• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W czwartek debata o systemie Fala

Maciej Korolczuk
1 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (478)
Debata odbędzie się w czwartek w sali obrad Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1. Wstęp wolny, spotkanie będzie też transmitowane na żywo w Internecie. Debata odbędzie się w czwartek w sali obrad Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1. Wstęp wolny, spotkanie będzie też transmitowane na żywo w Internecie.

W czwartek w budynku Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1Mapka w Gdańsku odbędzie się debata poświęcona systemowi Fala. Dyskusja z udziałem ekspertów od komunikacji, przedstawicieli spółki Innobaltica, a także radnych, mieszkańców i środowisk akademickich będzie transmitowana na żywo w Internecie. Organizatorzy przewidują możliwość zadawania pytań, które podczas debaty będą odczytane ekspertom. Początek dyskusji o godz. 17.



Czy system Fala potrzebuje jeszcze zmian przed jego oficjalną inauguracją?

Debatę organizują radni opozycji, którzy na sali w sumie spodziewają się 40 uczestników. Dyskusja ma dotyczyć zasad funkcjonowania systemu Fala i kontrowersji, jakie budzi od początku stycznia, gdy na konferencji prasowej zaprezentowano jego założenia.

Dużo emocji wzbudziły też zapowiadane podwyżki cen biletów, choć oficjalnie tłumaczono je wysoką inflacją i wyższymi kosztami cen energii, paliw i wzrostem płac.

- Jak zapowiadaliśmy, przeprowadziliśmy kontrolę w spółce Innobaltica, wystosowaliśmy interpelację do władz miasta, skierowaliśmy też zapytania do organów państwowych. Dziś zapowiadamy debatę z udziałem ekspertów, mieszkańców, przedstawicieli spółki i miasta. Chcemy, by ten system był prosty, intuicyjny i jak najmniej kosztowny. Robimy to, czego nie zrobiło miasto Gdańsk i inne samorządy, wychodzimy do mieszkańców i pytamy ich o zdanie. Ten system ma być dla nich, a nie dla urzędników - mówi Andrzej Skiba, radny PiS.
Debatę organizują radni opozycji. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele spółki Innobaltica. Debatę organizują radni opozycji. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele spółki Innobaltica.
W ubiegłym tygodniu o rezygnacji z udziału w systemie Fala poinformowały władze Tczewa. Prezydent Mirosław Pobłocki przyznał, że spodziewany efekt, jaki uzyska gmina z funkcjonowania Fali, nie zrekompensuje kosztów, które poniesie miasto.

- Ja już wolę te pieniądze przeznaczyć na bezpłatną komunikację w mieście - powiedział Pobłocki.

Początek debaty w czwartek o godz. 17



Czwartkowa debata odbędzie się w sali obrad Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1 i rozpocznie się o godz. 17. Spotkanie ma potrwać ok. trzech godzin i będzie transmitowane na żywo w Internecie.

Na wszystkie wątpliwości mają odpowiedzieć zaproszeni goście. Wśród nich będą przede wszystkim przedstawiciele spółki Innobaltica. Zaproszenie otrzymały też władze Gdańska, ale prawdopodobnie ani prezydent, ani żaden z wiceprezydentów nie zdecyduje się na udział w debacie (zdanie samorządów ma reprezentować spółka Innobaltica).

- W jutrzejszej debacie władze miasta będzie reprezentował prezes Marcin Stefański z Innobaltica i Przewodniczący MZKZG Kamil Bujak wraz z pracującymi w tych instytucjach ekspertami i specjalistami - poinformowało biuro prasowe magistratu.
W spotkaniu awizowani są także eksperci od komunikacji miejskiej, radni miasta i dzielnic, a także przedstawiciele środowisk akademickich.

Udział w debacie jest otwarty dla mieszkańców. Organizatorzy przewidują możliwość zadawania pytań (także przez internet), na które w jej trakcie będą odpowiadać jej uczestnicy.
18:13 1 LUTEGO 23

Transmisja z debaty o FALI (12 opinii)

W ten czwartek (2 luty) o godzinie 17.00 odbędzie się debata odnośnie systemu FALA. Transmisję z debaty będzie można obejrzeć poprzez profil Gdańskiej Strefy Prestiżu na Facebooku. Niestety nie udało mi się ustalić, czy podczas transmisji będzie można zadawać pytania.
W ten czwartek (2 luty) o godzinie 17.00 odbędzie się debata odnośnie systemu FALA. Transmisję z debaty będzie można obejrzeć poprzez profil Gdańskiej Strefy Prestiżu na Facebooku. Niestety nie udało mi się ustalić, czy podczas transmisji będzie można zadawać pytania.

Miejsca

Opinie (478) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (9)

    W Trójmieście jest dużo niepotrzebnych tworów. Poczynając od MZKZG, gdzie i tak nie ma jednej taryfy i jednego biletu, a jest zarząd gdzie trzeba wsadzić ludzi. Skoro taki mały Tczew ma płacić za utrzymanie systemu ponad 800 tys. to pytanie ile rocznie ma płacić Gdańsk? Nie trzeba czytników i systemów by stwierdzić, że system komunikacji publicznej działa fatalnie. Chcąc jechać z Gdańska Chełmu do Gdyni na Morską trzeba mieć 3 bilety. Bilet na tramwaj w Gdańsku, SKM i trolejbus w Gdyni. Ani Fala, ani MZKZG tego nie zmienią, bo samorządowcy nie chcą się dogadać miedzy sobą. Dodatkowo są władze województwa, które na siłę próbują podłączyć ościenne gminy pod Trójmiasto.

    potrzeba nam jednego biletu, jednej taryfy w obrębie granic administracyjnych gdanska, sopotu i gdyni.

    • 273 8

    • Bzdury piszesz! Kupujesz dobowy mzkzg i jedziesz i w Gdańsku i w Gdyni i skm czy polregio. Fala miała zrobić za ciebie wybór,

      który wybór będzie najtańszy, ale gdzie to pobiegło?

      • 0 5

    • Niepotrzebny twór to po

      I trzeba ich pogonić

      • 6 0

    • na tym portalu pojawia się wiele bałamutnych wpisów (3)

      wyrażających opinie sfrustrowanych mieszkańców mających trudności z proponowaniem alternatywnych propozycji lub nie zdających sobie sprawy z konsekwencji wdrażania alternatywnych rozwiązań stosowanych w życiu publicznym.

      • 6 75

      • A więc to wina mieszkańców że są sfrustrowani i źli na tych cudaków i ich twory, czyli wszyscy mieszkańcy są jacyś zacofani i nic nie rozumieją tylko grupka apartczykow i manipulantów ma wyższą rację tak!? chyba jest jakiś obiektywny powód skoro tysiące mieszkańców tak reaguje

        • 37 1

      • Ale poza tym w domu wszyscy zdrowi?

        • 19 2

      • to jest wzorzec z Sevres forumowego bełkotu

        taką mowo-trawą mógłby się popisać Grzelak. Jesteś Grzelak?

        • 32 3

    • kolejny miś

      Kolejny MIŚ do kolekcji, zaczęło się od profilu Miejski Informator Środowiskowy na Facebooku, Miś z propagandą ekologiczną miasta. Potem Mevo, Tristar no a teraz Fala. Chociaż może po tym potworku do inwigilacji i drenowania kieszeni nie będzie już serdecznych fal?

      • 32 1

    • POowcom rzadzacym w Trójmiescie chodzi tylko oto by dostac jak najwiecej kasy i je zmarnowac na swoje kaprysy kosztem

      i by natym zarobilły króliki znajomego!!Fala idealny przyjkład Mevo kolejny, i tysiace innych dlatego tak płakali ze nie dostali tych 200mln bo juz dawno je sobie przydzielili !!
      Jedyne wyjscie zmienic władze w całym trójmiescie i zagłosowac na kogo kolwiek na wyborach!

      • 34 8

    • Ile ma płacić, dużo ooo

      2 tygodnie temu trójmiasto publikowało reportaż o kosztów związanych z systemem fala, są to olbrzymie pieniądze. W Gdańsku mówi się o inflacji, podwyżkach za energię, zamiast systemu fala który ma kosztować miliony złotych niech te miliony zamiast systemu przeznaczą na podwyżki plac i starczy jeszcze i na rachunki za prąd a może i naprawę dróg starczy, bo po Gdańsku się jeździ tragicznie.

      • 41 3

  • Opinia wyróżniona

    Ten system musi przejść. (26)

    Może niektórym rozjaśnię sytuację. Innovobaltica dostała 100 mln zł z UE na rozwój komunikacji w woj. Pomorskim.
    Program jak każdy inny jest finansowany z UE tylko w pewnej cześci. W związku z tym trzeba było dołozyć brakującą cześć 25 mln zł z budżetu. Udziałowcem Innovobaltica jest woj. pomorskie, gmina Gdańsk i gmina Gdynia. Jeżeli system nie wystartuje chyba do czerwca to trzeba będzie UE zwrócić 100 mln zł jako niewykorzystane środki. Problem jest w tym że zamiast słuchać mieszkańców i ich potrzeb, do planowania wzieli się ludzie nie znający reali jazdy komunikacją miejska. Teraz i tak trzerba będzie ten system nawet w maksymalnie okrojonej wersji wprowadzić, żeby nie oddawać kasy do UE. Prezydent Tczewa zdaje sobie z tego sprawę i dlatego się wycofał z projektu. Poza tym za rok są wybory samorządowe i już powoli zaczyna się walka wyborcza o stołki na kolejne lata. A wprowadzenie wspólnego biletu na całe Trójmiasto, lub województwo jest niemożliwe bo za dużo ludzi straciło by posady. Nie potrzebny byłby prezes w każdym miejscie. FALA może i z założeń jest słuszna ale tak bardzo oderwana od rzeczywistości i potrzeb mieszkańców, że jej wprowadzenie będzie jednocześniej jej końcem. Ważne żeby kasa się zgadzała. Szcześliwi to chyba będą tylko kontrolerzy biletów jak to wejdzie w życie.

    • 314 39

    • "niemożliwe bo za dużo ludzi straciło by posady" (2)

      ojej, no to faktycznie lepiej karmić z podatków zbędnych urzędników, szkoda by mi bardzo ich było, lepiej niech Polska się cofa w rozwoju bylebyśmy nie musieli nikogo zwolnić

      • 22 5

      • (1)

        Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Nie jest mi skoda że kilka lub kilkanaście osób straci pracę. Sensem tej wypowiedzi była ciepłe posadki dla kolegów. Dlatego nie zostaną zlikwidowane. Spójrz chociażby na Gdańsk. Mamy GAIT oraz ZTM, Gdynia ma swój ZTM, każde miasto swój. Ile spółek tylu prezesów, tyle posadek dla kolegów.

        • 36 1

        • Tyle, że wynika to z przepisów, a nie widzimisię.

          Pretensje do europosłów. Zamiast wprowadzać normalne prawo generują koszty! Ale mogą polatać za darmo!

          • 3 1

    • na czym polega oderwanie od rzeczywistości tego systemu według Ciebie? (7)

      Wielu mieszkańców widzi sens stosowania zintegrowanego biletu okresowego w całej aglomeracji.

      • 4 85

      • miałeś mzkzg. Gdyby nie kombinowano z podziałem biletu na kolejowy i pozostałe, to by działało elegancko.

        Ale wiadomo, że ciepłe stołki kuszą! Fala miała zapewniać zmianę ceny biletu wstecz, w zależności od częstotliwości przejazdów i liczby dni. A wyjdzie jakiś potworek typu koleo. Na dodatek zamiast opierać się o ceny i promocje przewoźników ma zastąpić to, co istnieje! I zmonopolizować sprzedaż.

        • 3 0

      • Jutro będziesz mógł to wytłumaczyć na debacie mistrzuniu

        • 3 6

      • (1)

        To nie jest zintegrowany bilet! To jest zintegrowana platforma zakupowa biletów jak np SkyCash

        • 87 0

        • to jest na dodatek utrwalenie patologicznej i durnowatej wielości taryf,
          tzn skuteczny start fali całkowicie uniemoźliwi przyszłą normalność,
          nawet jak by się nam "polytyka" zmieniła

          • 38 0

      • Oczywiście, że widzę sens stosowania zintegrowanego biletu okresowego w całej aglomeracji

        Tylko że Fala to jest zdezintegrowany bilet okresowy.

        • 31 1

      • Własnie w tym jest problem, że nie jest to jeden bilet. Jak bedziesz miał w witrualnej portmonetce np 200 zł i będziesz jechał z Gdańska do Wejherowa to zapłacisz np za bilet w Gdańsku, bilet na SKM i bilet w Wejherowie. Nie będzie to łączony jednen bilet tylko kilka oddzielnych. Jeden wspólny bilet rozwiązał by cały problem komunikacji zbiorowej w całym województwie. Gdybyś mogł np kupić bilet dobowy, tygodniowy lub miesieczny na całe województwo to myślę, że nikt nie miał by problemu z odbijaniem się przy wsiadaniu i wysiadaniu. A tak to system służy tylko do zliczania ceny a nie do poprawy jakości podróżowania.

        • 62 1

      • ten sposób płatności

        nie jest "zintegrowanym biletem"...

        • 57 0

    • (3)

      i właśnie dlatego że trzeba będzie oddać te 100 baniek nie powinien zostać wprowadzony!!!!! Co najwyżej kilku krawaciarzy starci ciepłe posadki a nieudacznicy którzy się za to zabrali powinni ponieść karne konsekwencje!!!

      • 31 1

      • (2)

        Właśnie w tym problem. Tych 100 mln już nie ma, zostały wydane. Oddać będziemy musieli je my wszyszczy. Wszyscy mieszkańcy woj. Pomorskiego. Kasa zamiast na inwestycje pojdzie na oddanie długów.

        • 24 2

        • Na jakie inwestycje, stado owiec?

          • 11 1

        • Czyli weźmy byle co byle nie płacić kary

          I tak się tym krajem i miastem rządzi

          • 29 0

    • kto za to odpowie? (2)

      • 33 0

      • jak zwykle

        NIKT

        • 15 1

      • a myślisz, że w Gdańsku ktoś za to odpowie? haha

        ktoś sobie chapnął 100mln z UE na system podliczania przejechanych biletów w każdej z komunikacji trójmiasta, plus za możliwość wprowadzenia podwyżek biletów i teraz ma za to odpowiedzieć. Tak właśnie rządzi PO w Gdańsku.

        • 45 1

    • Ten system musi zostać pogrzebany!

      Nie dla Fali.

      • 23 1

    • (3)

      Rozsądnie tłumaczysz kwestię finansowania i okoliczności systemu Fala, choć drobiazgi są nieco inne ale generalnie tak właśnie jest

      • 44 1

      • Czy poddanie sie terrorowi wynajętych zarządców należy nazywać rozsądkiem?! (2)

        Oczywiście, z własnej kieszeni nie zapłacą...

        Podobnie jak zarządy spółdzielni mieszkaniowych, mogą się obawiać jedynie utraty stołka.
        Poza tym, z cudzego dobra można brać pełnymi garściami, wpędzając właścicieli powierzonego majątku w problemy.
        Ważne aby w granicach "litery prawa".

        Tak jak w bankach, kredyt na miliard nie jest problemem wierzyciela a banku...

        • 48 0

        • Z jakiej racji trzeba "teraz ten system nawet w maksymalnie okrojonej wersji wprowadzić"? (1)

          Dlatego, że ktoś zajął się tym projektem kompletnie bez wiedzy i znajomości komunikacji w woj. pomorskim? Jeżeli ktoś dostał 100 mln z UE i zrobił coś takiego, to niech teraz poniesie tego koszty. Jeżeli to jest kompletna "klapa", podobnie jak z rowerami Mevo, to niech teraz odda te 100 mln, które sobie zabrał do kieszeni.

          • 44 1

          • kieszeń dziurawa, wyciekło

            pińcetplusy ( lub czasopisma i inne rośliny) na drzewach nie rosną, skądś trzeba było ba nie nagrabić...

            • 7 18

    • Dobrze opisane. Urzędnicy boją się zwrotu dotacji, bo to jest ewidentna porażka i odnotowywana przez UE (a przecież chcą uchodzić za prymusów). I dlatego też jest robione Mevo 2 - by nie zwracać dopłat. Niestety inwestycje mają to do siebie, że trzeba potem je utrzymać już bez dopłat UE i dlatego np. Tczew sobie to odpuścił, bo koszty funkcjonowania są za wysokie.
      Ewidentnie urzędników rozpuściły dotychczasowe załatwiane bardzo wysokie poziomy dopłat unijnych (80-90%), przez co budowano co sobie wymarzą, bez troski o późniejsze utrzymannie. Ale niestety przyszedł kryzys i będzie problem z kosztami (typu niechęć Gdańska do dopłacania do PKM albo Teatru Szekspirowskiego).

      • 30 0

    • W tam, lepiej żeby to nie weszło w życie i niech miasto oddaje kasę

      Może jakieś darmozjady zostaną zwolnione

      • 25 1

    • To niech ta firma zamiast wyciaganiem kasy, z uni i jednocześnie od mieszkańców , zajmie się rozwojem komunikacji !!!!!

      • 39 0

  • Bilet miesięczny ma być ułatwieniem i wygodą dla pasażera, żadnego odbijania biletów miesięcznych a eksperci od fali niech zapomną o pomyśle likwidacji biletów miesięcznych. Stanowcze stop dla fali.

    • 16 0

  • Ciekawostka

    Przetargi IT powygrywała jedna firma. Widzę na szybko dwa, łącznie 3 bańki.

    • 9 0

  • A ja walę fale

    nie będę odznaczać się wcale,
    w pojazdach do śmierci
    brodząc w tym kale
    przesiadek taryf nawale
    więc wybaczcie eksperci,
    tu nie ma miejsca na ale
    nasze i wasze żale,
    jak tak mam jechać zbiorkomem,
    to lepiej już wcale.

    Klik, klik, pa pa;
    Klik, klik, pa pa;

    I mi nie mów cymbale,
    że to są chamskie socjale
    jak kupuję miesięczny,
    to nie mieści się w pale,
    bo chamskie to są zwyczaje
    klikać się po raz tysięczny,
    niby ku czego chwale,
    czy Ty widziałeś tramwaje
    czy ci się tylko wydaje,
    co piszesz takie maziaje
    chyba sen miałeś mokry i wstrętny.

    Klik, klik, pa pa.
    Klik, klik, pa pa.

    Nie wydam grosza w tym wale
    na bilet Fale dzisiaj jutro i WCALE,
    no chodź weź hajs do łapy
    pomóż promować to stale,
    pisać brednie od czapy,
    ratować od klapy,
    szukać plusów w tej hale
    wcisnąć mi tego Misia do łapy
    - dziękuję, wolę koale.

    Klik, klik, pa pa;
    klik, klik, pa pa.

    • 12 0

  • tylko ślepy nie widzi (17)

    opozycja celowo usiłuje wywrócić system Fala aby zdyskredytowac obecnie rządzących w trójmieście. Zawsze znają sie malkontenci którzy będą kontestować zmiany. Jeśli im się uda dopprowadzic do klapy system Fala bedzie to woda na młyn zbliżającej się kampani wyborczej.

    • 6 58

    • (6)

      Zmiany mogą być, a nawet powinny - ale na lepsze!
      Czyli inwestujemy 130 mln i usprawniamy komunikację, tj. obniżamy ceny biletów, poprawiamy punktualnosc, skomunikowanie, upraszczamy obsługę biletową itd.
      Tutaj jest całkiem odwrotnie. Za 130 mln podnosimy ceny przejazdow, wprowadzamy koniecznosc analizy ilosci przejechanych przystankow przed podjeciem decyzji o korzystaniu z komunikacji, zmieniamy bezosbslugowy system biletow miesiecznych na obslugowy z koniecznoscia "odbijania" się itd. Ten system powinien byc anulowany natychmiast, a wdrazajacy go pociagniecie do odpowiedzialnosci za sztuczne wyprowadzanie pieniedzy w rece prywatne pochodzacych z dotacji na poprawe komunikacji!
      Powtarzam, te pieniadze powinny isc na usprawnienie komunikacji a nie cofac nas o 2 etapy w rozwoju!

      • 33 1

      • (5)

        System Fala jest jaki jest dlatego, że jest przystosowany do wspólnego biletu. Wspólnego biletu nie ma bo PiS zablokował kasę na wspólny bilet (ustawa metropolitalna). Teraz ci sami politycy PiS-u którzy zablokowali wspólny bilet najgłośniej krzyczą, że Fala niczego nie poprawia.

        • 1 24

        • (1)

          To skoro fala wg. ciebie niczego nie poprawia to po co w to wchodzić? Bez sensu zmarnowane 130 mln zł i jeszcze utrapienie dla klienta.

          • 13 0

          • A co poprawia fala?

            Ano nic, wymień choć jedno. Źle napisane oprogramowanie, błędne założenia projektowe przy założeniu ścisku w godzinach szczytu w komunikacji a ten jest zawsze. Nie bierze się pod uwagę tego, że nie wszyscy mają smartfony i nie wszyscy potrafią je obsługiwać. Poza tym najważniejsze, nie ma żadnej informacji ile będzie kosztował przejazd, brak kwoty ile skasowała fala. To jest nie do przyjęcia. Błędów w tym jest mnóstwo.

            • 8 0

        • Okrutny jest ten PiS

          Samorządowcy Trójmiasta od trzech dekad nie potrafią stworzyć wspólnego biletu, a PiS jeszcze bardziej podkreśla ich zerowe kompetencje.

          • 13 0

        • Co za brednie. W spolce wam sie juz chyba we lbach pomieszalo z nieszczescia.

          • 13 0

        • Coś ty za brednie napisał? Czyli twoim zdaniem Fala niczego nie poprawi bo winny jest PiS... Większego desperata nie czytałem

          • 19 1

    • (2)

      Co ciekawe znikają wszystkie niewygodne dla PiS-u komentarze. Pytania o inwestycje w regionie, 200 mln na wspólny bilet itp. Redakcja trójmiasto.pl sprzedała się za kilka reklam rządowych spółek?

      • 0 21

      • Może dlatego znikają

        że piszesz nie na temat?

        • 6 0

      • Wybroń jakoś Falę. Napisz jakie daje plusy dla jeżdżących komunikacją miejską. Napisz konkrety a nie, że politycy jakiejś partii są źli. Napisz tylko co nam daje lepszego ta Fala.

        • 20 0

    • rządzący w triciti sami się dyskredytują, nie trzeba być za pisem żeby to widzieć i tak też to widzi 60-70% mieszkańców głosujących w ankietach dotyczących tej cofki

      • 11 0

    • rządzących nie trzeba dyskredytować

      doskonale to robią własnymi działaniami...

      Podobnie jak obecna opozycja, która wytrwale, systematycznie i konsekwentnie wypracowała sobie tak duży elektorat negatywny, że wystarczyło go zagospodarować i spokojnie, demokratycznie przejąć władzę...

      Kaczyński co wieczór szepcze paciorek w podzięce za tak głupich, niekompetentnych i zarozumiałych przeciwników...

      • 9 0

    • trzeba być totalnym ślepym żeby nie widzieć ze ten system nie daj nic mieszkańcom. Bo nie jest tani, szybki i wygodny, a ty dalej mieszaj politykę w każdą sprawę w tym mieście.

      • 20 1

    • System sam sie wywala. Prze glupote tworcow (2)

      • 26 2

      • przez chciwość...

        i arogancką ignorancję.

        • 19 2

      • To nie głupota,

        to parcie na kasę do przytulenia.

        • 23 2

    • temu systemowi nie jest potrzebna dyskredytacja

      On się, po prostu, nie broni...

      Dla klienta komunikacji wartość dodana tego wymysłu jest ujemna!
      Kredyt zaufania został już zjedzony w Tristar, Mevo, PKM, owcach, rydwanach, Kunsztach, ECSach, złotych nocnikach, zarządzaniu przestrzenią, urbanistyce...

      Ktoś zarabia, mieszkańcy zostają z długami...

      • 25 1

  • Nie życzę wam powodzenia w tej debacie niedrodzy Radni, którzy nas tyle kosztucjecie. (1)

    Uchwalicie ten badziew oszukańczy i tak wbrew woli mieszkańców i logice.
    Życzę wam wobec tego przegranych wyborów i wywiezienia na taczkach.

    • 25 4

    • Oby was nigdy nie przygarnął żaden parlament

      Z jego immunitetami

      • 3 0

  • Wyrzucić i wprowadzić darmową, powszechną komunikację - jak w Tczewie. (1)

    • 38 2

    • A z jakiej racji?

      Darmo to się idzie piechotą. Z jakiej racji osoby niekorzystające z transportu zbiorowego mają płacić tym korzystającym za transport?

      • 0 5

  • Ankieta (1)

    Brak odpowiedzi:
    4. Debata jest zbędna, tak jak i cała ta "Fala"

    Kolejny "miś po gdańsku"

    • 122 7

    • I tutaj Tczew idzie dobrą drogą

      • 5 0

  • ...

    Ten system to jedna wielka porażka

    • 18 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane