Martwą Wisłą, które znów przesuwa się w czasie.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (249)
-
2015-08-11 07:42
mam to tam
Na starych mapach widać sporo wolnej przestrzeni w sąsiedztwie Domu Technika
- 2 0
-
2015-08-11 07:42
Nie po to ktoś z warszafffki przyjeżdża nad morze, żeby go ktoś zobaczył jak wysiada z autobusu. Wszyscy muszą widzieć jak krąży godzinę po mieście, a potem parkuje na trawniku.
- 20 2
-
2015-08-11 07:40
Nie tylko w weekend
Dajcie ten autobus w tygodniu, a nie tylko w weekend... wtedy będzie więcej ludzi jeździć
- 4 3
-
2015-08-11 07:36
"że proces przyzwyczajania właścicieli aut "
ja tez pieska przyzwyczajałem do załatwiania się na dworzu. A tak w ogóle to bzdurny pomysł, parking powinien być w żukowie albo w kartuzach.
- 9 5
-
2015-08-11 07:20
jazda wąskim gardłem na Jana z Kolana to faktycznie super sprawa
- 23 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.