• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wąski tunel mógłby zamienić się w wygodne przejście

Patryk Szczerba
15 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (172)
Najnowszy artykuł na ten temat KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.

Na przedłużeniu ul. PodolskiejMapka w Gdyni znajduje się tunel, który łączy Działki Leśne ze Śródmieściem. Sęk w tym, że w ewidencji funkcjonuje jako "przepust technologiczny" utworzony przez PKP, a miasto jedynie go utrzymuje. - Bardzo nieudolnie. Obiekt jest zalewany i zdewastowany - mówią lokalni działacze, którzy wysłali wnioski do prezydenta Wojciecha Szczurka i do PKP PLK o budowę przejścia z prawdziwego zdarzenia.



Czy boisz się chodzić po zmroku w tunelach?

Przypomnijmy:

  1. Przejście, o którym piszemy, jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni.
  2. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej.
  3. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i Wigury w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo minut.




Obiekt naprawiany doraźnie



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu. Poza tym po zmroku wielu boi się tamtędy chodzić. Jednym z powodów jest kiepskie oświetlenie obiektu oraz kamery, które - co prawda nagrywają obraz, ale nie jest on przekazywany na bieżąco obsługującym monitoring.



Władze Gdyni tłumaczą, że w ewidencji obiekt funkcjonuje jako "przepust technologiczny" udostępniony przez PKP dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom, a ZDiZ jedynie go utrzymuje. Przekazywały, że czekają na ruch PKP w tej sprawie przy okazji budowy przystanku Gdynia Śródmieście.

Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM

Działacze KO i Lewicy: miasto powinno przejąć inicjatywę



Temat wrócił przed wyborami samorządowymi. Łukasz PiesiewiczJakub Żynis, startujący z list Koalicji Obywatelskiej do rady miasta, chcą, by miasto sfinansowało budowę połączenia.

Przejście miałoby powstać w miejscu obecnego "przepustu technicznego" między ulicą Podolską a Żwirki i Wigury. Wysłali wnioski do prezydenta Wojciecha Szczurka i do PKP PLK w tej sprawie.

Ich zdaniem, inicjatywę w tej sprawie powinno przejąć miasto.

- Absurdem jest, że dwie dzielnice sąsiadujące ze sobą, są tak wyraźnie podzielone i do tej pory nie dorobiły się wygodnego przejścia, dostępnego dla starszych, osób z problemami ruchowymi, z wózkami. Kilka lat temu Miasto Wspólne organizowało konkurs na koncepcje dotyczące zagospodarowania tego terenu. Dzięki różnicy wysokości można tu zbudować przejście bez schodów, szerokie i dostępne dla wszystkich - mówi Łukasz Piesiewicz.

Koszt? 5-7 mln zł



Dodają, że patrząc na inne realizacje tuneli pieszych, koszt nie powinien być powalający.

- Położony w środku obu dzielnic, powinien stanowić między nimi najbardziej uczęszczane połączenie. Władze miasta nie mają co czekać na działania PKP, tylko zaoferować pokrycie kosztów projektu i budowy. Można zaryzykować, że będzie on kosztował budżet miasta około 5-7 mln złotych - wskazuje Jakub Żynis.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (172)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane