• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

We wrześniu warianty przebudowy ul. Dąbka

Michał Sielski
15 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Potrzeba 11 mln zł na wiadukt na płk. Dąbka
W ramach inwestycji obok istniejącego wiaduktu powstanie drugi. W ramach inwestycji obok istniejącego wiaduktu powstanie drugi.

Mimo że najtańsza oferta przekroczyła o 150 tys. zł zakładany budżet, gdyńskie władze zdecydowały się na podpisanie umowy na wykonanie projektu przebudowy ul. płk. Dąbka pomiędzy skrzyżowaniami z ul. DerdowskiegoMapkaAndersaMapka. Inwestycja nie opóźni się więc już na starcie.



Kto powinien finansować przebudowę tej drogi?

Na ogłoszony przed kilkoma miesiącami przetarg odpowiedziały trzy firmy, ale wszystkie zażądały za pracę więcej pieniędzy, niż planowali na nie wydać urzędnicy.

Najniższa oferta firmy Europrojekt Gdańsk opiewała dokładnie na 826 652 tys. zł brutto, a miasto zarezerwowało na to 670 tys. zł. Ostatecznie - po analizach - zdecydowano się podpisać umowę z tym wykonawcą.

- Kompleksowa infrastruktura drogowa jest niezbędna dla północnych dzielnic Gdyni. To intensywnie rozwijający się kierunek miasta. Komunikacja na tym obszarze wymaga rozwiązań, które zmniejszą narastające natężenie ruchu w tym rejonie - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Powstający układ drogowy spowoduje swobodniejszy codzienny dojazd mieszkańców na drodze do i z pracy czy szkoły, swoją przestrzeń na nowej trasie znajdą również rowerzyści.
Ten obszar zostanie przebudowany. Ten obszar zostanie przebudowany.
Wykonawca stworzy projekt budowlany (w 60 tygodni) oraz wykonawczy (w 68 tygodni). Najpierw jednak w ciągu 10 tygodni musi opracować trzy warianty koncepcji, z których urzędnicy wybiorą najlepszą do realizacji.

Co się zmieni po przebudowie?



Obecnie wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu ul. płk. Dąbka jest "wąskim gardłem" dla dojeżdżających stamtąd w stronę centrum Gdyni oraz obwodnicy mieszkańców miasta oraz gminy Kosakowo. Dlatego inwestycja jest przez gminę współfinansowana.

W ramach prac powstanie przede wszystkim nowy wiadukt nad torami kolejowymi, przebudowane zostaną także oba skrzyżowania na jego krańcach. Zbudowana zostanie też część drogi rowerowej, która będzie fragmentem międzynarodowej trasy rowerowej R-10, wiodącej m.in. wzdłuż ul. płk. Dąbka i dalej Kwiatkowskiego.

Miejsca

Opinie (107) 2 zablokowane

  • 826 652 tys. (1)

    Czyli prawie miliard zł. W Gdańsku tyle kosztowała budowa tunelu, a w Gdyni jakiś projekcik. No chyba, że autor jest z matematyką na bakier....

    • 8 1

    • hahahahah

      • 0 0

  • wielkie plany na zakup farby w promocji.

    najpierw powoła się sztab ludzi by kontrolowali gdzie i jakie są promocje na farbę,potem stworzy i zwoła się komisję w tym temacie a potem podejmie się decyzje czy może odłożyć to na przyszłe lata. Bo tak to ostatnio w Gdyni wygląda.

    • 6 1

  • Zrobili kawałek na Dąbka i czekają na oklaski,wstyd,myślałem że wymienią cały ten niebezpieczny odcinek.

    Gdzie bariery przy tym długim chodniku,czekacie aż do tragedii,przecież tam ludzie spacerują przy pędzących samochodach.Zacznijcie myśleć nie czekajcie.Aż się tam prosi by powstały bariery ochronne.Tak trudno się domyśleć?Tam jeżdżą jak id..ci.

    • 2 3

  • Gdzie info o pozostałych oferentach? Które firmy, jakie kwoty?

    • 1 0

  • jeden od tygodnia za PO drugi z beczką farby

    fajna ekipa

    • 3 0

  • Swobodniejszy dojazd?

    Może też bezpłatne miejsca parkingowe?

    • 0 0

  • ciekawe czy dozyjemy tego

    • 1 0

  • Kiedy wreszcie w Gdyni rozpoczną się poważne rozmowy (3)

    na temat budowy estakady i zwodzonej kładki pieszo rowerowej łączącej Oksywie/ Obłuże z centrum Gdyni od ulicy Admirała Wagi do Placu Gombrowicza prz Muzeum Emigracji? W Krakowie w ciągu jednego roku za 21 milionów złotych zbudowano pół kilometra takiej estakady nad torowiskiem kolei oraz dwujezdniowymi drogami szybkiego ruchu. To zmieniło całkowicie możliwości poruszania się bez korków z południowych dzielnic Krakowa do jego centrum. Dlaczego takie rozwiązanie nie miałoby powstać w celu połączenia północnych dzielnic Gdyni z centrum tego potencjalnie pięknego miasta? 21 milionów to przypuszczalnie ułamek kosztów utrzymania czy remontu estakady Kwiatkowskiego. Tylko śmiałe stawianie na rozwój infrastruktury rowerowej może uratować mieszkańców od stania w korkach w czasie budów i remontów dróg.

    • 5 1

    • O czym Ty mówisz?? Koszt remontu kilku dylatacji, a odbywa się średnio raz w roku to 170 tysięcy.

      • 0 0

    • Nigdy, jak Ty sobie wyobrażasz malować farbą po wodzie?

      • 0 0

    • Tunel

      Może lepiej tunel jak w Gdańsku pod Wisłą.

      • 0 0

  • kontenerowa dalej zamknięta... bo kilka lat temu był w Gdyni deszcz i się zarwała
    samorządniackie tempo

    • 1 0

  • wąskie gardło (2)

    to jest ten koszmarek drogowy zbudowany przez kucyka (skrzyżowanie Dąbka z Kwiatkowskiego) Jeśli ci nieudacznicy znowu coś w tym stylu zrealizują to lepiej już niech nic nie robią

    • 2 1

    • (1)

      Teraz to koszmarek, ale jak zrobią to przy Szperku i Kwiatkowskiego, to już nie będzie koszmarek tylko skończona inwestycja

      • 0 1

      • skrzyżowania nie zmienią

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane