• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W 14 minut z Kowal do centrum Gdańska. Tak będą jeździć pociągi na trasie PKM Południe

Krzysztof Koprowski
23 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (341)
Najnowszy artykuł na ten temat Co najmniej 30 mln zł za projekt PKM Południe
Nowa linia kolejowa przez Południe będzie stanowić bezpośrednie przedłużenie istniejących torów Szybkiej Kolei Miejskiej, kończących się obecnie na przystanku Gdańsk Śródmieście. Nowa linia kolejowa przez Południe będzie stanowić bezpośrednie przedłużenie istniejących torów Szybkiej Kolei Miejskiej, kończących się obecnie na przystanku Gdańsk Śródmieście.

14 minut z węzła KowaleMapka i 8 minut z rejonu pętli Łostowice ŚwiętokrzyskaMapka do stacji Gdańsk GłównyMapka - tyle mają wynosić czasy przejazdu na trasie linii PKM Południe. Szacunki pochodzą z powstającego Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, które jest z jednym elementów poprzedzających przygotowanie projektu budowlanego.



Jak oceniasz planowany czas przejazdu pociągów na trasie PKM Południe?

W ramach powstającego opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) dla budowy linii kolejowej przez Południe Gdańska przeprowadzono również analizy marketingowe i ruchowe.

Teraz samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna w oparciu o najnowsze analizy w ramach STEŚ pochwaliła się planowanymi czasami przejazdów pomiędzy nowymi przystankami a stacją Gdańsk Główny:

  • węzeł Kowale - Gdańsk Gł.: 14 minut
  • Wielkopolska - Gdańsk Gł.: 12 minut
  • Niepołomicka - Gdańsk Gł.: 10 minut
  • Łostowice Świętokrzyska - Gdańsk Gł.: 8 minut
  • Madalińskiego - Gdańsk Gł.: 6 minut
  • Trakt Św. Wojciecha - Gdańsk Gł.: 4 minuty

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Bezpośrednie wpięcie torów w trasę Szybkiej Kolei Miejskiej



Jak podkreśla samorządowa spółka, koordynująca działania związane z projektem nowej trasy kolejowej, podane szacunkowe czasy przejazdów są korzystniejsze o ok. 1-2 minuty względem pierwotnych założeń prezentowanych podczas ubiegłorocznych spotkań informacyjnych.

Wskazanie przystanku Gdańsk Główny nie jest przypadkowe - Południowa PKM w przeciwieństwie do istniejącego szlaku PKM będzie stanowiła bezpośrednie przedłużenie torów Szybkiej Kolei Miejskiej, które obecnie kończą się na przystanku Gdańsk Śródmieście.

Dzięki temu w oparciu o istniejące rozkłady SKM można w ten sposób wyliczyć całkowity czas przejazdu z nowych przystanków np. do Gdańska Oliwy, Sopotu czy Gdyni Głównej.

Planowana trasa PKM Południe z lokalizacja nowych przystanków Planowana trasa PKM Południe z lokalizacja nowych przystanków

Pierwsi pasażerowie na PKM Południe pod koniec dekady



Przypomnijmy, że zgodnie z założeniami pierwszy odcinek PKM Południe z Gdańska Śródmieście do Kowal powstanie do 2030 r. Na jego trasie przewidziano sześć przystanków.

Docelowo rozważane są różne opcje przedłużenia trasy oraz połączenia jej z istniejącą trasą PKM na Jasieniu.

Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • No, no, z katapulty będzie szybciej.

    • 3 0

  • 2030 plus planowe opoznienie 3-4 lata ..... o ile ekolodzy nie znajda jakiej zabki lub robaczka

    ktory nagle zniknie jak wykonawca zleci przelew na konto ekologów. No i jak FRAG pozwoli ,ale skoro pisze o tym jego członek to chyba zgoda juz jest ..

    • 4 2

  • To jest niezły argument na rzecz rezygnacji z budowy trasy tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz

    bardzo kosztowna i niekorzystna choćby dla mieszkańców ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego.

    • 3 0

  • Ciekawe kiedy ta trasa faktycznie powstanie i ile wyniesie opóźnienie w stosunku do zaplanowanego czasu budowy? Pytanie istotne bowiem w Gdańsku wiele inwestycji publicznych jest oddawanych z opóźnieniem.

    • 3 0

  • Zakoniczyn

    Mieszkańcy Zakoniczyna do każdego przystanku będą mieli daleko lub pod górkę. Nie opłaca się tym jeździć.

    • 4 2

  • Ale Propaganda!

    Gdańsk dostał od rządu centralnego pieniądze na budowę nowej Swiętokrzyskiej. Żeby tego nie budować ekipa Dulkiewicz wymyśliła teraz bajkę o pociągu, który, jak dobrze pójdzie i nie zabraknie kasy będzie już ok 2030 roku! Z tego powodu pan redaktor wylicza ile to czasu oszczędzimy jadąc pociągiem którego nie ma i jeszcze przez dekadę nie będzie

    • 4 1

  • Teraz juz kazdy deweloper na tym zapupiu bedzie sie reklamowal, ze 15 min do centrum

    • 8 0

  • a może odbudują linię z Kościerzyny do Pszczółek?

    skoro tak lubią pociągi. Mieszkańcy się ucieszą i z pewnością będzie mniej aut w miastach

    • 3 0

  • ha ha

    Co to za bajki z tą PKM-ką południe ? Pierwsze ,skąd środki na to? Drugie to jakaś fikcja z trasą od Sandomierskiej do węzła Świętokrzyska. Niech naniosą tory na zdjęcia z istniejącymi na tym odcinku budynkami,szkołą. Jakie będą odległości pomiędzy torami ,a budynkami ? Według planów przy szkole nasyp i z nasypu zjazd w tunel (Oruńskie metro :D ) . Bajki i wizje przedwyborcze. Kiedyś przed wyborami wpisali do realizacji budowę ulicy Nowej Małomiejskiej, po wyborach usunęli nią z planów. Teraz rosprzedali deweloperom tereny ,które miały stanowić rezerwę pod przyszłe inwestycje komunikacyjne.

    • 7 0

  • Taaaa jasne, uwierze jak zobaczę, jak będą ją budować w takim tempie jak nową świętokrzyską to obawiam się, że mogę nie dożyć otwarcia za 50 lat...

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane