• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W przyszłym roku przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Szymon Zięba
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku. Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Do końca października tego roku powstać ma projekt budowy naziemnego przejścia dla pieszych przez ul. Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku. Wówczas też przebudowana ma zostać będąca w złym stanie zatoka autobusowa oraz chodnik po drugiej stronie ulicy. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku.



Czy przejście naziemne w rejonie Bramy Wyżynnej jest potrzebne?

- W ramach prac przy budowie Forum Gdańsk został wyremontowany chodnik oraz zatoka autobusowa, jednak jedynie w połowie swojej długości. Wydawać by się mogło, że pozostała część zostanie wyremontowana w ramach rewitalizacji skweru przy Forum Gdańsk. Tak się jednak nie stało i w dalszym ciągu znajduje się tam krzywy chodnik oraz krzywa i dziurawa nawierzchnia zatoki - napisał do nas pan Michał.
Zwróciliśmy się w tej sprawie z pytaniami do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak się okazuje - prace przy zatoce będą prowadzone, a będzie to się wiązać z budową naziemnego przejścia dla pieszych w rejonie Bramy Wyżynnej.

Przejście, zatoka i chodnik jednocześnie



Urzędnicy podkreślają, że zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie w kierunku Huciska. Dodatkowo modernizowane będą także przylegające do przystanku chodniki.

Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska. Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska.
- Realizacja tego zakresu planowana jest na przyszły rok. W chwili obecnej analizowana jest także możliwość połączenia z remontem nawierzchni jezdni, jednakże jakiekolwiek działania w tym zakresie nie będą mogły kolidować z realizacją podstawowego zadania jakim jest budowa przejścia i całej infrastruktury towarzyszącej - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Projekt za ćwierć miliona złotych



Przypomnijmy: Projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk będzie kosztował 250 tys. zł. Wykonawcą została spółka Europrojekt z Gdańska.

Warto przypomnieć, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Miejsca

Opinie (590) ponad 20 zablokowanych

  • Przecież jest tam tunel!

    Najpierw mieszkańcy zapłacili za tunel który na czas budowy forum był zamknięty przez rok do remontu a teraz zapłacimy za przejście. Wtedy wszyscy przechodzili przy Hucisku, przejściem a teraz nagle trzeba dublować przejścia w odległości 100m i to zaraz nad otwartym tunelem.
    Absurd.

    • 30 6

  • Zakorkójmy Gdańsk.

    Tam gdzie tunele tam i pasy. Zostaną do wybudowania przejścia dla pieszych na Zaspie, oczywiście tam gdzie są tunele. Można by pomyśleć jeszcze o pasach przy tunelach PKP. Pozdrawiam władze miasta.

    • 13 4

  • Gdanszcznin od urodzenia (1)

    No poje bałło władze Gdańska. Rekord Guinnessa w głupocie! Na motławie zróbcie zebre i wio wpław a co, bo jest przejście!

    • 25 10

    • i**ota od urodzenia

      • 1 1

  • Takie ruchy decyzyjne spowalniają również transport szynowy,

    sprowadzają w dodatku zagrożenie dla przechodniów na przejściach przez tory tramwajowe. Czy posiadamy szybki tramwaj albo metro, żeby spowalniać to co i tak jeździ zbyt wolno?
    Nie posiadamy nadal dokończonej inwestycji drogi zielonej, ani alternatywnego tunelu na wysokości ul. wałowej. Czy ktoś tu myśli?
    Co się dzieje gdy tunel po martwą wisłą jest nieprzejezdny - jak dzisiaj...

    • 23 3

  • Opinia wyróżniona

    To miejsce w ogóle powinno być zwężone (17)

    Kierowcy dostali tunel za miliard, właśnie po to, żeby nim wjeżdżać do miasta. I co? Zakorkowało i tunel i podwale, wszystkie pasy. Czas zmienić podejście do transportu, musimy się przesiąść na komunikację.

    • 107 193

    • Tylko najpierw trzeba w tą komunikację zainwestować. I to duuuże pieniądze. (5)

      • 28 4

      • w wielu relacjach wystarczy się na nią przesiąść (3)

        SKM nie stoi w korku, do jej stacji można dotrzeć rowerem MEVO

        • 11 25

        • Szczególnie zimą. Zacznijmy od komunikacji miejskiej, później zajmijmy się komunikacją indywidualną, by ją ograniczyć. Jak mam czekać na bus jeżdżący co godzinę, który się spóźnia lub w ogóle nie przyjeżdża, to wolę samochód. I nie pisz, że mogę iść na inny przystanek - 10 min dalej - to wolę w kilkanaście minut dotrzeć do pracy autem. Z buta ma 35 min co czasem czynię.

          • 19 7

        • Chodzę o kulach, ale chodzę. (1)

          Więc nie pleć mi o jakimś rowerze.

          • 7 0

          • rower trójkołowy lub handbike

            oraz zwykły rower w Wielkiej Brytanii jest częściej wykorzystywany przez osoby z niepełnosprawnościami niż wózek inwalidzki. Jeśli chodzisz o kulach to współczuję, ale zauważ, że przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej to będzie dla osób chodzących o kulach ułatwieniem.

            • 3 0

      • Niekompetenntni gdańscy urzednicy

        Gdansk jest bogatym miastem, wybudowal wiadukt dla tramwajów bretowo pkm dla kilku przesiadajacych się pasażerów.

        • 16 4

    • (1)

      To sie przesiądź nawet na hulajnoge

      • 4 3

      • To wypad z miasta dizlarzu

        Krzyżyk na drogę na Kaszuby.

        • 5 12

    • Po pierwsze to komunikacja musi działać sprawnie żeby się na nią przesiąść , bo jak do tej pory to jest ciężki żart a nie komunikacja.

      • 15 1

    • Autobusy

      Wszystkie ( linie) autobusy kumuluja sie przy dworcu!! PO CO! skoro jade w druga strone.

      • 3 5

    • To się przesiadz.

      • 1 0

    • Przejście naziemne to pola śmierci pieszych

      • 3 6

    • Tak, wszystko zwężone do szerokości złotego rydwanu.

      • 6 0

    • oczywiscie że do zwężenia cale Podwale a TIRy na obwodnice !

      • 1 1

    • i tunelu nie ma, odkąd pożar w sierpniu sie wydarzył pod forum od tego czasu jest zamknięty. Pan jeździ w ogóle autem, czy tylko tam się wymądrza?

      • 2 0

    • Handlowiec

      Już widzę jak komunikacja miejska ja i moi koledzy jeździmy na pomiary do klientów...

      • 0 0

    • kompromiss

      dokladnie miasto przyjazne pieszym i turystom ma szanse na rozwoj i dodatnii bilans migracyjny. Kierowcy z dalszych dzielnic oczywiiscie maja gdzies potrzeby pieszych bo najchetnej by zabudowali Stare Masto kilkoma dalszymi autostradami tylkko po to aby im sie wygodnie np do lotosa jechalo. Dlatego miasto w takich wypadkach musza patrzec na dobro lokalnej spolecznosci a nie wiekszosci "sloikow". A kierowcy natomiast powinni dostac mala obwodnice srodmiscia w okolicy Nowej Walowej z tunelem pod Motlawą oraz druga nitka na poludniu w rejonie Olszynki

      • 0 0

  • (4)

    Nie mam nikogo w swoich znajomych komu podoba się pomysł naziemnych przejść dla pieszych . A Miasto twierdzi że to mieszkańcy chcieli tych przejść . Może tu chodzi że ktoś musi zarobić na budowie tych przejść !?!? . Myślę że jest w mieście parę bardziej bardziej palących problemów drogowych do rozwiązania .

    • 30 7

    • nie przychodziłeś na spotkania organizowane przez 2 lata na temat strategii Gdańsk 2030+ (3)

      ani na spotkania ws. planu zrównoważonej mobilności Gdańska, stąd takie zawężenie znajomych. NIe chodzi o liczbę popierających, ale o jakość argumentów na rzecz takich czy innych rozwiązań poprawiających jakość życia w mieście.

      • 3 8

      • demokracja (2)

        W demokracji właśnie chodzi o liczbę popierających. Tak zwaną "jakość argumentów" mniejszości mieliśmy przed 1989tym. Raczej nie widzę wielu chętnych do powrotu do tamtego systemu.

        • 4 2

        • obecny system gdzie stado głupków ma "rację" a mądre pomysły idą na śmietnik też jest do niczego vide obecna władza centralna.

          • 2 2

        • Większość wszystko może ? A co się stanie jak zwariuje jak w Niemczech po 1933 roku ?

          Zapomniałeś że decyzją większości Niemców zostałeś zaliczony w poczet podludzi mimo iż nie byłeś niemieckim obywatelem w tamtych latach ?

          Dlatego na świecie w normalnych krajach słusznie chroni się mniejszości.

          • 2 3

  • Choroba samochodozy

    3 2 1 start chorych ludzi na głowę, których tyłki zostały przyspawane do fotelu auta

    • 7 18

  • Brawo ... przecież "Rydwan" nie zmieści się do przejścia podziemnego!!!

    Tak trzymać, więcej rydwanów i więcej tego czegoś cokolwiek to będzie a nawet najbardziej zagorzali zwolennicy odwrócą się od obecnych włodarzy Gdańska !!!!

    • 14 5

  • Zróbcie jeszcze w tym miejscu przejście nadziemne i będzie ,die echte polnische Wirtschaft.

    Odnośnie takich inwestycji to powinny być szerokie konsultacje z mieszkańcami a nie że Dulkiewicz wygrała i uważa się za właściela Gdańska,ba nawet jak ostatnio widzę to i Polski.

    • 17 4

  • Aż miło poczytać!A myślałem że tylko w Gdyni mamy urzędników idio..w.

    • 16 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane