• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

60 mln zł za budowę Nowej Warszawskiej. W środę umowa

Michał Brancewicz
2 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Budowa Nowej Warszawskiej potrwa do listopada 2022 roku. Budowa Nowej Warszawskiej potrwa do listopada 2022 roku.

W środę podpisana zostanie umowa na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska. Prace ruszą w marcu i potrwają do końca listopada 2022 roku. Budowa 2-kilometrowej trasy kosztować będzie 59,8 mln zł.



Którymi środkami komunikacji podróżujesz najczęściej w ramach jednego miasta?

Wykonawcę linii tramwajowej, która połączy al. Havla z al. Adamowicza, udało się wyłonić dopiero przy czwartym podejściu. Zostało nim konsorcjum firm MTM i Rajbud, które złożyło najkorzystniejszą cenowo ofertę na kwotę 59 mln 844 tys. zł.

- Nie było żadnych odwołań od wyboru komisji przetargowej, więc w środę podpisujemy umowę - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Myślę, że prace wystartują najwcześniej w połowie marca.
Budowa trasy tramwajowej od pętli, która powstała w ramach budowy al. Adamowicza do al. Havla, została podzielona na cztery zadania:

  1. rozbudowa skrzyżowania ul. Nowej Warszawskiej, ul. Łódzkiej i al. V. Havla,
  2. budowa linii tramwajowej od ul. Piotrkowskiej do ul. Łódzkiej,
  3. przebudowa ul. Piotrkowskiej,
  4. budowa trasy tramwajowej na odcinku od skrzyżowania Jabłoniowa/Warszawska do ul. Piotrkowskiej.

Największym wyzwaniem dla budowniczych będzie włączenie nowej linii do istniejącej trasy w ciągu al. Havla. Prace odbywać się będą "pod ruchem" tramwajowym. Czy te część zadania zostanie wykonana w pierwszej kolejności czy na sam koniec, wyjaśni się po konsultacjach z wykonawcami.

Termin zakończenia robót został wyznaczony na 30 listopada 2022 r. Natomiast pierwsze tramwaje pojadą po nowym torowisku w pierwszym kwartale 2023 r.

Warto dodać, że MTM ma na koncie budowę kilku linii tramwajowych w Gdańsk, m.in. z Siedlec na Morenę, z Chełmu do pętli Łostowice-Świętokrzyska. Firma odpowiadała także za część prac związanych z budową trasy z centrum na Chełm.

O autorze

autor

Michał Brancewicz

Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.

Opinie (200) 4 zablokowane

  • Naprawdę. nie ma gorszej firmy niż MTM .....

    • 0 0

  • Deweloperzy?

    W jakiej części do inwestycji dorzucą się deweloperzy, którzy masowo budują tam osiedla po 8 tysięcy za metr w polach kapusty, kupionych po taniości?
    Czy też kolejny raz: pywatyzacja zysków, uspołecznienie strat?

    • 5 0

  • Ile kosztuje wybudowanie kilometra autostrady? (2)

    Może wyjdzie taniej zamiast linii tramwajowej ;)

    • 6 2

    • ok 150mln zł (1)

      • 1 0

      • chyba bangladeszodolarów

        • 0 0

  • Nowa Świętokrzyska (4)

    Tylko ta droga jest w stanie odblokować ta dzielnicę. A tu kolejny raz spada z planu.
    A pisarze którzy piszą , że to droga tylko do Kolbud ,chyba nie zna topografii Gdańska.
    Pozdrawiam

    • 24 6

    • Niczego nie odblokuje (3)

      Będzie stała tak samo jak Hokejowa czy Swietokrzyska. Pierwszy korek do pętli z Havla a kolejny na Trakcie z Malomiejska lub Havla z Armii Krajkwej. Szybciej sprawna komunikacja miejska z dedykowanym bus pasem lub skm albo tramwaj spowoduje mniej aut czyli mniejsze korki

      • 7 5

      • Racja! (1)

        Tylko SKM Południe!!

        • 6 1

        • tylko na to juz za późno

          za dużo nabudowano w pasie rezerwy - pociąg jeździłby niemal pod oknami

          • 0 0

      • Zmieni bardzo dużo

        Przede wszystkim będzie dwupasmowa (z rezerwą na tramwaj), czyli jeden może być buspasem, a to znacząco usprawni dojazd autobusowy z osiedli do pętli tramwajowej. Docelowo ma też przecież powstać przedłużenie NŚ jako Nowa Małomiejska. Oczywiście idealnie byłoby, gdyby powstało także przedłużenie SKM na Południe.

        • 4 1

  • Nowa linia ok, ale

    Pod warunkiem, że tramwaj ma pierwszeństwo na skrzyżowaniach, a nie stoi co 20 metrów na światłach po 2 minuty.

    • 2 0

  • A o nowej Świetokrzyskiej to słyszeli? Mają robić w tym wieku, czy juz w następnym? (3)

    • 50 8

    • Zapytaj wójta Kolbud... (2)

      ...ile dokłada do tej drogi.

      • 2 6

      • (1)

        Czas na korepetycje z geografii

        • 3 2

        • z głupkiem nie pogadasz - on swoje wie

          a fakty stoją w sprzeczności z jego przekonaniami to gorzej dla faktów

          • 0 0

  • Nowa Świętokrzyska (21)

    bardziej potrzebna

    • 139 37

    • Jako mieszkaniec Gdańska protestuje przeciwko finansowaniu z moich podatków tej drogi (7)

      Nowa Świętokrzyska to droga wyłącznie dla ludzi z Kolbud. Wiedziały gały co brały. Zrobić odcinek do Niepołomickiej. Dalej może pójść sama SKM - do Osiedla Świętokrzyskiego i tam duży parking P&R.

      • 10 20

      • To przede wszystkim droga dla prawie stu tysięcy Gdańszczan mieszkających na południu. Nawet autobusy po czymś muszą jeździć.

        • 1 0

      • (2)

        A ja nie chcę SKM na Łostowice bo to wywalanie kasy a zamiast tego dwie lub trzy linie tramwajowe

        • 4 7

        • a ja wolalbym aby nowa swietoktrzyska jezdzil tramwaj z nowej bulonskiej

          • 3 1

        • a ja nie chce żeby tramwaj jechał w twoim kierunku

          • 1 1

      • To nie będzie z twoich, akurat na to pójdą moje podatki i ja się zgadzam

        • 6 2

      • przecież nowa swietokrzyska ma przejść w nową jaworzniaków i dotrzec do jabłonionowej. Wszystko

        granicach Gdańska. Ale masz rację, niech zbudują tylko do Niepołomickiej, a pozostała rezerwa terenowa niech zostanie sprzedana deweloperom

        • 7 1

      • w okolicy mieszka 80 tysięcy gdańszczan

        - czasami warto znać swoje miasto zanim napisze coś głupiego

        • 19 2

    • Nie

      • 0 1

    • (5)

      Komu? Ludziom z Kolbud czy tym co sie dali nabrac ze kupuja mieszkanie 4min od centrum?

      • 16 24

      • (3)

        Na Guderskiego na budowie wisi baner - 12 minut do centrum gdańska - chyba w niedzielę o 6 rano.

        • 18 0

        • (2)

          Ależ pewnie ze da tak radę, wystarczy pojechać czluchow ska, a potem wbić się na havla. Jeżeli nie znasz dróg to poc komentujesz? :)

          • 1 5

          • Z Guderskiego na pewno nie da rady w 12 min.

            • 2 0

          • I codziennie tymi płytami jumbo zaginać? Pozdrawiam.

            • 7 0

      • Nie "dali się nabrać" tylko chore ceny w Gdańsku sprawiają że większość ludzi nie ma innego wyjścia.

        • 38 5

    • Ale po co? dojedziesz do Havla i od poczatku Havla będziesz stał/a aż do Armii Krajowej. (2)

      Jedynie SKM-ka ma sens i dobre węzły przesiadkowe

      • 27 22

      • Jeśli tylko SKM to tramwaje niepotrzebne? Inne miasta umieją korzystać z tramwajów inwestując w nowe trasy. Tylko w Gdańsku nie wiedzą na co się zdecydować. W Warszawie budują metro ale też linie tramwajowe. U nas się nie da wybudować tramwaju na południu bo musi być SKM. Dzięki temu wywala się kasę w błoto.

        • 2 5

      • niekoniecznie tak będzie jak piszesz. korków nie unikniemy nigdy, jednak problemem jest skrzyzowanie

        niepolomicka-swietokrzyska. Jedna z dwóch drog do tylu osiedli i domów. Rolnik płakał jak sprzedawał grunty

        • 16 0

    • Generalnie obie te drogi są spóźnione o jakieś 15-20 lat.

      • 16 2

    • Również jestem za Nowa Świętokrzyska.
      Albo pójdźmy dalej i czas zrobić przedłużenie skm/pkm w rejony Niepołomickiej

      • 27 1

    • gucio

      racja juz od wielu lat

      • 8 1

  • Brak zrobienie drogi przy okazji to jest jakis dramat!

    Powinni tez przy okazji zrobic droge tam, dojazd na to osiedle to jeden wielki dramat!

    • 4 0

  • Inwestycje drogowe (6)

    Inwestycje drogowe na nowych terenach powinni finansować deweloperzy

    • 27 3

    • Ponadto prawo pozwala wymusić na deweloperach (2)

      By budowali infrastrukturę. Miasto może nawet żądać płacenia za tramwaj kursujący co 10 minut przez 30 lat.
      Ale po co, skoro można sprzedać działkę za pół ceny i się bujać w korkach!

      • 2 2

      • jest popyt jest podaz
        jak by ludzi eni ekupowali to by developer nie budował .

        • 0 2

      • piszesz o rzeczach, o których nie masz pojęcia. Każda inwestycja w Gdańsku jest obligatoryjnie obwarowana podpisaniem tzw. umowy drogowej, w ramach której inwestor musi uiścić opłatę lub wybudować układ drogowy do swojej inwestycji. Podsumowując piszesz populistyczne piardy.

        • 1 0

    • One nie są nowe, mniej więcej jedna czwarta Gdańska tam mieszka już od lat.

      • 1 0

    • Przecież już finansowali -

      Okazyjnie tanimi mieszkaniami dla niektórych cnie?

      • 1 0

    • To nie jest inwestycja drogowa

      Budowa dotyczy tylko linii tramwajowej i chodnika.

      • 5 0

  • masakra (1)

    2km budowane dwa lata , w kanadzie most zaczynaja budować w poniedziałek i tego samego tygodnia w piatek kończą

    • 1 3

    • A w Moskwie, na Placu Czerwonym

      Samochody rozdają...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane