• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unieważniony przetarg na I etap wspólnego biletu dla Pomorza

Maciej Korolczuk
17 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 10:22 (17 grudnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Na wspólny bilet będziemy musieli jeszcze poczekać. Na wspólny bilet będziemy musieli jeszcze poczekać.

Spółka Innobaltica, odpowiadająca za wdrożenie w województwie pomorskim tzw. wspólnego biletu, unieważniła przetarg na wyłonienie operatora systemu poboru opłat. Do terminu składania ofert nie wpłynęła bowiem żadna oferta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Aktualizacja, godz. 10:20


Jak informuje spółka Innobaltica nowy przetarg na wdrożenie na obszarze województwa pomorskiego wspólnego dla organizatorów i przewoźników systemu poboru opłat za przewozy w zbiorowym transporcie pasażerskim oraz systemu jednolitej informacji pasażerskiej zostanie ogłoszony 20 grudnia.

W krótkim komunikacie spółka dodaje, że przetarg został unieważniony, ponieważ oferty wpłynęły po terminie wskazanym w dokumentacji.

W nowym postępowaniu opis przedmiotu zamówienia nie będzie się różnił od pierwotnego w zakresie wymagań technicznych. Zmodyfikowane będą natomiast niektóre zapisy formalne.

Według harmonogramu nowego przetargu potencjalni wykonawcy systemu będą mieli czas na nadsyłanie ofert do połowy lutego. Ze względu na złożoność procesu badania i oceny ofert, a także przy założeniu bezpiecznych terminów na procedury odwoławcze, zakłada się, że wykonawca zostanie wyłoniony pod koniec marca 2020 roku, natomiast umowa z nim zostanie podpisana w maju 2020 roku.



Integracja transportu publicznego na Pomorzu to:

Przetarg na wdrożenie tzw. wspólnego dla organizatorów i przewoźników biletu wraz z systemem poboru opłat i jednolitą informacją pasażerską został ogłoszony niemal dokładnie rok temu - 18 grudnia 2018 r.

Pierwotny termin składania ofert wyznaczono na połowę lutego 2019 r. Ze względu na liczne zapytania od potencjalnych oferentów najpierw wielokrotnie zmieniano treść Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a następnie kilkukrotnie przesuwano termin otwarcia ofert.

Treść dokumentacji nadal jednak budziła wątpliwości wykonawców, którzy wyrażali je w formie licznych pytań do zamówienia. Spółka organizowała też zebrania wykonawców, ale i te ostatecznie nie spowodowały, by na przetarg wpłynęła choćby jedna oferta.

Niemal dokładnie po roku od ogłoszenia przetargu - w poniedziałek, 16 grudnia - postępowanie zostało unieważnione.

Informacja o unieważnieniu przetargu Informacja o unieważnieniu przetargu
Jeszcze we wrześniu, gdy na targach Trako 2019 podpisano umowę pomiędzy należącą do pomorskich samorządów spółką Innobaltica a Centrum Unijnych Projektów Transportowych, czyli instytucją, która ocenia przedsięwzięcia transportowe finansowane ze środków unijnych, wydawało się, że realizacja projektu wchodzi na ostatnią prostą. Zgodnie z umową CUPT przekazał spółce realizującej wspólny bilet dla Pomorza 90 mln zł (łączny koszt systemu wyniesie 106,5 mln zł netto) a Katarzyna Wośko, rzecznik prasowy spółki Innobaltica, mówiła nam, że to podpisanie umowy daje spółce zielone światło do wyłonienia wykonawcy systemu.

- Dopiero gdy go poznamy, będziemy mogli powiedzieć, jak w szczegółach będzie wyglądać cały system. Chcemy wyłonić wykonawcę do końca roku, ale niewykluczone, że uda się to zrobić nieco wcześniej - mówiła nam we wrześniu rzecznik spółki Innobaltica.
Ryszard Świlski, ówczesny wicemarszałek województwa, a dziś senator, tłumaczył z kolei, że najpierw musi powstać wspólny system do rozliczeń, by następnie móc wprowadzić tzw. wspólny bilet.

- Z pierwszych elementów systemu będziemy mogli korzystać już we wrześniu 2020 r., ale na wspólny bilet trzeba poczekać. Myślę, że to perspektywa dwóch najbliższych lat - podkreślał Świlski.
Dziś wiadomo, że to perspektywa mało realna. Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony nowy przetarg. Pewnym jest jednak, że fiasko wyłonienia operatora sprawi, że wdrożenie wspólnego biletu na Pomorzu odbędzie się z co najmniej kilkumiesięcznym opóźnieniem.

Czym będzie wspólny bilet?



To wspólna platforma płatnicza, która z jednej strony umożliwi pasażerom podróż po województwie pomorskim u różnych przewoźników, bez konieczności znajomości ich taryf i bez poszukiwania punktów sprzedaży biletów, a z drugiej pomoże przewoźnikom i organizatorom transportu rozliczać się za przejazdy między poszczególnymi gminami.

Miejsca

Opinie (239) ponad 20 zablokowanych

  • tyle lat nie moga dogadać się w sprawie wspólnego biletu. (7)

    ludzie na kogo wy głosujecie?!?

    • 142 14

    • Nie pytaj na kogo ale przeciw komu glosujemy. (1)

      • 0 0

      • No i masz co masz.

        • 1 0

    • Jest wspolny bilet na skm ztm Gdynie i Wejherowo wiec coś można (3)

      • 4 6

      • Małe trójmiasto zawstydza duże trójmiasto na wielu polach (2)

        • 8 2

        • Jest wspólny bilet na autobusy, tramwaje, skm (1)

          na terenie Gdańska i Sopotu. Do Gdyni i tak nie jeżdżę bo niby po co?

          • 0 4

          • i kosztuje 150% tego co na Warszawę

            • 3 0

    • Trzeba było też głosować

      • 10 7

  • pamietam dawne czasy (1)

    kiedys o socjalizmie mówiło sie ,że rozwiązuje problemy które w innych systemach dawno są rozwiązane, brakowało sznurka do snopowiązałki wody mineralnej itp , sklepy były puste.
    Ten cały wspólny bilet rozwiązuje problemy które w inych miastach sa juz dawno rozwiązane.
    W Warszawie na jednym bilecie można jezdzic także kolejką w obrębie miasta, więc sie da.

    • 9 0

    • bo nie jest potrzebny wspólny złodziej
      tylko jedna wspólna taryfa

      a bilet? mógł by być i z papieru toaletowego, albo kartonu
      toż to tylko dowód wpłaty, a nie akt strzelisty!

      • 3 0

  • (2)

    20 lat zl9dzieje kombinują

    • 25 0

    • (1)

      a kogo nazywasz złodziejami?

      • 0 1

      • np. innobalticę
        a także zarządy mzkzg ztm zkm skm
        mogę dać listę nazwisk, ale chyba szkoda prądu
        to nic nie da

        całość powinna siedzieć we Wronkach

        • 0 0

  • Wymyslanie koła od nowa.... (18)

    ... a do tego spoleczka z prezesem, strukturami, zarzadem. A wystarczy pojechac do kolegow z Warszawy i spytac o rade.

    • 229 8

    • Nie można nas przyrównać do Warszawy (17)

      Warszawa to 1 gmina i 1 organizator ruchu. W aglomeracji gdańskiej masz tych organizatorów kilki i kilkanaście gmin.

      • 11 35

      • (5)

        żart: w Warszawie jeden bilet którym możesz podróżować ztm, skm, metro, i przy miesięcznych biletach WKD, KM

        • 17 1

        • bzdura -+ w Wawie po tych samych torach i stają na tych samych stacjach (4)

          jeżdżą skmki i regionalne i biletów kolegów z konkurencji nie respektują !!!

          • 3 4

          • Bo tory... (1)

            ...sa PLK.

            • 1 0

            • "bo tory...
              były złe"

              wszyscy kochamy tą panią!

              • 0 0

          • nieprawda

            jak masz bilety ZTM (od dobowego w górę) to można jeżdzić pociągami Kolei Mazowieckich
            A cała SKM jest w rękach miasta więc tym bardziej są tam wspólne bilety

            • 9 0

          • Sam jesteś bzdura na bilecie ZTM możesz korzystać z skm a powyżej dobowego z KM, WKD

            • 4 0

      • tak tak, masz 2137% racji. "uwielbiam" typów, którzy nie mają pojęcia o temacie, ale się wypowiadają (8)

        • 5 0

        • (3)

          Tylko, że w Warszawie albo na Śląsku jakoś to działa, a u nas każda innowacja przerasta umysły "twardogłowych". Tylko podwyżki im wychodzą.

          • 30 1

          • Tylko Warszawie nie masz wielu miast jak u nas (2)

            W Warszawie autobusy, tramwaje i SKM na całe miasto i okolice należą do Warszawy. U nas: Mamy Gdańsk i Gdynie, dalej jeszcze Wejherowo. Każde z osobnym budżetem i własną polityką, własnymi systemami. Dodatkowo SKM jest organizowana przez województwo, a nalezy główne do PKP. To nie jest wiec decyzja jednej osoby jak w Warszawie, gdzie prezydent może rządzić wszystkim. U nas wszyscy muszą się dogadać i sprawiedliwie podzielić wpływy z biletów.

            • 1 6

            • (1)

              No tak bo skm, ztm gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo to zbyt wiele żeby się dogadać...

              • 5 0

              • i nie dogadają się nigdy
                póki nam nie zacznie serio zależeć
                i zamiast plumkać w internecie
                "spalimy kilka komitetów"
                i powołamy w ich miejsce jeden, własny

                • 1 0

        • (3)

          Pajacu powiedz dlaczego w Trójmieście wszystko jest albo prowizorka albo niewypałem? Bo rządzą od 30 lat zakochane w sobie glupki nieudacznicy uważający się za bozych pomazancow jak w średniowieczu poza tym zwykli złodzieje i aferzysci a głupi tępy motloch wybiera ciągle to bydło więc utwierdza je w stanie samouwielbienia

          • 31 4

          • To znajdź alternatywę (2)

            Problem polega na tym, że takowej na chwilę obecną nie ma, bo PiS to żadna alternatywa ... albo wręcz jeszcze gorsze bagno ...

            • 6 11

            • logika słoika (1)

              bo pis to bo pis tamto....tak jak z Kidawą która Dudzie pod względem meteorytyki i prezencji może sznurowadła wiązać a pcha się po socjologi na stołek prezydenta...a ma problem z czytaniem bez błędu z promptera..

              • 4 0

              • Co ma meteorytyka do polityki?

                Wyjasnij kosmonauto drogi.

                • 0 1

      • No!

        To widac, gdzie tkwi problem i co jest przyczyna braku efektywnosci.
        Struktura samorzadu i jego brak konsyliarnosci.
        Wniosek prosty, do likwidacji.

        • 12 1

      • To na Śląsk.

        Tam od bardzo dawna jest jeden bilet

        • 44 2

  • na świecie są dziesiątki gotowych i sprawdzonych systemów, (3)

    w czym problem do cholery? żeby być najlepszym, trzeba podpatrywać najlepszych. ptasie móżdżki w urzędach tego nie rozumieją, im ma się tylko hajs 10-go zgadzać.

    • 29 0

    • (1)

      bo to jest robione od d*py strony

      najpierw trzeba zrobić wspólną taryfę i wspólny regulamin
      a dopiero wtedy jego elektronicną nakładkę
      tak się to robi!

      a nie kombinować monstrualną nakładkę na kłębowisko dziwolągów
      by to kłębowisko utrwalić

      • 1 0

      • nie trzeba robic wspolnej taryfy i regulaminu

        sa systemy wielo modalne ze jeden system z karta rfid dla wielu przewoznikow. I to pobiera z karty pieniadze za przejazd i placi odpowieniemu przewoznikowi z ktorego kozystales. np. Motorola była teraz to sie nazywa vixtechnologies oni to sprzedaja od lat...

        • 0 0

    • Oczywiscie Motorola zajmuje sie tym od 80 tych lat

      W Holandii jest OV-chip card na cale Panstwo!!
      I tam jest masa firm. Placisz tej firmie ktorej jedziesz jedziesz.
      Sa systemy tzw. wielomodalne na jedna karte nfc. Nie ma problemu. Jedynym problemem sa urzednicy. Ich trzeba przegonic urzedy wyburzyc a ziemie pod nimi posypa¢ solą aby nigdy nic podobnego na niej nie wyrosło.

      • 1 0

  • (2)

    Jesteś od płacenia podatków, nie od marzenia.

    • 19 1

    • Dlatego trzeba zrobic kontrewolucje i pogonic kaste nierobow z urzedow (1)

      • 2 0

      • plumkamy i plumkamy, zero konkretów

        spiknąć się przez jakiś fejs
        zebrać się znienacka i
        obrzucić czerwoną farbą prywatne domy i samochody wojewody, marszałka i prezydentów miast

        wystarczy nas tylko kilku i parę złotych za najtańszą farbę,
        przelać do słoika, by łatwiej się rozbiło...

        • 1 0

  • a ja mam trzy rodzaje "wspólnego biletu":

    - jazda na gapę plus ubezpiecznie od złapania
    - skycash
    - banknoty NBP ( innobaltica narusza ich monopol )

    • 1 0

  • Pomorska Pralnia Polski

    Pomorska Pralnia Polskiej mamony ma się dobrze.

    • 4 0

  • Gdańsk i trójmiasto niczego nie potrafią zorganizować, bo to patałachy POlityczne. (1)

    władze żerują jedynie na pracowitości i pomysłowości mieszkańców.

    • 19 2

    • To tylko tak z zewnątrz wygląda

      Oni dobrze kombinują i dobrze z tego żyją.

      • 3 0

  • jechałem SKM z kolegą

    kupiłem bilet do Sopotu 5,5 a kolega w skycash płacił 3,7 zł. Ten sam bilet bez zniżek. nocny autobus 4,20 skycash 4,0

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane