- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (159 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (70 opinii)
- 3 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (133 opinie)
- 4 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (221 opinii)
- 5 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (240 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (66 opinii)
Weekend bez tramwaju na Chełm
W weekend do wielu zamkniętych odcinków tras tramwajowych dołączy kolejna - linia tramwajowa na Chełm. Tu powodem nie jest remont oddanej do użytku w 2007 roku linii, ale łączenie torowiska na pętli z trasą w kierunku ul. Świętokrzyskiej.
Zastąpi je linia autobusowa T1, kursująca z częstotliwością ok. 5 minut. Będzie ona poruszać się trasą: Jana z Kolna - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Armii Krajowej - Sikorskiego - pętla Chełm Witosa. Na trasie będą obowiązywać wszystkie przystanki autobusowe.
Przez weekend zmianie ulegną także trasy linii 11 oraz nocnej N0. Pojadą one skróconą trasą: Oliwa - Zaspa - Opera - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Centrum, następnie zawrócą przez Hucisko i dalej przez Dworzec Główny - Operę i Zaspę wrócą do Oliwy.
W trakcie prac wstrzymane całkowicie zostanie kursowanie linii 68, łączącej Chełm ze Stogami. Osoby, które planują podróż na tej trasie, będą musiały przesiąść się w Śródmieściu, gdyż nie zaplanowano linii zastępczej.
Bez żadnych zmian będzie funkcjonować pętla autobusowa na pętli Chełm Witosa. Wszystkie linie z Południa nadal będą kończyć i rozpoczynać tutaj swój bieg.
Opinie (153) 4 zablokowane
-
2011-08-25 13:35
Komunikacja jest dla mądrych ludzi a nie...... (2)
Tak tramwaje może i są dla ludzi mniej zamożnych ale za to mądrych bo tylko bogate bufony wola stać w swoich mega furach na zatłoczonych ulicach i narzekać jak im to źle że stoją w korku!!! A biedny sobie jedzie wygodnie tramwajem i simieje się że buce stoją i nie mogą zdążyć!!!
- 23 1
-
2011-08-25 13:59
Nie tylko biedny. (1)
Ja bogaty może nie jestem, ale na brak kasy nie narzekam i mimo iż mam samochód to do pracy bardzo często jadę komunikacją miejską. Jedynie gdy czeka mnie z jakiś powodów zasuwanie po mieście to wybieram samochód. Powód? Szybciej, taniej (kredyt hipoteczny kopie po kieszeni), mogę sobie książkę poczytać a po pracy pójść z kumplami na piwo. W Polsce jest dziwny zwyczaj, że jak ktoś staje się właścicielem samochodu to musi jeździć nim wszędzie. Np. w Nowym Yorku masa ludzi mieszkających na przedmieściach ma auta, ale do pracy jeździ tylko komunikacją miejską ze względu na korki.
- 9 0
-
2011-08-26 11:29
W Holandii za rezygnacje z dojazdu autem do centrum była nawet zniżka w podatku .
- 3 0
-
2011-08-25 13:47
tramwaje
A jak ma ruszyć nowo wybudowana trasa dla 'bimbai' szkoda , że nie dali parę autobusów 'sknery', a ten sondaż to złośliwa mania prześladowań...
- 0 4
-
2011-08-25 14:43
damy rade
weekend z autobusami jak "za dawnych czasów" na Armii Krajowej to nie jest przecież żadne utrudnienie :)
- 9 0
-
2011-08-25 15:01
jakas paranoja (3)
co roz nowe tory wymieniaja na nowe, czy ktos bierze za to w kieszen czy co? jak mozna remontowac 4o letnie trasy jak kiedys byly 50o letnie i dzialaly. stare tramwaje tez dziwnym trafem ciagle plona czyzby byly ubezpieczone i znowu ktos cos kombinuje? Prześwietlić ten cały ZKM czy ZTM jak go tam zwał!
- 1 19
-
2011-08-25 18:02
Głupoty piszesz! (1)
Oni nie wymieniają szyny a dodają wajchę na pętli Witosa w stronę nowej Łódzkiej. Tramwaj mógłby jeździć dalej do Witosa. Ktoś znowu nie pomyślał!
- 3 1
-
2011-08-26 02:56
wstawianie podrozjazdnic i krzyżownic pod ruchem?
chciałbym to zobaczyć
- 1 0
-
2011-08-28 08:41
ręce opadają, przecież to nowa trasa tramwajowa a nie remont starej trasy, ale widać że ślepi to nie tylko za kółkiem zazwyczaj
- 0 0
-
2011-08-25 17:21
a dlaczego
nie mogli puscic tramwajow na skroconej trasie jak kiedys, przeciez maja drzwi na dwie strony
- 2 4
-
2011-08-25 17:58
Popieram Myszę: Tramwaj mógł by jeździć do Chałubińskiego. (3)
Naprawdę ktoś nie pomyślał, linie 2 i 9 nie jeżdżą w weekendy, czyli trasa od Bramy Oliwskiej do przystanku „Centrum (SKM)” jest wolna, mogli tą trasą puścić linie 11. A między „Centrum (SKM)” a Chałubińskiego mogła by jeździć po jednym torze linia zastępcza. Autobusy w stronę ul. Warszawskiej i Łódzkiej stawałyby na przystanku Chałubińskiego. Między przystankiem Chałubińskiego a pętlą Witosa jeździ osiem linii autobusowych, że nie potrzebny byłby żaden autobus dodatkowy. Zastępczy tramwaj między przystankiem Chałubińskiego a „Centrum (SKM)” obsługiwałby skład złączony z dwóch Dortmundów. Chyba na tym odcinku nie wybudowali za krótkie przystanki i dwa złączone Dortmundy zmieszczą na nich? Najwyżej nie otwieraliby drzwi u motorniczego. W ten sposób tramwaj jeździłby co 15 minut (5 minut jazdy i 2 minuty na zmianę kierunku).
- 3 9
-
2011-08-26 08:20
ja i tak jestem zdania że ta T1 jest nie potrzebna. Wystarczyłoby puścić 108 i 118 jak w dni robocze, i autobusy przegubowe
- 0 1
-
2011-08-26 10:04
Tylko że... (1)
Osoba przesiadająca się z SKM: dwie przesiadki na 11->linię zastępczą. Przystanki mają 45 metrów, dwuskład dortmundów ma ponad 50. Tramwaj jeździłby co 15 minut (z 2 przerwami 30 minutowymi - ustawowa przerwa dla motorniczego), a normalnie jeździ średnio co 7. Autobus będzie jeździł co 5. Na pewno co 15 min. wystarczy? :>
- 1 0
-
2011-08-26 17:09
Właśnie, że nie!
Już nie przesadzaj, przecież na godzinę przerwy może przyjść drugi motorniczy. A jak dwa tramwaje nie mogą być strzępione, to może jechać wpierw jeden a po minucie drugi. A pierwszy skład czekał by na chałubińskiego. Na wszystko jest rozwiązanie jak się chce. Z Witosa jeżdżą autobusy do dworca głównego PKP. Wszystkie autobusy z okolic nowej Łódzkiej przejeżdżają koło Chałubińskiego. Dla tych pasażerów jest obojętnie gdzie się przesiadają. Przesiadka dotyczy tylko ludzi wsiadających na pętli na Chełmie, nie tych, którzy się przesiadają!
- 0 0
-
2011-08-25 18:34
DLACZEGO BĘDĘ DALEJ JEŹDZIĆ SAMOCHODEM (5)
mam golfa TDI spalanie w mieście wychodzi max 6 litrów i to totalny max bo 5,5 spokojnie wychodzi, ale liczmy te 6 x 5zł to za 30 zł jade 100km, jadać do centurm w dwie strony robie 14km czyli 14/100km x 6litrów x 5zł wychodzi 4,20 do tego 2 zł parking w centrum wychodzi 6,20 a teraz tramwaj 2,40 x 2 = 6,80 TAK WIĘC CENA JEST TAKA SAMA WIĘC NIE BĘDE JEŹDZIŁ TYMI ZAPCHANYMI SMRODAMI. pozdrawiam kumatych,
- 1 16
-
2011-08-25 18:37
oczywiście bilet jest po 3,40
- 1 4
-
2011-08-25 18:46
bilet jest po 2,80...
czyli 5,60 w dwie strony - taniej niż autem. A nie raczyłeś jeszcze policzyć kosztu zakupu auta, napraw, ew. wypadków... a w tramwaju poczytasz sobie gazetkę i możesz sobie jeszcze piwko chlapnąć przed podróżą...
- 9 0
-
2011-08-25 19:07
Oczywiście nie wliczyłeś koszt nabycia pojazdu i ...
Oczywiście nie wliczyłeś koszt nabycia pojazdu, wszelkie remonty, inspekcje i dodatkowe wydatki jak opony zimowe, mycie i odkurzanie pojazdu żeby nie śmierdziało jak w tramwaju, do tego dochodzi zakup drzewka pachnącego. Dziękuję, że oznajmiłeś nam, że samochód nie ubezpieczyłeś. Tak dokładnie nie chcieliśmy tego wiedzieć.
- 10 0
-
2011-08-25 23:09
Gdybyś Ty był choć trochę kumaty to byś wiedział, że istnieje coś takiego jak bilety okresowe. Nikt nie używa biletów jednorazowych jeżdżąc codziennie do pracy. I nawet biorąc pod uwagę najdroższy bilet miesięczny normalny za 102 złote (ważny przez 7 dni w tygodni i nie tylko w Gdańsku, ale też m. in. w Pruszczu oraz Sopocie), jeśli jeździsz tylko dwa razy dziennie przez 24 dni (przy 5-dniowym tygodniu pracy i wypadzie do miasta w co drugi weekend), wychodzi 102/48 = dokładnie 2,125 zł, czyli 4,25 dziennie. Przy bilecie ważnym od pon do pt w granicach Gdańska wychodzi jeszcze mniej, bo 3,33 dziennie (80 zł przez 24 dni). A nie 6,80!! I pomijam tu trudny do przecenienia komfort możliwości przejazdu dowolną liczbę razy przez dowolną liczbę dni w okresie ważności biletu, co jeszcze zaniża koszty korzystania z komunikacji miejskiej...
- 8 0
-
2011-08-26 11:31
Policz cwaniaku koszt nabycia auta , remonty ( desiel droższy w remoncie niż benzyna ) , przeglądy techniczne , paliwo , ewentualnie parking i pakiety ubezpieczeniowe i podziel na 12 miesięcy . Wtedy podaj mi prawdziwy koszt utrzymania auta mądralo.
- 2 0
-
2011-08-25 19:07
hura
ja tam juz nie mieszkam
- 1 3
-
2011-08-25 19:36
ja chodzę pieszo
dzięki temu kondycję mam w normie :D
- 9 0
-
2011-08-25 20:43
(1)
tylko ze a problemy z tymi przesiadkami-najczesciej sie widzi jak tramwaj odjechal o pare minut za szybko i jak autobus podjezdza juz ma zablokowane drzwi albo jest w drodze na kolejny przystanek
- 0 6
-
2011-08-25 20:59
fakt
nie wspomnę też o nagminnym łamaniu przepisów przez panów motorniczych jadących ze stogów :) światła wymyślono po to by ułatwić komunikację ale też by było odrobinę bezpieczniej. Przyznam szczerze, że boję się jeździć tramwajami :)
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.