• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W tym roku ruszy budowa Nowej Łódzkiej

Maciej Naskręt
16 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Wiosną ruszy przetarg na budowę ul. Nowej Łódzkiej, która powstanie obok dotychczasowej ulicy. Wiosną ruszy przetarg na budowę ul. Nowej Łódzkiej, która powstanie obok dotychczasowej ulicy.

W kwietniu ruszy przetarg na budowę ul. Nowej Łódzkiej, a jeszcze w tym roku rozpocząć się ma budowa. Czeka nas także modernizacja torowisk tramwajowych na Siedlcach i Zaspie.



Czy rozbudowa i modernizacja torowisk zachęci do korzystania z komunikacji publicznej?

Najpóźniej w październiku br. budowlańcy rozpoczną realizację długo oczekiwanej przez mieszkańców południowych dzielnic Gdańska ul. Nowej Łódzkiej. Połączy ona ul. Witosa zobacz na mapie Gdańskaul. Świętokrzyską zobacz na mapie Gdańska, przy której powstanie pętla tramwajowa. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, finansująca budowę drogi, oraz Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o., która pokryje koszty związane z realizacją torowiska, porozumiały się w sprawie wspólnej inwestycji na granicy Ujeściska i Chełmu.

- Ten niecodzienny kontrakt w sprawie budowy ul. Nowej Łódzkiej przez GIKE i DRMG jest gotowy. Inwestycję, finansowaną z dwóch różnych źródeł, wykona przedsiębiorstwo budowlane, wyłonione we wspólnie zorganizowanym przetargu. Dlatego budowa drogi i torowiska ruszy w tym samym terminie - mówi Janusz Łagowski, przedstawiciel GIKE.

Procedura przetargowa na budowę ul. Nowej Łódzkiej wystartuje najpóźniej w kwietniu br.

W ramach "Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap III" wiosną rozpocznie się też modernizacja torów tramwajowych na Zaspie, biegnących środkiem al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Nowym torowiskiem pojedziemy już latem na odcinku od ul. Hynka zobacz na mapie Gdańska do pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańska. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy ruszy procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę tej inwestycji.

W lipcu, w ramach "Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej", ruszy remont, który z całą pewnością zakorkuje ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańskaul. Nowe Ogrody zobacz na mapie Gdańska. Budowlańcy zmodernizują torowiska tramwajowe na odcinku od ul. 3 maja zobacz na mapie Gdańska do pętli tramwajowej na Siedlcach zobacz na mapie Gdańska. Remontowane torowisko w najbliższych latach ma stać się częścią linii tramwajowej w kierunku gdańskiej Moreny.

- Zamiast tramwajów, które podczas modernizacji torów nie będą miały po czym jeździć, na gdańskiej Zaspie i Siedlcach zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza, w postaci autobusów - mówi Izabela Kuś, zastępca kierownika wydziału programów rozwojowych w UM Gdańsk.

W dodatku, aby zapewnić płynny ruch pojazdów podczas modernizacji torowiska na Siedlcach, kierowcy pojadą też ul. Bema zobacz na mapie Gdańska, którą wyremontują drogowcy. Pisaliśmy już o tym w artykule: Drogowcy wyremontują ul. Bema w Gdańsku.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • a Spacerowa ? (3)

    jak sie cos spartaczy to chyb powinno sie naprwic?

    • 10 1

    • Spacerowej nie będzie (2)

      bo Osowa zabudowała rezerwę pod T. Lęborską a później zablokowała doprowadzenie tej trasy wg pierwotnych planów do węzła Wysoka.
      Nie chcieliście to nie będzie.

      • 1 1

      • chodzi o wezel przy realu

        tam trzeba niewiele by zrobic wielu dobrze

        • 1 0

      • powtarzasz starą gadkę

        ale tymi urzędniczymi bredniami nikogo nie oszukasz.
        Brak terenów pod drogę za obwodnicą w niczym nie przeszkadza, żeby poszerzyć Spacerową na odcinku Oliwa-Obwodnica. Tylko jak się wzięło i odpuściło Geantowi, to teraz trzeba jakoś swoją porażkę zagadać, prawda?

        • 2 0

  • Dżizas! Toć to zaraz wybory?!?! Kiełbasa wyborczas się zaczęła!?

    bo coś mi tu nie gra....

    • 11 0

  • Zakręty

    Byle tylko zakręty w końcu były takie żeby autobusy nie musiały jeżdzic po chodnikach i sąsiednich pasach. No i żeby były zatoczki.

    • 11 0

  • Dla rowerów

    A ścieżka rowerowa jest zaplanowana?

    • 6 1

  • w ankiecie powinno być (3)

    Tak, gdy ceny biletów będą na normalnym poziomie. Przykład: 4 osobowa rodzina jedzie z chełmu do opery płacąc:
    2x ulgowy bilet - 3,00
    2x normalny bilet - 6,00

    to wszystko x2 bo jeszcze powrót = 18 zł

    18 zł to:
    4 litry benzyny - 40km przejade autem za tyle
    4,5 litra ropy - 55km przejade autem
    9 litrów lpg - 80km przejade autem

    Z chełmu do opery jest 6km x2 czyli 12km i sie pytam gdzie to sie kalkuluje ?? i jaką zachęte mają mieszkańcy do korzystania z komunikacji miejskiej? juz nie mówie o warunkach podróży komunikacją, a samochodem. Powiem tyle wsadzcie se w d**e waszą komunikacje!

    • 19 4

    • Dla takiego przypadku nigdzie komunikacja miejska nie jest konkurencją

      chyba że gdzieś na wschodzie.
      W przypadku samochodu nie liczysz kosztu kierowcy, utrzymania samochodu i masz komplet pasażerów. Komunikacja miejska ma konkurować z przejazdami jednoosobowymi (maks dwu) i to nie zawsze ceną ale np. czasem jazdy. Tramwaj powinien jechać (szybko) gdy auta stoją w korku. Już tu było mówione, że dopłaty do biletów są spore więc taniej nie będzie.

      • 4 1

    • oszukujesz tą kalkulacją (1)

      bo przyjąłeś koszt biletów _jednorazowych_.
      Jeśli ktoś świadomie decyduje się na zastąpienie samochodu komunikacją miejską (podkreślam, zastąpienie a nie okazjonalne korzystanie) to kupuje bilet miesięczny. I tu już kalkulacja wygląda zupełnie inaczej. Samo OC za pojazd średniej wielkości to około 600zł rocznie -> 50zł miesięcznie. Roczne badania techniczne - kolejna stówa. Zauważ, że nie przejechaliśmy jeszcze ani kilometra - to są koszty stałe. Jak rzadko jeździsz, to przydał by się parking strzeżony, żeby ci samochodu na części nie rozkradli - kolejna stówa *miesięcznie*.

      Jak widać, komunikacja miejska nie jest wcale taka droga w porównaniu do samochodu. Żeby tylko jeszcze była wygodna, czysta i punktualna....

      • 4 2

      • naprawdę nie rozumiem tych minusów

        proszę o jakieś kontrargumenty.

        We wszystkich europejskich miastach, w których byłem sytuacja była dokładnie taka: względnie drogie bilety jednorazowe i dostępne cenowo bilety okresowe (weekendowe, tygodniowe, miesięczne). Przecież to ma sens.

        • 0 0

  • (3)

    DLACZEGO TYLKO PRZED WYBORAMI COŚ SIĘ DZIEJE W POLSCE???? POTEM DŁUGO DŁUGO NIC!!!! OSOBIŚCIE NIE ROZUMIEM DLACZEGO NIE DOKOŃCZONO UL. ARMII KRAJOWEJ PRZECIEŻ NIE ZOSTAŁO AŻ TAK DALEKO DO OBWODNICY Z TEGO MIEJSCA W KTÓRYM ZAKOŃCZONO PRACE????!!!

    • 6 2

    • nie krzycz, wyluzuj (2)

      • 1 1

      • (1)

        PRZECIEŻ NIE KRZYCZĘ TYLKO PYTAM.

        • 0 0

        • to napraw klawiaturę

          w marketach już za 20zł

          • 0 0

  • A ludzie bez samochodu muszą jezdzic komunikacją miejską !

    - wyrwigrosze jedni !

    • 2 1

  • (3)

    Nowa Łódzka powinna być zbudowana 2 lata temu, gołym okiem widać jak Swiętokrzyska nie wytrzymuje już natężenia osiedli budowanych w strone obwodnicy, a oni myślą,że Nowa Łódzka coś zmieni. Teraz już dojechać na pętle w godzinach rannych na Chełm to koszmar, a za dwa lata (jeśli w ogóle powstanie ta ulica) to już nie bedzie sie tego odczuwać....bo w międzyczasie zbudują kikadziesiąt bloków na Zakoniczynie i Kowalach. Nie ma infrastruktury, nie ma sprawnej komunikacji...

    • 16 1

    • nikt ci nie każe tam mieszkać,masz wolny wybór (1)

      • 2 6

      • i całe szczęście że mi nikt nie każe mieszkać w zapóźnionym, brudnym, zaniedbanym i śmierdzącym gdańsku. Mimo to szkoda mi mojego rodzinnego miasta

        • 1 1

    • to nie jest problem infrastruktury

      tylko wyobraźni i polityki zachęcania do korzystania z alternatyw samochodu

      Poszerzanie ulic tylko przesuwa korki, tak jak popuszczanie pasa nie leczy otyłości

      • 1 0

  • Modernizacja torowisk (1)

    Po jaką cholerę wprowadzać komunikację zastępczą w postaci autobusów,które i tak będą stały w korkach. Mamy przecież tramwaje z kabiną sterowniczą po obu stronach więc można remontować jeden tor, a na drugim puścić właśnie taki tramwaj. Dwie sprzęgnięte jednostki kursujące od Huciska na Siedlce i z powrotem spokojnie wystarczą, a częstotliwość kursowania z uwagi na długość tego odcinka nie przekroczyłaby 20 minut.

    • 12 0

    • ale remont

      dwa razy dłuższy, a więc i droższy.

      • 0 0

  • Niby tak ale...

    Dortmundy po płaskim nie pojadą,tylko na Chełm uda im się kursować.Po mojemu niech miasto ciągnie linię tramwajową prosto do Krakowa,ale koniecznie przez Tczew.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane