• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W czwartek debata o systemie Fala

Maciej Korolczuk
1 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (478)
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Debata odbędzie się w czwartek w sali obrad Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1. Wstęp wolny, spotkanie będzie też transmitowane na żywo w Internecie. Debata odbędzie się w czwartek w sali obrad Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1. Wstęp wolny, spotkanie będzie też transmitowane na żywo w Internecie.

W czwartek w budynku Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1Mapka w Gdańsku odbędzie się debata poświęcona systemowi Fala. Dyskusja z udziałem ekspertów od komunikacji, przedstawicieli spółki Innobaltica, a także radnych, mieszkańców i środowisk akademickich będzie transmitowana na żywo w Internecie. Organizatorzy przewidują możliwość zadawania pytań, które podczas debaty będą odczytane ekspertom. Początek dyskusji o godz. 17.



Czy system Fala potrzebuje jeszcze zmian przed jego oficjalną inauguracją?

Debatę organizują radni opozycji, którzy na sali w sumie spodziewają się 40 uczestników. Dyskusja ma dotyczyć zasad funkcjonowania systemu Fala i kontrowersji, jakie budzi od początku stycznia, gdy na konferencji prasowej zaprezentowano jego założenia.

Dużo emocji wzbudziły też zapowiadane podwyżki cen biletów, choć oficjalnie tłumaczono je wysoką inflacją i wyższymi kosztami cen energii, paliw i wzrostem płac.

- Jak zapowiadaliśmy, przeprowadziliśmy kontrolę w spółce Innobaltica, wystosowaliśmy interpelację do władz miasta, skierowaliśmy też zapytania do organów państwowych. Dziś zapowiadamy debatę z udziałem ekspertów, mieszkańców, przedstawicieli spółki i miasta. Chcemy, by ten system był prosty, intuicyjny i jak najmniej kosztowny. Robimy to, czego nie zrobiło miasto Gdańsk i inne samorządy, wychodzimy do mieszkańców i pytamy ich o zdanie. Ten system ma być dla nich, a nie dla urzędników - mówi Andrzej Skiba, radny PiS.
Debatę organizują radni opozycji. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele spółki Innobaltica. Debatę organizują radni opozycji. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele spółki Innobaltica.
W ubiegłym tygodniu o rezygnacji z udziału w systemie Fala poinformowały władze Tczewa. Prezydent Mirosław Pobłocki przyznał, że spodziewany efekt, jaki uzyska gmina z funkcjonowania Fali, nie zrekompensuje kosztów, które poniesie miasto.

- Ja już wolę te pieniądze przeznaczyć na bezpłatną komunikację w mieście - powiedział Pobłocki.

Początek debaty w czwartek o godz. 17



Czwartkowa debata odbędzie się w sali obrad Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1 i rozpocznie się o godz. 17. Spotkanie ma potrwać ok. trzech godzin i będzie transmitowane na żywo w Internecie.

Na wszystkie wątpliwości mają odpowiedzieć zaproszeni goście. Wśród nich będą przede wszystkim przedstawiciele spółki Innobaltica. Zaproszenie otrzymały też władze Gdańska, ale prawdopodobnie ani prezydent, ani żaden z wiceprezydentów nie zdecyduje się na udział w debacie (zdanie samorządów ma reprezentować spółka Innobaltica).

- W jutrzejszej debacie władze miasta będzie reprezentował prezes Marcin Stefański z Innobaltica i Przewodniczący MZKZG Kamil Bujak wraz z pracującymi w tych instytucjach ekspertami i specjalistami - poinformowało biuro prasowe magistratu.
W spotkaniu awizowani są także eksperci od komunikacji miejskiej, radni miasta i dzielnic, a także przedstawiciele środowisk akademickich.

Udział w debacie jest otwarty dla mieszkańców. Organizatorzy przewidują możliwość zadawania pytań (także przez internet), na które w jej trakcie będą odpowiadać jej uczestnicy.
18:13 1 LUTEGO 23

Transmisja z debaty o FALI (12 opinii)

W ten czwartek (2 luty) o godzinie 17.00 odbędzie się debata odnośnie systemu FALA. Transmisję z debaty będzie można obejrzeć poprzez profil Gdańskiej Strefy Prestiżu na Facebooku. Niestety nie udało mi się ustalić, czy podczas transmisji będzie można zadawać pytania.
W ten czwartek (2 luty) o godzinie 17.00 odbędzie się debata odnośnie systemu FALA. Transmisję z debaty będzie można obejrzeć poprzez profil Gdańskiej Strefy Prestiżu na Facebooku. Niestety nie udało mi się ustalić, czy podczas transmisji będzie można zadawać pytania.

Miejsca

Opinie (478) ponad 20 zablokowanych

  • Więcej sympatii. System Fala wytrzyma.

    • 6 35

  • Skoro samorządowcy się nie pojawią (2)

    My się pojawimy na wyborach samorządowych. Ukraść 130 mln złotych dofinansowania to już naprawdę bezczelne. Żadnych biletów odbijać nie będziemy. Na szczęście mam diesla.

    • 67 1

    • Masz diesla? (1)

      To niedługo nim do centrum nie wjedziesz

      • 2 8

      • i tak tam nie jeżdzę czopku ten syf zostawiam turystom

        • 7 2

  • Jak długo? (1)

    Daje Fali maksymalnie rok od startu, zanim spadnie z rowerka. Bo nie ma możliwości, żeby to długoterminowo wytrzymało przy założeniach jakie są teraz.

    • 46 1

    • tu nawet nie chodzi o założenia, tutaj jest drenaz kieszeni mieszkańców!

      wszystko drożeje, a tu na siłę chcą eksperymentować - zwiększyć swoje dochody za nasze grosze

      • 17 1

  • Przejazdy bezbiletowe lub z funkcją portmonetki

    z zbliżaniem karty przy wejsciu i wyjściu z pojazdu, tak jak było to w Tczewie.

    • 5 31

  • do Fali niech zatrudnią / wynajmą barany- ocieplą system, wszyscy się zgodzą i będzie git- kasa pójdzie! (2)

    • 35 1

    • Trzeba przyznać że przepłacone barany...

      mają łeb do nazw: fala, mevo, tristar!

      • 15 0

    • Spokojnie.

      Zamiast usunąć błędy Fali albo się z niej wycofać zostaną wynajęci specjaliści od PR, którzy nam wytłumaczą, że wszystko jest git , że ta Fala to dla naszego dobra i właściwie to osssochodzi.

      • 17 1

  • pamiętajmy o jednej rzeczy (3)

    nie oddawajmy głosu jakimś politycznym krzykaczom. polegajmy na ludziach od projektu, ludziom którzy są ekspertami w dziedzinie i pochodzą z grona akademickiego lub instytucjonalnego.
    każdy mądry w tym kraju, ale wiemy że zgubiliśmy już dawno poleganie na ludziach, którzy rzeczywiście sa merytoryczni naukowo i można polegać na ich analizach.

    • 5 65

    • to naczy? kto jest tym krzykaczem politycznym?

      • 18 0

    • Eksperci którym się płaci żeby mieli odpowiednią opinie, przestań udawać i oddaj 130 milionów

      • 28 1

    • Ale to właśnie ci "eksperci" wymyślili najbardziej kontrowersyjny i najmniej przyjazny pomysł. Czyli potwierdzanie wejścia i wyjścia przy korzystaniu z biletów miesięcznych. To niszczy ewentualne korzyści. Swoją drogą Twoje zaufanie do "grona akademickiego" jest doprawdy naiwne. Nasze uczelnie szczególnymi osiągnięciami nie mogą się pochwalić w dużym stopniu są przechowalnią dla teoretyków, którzy w komercyjnych firmach nie mieliby szans.

      • 19 0

  • Zapytajcie o Tczew

    Czemu taniej jest im wprowadzić darmowa komunikację jak ten falisty bubel...

    • 73 1

  • (4)

    w tym wszystkim ważna jest ta spółeczka i przepływ kasy. Bo co z tego ma mieszkaniec? ani nie jest tanio, ani szybko a już na pewno nie jest wygodnie

    • 90 2

    • setki spółek samorządowych dla swoich

      • 15 1

    • (2)

      Tego bym się najchętniej dowiedział: jaką korzyść z tego systemu odniesie użytkownik komunikacji miejskiej i ile będzie kosztowało roczne utrzymanie systemu przez poszczególne gminy.

      Przeczytałem informację na stronie miasta i znalazłem tam jedynie to, że będąc w systemie nie będę musiał się interesować ile kosztuje dany przejazd. Wystarczy, że zarejestruję swoje wejście do pojazdu i (chyba?) również wyjście. System automatycznie ściągnie kasę z podpiętej karty lub zasilonego wirtualnego portfela. I na tym koniec.

      Wygląda, że dla posiadaczy miesięcznych będzie to tylko bardziej upierdliwa forma (konieczność wczytywania wejścia/wyjścia do/z pojazdu).

      Jeśli młodzież, która korzysta z bezpłatnych pakietów w ramach karty mieszkańca również będzie musiała to robić, to będzie to kolejna grupa której utrudni się nieco procedurę. Jeżeli nie będą musieli tego robić, to traci sens pomysł zbierania danych wskazujących na obciążenia określonych linii w zadanych godzinach.

      No i kluczowe zagadnienie: koszt funkcjonowania systemu. Być może prezydent Tczewa słusznie stwierdził, że oszczędzając na systemie Fala, rezygnując z utrzymania innych systemów dystrybucji biletów i ich kasowania oraz redukując koszty związane z kontrolą biletów niewiele będzie musiał dołożyć do tego żeby komunikacja miejska w Tczewie była bezpłatna.
      A to już bardzo mocna zachęta do rezygnacji z poruszania się samochodami po mieście i uczynienie go bardziej przyjaznym dla mieszkańców.
      Ogromne oszczędności związane z koniecznością budowy miejskich "autostrad", kosztownych parkingów kubaturowych i potrzeby wyboru pomiędzy zagospodarowaniem przestrzeni jako teren zielony, albo przeznaczenie jej na potrzeby komunikacyjne.

      • 18 1

      • (1)

        nie musisz się przejmować ale musisz liczyć przystanki:)

        • 15 0

        • Tylko dlaczego trasa jest obowiązkowo naokolo?

          • 8 0

  • tam powinno wejsc cba

    • 39 1

  • Nie ma nad czym debatować

    System ten, jest niedopracowany, nieprzemyślany i w proponowanej formie zupełnie niepotrzebny.

    Jak chcecie zobaczyć jak działa taki system, to mamy gotowe rozwiązania w kilku krajach w Europie
    Ateny, Sztokholm, Zurych, Berlin, Barcelona... Naprawdę czasami warto kopiować rozwiązania, które są sprawdzone... Nawet Warszawa tak uwielbiana przez Pania prezydent...

    • 60 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane