• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unieważniony przetarg na I etap wspólnego biletu dla Pomorza

Maciej Korolczuk
17 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 10:22 (17 grudnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Na wspólny bilet będziemy musieli jeszcze poczekać. Na wspólny bilet będziemy musieli jeszcze poczekać.

Spółka Innobaltica, odpowiadająca za wdrożenie w województwie pomorskim tzw. wspólnego biletu, unieważniła przetarg na wyłonienie operatora systemu poboru opłat. Do terminu składania ofert nie wpłynęła bowiem żadna oferta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Aktualizacja, godz. 10:20


Jak informuje spółka Innobaltica nowy przetarg na wdrożenie na obszarze województwa pomorskiego wspólnego dla organizatorów i przewoźników systemu poboru opłat za przewozy w zbiorowym transporcie pasażerskim oraz systemu jednolitej informacji pasażerskiej zostanie ogłoszony 20 grudnia.

W krótkim komunikacie spółka dodaje, że przetarg został unieważniony, ponieważ oferty wpłynęły po terminie wskazanym w dokumentacji.

W nowym postępowaniu opis przedmiotu zamówienia nie będzie się różnił od pierwotnego w zakresie wymagań technicznych. Zmodyfikowane będą natomiast niektóre zapisy formalne.

Według harmonogramu nowego przetargu potencjalni wykonawcy systemu będą mieli czas na nadsyłanie ofert do połowy lutego. Ze względu na złożoność procesu badania i oceny ofert, a także przy założeniu bezpiecznych terminów na procedury odwoławcze, zakłada się, że wykonawca zostanie wyłoniony pod koniec marca 2020 roku, natomiast umowa z nim zostanie podpisana w maju 2020 roku.



Integracja transportu publicznego na Pomorzu to:

Przetarg na wdrożenie tzw. wspólnego dla organizatorów i przewoźników biletu wraz z systemem poboru opłat i jednolitą informacją pasażerską został ogłoszony niemal dokładnie rok temu - 18 grudnia 2018 r.

Pierwotny termin składania ofert wyznaczono na połowę lutego 2019 r. Ze względu na liczne zapytania od potencjalnych oferentów najpierw wielokrotnie zmieniano treść Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a następnie kilkukrotnie przesuwano termin otwarcia ofert.

Treść dokumentacji nadal jednak budziła wątpliwości wykonawców, którzy wyrażali je w formie licznych pytań do zamówienia. Spółka organizowała też zebrania wykonawców, ale i te ostatecznie nie spowodowały, by na przetarg wpłynęła choćby jedna oferta.

Niemal dokładnie po roku od ogłoszenia przetargu - w poniedziałek, 16 grudnia - postępowanie zostało unieważnione.

Informacja o unieważnieniu przetargu Informacja o unieważnieniu przetargu
Jeszcze we wrześniu, gdy na targach Trako 2019 podpisano umowę pomiędzy należącą do pomorskich samorządów spółką Innobaltica a Centrum Unijnych Projektów Transportowych, czyli instytucją, która ocenia przedsięwzięcia transportowe finansowane ze środków unijnych, wydawało się, że realizacja projektu wchodzi na ostatnią prostą. Zgodnie z umową CUPT przekazał spółce realizującej wspólny bilet dla Pomorza 90 mln zł (łączny koszt systemu wyniesie 106,5 mln zł netto) a Katarzyna Wośko, rzecznik prasowy spółki Innobaltica, mówiła nam, że to podpisanie umowy daje spółce zielone światło do wyłonienia wykonawcy systemu.

- Dopiero gdy go poznamy, będziemy mogli powiedzieć, jak w szczegółach będzie wyglądać cały system. Chcemy wyłonić wykonawcę do końca roku, ale niewykluczone, że uda się to zrobić nieco wcześniej - mówiła nam we wrześniu rzecznik spółki Innobaltica.
Ryszard Świlski, ówczesny wicemarszałek województwa, a dziś senator, tłumaczył z kolei, że najpierw musi powstać wspólny system do rozliczeń, by następnie móc wprowadzić tzw. wspólny bilet.

- Z pierwszych elementów systemu będziemy mogli korzystać już we wrześniu 2020 r., ale na wspólny bilet trzeba poczekać. Myślę, że to perspektywa dwóch najbliższych lat - podkreślał Świlski.
Dziś wiadomo, że to perspektywa mało realna. Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony nowy przetarg. Pewnym jest jednak, że fiasko wyłonienia operatora sprawi, że wdrożenie wspólnego biletu na Pomorzu odbędzie się z co najmniej kilkumiesięcznym opóźnieniem.

Czym będzie wspólny bilet?



To wspólna platforma płatnicza, która z jednej strony umożliwi pasażerom podróż po województwie pomorskim u różnych przewoźników, bez konieczności znajomości ich taryf i bez poszukiwania punktów sprzedaży biletów, a z drugiej pomoże przewoźnikom i organizatorom transportu rozliczać się za przejazdy między poszczególnymi gminami.

Miejsca

Opinie (239) ponad 20 zablokowanych

  • Zerknąłem na stronę tej spółki "innobaltica" (1)

    Od 2017 roku jeżdżą po konferencjach i rozstawiają namioty na festynach. No i jeszcze ustalili że bilet będzie się "fala" nazywał. No i chcieli zrobić przetarg , ale nie wiedzieli za bardzo co zawrzeć w specyfikacji, więc nikt się nie zgłosił. Prezesem tej spółki z o.o. jest Krzysztof Rudziński, z zawodu prezes a dyrektorami koledzy jego i znajomych królika. Z zawodu dyrektorzy. Zabawa odbywa się za nasze pieniądze. I to by było na tyle drogi podatniku.

    • 30 1

    • Hehe, zgadza się

      Główna działalność to jeżdżenie po konferencjach, festynach i dożynkach. A widziałeś ich KRS? 40 zmian wpisów przez 10 lat obejmujących zmiany w działalności, nazwie, siedzibie, zarządzie itp. A propos - przez zarząd przewinęła się cała "plejada" z UG

      • 4 0

  • Co na codzień robi 20 osób zatrudnionych przez Innobaltica? (2)

    Przychodzą rano do pracy i co robią?

    • 18 0

    • Może budują elektrownię jądrową. W przyszłym roku ma być oddany do użytku pierwszy blok

      • 5 0

    • Walcza o konstytucje

      • 5 1

  • 3 zl za skm, 3 za bus, jednolita ulga dla studentow i emerytow i skonczcie kombinowac (1)

    cennik w busach dla turysty z zagranicy to jakas zagadka. tabelka ulg w skm to jakas paranoja, 1 %, 10 %, 30 %, 45 % . to jakis nachlany gamon to wszystko wymysla. system musi byc prosty i przejrzysty. Oprocz starych klasycznych biletow wprowadzic system na karte magnetyczna i telefon. Tak ze kasowniki sobie kupicie, kaske przytulicie, wszystko bedzie ok. Starzy beda wiedzieli jak jezdzic bo bilety beda mialy prosta i przejrzysta stawke, mlodzi sobie zaplaca telefonem albo karta. Ale nie k.. wy wolicie sie bawic w jakies PO****dolki, z cennikiem czasowym, na 30 min, na 45 min, na 3 min na 5 min, z przesiadka bez przesiadki, i totalnie przechlane pomysly w stylu bilet za zero zlotych. wezcie sie ogarnijcie, i dajcie to zoorganizowac jakis normalnym ludziom a nie jakis starym dziadkom, co nie moga przestac chlac.

    • 30 1

    • W mętnej wodzie .........

      Geszeft i Lichwa od 1945r

      • 2 0

  • xD (2)

    Kolejna nieudaczność w usprawnieniu komunikacji miejskiej w aglomeracji.
    - brak integracji taryfowej
    - SKM: tabor nieprzystosowany do ruchu aglomeracyjnego i mentalna komuna
    - długie czasy przejazdu i mała częstostliwość
    - brak stałego taktu
    Pod tymi względami przez lata nic nie zmienia się na lepsze, a niekiedy i pogarsza.
    Mam wrażenie, że jakiekolwiek inwestycje w komunikację miejską są robione bo trzeba wydać kasę z Unii. Zupełnie nie przekłada się to na lepszy transport.

    • 71 1

    • Ryba zawsze od głowy ,

      może czas na młodzież ?

      • 2 0

    • Zacząć trzeba od tego, że połowa mieszkańców aglomero

      jest poza zasięgiem zbiorkomu. Najpierw inwestorzy budują a potem miasto może łaskawie zrobi infrastrukturę, może na wąskich uliczkach pojawią się niszczące je i blokujące busy albo nie. O samej komunikacji też można by wiele złego powiedzieć, od pokręconych tras i taryf aż po niedostępność biletów czy punktualność. Problem polega na tym, że zbiorkom to dla miasta tylko koszt a nie żaden zysk - natomiast jak jeździsz autem to płacisz dużo za paliwo czy parkowanie, więc ekonomia tutaj jest oczywista.

      • 9 2

  • wszystkich won!

    • 5 1

  • I dobrze. To ma byc wspolny bilet a nie system poboru oplat

    • 10 1

  • niech zrobią chociaż raz jeden dobry, uczciwy projekt. (2)

    • 85 8

    • jest przecież

      śmieci razy dwa.

      • 2 0

    • ale jak ...bez wałków ? A gdzie dola dla tych co namaszczą firmy ,które "muszą" wygrać przetarg ?

      • 11 2

  • Wstyd (2)

    Problem w tym, że w Trójmieście rządzą eksperci od polityki historycznej (Solidarność, godność, ECS, Westerplatte itepe), a nikt z tak zwanych włodarzy nie zna się i nie interesuje się transportem publicznym

    • 36 3

    • na czele miasta ma stać gospodarz z pomysłem na rozwój (1)

      Ma mieć dyrektorów którzy to zrealizują. A nie figuranci umoczeni w układy, gdzie każda decyzja narusza jakiś interesik kolegi.

      • 8 1

      • Sama prawda

        • 1 0

  • 100%

    Jestem pewny, że gdyby był wspólny bilet i jedna taryfa na Trójmiasto+gminy ościenne, nowoczesny tabor kolejowy i autobusowy oraz ograniczone wejście na perony tylko po sczytaniu biletu (jak w Holandii) to problem korków by się znacznie zmniejszył. Ludzie kupują oczami, lubią klarowność, przejrzystość i porządek. Włodarze zabierają się od d.. strony i zajmują się usprawnieniami pomocniczymi jak buspasy, kontrapasy i inne cuda zamiast zaczac od meritum.

    • 13 0

  • Haha

    Zatrudnijcie więcej kanarów, bo nie starczy do wypisywania mandatów. Nikt wam nie zapłaci więcej za bilety jeśli nie poprawicie bardzo prostych rzeczy w komunikacji.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane