• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W przyszłym roku przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Szymon Zięba
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku. Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Do końca października tego roku powstać ma projekt budowy naziemnego przejścia dla pieszych przez ul. Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku. Wówczas też przebudowana ma zostać będąca w złym stanie zatoka autobusowa oraz chodnik po drugiej stronie ulicy. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku.



Czy przejście naziemne w rejonie Bramy Wyżynnej jest potrzebne?

- W ramach prac przy budowie Forum Gdańsk został wyremontowany chodnik oraz zatoka autobusowa, jednak jedynie w połowie swojej długości. Wydawać by się mogło, że pozostała część zostanie wyremontowana w ramach rewitalizacji skweru przy Forum Gdańsk. Tak się jednak nie stało i w dalszym ciągu znajduje się tam krzywy chodnik oraz krzywa i dziurawa nawierzchnia zatoki - napisał do nas pan Michał.
Zwróciliśmy się w tej sprawie z pytaniami do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak się okazuje - prace przy zatoce będą prowadzone, a będzie to się wiązać z budową naziemnego przejścia dla pieszych w rejonie Bramy Wyżynnej.

Przejście, zatoka i chodnik jednocześnie



Urzędnicy podkreślają, że zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie w kierunku Huciska. Dodatkowo modernizowane będą także przylegające do przystanku chodniki.

Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska. Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska.
- Realizacja tego zakresu planowana jest na przyszły rok. W chwili obecnej analizowana jest także możliwość połączenia z remontem nawierzchni jezdni, jednakże jakiekolwiek działania w tym zakresie nie będą mogły kolidować z realizacją podstawowego zadania jakim jest budowa przejścia i całej infrastruktury towarzyszącej - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Projekt za ćwierć miliona złotych



Przypomnijmy: Projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk będzie kosztował 250 tys. zł. Wykonawcą została spółka Europrojekt z Gdańska.

Warto przypomnieć, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Miejsca

Opinie (590) ponad 20 zablokowanych

  • Nareszcie!

    Te przeraźliwie wąskie, zatłoczone przystanki aż proszą się o wypadek. To jeden z najbardziej oblężonych przystanków w mieście jest.

    • 1 6

  • Ktoś dostał w łapę

    Aby sprawniej potencjalny turysta trafił do forum....
    Co się dzieje na Podwalu Przedmiejskim z Chmielną....

    • 4 0

  • Głupota sięga zenitu !!! (1)

    Wiele lat temu w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych oraz zwiększenia przejezdnosci przez zakorkowane miasto, wybudowano kilka tuneli! Teraz gdy ruch jest wielokrotnie większy, a zarazem znacznie większe zagrożenie dla pieszych obok istniejących tuneli tworzy się przejścia naziemne! Jak to nazwać?! Głupota, to i tak delikatne określenie!!! Kto weźmie na siebie osobistą odpowiedzialność za wszystkie zdarzenia na tym przejściu i za ogromne korki na wjeździe od strony Chełma, Oruni i Dolnego Miasta!!! Szanowna Pani Prezydent, mam wielki szacunek dla Pani działań na rzecz naszego miasta, ale takie działania są sprowadzaniem zagrożenia dla pieszych a także problemów na zmotoryzowanych mieszkańców!!! Czyżby to był gorszy sort mieszkańców?!!!

    • 6 2

    • twoja glupota juz siegla zenitu. zgadzam sie z toba.

      • 0 0

  • juz niedlugo. (1)

    kierowczyki wyjada z Gdanska. Juz im zle. A to oznacza ze zmiany ida w dobrym kierunku.
    Wedlug mnie to powinni w ogole zamknac i deptak dla ludzi.
    A ulice albo w tunel albo gdzies hen poza miastem. I tak to dla ludzi przelotowka. Przelotowki sa na wsiach, np. w zukowie. Tam dwa ronda to centrum. Ale dlaczego mamy byc podobni do Zukowa?

    Tak wiec spokojna glowa. Kierowcom juz zylka peka, bedzie dobrze. Milego dnia.

    • 1 6

    • Podziękuj władzom miasta.

      Od kilkudziesięciu lat nic nie zrobiły, żeby odciążyć centrum budując drogi obwodowe omijające śródmieście.

      • 1 0

  • przenieście urzędy z centrum i już zrobi się lużniej

    • 5 0

  • Tragiczny pomysł

    Tragiczny pomysł - po to są tunele, żeby ruch w mieście sprawniej przebiegał. Zwracam uwagę na to, że im więcej takich "przystanków" w postaci przejść dla pieszych tym większe spalanie samochodów w tej okolicy = tym bardziej zanieczyszczone powietrze, co bezpośrednio działa na niekorzyść tychże uciśnionych pieszych. Rzucając kłody pod nogi kierowców nie spowoduje się mniejszego ruchu samochodowego...
    Tam gdzie są tunele nie powinno być przejść naziemnych!

    • 5 3

  • Należy zapamiętać kto wymyśla takie i**otyzmy i właściwie zagłosować przy następnych wyborach.

    • 5 2

  • Przejście

    I samochody wyjeżdżające pod górkę spod tunelu przy Forum od strony Pruszcza będą hamowały na czerwonym świetle przed pasami? Zły pomysł! Tam rano jest największy korek! A kawałek dalej będą kolejne światła na Hucisku? No to korki będą jeszcze dłuższe i jeszcze bardziej przejazd przez ten odcinek będzie spowolniony.

    • 4 0

  • Ankieta prawie jak referendum

    i winna być przekazana władzom Gdańska, i wzięta pod uwagę. Aż 76% głosujących jest na NIE. Ale znając życie, włodarze pałają miłością do mieszkańców wyłącznie przed wyborami, później "pocałujta wujta w chta"!

    • 4 1

  • Ale po co

    jasne. sparliżujmy miasto bez powodu. Naprawdę, dawno tak głupiego pomysłu nie słyszałem...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane