- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (99 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (72 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (164 opinie)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (112 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (161 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (76 opinii)
W Trójmieście kwitnie fryzjerskie "podziemie"
Umawiają się z klientami w sieci, w ogłoszeniach stosują "kod", po kryjomu dojeżdżają do mieszkań, a niektórzy drzwi punktu otwierają pod pozorem remontu - pandemia koronawirusa zepchnęła do podziemia... usługi fryzjerskie. - Kryjemy się jak jacyś dilerzy narkotyków, ale nikt tak naprawdę nie wie, kiedy będziemy mogli wrócić do pracy. A zarabiać trzeba, zwłaszcza że możemy zrobić to w sterylnych i higienicznych warunkach - mówi Artur, barber z Trójmiasta.
Podobne enigmatyczne "ogłoszenia" w sieci wcale nie należą do rzadkości. Pandemia koronawirusa wymusiła zamknięcie wielu biznesów, które opierały się na bezpośrednim kontakcie z klientem. Na cenzurowanym znaleźli się m.in. fryzjerzy.
I choć mogłoby się wydawać, że ruch w tej branży stanął, to faktycznie - przynajmniej w części - usługi przeniosły się "do podziemia".
Potrzebna była poprawka po "domowym" strzyżeniu
- Jestem na dorobku, mam kredyt i dziewczynę w ciąży. Salon zaczął się kręcić i nagle oberwaliśmy w głowę koronawirusem. Na początku załamałem ręce, bo myślałem, że klienci od nas się odwrócą. Tymczasem panowie, których strzygłem, dzwonili i prosili, żeby obciąć im włosy. Pytali, czy mogę przyjechać, czy możemy spotkać się w salonie. Zdarzył się pan "z polecenia znajomego", który błagał, żeby "poprawić to, co mu na głowie zrobiła żona", bo prowadzi "poważny biznes" i ma wideo-spotkania z klientami - mówi Artur*, który kilkanaście miesięcy temu otworzył swój pierwszy zakład.
Ewa u "swojej" fryzjerki była tydzień temu - na farbowanie, w salonie.
- Oficjalnie zakład jest zamknięty, i to nawet nie z powodu pandemii, a remontu. Faktycznie jednak można umówić się na usługę. Chociaż trzeba trochę dopłacić, pewnie za ekstremalne warunki pracy. Pani strzyże w maseczce, a w całym salonie pachnie środkami do dezynfekcji. No i żeby dostać się do fotela, trzeba najpierw minąć folię malarską w drzwiach i wystawioną na zewnątrz drabinę - śmieje się nasza rozmówczyni.
Inni fryzjerzy swoim klientkom farbę dowożą: sporządzony w odpowiednich proporcjach kosmetyk można nałożyć bezpośrednio na włosy, z pewnością, że uzyska się pożądany kolor.
Umówieni "na papierosa" z barberem
Paweł ze swoim barberem umówił się "na papierosa" w pobliżu salonu, w którym ten na co dzień przyjmował.
- Naprawdę zapaliliśmy - zapewnia Paweł. - Ale usłyszałem wtedy, że strzyże "mój" fryzjer i że strzyże też jego konkurencja. Wiedział to, bo miał parę telefonów od ludzi, których nie zna - takim na początku odmawiał. Kiedy go trochę "przycisnęło" i za jakiś czas zapytał, czy klient jednak jest zainteresowany, w odpowiedzi usłyszał, że już nie, bo ten ostrzygł się gdzie indziej. Mnie włosy obciął za standardową kwotę - 40 zł. Ale cała "operacja" odbywała się za zamkniętymi drzwiami i przy spuszczonych roletach.
Fryzjer może działać sterylnie i umawiać klientów "na godzinę"
Fryzjerzy podkreślają, że woleliby działać otwarcie i z niecierpliwością czekają na poluzowanie obostrzeń, które pozwoli na przyjmowanie klientów - zwłaszcza iż mają możliwość, by działać sterylnie.
- Dziwi mnie to, dlaczego nie pozwala się nam jeszcze pracować normalnie. Mam przyłbicę i maseczkę. Narzędzia dezynfekowałem zawsze. Nie rozumiem dlaczego nie możemy otworzyć naszych zakładów i umawiać klientów pojedynczo, na konkretną godzinę, by uniknąć kolejek. Po każdej strzyżonej osobie zakład mógłby być dezynfekowany. To równie bezpieczne rozwiązanie jak sprzedawanie jedzenia na wynos, a przecież takie punkty jak lodziarnie czy sprzedawcy gofrów mogą działać, nie mówiąc już o wielkopowierzchniowych sklepach, przed którymi ustawiają się długie kolejki klientów - podsumowuje Artur.
*Dane osób wypowiadających się w tekście zostały zmienione.
Opinie (544) ponad 50 zablokowanych
-
2020-04-28 15:11
Opinia wyróżniona
(4)
Są branże co chcą pracować, ale nie mogą. Mają rachunki do zapłaty , kredyty, rodziny na utrzymaniu itp To są ludzie co nie mogą czekać, tracić czas, samo się nie zrobi. Ludzie ci nie wiedzą kiedy będą mogli pracować, bo nie ma dokładnych dat etapów odmrażania gospodarki. Tak więc trzeba zrozumieć takie osoby i robić wszystko by mogły
Są branże co chcą pracować, ale nie mogą. Mają rachunki do zapłaty , kredyty, rodziny na utrzymaniu itp To są ludzie co nie mogą czekać, tracić czas, samo się nie zrobi. Ludzie ci nie wiedzą kiedy będą mogli pracować, bo nie ma dokładnych dat etapów odmrażania gospodarki. Tak więc trzeba zrozumieć takie osoby i robić wszystko by mogły bezpiecznie i legalnie pracować. Ci co pracują to inaczej to postrzegają, bo mają zabezpieczenie, mają prace. A co z tym co nie mają pracy lub ją stracili. Wirus będzie z nami długo, trzeba będzie umieć z tym żyć. Sam minister mówił że może to być rok, dwa itp Nasza gospodarka tego długo nie wytrzyma, już wiele ludzi jest na krawędzi i ma problemy. A nie będzie lepiej tylko gorzej. Tak więc łatwo się mówi nie wychodź z domu, nie otwierać sklepów, zakładów fryzjerskich, hoteli, przychodni itp jak ma się pracę i za co żyć. Trzeba pomóc i zrozumieć innych tych co tej pracy nie mają.
- 134 10
-
2020-05-01 10:03
nie nie opracuja bezpiecznie...
nie wiesz czy kogoś kogo spotkałeś nie był bezobjawowy...a kontak jest bliski..inni też mają rachunki a nie zarabiają takich pieniędzy jak branża fryzjerska, kosmetyczna, paznokciowa.. a już szczytem jest, że pani fryzjerka od swojej klientki bierze więcej niż normalnie...a nie płaci podatków od tego dochodu i jeszcze pewnie o dofinansowanie wystapiła..
- 0 0
-
2020-04-28 16:18
Napisałem co wiedziałem. (2)
Dokładnie, najlepiej się zabarykadować, a jak w końcu głód wygoni nas na ulicę, to zaczniemy skakać sobie do gardeł za kilo ziemniaków.
- 10 3
-
2020-04-29 16:29
(1)
Elektorat Dulkiewicz kręci i oszukuje i narzeka na rząd. Ja juz widzę pomoc w wykonaniu platformy. Na tych co fikali by wysłal by policje z palami i po krzyku
- 0 0
-
2020-04-30 12:51
Dezynfekuje cały salon po kliencie. Czym? Kadzidłem? A jak suszy włosy? Wachlarzem, czy rozdmuchuje bakcyle suszarką po całym salonie?
- 0 2
-
2020-04-28 08:08
Opinia wyróżniona
(31)
I bardzo dobrze! Lasy parki to nie gospodarka. Gdzie sie predzej zarazisz w sklepie gdzie jest 500 odob czy u fryzjera 1:1? Wystarczy zachowac srodki higieny. Trzymam za Was kciuki branza kosmetyczna!
- 784 92
-
2020-04-29 14:57
On
Wydaje mi sie ze musisz wylaczyc tv tvp i zaden korono wirus cie nie zlapie
- 0 0
-
2020-04-28 12:59
Lasy to nie gospodarka ?
To chba slabo się orientujesz.......
W przypadku zarażania po 30 tys kary na łeb powinno byc i paka- 2 0
-
2020-04-28 11:18
jak rozumiem fryzjer dezynfekuje cały zakład po każdym kliencie a nie tylko nożyczki
- 2 2
-
2020-04-28 10:19
Nieprawda. Kluczowy jest czas, jaki spędzasz w bliskiej odległości z osobą zarażoną. W sklepie to sekundy, u fryzjera, szczególnie damskiego, długo. Maseczka znacznie ogranicza ryzyko, ale nie chce mi się wierzyć, że klienci także są w maseczkach. Rozumiem ludzi przyciśniętych do muru, jednak jest to bardzo niebezpieczne zachowanie.
- 10 8
-
2020-04-28 08:30
(13)
Nawet jesli sie zarazisz to masz 80% szansy, ze tego nie zauwazysz. Taki to straszny wirus.
- 51 17
-
2020-04-28 12:30
Tylko taki mądrala sprawny umysłowo
Inaczej jak ty może takie bzdury pisać.
- 1 0
-
2020-04-28 10:20
(1)
Powiedz to martwym, dializowanym, z uszkodzonym sercem, z powikłaniami neurologicznymi.
- 8 3
-
2020-04-28 10:26
Przecież nikt nie umarł na koronawirusa.
To wszystko choroby współistniejące.
A wystarczy nie robić testów, to i przypadków nie będzie dużo...- 20 4
-
2020-04-28 08:56
(9)
Powiedz to temu co leży u nas w szpitalu pod respiratorem. Ale ty jesteś najmądrzejszy, nieprawdaż?
- 28 41
-
2020-04-28 17:33
Ja to bym powiedziała ministrom, co to w ładnie obciętych włoskach chodzą. A ponoć fryzjerzy pozamykani ?!
- 6 0
-
2020-04-28 12:13
od tego są respiratory zeby pomagać potrzebującym
- 4 1
-
2020-04-28 08:59
a jaka (6)
średnia wieku tych pod respiratorem ? minister ostatnio gadał że 140 osób w całej Polsce.....
- 22 8
-
2020-04-28 09:02
(5)
no tak ..minister...i widać, że nie potrafisz sam/sama włączyć mózgu, tylko wzorujesz się na opinii jakiegoś dzbana
- 10 14
-
2020-04-28 09:04
(4)
A ty włączasz mózg i już dostajesz sygnał ile osób jest pod respiratorem? Halo baza?
- 18 8
-
2020-04-28 10:08
Zaraz, jedno, proste pytanie (3)
Ile jest respiratorów?
- 2 1
-
2020-04-28 13:22
w Polsce jest ponad 10 tysięcy respiratorów
sprawnych, gotowych od teraz - i chorych powinno być tyle żeby chociaż te 2500 cały czas były w użyciu, skoro 1/10 hospiatlizowany go wymaga to w szpitalach powino być 25000 chorych, czyli powinnismy mieć 250000 zdiagnozowanych chorych, obajwowych i nie, a u nas jakaś moda żeby pokazać światu że potrafimy iśc na rekord co do małej liczby
sprawnych, gotowych od teraz - i chorych powinno być tyle żeby chociaż te 2500 cały czas były w użyciu, skoro 1/10 hospiatlizowany go wymaga to w szpitalach powino być 25000 chorych, czyli powinnismy mieć 250000 zdiagnozowanych chorych, obajwowych i nie, a u nas jakaś moda żeby pokazać światu że potrafimy iśc na rekord co do małej liczby zachorowań. Nie tędy droga. Wirus nie zniknie sam od siebie, nie da się przed nim schować pod kołdrę, trzeba wyjść dać mu w pysk - czasami odda - zaboli - i iść dalej, a nie się chowac po domach.
- 4 0
-
2020-04-28 13:17
Dużo
i wbrew opinii, nie od Owsiaka, od Owsiaka są dla małych dzieci
- 3 2
-
2020-04-28 11:58
W województwie pomorskim żaden pacjent nie jest podłączony do respiratora.
- 12 2
-
2020-04-28 08:16
(2)
Szczerze? To jednak bardziej prawdopodobne u fryzjera. Tu nie chodzi o ilość, a czas ekspozycji na wirusa. miniesz 10 zarażonych, nie zarazisz się. Będziesz z zarażonym konwersował przez 3min to raczej go złapiesz.
- 45 44
-
2020-04-28 13:16
no i? (1)
złapiesz, odchorujesz - prawdopodobnie bezobjawowo, będziesz odporny. Raz dwa i nie ma wirusa
- 12 10
-
2020-04-28 18:20
lub zachorujesz bardzo poważnie, np. z powodu nieujawnionych innych chorób (np. nadciśnienia, autoimmunologicznych...), nie będziesz przyjęty do szpitala bo "stan dobry" a jak się pogorszy to karetki nie wyślą. Lub zachorujesz na lekką postać. Ile osób zarazisz nie wiedząc, że jesteś chory? Ile osób mieszka w Twoim mieszkaniu? Ile w Twoim domu? Z iloma osobami pracujesz? Wszyscy tacy dzielni i uważają, że nic im nie będzie.
- 6 5
-
2020-04-28 08:13
Jesc trzeba, o fryz obetniesz miesiąc później (9)
Boże nic nie rozumiesz
- 33 79
-
2020-04-28 13:08
nie bede 6 miesięcy z nieobicnanymi włosami chodził (3)
państwo podwójnie na tym traci, bo fryzjerzy i tak działają, a vatu nie ma. Oczywiście zapłaciłem tak jak zawsze z napiwkiem, skoro salon w "remoncie" a remont kosztuje
- 20 3
-
2020-04-29 13:56
A w szpitalu
Będą oglądać jak ładnie barber cie zgolił za 100 zł
- 0 1
-
2020-04-28 18:16
(1)
To sobie sam obetnij. Kiedyś ludzie potrafili sami o siebie dbać. Teraz chcą mieć wszystko na tacy.
- 2 8
-
2020-04-29 08:13
Kiedyś ludzie mieszkali w jaskiniach i polowali. Teraz chcą mieć wszystko na tacy.
- 4 0
-
2020-04-28 11:28
(3)
Ale fryzjerzy muszą za coś żyć, Boże, nic nie rozumiesz.
- 33 7
-
2020-04-28 12:47
tak, muszą (2)
ale gospodarczo to bez sensu. Zagrożenie chorobą jest większe niż społeczne i gospodarcze korzyści.
- 4 21
-
2020-04-28 17:59
Minister zdrowia mówił , że szczyt zachorowań będzie w listopadzie to tyle ludzie mają nie pracować?
- 8 1
-
2020-04-28 13:10
chyba popełniłeś błąd logiczny
zagrożenie gospodarcze jest większe niż społeczne zagrożenie.
Za bardzo spłaszczylismy krzywą zachorowań - dobrze że Polacy się stosują do zaleceń, ale zalecenia trzeba luzować bo inaczej nigdy tego nie przechorujemy i będziemy się wozić z wirusem do grudnia.- 14 1
-
2020-04-28 09:19
Lol
Gościu idź dalej oglądać TVPIS
- 44 14
-
2020-04-28 07:49
Opinia wyróżniona
(30)
3 filmiki na yt i sama strzygłam męża - wykonałam niemal identyczna fryzurę ja jego fryzjerka - oczywiście trwało to dłużej ale udało się. Efekt nas zaskoczył mąż był przygotowany na 3mm.
- 205 213
-
2020-04-29 23:02
Polecam mój film jak leczyć zęby też jest na YT. Proszę niech Pani obejrzy i mężowi leczy to nic trudnego . Będzie identycznie.
- 1 1
-
2020-04-28 09:44
A teraz musi
Chodzić w czapce
- 6 8
-
2020-04-28 09:37
(7)
Nie wiem skąd te minusy, ja od wielu lat sama farbuje włosy, obcinam sobie, znajomym i chłopakowi. Sama też robię sobie hybrydy. Nie widzę powodu, żeby tracić pieniądze na coś czego mogę się nauczyć i robić sama.
- 28 5
-
2020-04-28 10:23
(3)
Dokładnie tak. Również robię sobie paznokcie. Ceny usług fryzjerów, manicurzystek czy tych od doczepiania rzęs i brwi są przegięciem. Zapytałam młodej fryzjerki ( właścicielki) o koszt strzyżenia z farbowaniem w salonie w brzeznie to rzuciła 400 zł. Stać mnie na wiele ale nie lubię jak ktoś przegina. Bardziej doświadczona stażem fryzjerka z dobra renoma i nowoczesnym salonem w okolicach jasienia za ta sama usługę wzięła 220 zł.
- 8 3
-
2020-04-28 17:25
Czasami dopłaca się za logo kosmetyków, których używa się w danym salonie.
Wiec jedna zapłaci 400zl a inna woli 220zl . To tak jak z podkładem jednej odpowiada drogeryjny za 50zl a inna musi wydać 200zł na markowy bo uważa ze ten jest dla niej najlepszy.
Niech każdy patrzy w swój portfel ;)- 5 2
-
2020-04-28 17:14
Drogo (1)
Dziwię się, że ludzie chodzą do kosmetyczek i fryzjerów i to jeszcze za takie pieniądze, wszystko da się zrobić samemu. Tylko na ślub wydalam łącznie 300 zlotych za rzęsy, hybrydy, fryzurę i makijaż, bo stwierdziłam, że raz w życiu można. Ale dac 250 za same włosy? Szok. Wolę kupić mieszkanie.
- 1 6
-
2020-04-29 05:39
za 250 to nawet namiotu nie kupisz
- 5 1
-
2020-04-28 09:49
(2)
Od lat sama farbuje i cieniuje swoje długie włosy. YT mnie nauczył. To nic trudnego. Zero filozofii.
- 15 4
-
2020-04-28 15:26
Tak, ale tylko długie proste włosy (1)
Czyli dziewczyny młode nie mają problemu bo podciąć długie włosy każdy głupi umie... A co ze starszymi kobietami, które mają krótkie, zcieniowane włosy i farbę?
- 1 1
-
2020-04-28 18:27
Nic. To naprawdę nie jest koniec świata.
- 2 2
-
2020-04-28 09:03
(2)
maszynką na 3mm to akurat specjalnych umiejętnośći fryzjerskich nie potrzeba.
- 11 18
-
2020-04-28 09:58
Czytanie ze zrozumieniem polecam.
- 10 1
-
2020-04-28 09:33
Ale jest jasno napisane, że mąż był przygotowany na 3 mm, a nie że na tyle go ostrzygla..
- 22 0
-
2020-04-28 08:39
(4)
No to odkryła pani w sobie nowy talent.
Może zmiana profesji i będzie pani strzygła masowo? To takie proste.
Z kosmetyczek i fryzjera damskiego tez pani pewnie nie korzysta od dawna bo po filmikach na YT wszystko można zrobić samej ;)- 12 39
-
2020-04-28 08:48
(3)
No i po co tyle złości-do fryzjera wrócimy bo lubimy - nie mam potrzeby zmieniać zawodu :) czy jeżeli pieke chleb na zakwasie to powinnam odtworzyć piekarnie - NIE to po prostu dodatkowa umiejetność. W domu nożyczki każdy ma a do kosmetyczki swojej wrócę z przyjemnością bo bardzo ja lubię i mam wykupione już vouchery - wspierające jej biznes w trudnych chwilach :) serdecznie pozdrawiam
- 53 2
-
2020-04-28 08:57
(2)
Kosmetyczce pani pomoże wykupując voucher, a fryzjer już jeść nie musi? Czy po prostu go pani nie lubi?
- 6 33
-
2020-04-28 12:35
uuu widzę mamy fryzjera z bólem między pośladkami. :) Wybacz człowieku, ale nie jesteś niezbędny w tym świecie.
Kiedyś ludzie obcinali brody u fryzjera tak samo jak dzisiaj obcinają włosy, bo nie umieli posługiwać się brzytwą. Teraz mamy maszynki łilkinson i inne elektryki i mało kto już chodzi na strzyżenie brody, bo można je wykonaćuuu widzę mamy fryzjera z bólem między pośladkami. :) Wybacz człowieku, ale nie jesteś niezbędny w tym świecie.
Kiedyś ludzie obcinali brody u fryzjera tak samo jak dzisiaj obcinają włosy, bo nie umieli posługiwać się brzytwą. Teraz mamy maszynki łilkinson i inne elektryki i mało kto już chodzi na strzyżenie brody, bo można je wykonać samodzielnie w domu.
I z "górą" głowy będzie podobnie. W miarę proste fryzury można wykonać samodzielnie i to dosłownie samodzielnie bez udziału "żony".- 10 0
-
2020-04-28 09:18
Nasz fryzjer to Bardzo miła kobieta wraz z załogą -uwielbiamy ich- ma wspaniały nowoczesny salon wszyscy tam chodzimy jak jest otwarte. Niestety nie ma w ofercie voucherow - może odłożyła sobie na gorsze czasy bo w podziemiu również nie pracuje( chyba ). Niesamowite ze strzyżenie domowe za 35 zł wzbudza tyle emocji :D
- 30 2
-
2020-04-28 08:28
(2)
Człowiek potrafi poradzić sobie z wieloma rzeczami - trzeba tylko chcieć. Polecam takie podejście - nic Was nie zaskoczy. Nie wyobrażam sobie teraz siedzieć cichaczem i w konspirze farbować włosy. Wole wyzwania a nie siedzenie i biadolenie jak to jest zle i strasznie.
- 21 6
-
2020-04-28 09:37
Nie, nie wystarczy chcieć. (1)
Potrzebne są jeszcze pewne predyspozycje. Są tacy którzy potrafią dobrze zrobić coś nowego, a są tacy którzy mają przysłowiowe dwie lewe ręce. No chyba że mówimy o przejechaniu całej głowy na zero albo kompletnym ignorowaniu lub nie dostrzeganiu efektów kiepskiego domowego strzyżenia
- 14 8
-
2020-04-28 12:28
Mają dwie lewe ręce, bo widocznie nie "chcą". Prawdziwie nie chcą. Bo to co komunikują na zewnątrz, to nie jest ich prawdziwa wola.
- 4 6
-
2020-04-28 08:30
(2)
Mam pytanie. A czy mąż ostrzygł panią po 3 filmikach na yt?
- 32 9
-
2020-04-28 08:38
Męskie strzyżenie wymaga większej częstotliwości niż damskie. Ja akurat nie potrzebuje odświeżać fryzury co 3 tygodnie. Mam długie włosy i pojde do fryzjera jak salony się otworzą nawet jak to będzie za 2 miesiące. Ale odpowiadam ogólnie TAK gdyby była taka potrzeba dalibyśmy radę podciąć moje końcówki. Chyba ze dziewczyna ma krótkie włosy to wyedy trudniej ale w moim przypadku nie byłoby żadnego problemu.
- 23 8
-
2020-04-28 08:45
Jak co 2 miesiące położył mi farbę na włosy, efekt jak zawsze od kilkunastu lat jest super. Farbuje mnie i mamę od lat, w domu, wprawiony hehe. Koszt 15 zł, u fryzjera 200 zł.
- 30 4
-
2020-04-28 08:10
Nie wiem skad te minusy (4)
Odrobina chęci i facet może wygladać calkiem schludnie po domowym strzyzeniu.
- 66 12
-
2020-04-28 10:00
Pod warunkiem, że się nie kombinuje zbytnio. Maszynkę zakupiłem, ściąłem krótko i bez ekstrawagancji. Da się żyć :)
- 12 1
-
2020-04-28 09:37
(2)
No,mój tak schludnie wygląda po moim strzyżeniu,że drugi dzień się do mnie nie odzywa .
- 60 3
-
2020-04-28 19:20
a to leń, po obejrzeniu na YT kilku dobrze tłumaczących - sam się ostrzygłem maszynką i to nie najgorzej.
Zwłaszcza jak na pierwszy raz :-) a niektórzy również pokazują, jak sobie radzić nawet z trochę dłuższymi włosami. Można znaleźć dokładne instruktarze, jak sobie radzić i z bokami, i z tyłem, pomagając sobie w kłopotliwych miejscach drugą ręką - żeby nie wjechać z kilkoma milimetrami na czubek głowy ;-)
Nawet po dźwięku maszynki słychać, czy jeszcze tnie włosy, czy już w danym miejscu "załatwione" :-)- 5 1
-
2020-04-28 10:01
Haha...
Zlałem się że śmiechu...
- 10 2
-
2020-04-28 07:56
Już donoszę
- 17 20
Wszystkie opinie
-
2020-04-28 07:01
Moja fryzjerka m powiedziała, że nie przyjmie nikogo w domu, bo mąż jej zabrobił. (15)
To jest siła argumentu :)
- 211 10
-
2020-04-28 07:14
To meza w twarz a ja uwiedz (5)
- 8 25
-
2020-04-28 07:20
BArdzo to ciekawe wszystko. ale banery z Kidawa juz nie przeszkadzaja? (4)
- 7 24
-
2020-04-28 08:04
(3)
Mi przeszkadzają. Nie mogę patrzeć na te fałszywe gęby zdradzieckie z PO.
- 33 34
-
2020-04-28 08:06
(2)
Wyrzuć lustro jak nie chcesz oglądać "fałszywych gęb"
- 35 18
-
2020-04-28 10:43
4% , jest siła (1)
- 9 6
-
2020-04-28 11:21
125% -długopis
- 10 7
-
2020-04-28 07:26
(1)
Ooooooo. Witam . Szanowny panie mąż nie może nic żonie zabrobić , mąż pani fryzjerki co najwyżej zabronił zonie przyjmować pana bo zorientował się że pan jesteś klepa i to tak która wszystko wie.
- 10 7
-
2020-04-28 07:31
Już zabronił
- 4 2
-
2020-04-28 07:55
polski (4)
"zabrobił"? co to jest?
- 8 4
-
2020-04-28 08:05
(1)
Zabronił i obrobił :)
- 9 1
-
2020-04-28 10:44
Broną ja pociągnął czyli zabronił
- 2 0
-
2020-04-28 11:06
Bo to Bronia była
- 0 0
-
2020-04-28 13:05
ja tez nigdy nie poprawiam literówek
licze na inteligencję odbiorcy. Kumaty zrozumie, na niekumatego szkoda czasu
- 10 1
-
2020-04-28 13:12
Taki mąż to skarb
- 5 0
-
2020-04-28 23:46
Mądra babka a raczej mąż a nie jak cala reszta chciwa na kasę.
- 1 0
-
2020-04-28 07:03
Każdy orze jak może
Polak potrafi
- 193 27
-
2020-04-28 07:03
(14)
Nie tylko fryzjerskie ale opieki nad dziećmi i parę innych również. Przecież to oczywiste, że istnieje opozycja i podziemie skoro rząd panstwa z tektury pozamykał ludziom biznesy i miejsca pracy jak na jakiejś wojnie.
- 341 59
-
2020-04-28 07:08
Gorzej niż na wojnie (13)
Nawet podczas wojny gospodarka działa, a ludzie chodzą do pracy
- 48 6
-
2020-04-28 07:21
ciekawe z czego MATOłuszek+ wypłaci te gigantyczne odszkodowania za bezprawne zamknięcie small*businessów i ich straty? (5)
bo to, że się posypią pozwy zbiorowe przeciwko Skarbowi Państwa to pewne!
pewne - jak to, że te zakłady fryzjerskie, tatuaży i etc...
to bez wątpienia przed Strasburskim Trybunałem Praw Człowieka - TE Odszkodowania Na Bank Wygrają!- 30 16
-
2020-04-28 07:54
Nie wypłaci, nie będzie odszkodowań. Jeszcze nikt nie zauważył? (1)
- 23 3
-
2020-04-28 18:20
jak pójdą do sądów to wyroki będa na korzyść firm
tylko podczas stanu wyjątkowego państwo jest chronione przed zawyżonymi odszkodowaniami.
- 3 0
-
2020-04-28 08:40
Tak,tak,te tatuaże są naprawde niezbędne w obecnym czasie.
- 15 6
-
2020-04-28 08:53
Jakie pozwy, jakie odszkodowania?
"Ściśle niewygodne - przed.przeczytaniem umorzyć".
- 9 1
-
2020-04-29 16:58
Już widzę jak by to rządziła platforma. Oni by wypłacali odszkodowania ze byście zapłakali baranim glosem. Facet was poduszka ze Strasburgim bo ma was za barany. I chyba ma tutaj słuszność.
- 0 0
-
2020-04-28 07:53
Powiedz to ludziom z Syrii, wy chyba macie ludzie coś nie po kolei. (6)
Jest pandemia, nie wiadomo do końca jak to się roznosi. Co dwa dni w mediach info o nowych ogniskach, a niunie muszą do fryzjera. Muszą bo inaczej zawali się świat.
Rozumiem ludzi w panice bo nie mogą iść do lekarza, onkologa, dentysty czy do szpitala na rutynową operację. Ale te płacze na temat fryzjera, kosmetyczki i basenu to kosmos. Niestety, trzeba to przeczekać. A już najgorsze są laski od hybrydy, o matko.
Jedynie szkoda mi fryzjerów i kosmetyczek, z tego może wyjść jakaś masakra finansowa. Tarcza 1, 2, 3 nie chroni.- 29 32
-
2020-04-28 08:45
(3)
Niunie nie musza do fryzjera, a niunie chcą do fryzjera.
Jeżeli boisz się jakiegoś wimaginowanego wirusa, to siedź w domu i do końca roku, nie będziemy dla ciebie wtedy żadnym zagrożeniem.- 21 16
-
2020-04-28 10:30
Wyimaginowany? No jasne, i do tego jeszcze 5G i Trump.
- 6 3
-
2020-04-28 10:51
Masz wyimaginowane szare komórki.
- 3 4
-
2020-04-28 13:46
I właśnie przez takich pacanów trzeba będzie siedzieć do grudnia w domu...
Zamiast zrobić jak na Tajwanie i przemęczyć się 2 miesiące.
- 4 4
-
2020-04-28 08:53
(1)
Szkoda Ci fryzjerów i kosmetyczek, ale wyzywasz ich głównych klientów, przecież gdyby nie te niunie to by pracy nie mieli.
- 16 5
-
2020-04-28 12:27
No tak, ale jak zrobi się tak jak we Włoszech, że wizuty domowe fryzjerek spowodowały przyrost zakażeń, to też nie będzie dobre.
Niestety trzeba poczekać, wiem że boli również finansowo. Wszyscy tracimy na tej izolacji, nie da się tego ukryć. Ale wiele rzeczy kosmetycznych można zrobić w domu, pazurki, farbę i nawet grzywkę można obciąć. Wiem, to nie to samo co w gabinecie.
Nie porównujcie obecnej sytuacji do wojny, do tego jeszcze nam daleko. Współczuję wszystkim samozatrudnionym, i tym co stracili cześć pensji.- 5 1
-
2020-04-28 07:03
co za głupota ;)
nos bracie dlugie wlosy jak ja
- 128 57
-
2020-04-28 07:04
(1)
No i to mi się podoba! Bardzo mądre, widać że główka pracuje! :)
- 176 45
-
2020-04-28 08:41
Ale płuca mogą przestać pracować. Dużo zdrowia..
- 5 7
-
2020-04-28 07:04
(55)
Co za społeczeństwo .... Dopóki nie zrozumiemy, że ograniczenia są dla naszego dobra/zdrowia to nigdy w tym kraju nie będzie dobrze. Ludzie z maskami na brodach, paniusie , które nie mogą wytrzymać miesiac bez farbowania odrostów czy zrobienia paznokci... każdy może dostać z przedsiębiorców 5000 zł pożyczki z Tarczy - ale nie, znów mało i trzeba dorobić w podziemiu. Echhhhh ....
- 205 797
-
2020-04-28 07:09
(1)
Pożyczka z tarczy. Hahahahahaha
- 157 7
-
2020-04-28 09:52
Tej od Avengers :)
- 28 0
-
2020-04-28 07:10
Tą tarczą to właśnie moja żona dostał w łeb. (1)
Zwolnienie do ręki i tyle . A ten tu gada o jakiś 5000 złotych . Pomoc to fikcja. Nasłuchał się TVP i pisze farmazony dzban a ludzie nie mają za co żyć.
- 197 12
-
2020-04-28 10:44
ten od :moja zona dostał:
to do roboty idź, w stocznie przyjmują dzbanie a nie farmazony wypisujesz w internetach.
- 2 22
-
2020-04-28 07:12
Dzień dobry partyjny piesku (9)
Smycz nie za krótka? Te 5000 zł to jest nic gdy miesięczne koszty działalności wynoszą po 40-50 tysięcy. Pewnie jeszcze bezmyślnie wykonujesz każde polecenie Vateusza Maowieckiego i małego zawistnego karakana, co dla władzy zrobi wszystko :) ha tfu!
- 151 21
-
2020-04-28 07:52
miesięczne koszty działalności wynoszą po 40-50 tysięcy.? (8)
hello?skoro masz takie koszty to musisz miec tez potezny zysk ,bo jezeli nie to moze nie warto brac sie za prowadzenie biznesu.takie koszty to ponosi juz nie mikro ,a srednia firma zatrudniajaca od 10 osob.
- 25 90
-
2020-04-28 07:58
mniejsze działalności również (3)
wystarczy, że coś produkujesz i masz maszyny w leasingu. Do tego kilka pensji pracowniczych, ZUSy srusy, stałe koszty zakładu i się zbiera.
- 88 7
-
2020-04-28 08:05
przecież teoretyk tego nie zrozumie, po co tłumaczyć?
- 77 4
-
2020-04-28 12:51
A od kiedy (1)
jak coś produkujesz, to nie możesz obecnie tego robić? Drukarki 3D ani maszyny CNC maseczek nosić nie muszą.
- 1 8
-
2020-04-28 13:47
Ale ich obsługa już tak.
Nie mówiąc już o tym, że gdzieś ten towar trzeba wysłać, a jak tam cała ekipa siedzi na tyłkach, to go po prostu nie kupią.
- 7 0
-
2020-04-28 08:05
Dziecko dowiedz się proszę ile kosztuje wynajem lokalu w galerii handlowej (2)
To szybko przekonasz się że z tych dziesiątek tysięcy obrotu (nie zysku) miesięcznie, lwią część oddajesz galerii. A umowy są tak skonstruowane, że za zamknięty lokal i tak płacisz.
- 66 8
-
2020-04-28 08:45
Jak się chce być pseudo biznesmenem,to otwierasz salon w galerii.
- 12 38
-
2020-04-28 10:24
Tobie by dopłacili do interesu , a i tak
byś kwiczał, że za mało. Sprzedajesz w galerii dwa biustonosze na tydzień, po kosmicznych cenach, i sądzisz , ze to super uklad ?
- 5 5
-
2020-04-28 09:39
nie bądź śmieszny tłuku ze swoim rozumieniem działalnosci, kosztów i potężnych zysków
lepiej zajmij sie tym co potrafisz- oglądaniem tv i jęczeniem na przedsiębiorców.
- 22 3
-
2020-04-28 07:26
Mozna wziąć 5000 i pracować... (1)
Nie wpadłeś na to?
- 25 5
-
2020-04-28 07:42
Mozna wziąć na FAŁszYWE oświadczenie 500zł i niepracować
tak jak to zrobił sam Prezes+ w Sejmie by nie stracić diety za nieobecność na sesji sejmu, gdy w tym czasie grzał ławę w korytarzu.
- 33 3
-
2020-04-28 07:31
(1)
Eldorado ! Żyć nie umierać tylko jutro trzeba zapłacić rachunki ale za co . Tacy którzy żyli całe życie z zasiłków sobie poradzą
- 50 8
-
2020-04-28 07:41
Jeszcze dostaną dopłaty do czynszu. A Ty człowieku haruj, płać i płacz.....masakra, co ta władza wymyśla.
- 45 6
-
2020-04-28 07:34
Odpowiedz (1)
A powiedz mi jedna rzecz.. Ty tym ludziom dasz na opłaty? Czyli czynsz, mieszkanie, kredyty itp? Ci ludzie nie pracują więc nie zarabiają.. A rząd im na wszystko nie da!!PS i nie każdy dostanie 5 tys pożyczki gdyż jest określona pula na to.. To działa na zasadzie kto pierwszy ten lepszy... Radzę następnym razem ciut więcej się dowiedzieć.
- 56 3
-
2020-04-28 16:26
Da, da
Właśnie tym co w ogóle nie pracują, daje.
A tym co nagle stracili pracę przez te okolicznośći, to każe się w d... pocałować- 2 0
-
2020-04-28 07:36
A za te 5 tys zl to co niby ma zrobic taki fryzjer? Jak slysze takie brednie to słabo sie robi. Wielka mi pomoc, pozyczka 5 tys zl! Cudowny ten rzad, tak pieknie pomaga...
- 55 3
-
2020-04-28 07:47
(1)
To może jest jakieś logiczne wytłumaczenie dlaczego taksówkarz może pracować a fryzjer nie? I takich przykładów jeszcze kilka by można przytoczyć
- 53 3
-
2020-04-28 07:55
A kto korzysta z taksówki, to większe ryzyko niż przejazd tramwajem i autobusem.
- 10 13
-
2020-04-28 07:50
Te horalka...do bidy wracaj
- 11 0
-
2020-04-28 08:09
To się ogranicz dla naszego dobra i przestań pisać komentarze pro rządowe. Skończ z ta propagandą
- 25 2
-
2020-04-28 08:09
A z czego ludzie maja zyc?nie kazdy ma 500 jak ty
- 21 1
-
2020-04-28 08:12
Jasne, wszystko co rząd robi jest dla naszego dobra
Bo przecież to są wolontariusze i altruiści a te ich rodziny, partyjny interes, racja stanu, lobbyści, przyjaciele, sondaże poparcia nic a nic nie mają do rzeczy :)
- 32 4
-
2020-04-28 08:16
(2)
Mając swój biznes 5000zl nie starczy nawet na minimum, widać ze nie wie Pan /Pani nic o prowadzeniu działalności pozdrawiam
- 36 3
-
2020-04-28 08:23
(1)
"Zestaw startowy janusza kapytalyzmu:
- Hurr Durr socjal
- Pincet plus na madki i bombelków
- Beneficjenci pincet plus to patole i nieroby
- Stawka minimalna i godzinowa to komunizm i zamordyzm
- Państwo minimum
- Spokojnie, rynek zweryfikuje
- No ale z kto za ten socjal zapłaci?
- Ale dlaczego chcesz karać milionerów podatkami?
- Byndzie druga Wenezuela
- Socjal to przekupstwo obywateli
- Za robote by sie wzili a nie tylko pienionżki z socjalu
- Berni Sanders to komunista
- Adrian Zandberg to trockista, maoista
- Piotr Ikonowicz to komunisto-socjalista
- Liberalny socjalizm, socjaldemokracja, socjalizm to jeden ten sam komunizm "- 12 20
-
2020-04-28 09:01
pissowskie lemingi mają defekt intelektualny
- 21 4
-
2020-04-28 08:28
Nie słyszałeś, że tylko i**ota pracuje za 6000? (2)
Mówiła to paniusia z Peło. To jak wyżyć za marne 5000, na kilka miesięcy i które trzeba jeszcze oddać?
- 16 12
-
2020-04-28 11:51
Tak dobrze a kasa pusta
Zobaczysz jak Ci PIS da 45% podatku od pensyjki
- 4 0
-
2020-04-28 12:55
Paniusia z po mówiła o stanowisku wiceministra.
Że nie za 6000 na taką posadę zgodzi się tylko cwaniak lub taki co nic nie umie.
I ciekawostka że gdy Twoje orły doszły do władzy to się z nią zgodziły.
Tak więc proponuje przestać kłamać.- 7 1
-
2020-04-28 09:01
5000 pożyczki? (1)
Po pierwsze nie każdy dostanie po drugie w umowie jest napisane że na wypłacenie pieniedzy urząd ma czas do końca grudnia
- 16 0
-
2020-04-28 12:31
Czy mi się wydaje, czy głosujecie ludzie na ten rząd? Gdyby nie wasze głosy, byłby inny.
Skąd chcecie większych zapomóg? Nie zauważyliście, że jesteśmy biednym krajem? Mimo tego, że wstajemy z kolan, to się cały czas przewracamy i spadamy głębiej w odmęty.
- 6 1
-
2020-04-28 09:25
Pomoc (1)
A czynsz za 1 miesiąc 4500.zł
Państwo pomaga że Ho Ho .
Ciekawy jestem kto i gdzie obcina włosy naszej wierchuszce wszyscy tacy ładni i to jest hipokryzja- 22 0
-
2020-04-28 12:56
No właśnie, ciekawe.
Pewnie sami sobie tną, to zdolni ludzie :D
- 8 1
-
2020-04-28 09:30
Ha ha widać jakie "mądre społeczeństwo po minusach
- 4 0
-
2020-04-28 09:33
Kiedy zrozumiesz, że nie chodzi o zdrowie a cała ta pandemia to fałszywa flaga?
- 12 5
-
2020-04-28 09:51
Hahahahaha pożyczka z tarczy. Chłopie, rząd jest z tektury i jedyne co robi to drukuje karty
- 9 3
-
2020-04-28 10:00
Zaczynam się obawiać że głupich jednak sieją!
Czyta tylko nagłówki artykułów albo kompletnie nie rozumie tego co czyta!
- 2 0
-
2020-04-28 10:00
1
5000 tysięcy pożyczki? Serio? Co Ty chcesz z tym zrobić, skoro to jest kropla w morzu potrzeb. W Niemczech wszystkie firmy dostały po 9000 euro na przetrwanie. Tak wiem Polska to nie Niemcy, ale podatki oraz ceny żywności oraz ceny wszystkiego innego jak na zachodzie. Sam siedź w domu i pozwól innym ludziom "jakoś" przetrwać. Myślisz że fryzjer lubi się narażać na zarazę? Grubo się mylisz! To jest instynkt przetrwania!
- 10 0
-
2020-04-28 10:19
(1)
załóż działalność gospodarczą, dostań 5 tyś od Państwa a potem wstawiaj komentarze. Nie masz pojęcia o kosztach działalności i myślisz, że przedsiębiorcy sobie teraz leżą i kasa spływa im z nieba. Proponuję także zmienić kanał TV na bardziej prawdomówny
- 9 2
-
2020-04-28 10:50
hkjhk
czyli który to ten peawdomówny?
- 2 3
-
2020-04-28 10:33
Tarcza...
A czy Pan/Pani już ubiegał się o te 5tyś? A może już dostał? Bo na razie chyba jeszcze nikt fizycznie tego nie dostał. No tak ale jak się siedzi na garnuszku u rodziców, to nie wie że 5tys to kropla w morzu wydatków przedsiębiorców.
- 8 0
-
2020-04-28 11:09
Ja o swoje dobro chcę sam dbac
Jak dbają rządowe barany to widać np. po płonących nielegalnych wysypiskach. I to nie tylko ci obecni. Tak jest od lat.
- 4 0
-
2020-04-28 11:30
Dramat
Człowieku zastanów się o czym napisałeś ... po 1 co to jest 5000 zł jak się ma pracowników? .. A po 2 mówimy też o osobach które są zwykłymi fryzjerami,a z zusu dostają marne 400 zł na mies/ to zlodziejski kraj który nam guzik daje i da . Przejrzyj na oczy .
- 6 0
-
2020-04-28 13:13
Co to jest 5000....
Kwestia indywidualna, dla jednego masa kasy, dla innego nic. Jak masz kredyty, leasingi, oplaty, czynsze, wynagrodzenia dla pracownikow to te 5 kola to jak 50 zl dla emeryta. Ja o te 5 tys pisalem 16.04 ....cisza do dzis.
- 2 0
-
2020-04-28 13:24
ale ty wiesz że te 5000 to kropla? Ja za sam lokal wydaje 3000mc + 2.600,00 za minimalną pensje (jestem miły i zakładam że ja wezmę 0zł). i wychodzi że zamykamy działalność... (bo albo nie opłacę lokalu albo zwolnię pracownika). (PS. niestety na razie zwolniłem pracownika z końcem kwietnia). Jeśli do końca maja nie ruszy - to również zwijam gabinecik
- 3 0
-
2020-04-28 13:30
piątka
I o to mi chodzi tylko ja to obszerniej ujęłam. Prawda wiekopomna.Wydoić Panstwo beda ale glupa potem kleic ze upadly jak anilki a kase trzepią narazaja ludzi,siebie i rodziny z obu stron
- 0 0
-
2020-04-28 13:43
Nie ma jak u mamy,co ?
- 0 0
-
2020-04-28 15:15
co to za brednie?
nikt pieniędzy z tarczy jeszcze nie dostał, i nie dostanie - przestanie w to wierzyć -
- 0 0
-
2020-04-28 17:20
Kilka słów wyjaśnienia, po pierwsze to jest tylko jednorazowa kwota pożyczki, a po drugie ja już składam dokumenty trzeci raz i ciągle jest odmowa. Ta sytuacja trwa już od miesiąca i podobnie mają moi znajomi. Premier to jest wielki kłamczuch
- 0 0
-
2020-04-29 07:45
Jaka pozyczka...
Ktos widzial te 5000 zl pozyczki z tarczy... chlopie obudz sie to sciema. Zeby ja dostsc trzeba przebrnac przez morze biurokracji i jeszcze w ankiecie pytaja sie o twoje wyksztalcenie.. po co to komu?!
- 1 1
-
2020-04-29 09:58
Ty tak na serio? A 5000 to na ile ci starczy jak masz rodzine? Na miesiąc?
- 0 0
-
2020-04-28 07:04
Ja już wyglądam jak dziad borowy. (6)
A będzie jeszcze gorzej... czekam aż otworzą te przybytki.
- 196 13
-
2020-04-28 07:21
nie martw sie
nie ty jeden
- 25 0
-
2020-04-28 07:25
A ja sie zgoliłem na pałę. (1)
Zawsze chciałem spróbować, teraz była dobra okazja...
- 43 1
-
2020-04-28 09:07
ja też jajka i okolice mam na zero wygolone, to na szczęście mogę sam, nie potrzebuję fryzjerki tylko lodziarkę
- 6 7
-
2020-04-28 07:48
Ale jak dziad borowy w nocy czy za dnia?
- 10 0
-
2020-04-28 10:31
Gacie już pełne?po co się wypowiadasz?!
- 1 1
-
2020-04-28 11:07
to jeszcze poczekasz trochę dziadzie borowy
- 0 2
-
2020-04-28 07:05
Do podziemia to całe państwo zaczyna schodzić (3)
- 310 30
-
2020-04-28 08:50
jak nie można inaczej (1)
- 10 0
-
2020-04-28 09:00
ludzie
zaczynają działać rozsądnie i racjonalnie dopiero wtedy, gdy zawiodą wszelkie inne sposoby......
- 8 3
-
2020-04-28 09:50
Jak za okupacji
Tylko teraz okupant jakiś taki pejs.ty
- 9 2
-
2020-04-28 07:08
Opinia wyróżniona
(11)
To jedna z podstawowych zasad higieny. Państwo.zamiast zacząć od tak fundamentalnych rzeczy to otwiera lasy
- 332 80
-
2020-04-28 07:08
Lasy zamknęli tylko po to, by mieć co otwierać.
- 82 3
-
2020-04-28 08:12
Bi najłatwiej wydać zakaz albo go anulować
Przygotowanie odpowiednich procedur umożliwiających otwarcie małych zakładów w czasie pandemii to jest ponad siły pseudo urzędników z partyjnego nadania.
Oni potrafią tylko wydać zakaz.
Nie sztuka rządzić gdy wszystko działa.
Dobrego gospodarza i zarządcę poznaje sie w trudnej sytuacji.- 33 2
-
2020-04-28 08:26
Po wyborach wszystko otworzą (1)
Wtedy już ich nic nie będzie interesowało
- 18 2
-
2020-05-02 18:48
Czekam na otwarcie kanału
Oby !! Błagam niech już otwierają i kończą tą jadke
- 0 0
-
2020-04-28 08:37
Jedną z podstawowych zasad higieny jest mycie włosów, a nie ich strzyżenie. (2)
- 14 5
-
2020-04-28 10:11
(1)
Podstawowe zasady higieny mówią, że jak się wchodzi to się puka
- 7 0
-
2020-04-28 12:39
A pan wchodzi bez...z brudną ścierką.
- 3 0
-
2020-04-28 09:29
Ślinienie się wirusem z fryzjerem to higiena ??
- 2 4
-
2020-04-28 14:55
Już zamyka, bo susza.
- 1 0
-
2020-04-28 18:27
a jak było z mandatem za wymiane opon z zimowych na letnie?
bo PISpolicja uważała, że to NIE ejst pierwsza potrzeba
to że wpływa to na bezpieczeństwo jazdy, kogo to obchodzi...- 0 1
-
2020-04-29 16:49
Zamknęli lasy źle otworzyli jeszcze gorzej. Tylko marudzić potraficie
- 0 0
-
2020-04-28 07:08
Fryzjerzy są jak psychiatrzy. Przed nimi wcale nie trzeba się wstydzić. (4)
- 101 21
-
2020-04-28 07:22
to tak jak przed ksiedzem (1)
- 4 10
-
2020-04-28 09:08
ksiądz to akurat nauczy Cię wszystkiego czego zabrania robić w łóżku, tylko tu ważne ostrzeżenie - najpierw będzie chciał nauczyć twoje dziecko i jeszcze powie, że to jego wina
- 10 3
-
2020-04-28 12:37
(1)
Fryzjerzy to najbardziej Plotkarska grupa ludzi , obrabiają każdego klienta ile popadnie .
- 6 5
-
2020-04-28 22:39
Widzisz
każdy sądzi według siebie!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.