- 1 Nocna komunikacja do poprawki (156 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (357 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (51 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
W grudniu pojedziemy PKM-ką z Gdyni do Gdańska co 15-20 minut
Od 13 grudnia pociągi PKM będą regularnie kursować między Gdańskiem a Gdynią co 15-20 minut - ustalił miesięcznik Rynek Kolejowy. Mniej czasu zajmie podróż między Trójmiastem i Kartuzami. Zwiększy się też liczba pociągów regionalnych z Gdyni do Kościerzyny.
Sprawdź: aktualny rozkład jazdy pociągów na linii PKM
Od 1 października z Gdańska do Kartuz i z powrotem pojedzie po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej 18 pociągów dziennie. Siedem z nich ma docierać do stacji Gdańsk Główny i stąd wracać do Kartuz. To głównie poranne pociągi. Pozostałe będą kursować między Kartuzami i Wrzeszczem.
Pobierz: rozkład obowiązujący od 1 października na linii PKM
Władze województwa pomorskiego, które organizują i płacą za pociągi regionalne na Pomorzu, od początku powstania projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej podkreślały, że nowa linia ma połączyć Gdynię i Gdańsk m.in. z portem lotniczym. W grudniu uda się wreszcie zapewnić połączenie lotniska z tym pierwszym miastem. Dotąd na przeszkodzie stawała przedłużająca się modernizacja linii kolejowej 201 relacji Gdynia - Kościerzyna. Szczególnie dotyczyło to prac w rejonie Osowy i Wielkiego Kacka.
Połączenie PKM Gdyni z Gdańskiem co 15-20 minut
Dziennikarze branżowego pisma "Rynek Kolejowy" dotarli do założeń rozkładu jazdy pociągów, który ma zacząć obowiązywać od 13 grudnia m.in. na linii PKM. Stacja Gdańsk Osowa , gdzie dziś pociągi PKM kończą i zaczynają swój bieg, straci swoją rolę. Odtąd niemal wszystkie pociągi będą kursować z Wrzeszcza do Gdyni Głównej.
Według założeń rozkładu, pociągi będą kursować co 15-20 minut, od ok. godz. 5 nad ranem. Niestety, nie uda się zachować stałej częstotliwości przez cały dzień, co ułatwiłoby dostosowanie do linii PKM m.in. rozkładu jazdy autobusów i tramwajów. Połączenia co 15-20 minut mają się utrzymać do ok. godz. 20:30, jeśli chodzi o odjazdy z Gdyni, natomiast z Wrzeszcza do ok. godz. 22:30.
Z Gdyni do Wrzeszcza ostatni pociąg miałby ruszać na trasę o godz. 22:22. W drugą stronę, czyli z Wrzeszcza do Gdyni, ostatni pociąg wyjechałby ok. godz. 23:35.
Rozkład zawiera także połączenia nocne między Gdynią a Wrzeszczem. Pociągi z Wrzeszcza wyjadą o godz. 0:25 i 0:55, a z Gdyni o 2:33.
Następne składy - już w ramach porannego szczytu - wyjechałyby o godz. 3:48 i 4:08 (kolejny kurs miałby się odbyć o godz. 5:08). Z Wrzeszcza do Gdyni natomiast pierwszy pociąg miałby odjeżdżać o godz. 4:46.
Po 13 grudnia utrzymane zostanie 18 par pociągów na trasie do Kartuz, ale każdy z nich pojedzie do i z Gdańska Głównego. Oczekiwanie na wolny tor w kierunku Gdańska Głównego ma zostać skrócone do mnimum.
Co ważne, znacznie skróci się czas podróży. Najszybszy przejazd na trasie Wrzeszcz-Kartuzy potrwa 55 minut. W drugą stronę podróż wyniesie ok. 60 minut. Ten czas uda się osiągnąć dzięki ograniczeniu do minimum mijanek pociągów w Żukowie.
Dla porównania, niektóre składy, które wyjadą na tory po 1 października, pokonają trasę do Kartuz w prawie 75 minut, m.in. dlatego, że w Żukowie muszą czekać aż na dwie mijanki - najpierw z pociągiem Kartuzy - Gdańsk, a potem Kościerzyna - Gdynia.
Na obu kierunkach nie będzie zachowany stały cykl.
Z Gdańska do Kościerzyny z przesiadką w Żukowie
W projekcie rozkładu jazdy PKM nie ma pociągów bezpośrednich z Gdańska do Kościerzyny i z powrotem. Mimo to zwiększy się liczba pociągów regionalnych na trasie Gdynia - Kościerzyna do 10 par (dziś jest osiem par). Pojawią się dwa połączenia dodatkowe w godzinach wieczornych: 20:35 z Kościerzyny i 23:00 z Gdyni. Wszystkie będą obsługiwane przez SKM-kę.
Większość składów z Kościerzyny ma przejeżdżać kilka minut wcześniej przez Żukowo, niż pociągi relacji Kartuzy - Gdańsk. To umożliwi pasażerom przesiadkę i dojazd po linii PKM do Wrzeszcza.
W drugą stronę to składy z Gdańska do Kartuz wjadą pierwsze do Żukowa. Wszystko po to, by podróżni jadący do Kościerzyny mogli wsiąść do pociągu nadjeżdżającego od strony Gdyni.
Przesiadka w Żukowie może trwać 10-20 minut.
Miejsca
Opinie (272) ponad 10 zablokowanych
-
2015-09-29 06:28
Szkoda... (2)
...że autorzy filmiku nadal trzymają się wydumanej koncepcji gwałtownego przyspieszania i zwalniania taśmy, co bardzo psuje wrażenie. Te operacje - o ile w ogóle konieczne - można złagodzić, bo jak na razie dokrętki o PKM mnie osobiście odstręczają od chęci przejechania się tą linią, a pewnie nie tylko mnie. Bardzo chciałbym obejrzeć nie cięty film z przejazdu całą trasą Gdańsk Główny - Gdynia Główna. Może Trojmiasto.pl zadba o to?
- 30 17
-
2015-09-29 12:49
Belissarius ma rację !
Ja natomiast mam nadzieję, że Trojmiasto.pl zadba nie tylko o cały przejazd, ale również o ujęcia z sześciu kamer obejmujące widok z przodu, z tyłu, z prawej i lewej strony, widok zmieniającego się nieba i wreszcie ujęcie kamyczków na torach. Nie muszę dodawać, że takie filmy powinny być zrealizowane co najmniej dwukrotnie- przy świetle dziennym, oraz nocą przy użyciu specjalnych kamer noktowizyjnych oraz podczerwieni.
Ponad to, jestem osobą wrażliwą i nie są mi obojętne historie pasażerów. Mam więc nadzieję, że Trojmiasto.pl zadba również o to, abym wiedział kto na jakiej stacji wsiada, dokąd zmierza, czy jest szczęśliwy, czy czuje się spełniony w codziennej "gonitwie życia".- 10 0
-
2015-09-29 08:10
Znaczy, chciałbyś przez godzinę gapić się na jadący pociąg, na ekranie? Jesteś fetyszystą kolei, czy masz za dużo czasu? To już chyba "Klan" byłby ciekawszy.
- 22 5
-
2015-09-29 12:36
bilety !bilety !bilety !
czy ktoś bez rozciągania może podac w sposób prosty, nieskomplikowany ceny biletów ? może jakiś specjalistów od rozwiązywania prostych spraw przydałoby sie zatrudnic?
- 13 0
-
2015-09-29 06:18
przetarg i jego warunki (6)
Ja chcialem tylko dopytac jak sie ma 10 par pociagow gdynia - koscierzyna do warunkow przetsrgu gdzie mowa byla o 12...
- 38 3
-
2015-09-29 06:23
nie od razu Rzym zbudowano (5)
- 5 6
-
2015-09-29 10:29
Rzym budowano bez przetargu (4)
- 16 1
-
2015-09-29 10:40
i na koniec spłonął (2)
- 5 1
-
2015-09-29 11:55
nie ma to związku z budową (1)
- 0 1
-
2015-09-29 12:25
Jak to nie
Gdyby był przetarg na budowę niepalnego to by nie spłonął.
- 7 0
-
2015-09-29 10:34
A kryterium nie był cena tylko skuteczność
- 5 1
-
2015-09-29 12:16
Autobusem
do Kartuz jednak szybciej. nie wiem, jak będzie cena biletu PKM na trasie Matarnia-Kartuzy, ale autobus chyba będzie tańszy (PKM: Niedźwiednik-Matarnia = 3,50)
- 12 0
-
2015-09-29 12:15
W 3:55 min
widać ewidentną fuszere, żle podbita podsypka żwirowa i tor "popłynął" Brawo oby tak dalej.
- 6 0
-
2015-09-29 12:14
WOOOOOW!
Wreszcie ktoś wpadł na pomysł prrzedstawienia siatki połączeń na mapie:P
BRAWO!! teraz wiem jak ten szlak przebiega ile można było czekać:P- 7 0
-
2015-09-29 12:02
ogarnijcie się tam w tych waszych zarządach od komunikacji
bilet na komunikację na całe trójmiasto powinien kosztować, podobnie jak w Warszawie, trochę ponad 100zł. niedługo trzeba będzie z segregatorem na bilety i tabelą opłat jeździć takie to wszystko nakręcone i nielogiczne. barany
- 25 1
-
2015-09-29 11:06
Brak nocnych połączeń (1)
Jeśli dobrze rozumiem, od 22:22 do 2:33 nie będzie żadnej PKMki w kierunku z Gdyni do Wrzeszcza (choć w drugą stronę pojadą w tym czasie przynajmniej trzy).
I weź tu dojedź w nocy z lotniska...- 12 2
-
2015-09-29 11:57
to wtopa, nie malo samolotów ląduje ok. północy- potrzebne tu ze dwa połączenia do Gdyni
- 0 1
-
2015-09-29 11:47
PKM dlaczego my mieszkancy całego trójmiasta dostalismy 20% podwyzke cen na bilet miejski
po to by finansować trasę na lotnisko i dla mieszkańców za miastem mieszkających!!To ci co jada na lotnisko i korzystają z PKM powinni ponosić jego koszty !!Większość z PKm nie skorzysta w cale albo raz w roku ,ale to my wszyscy płacimy na nią w 20% podwyżce cen biletów!!
- 17 1
-
2015-09-29 06:17
A taboru wciąż brak - dobrze że media o tym milczą ... (7)
Nie wszystkie pociągi dostarczyła jeszcze PESA, która i tak ma opóźnienia w dostawie taboru nie tylko dla PKM.
- 45 11
-
2015-09-29 06:44
a jak Intercity kupowało Pendolino to było marudzenie (6)
że trzeba było Polskie kupić :) Pendolino jeździ praktycznie bezawaryjnie przez cały rok, a te nasze cuda od Pesy już zdążyły się zepsuć, przyjechały nie w terminie... ale wiadomo... trzeba było kupić Polskie.
- 41 9
-
2015-09-29 09:40
(2)
juz zapomniales jak Pendolino przyjezdzalo z wloch z opoznieniem. jak ich pkp straszylo karami bo nie spelniali warurnkow przetargu (homologacja na 200km/h a nie 250). jak masz taka krotka pamiec to poszukaj artykulow sprzd roku. ale pewnie lepiej kupic 3 razy drozej i ciagle miec te same problemy...
- 11 15
-
2015-09-29 11:30
nie 3 razy drozej o o 1/3 drozej.
wiem, ze niektorzy sa "humanistami", ale wtedy moze nich pozostana przy ogladaniu kucykow pony.
- 10 0
-
2015-09-29 10:21
trudno przeprowadzić w Polsce homologację ETCS L2 na 250km/h
jeżeli w Polsce nie ma jeszcze takiego odcinka linii kolejowej
- 13 1
-
2015-09-29 08:11
Jeszcze się ta Pesa czkawką odbije. (2)
- 14 5
-
2015-09-29 10:20
przekładnie hydrauliczne już siadają
- 6 2
-
2015-09-29 10:16
Czkawka to będzie
Z tego powodu, że nie zdecydowano się na elektryfikacje linii pkm
- 20 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.