• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Weekend bez tramwaju na Chełm

Krzysztof Koprowski
25 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przez najbliższy weekend tramwaje nie dojadą na Chełm. Bez zmian będą zawracać tutaj autobusy z osiedli na Południu. Przez najbliższy weekend tramwaje nie dojadą na Chełm. Bez zmian będą zawracać tutaj autobusy z osiedli na Południu.

W weekend do wielu zamkniętych odcinków tras tramwajowych dołączy kolejna - linia tramwajowa na Chełm. Tu powodem nie jest remont oddanej do użytku w 2007 roku linii, ale łączenie torowiska na pętli z trasą w kierunku ul. Świętokrzyskiej.



Czy trasa tramwajową, którą najczęściej jeździsz była już remontowana?

Utrudnienia dla pasażerów rozpoczną się po zjeździe ostatniego tramwaju w nocy z piątku na sobotę (tj. około północy) i potrwają do godz. ok. 4 rano w poniedziałek. W tym okresie, na całym odcinku, z centrum miasta do Chełmu nie będą kursować pojazdy szynowe.

Zastąpi je linia autobusowa T1, kursująca z częstotliwością ok. 5 minut. Będzie ona poruszać się trasą: Jana z Kolna - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Armii Krajowej - Sikorskiego - pętla Chełm Witosa. Na trasie będą obowiązywać wszystkie przystanki autobusowe.

Przez weekend zmianie ulegną także trasy linii 11 oraz nocnej N0. Pojadą one skróconą trasą: Oliwa - Zaspa - Opera - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Centrum, następnie zawrócą przez Hucisko i dalej przez Dworzec Główny - Operę i Zaspę wrócą do Oliwy.

W trakcie prac wstrzymane całkowicie zostanie kursowanie linii 68, łączącej Chełm ze Stogami. Osoby, które planują podróż na tej trasie, będą musiały przesiąść się w Śródmieściu, gdyż nie zaplanowano linii zastępczej.

Bez żadnych zmian będzie funkcjonować pętla autobusowa na pętli Chełm Witosa. Wszystkie linie z Południa nadal będą kończyć i rozpoczynać tutaj swój bieg.

Przez weekend w Gdańsku będzie funkcjonować jednocześnie rekordowa ilość linii zastępczych - cztery. Są to: wspomniana już linia T1, T4 (Kliniczna - Nowy Port, za linie 4, 7 i 10), T5 (Nowy Port - Brzeźno, za linię 5) oraz T6 (Opera - Zaj. Wrzeszcz, za linię 5, 6, 9, 11 i 12).

Opinie (153) 4 zablokowane

  • Komunikacja jest dla mądrych ludzi a nie...... (2)

    Tak tramwaje może i są dla ludzi mniej zamożnych ale za to mądrych bo tylko bogate bufony wola stać w swoich mega furach na zatłoczonych ulicach i narzekać jak im to źle że stoją w korku!!! A biedny sobie jedzie wygodnie tramwajem i simieje się że buce stoją i nie mogą zdążyć!!!

    • 23 1

    • Nie tylko biedny. (1)

      Ja bogaty może nie jestem, ale na brak kasy nie narzekam i mimo iż mam samochód to do pracy bardzo często jadę komunikacją miejską. Jedynie gdy czeka mnie z jakiś powodów zasuwanie po mieście to wybieram samochód. Powód? Szybciej, taniej (kredyt hipoteczny kopie po kieszeni), mogę sobie książkę poczytać a po pracy pójść z kumplami na piwo. W Polsce jest dziwny zwyczaj, że jak ktoś staje się właścicielem samochodu to musi jeździć nim wszędzie. Np. w Nowym Yorku masa ludzi mieszkających na przedmieściach ma auta, ale do pracy jeździ tylko komunikacją miejską ze względu na korki.

      • 9 0

      • W Holandii za rezygnacje z dojazdu autem do centrum była nawet zniżka w podatku .

        • 3 0

  • tramwaje

    A jak ma ruszyć nowo wybudowana trasa dla 'bimbai' szkoda , że nie dali parę autobusów 'sknery', a ten sondaż to złośliwa mania prześladowań...

    • 0 4

  • damy rade

    weekend z autobusami jak "za dawnych czasów" na Armii Krajowej to nie jest przecież żadne utrudnienie :)

    • 9 0

  • jakas paranoja (3)

    co roz nowe tory wymieniaja na nowe, czy ktos bierze za to w kieszen czy co? jak mozna remontowac 4o letnie trasy jak kiedys byly 50o letnie i dzialaly. stare tramwaje tez dziwnym trafem ciagle plona czyzby byly ubezpieczone i znowu ktos cos kombinuje? Prześwietlić ten cały ZKM czy ZTM jak go tam zwał!

    • 1 19

    • Głupoty piszesz! (1)

      Oni nie wymieniają szyny a dodają wajchę na pętli Witosa w stronę nowej Łódzkiej. Tramwaj mógłby jeździć dalej do Witosa. Ktoś znowu nie pomyślał!

      • 3 1

      • wstawianie podrozjazdnic i krzyżownic pod ruchem?

        chciałbym to zobaczyć

        • 1 0

    • ręce opadają, przecież to nowa trasa tramwajowa a nie remont starej trasy, ale widać że ślepi to nie tylko za kółkiem zazwyczaj

      • 0 0

  • a dlaczego

    nie mogli puscic tramwajow na skroconej trasie jak kiedys, przeciez maja drzwi na dwie strony

    • 2 4

  • Popieram Myszę: Tramwaj mógł by jeździć do Chałubińskiego. (3)

    Naprawdę ktoś nie pomyślał, linie 2 i 9 nie jeżdżą w weekendy, czyli trasa od Bramy Oliwskiej do przystanku „Centrum (SKM)” jest wolna, mogli tą trasą puścić linie 11. A między „Centrum (SKM)” a Chałubińskiego mogła by jeździć po jednym torze linia zastępcza. Autobusy w stronę ul. Warszawskiej i Łódzkiej stawałyby na przystanku Chałubińskiego. Między przystankiem Chałubińskiego a pętlą Witosa jeździ osiem linii autobusowych, że nie potrzebny byłby żaden autobus dodatkowy. Zastępczy tramwaj między przystankiem Chałubińskiego a „Centrum (SKM)” obsługiwałby skład złączony z dwóch Dortmundów. Chyba na tym odcinku nie wybudowali za krótkie przystanki i dwa złączone Dortmundy zmieszczą na nich? Najwyżej nie otwieraliby drzwi u motorniczego. W ten sposób tramwaj jeździłby co 15 minut (5 minut jazdy i 2 minuty na zmianę kierunku).

    • 3 9

    • ja i tak jestem zdania że ta T1 jest nie potrzebna. Wystarczyłoby puścić 108 i 118 jak w dni robocze, i autobusy przegubowe

      • 0 1

    • Tylko że... (1)

      Osoba przesiadająca się z SKM: dwie przesiadki na 11->linię zastępczą. Przystanki mają 45 metrów, dwuskład dortmundów ma ponad 50. Tramwaj jeździłby co 15 minut (z 2 przerwami 30 minutowymi - ustawowa przerwa dla motorniczego), a normalnie jeździ średnio co 7. Autobus będzie jeździł co 5. Na pewno co 15 min. wystarczy? :>

      • 1 0

      • Właśnie, że nie!

        Już nie przesadzaj, przecież na godzinę przerwy może przyjść drugi motorniczy. A jak dwa tramwaje nie mogą być strzępione, to może jechać wpierw jeden a po minucie drugi. A pierwszy skład czekał by na chałubińskiego. Na wszystko jest rozwiązanie jak się chce. Z Witosa jeżdżą autobusy do dworca głównego PKP. Wszystkie autobusy z okolic nowej Łódzkiej przejeżdżają koło Chałubińskiego. Dla tych pasażerów jest obojętnie gdzie się przesiadają. Przesiadka dotyczy tylko ludzi wsiadających na pętli na Chełmie, nie tych, którzy się przesiadają!

        • 0 0

  • DLACZEGO BĘDĘ DALEJ JEŹDZIĆ SAMOCHODEM (5)

    mam golfa TDI spalanie w mieście wychodzi max 6 litrów i to totalny max bo 5,5 spokojnie wychodzi, ale liczmy te 6 x 5zł to za 30 zł jade 100km, jadać do centurm w dwie strony robie 14km czyli 14/100km x 6litrów x 5zł wychodzi 4,20 do tego 2 zł parking w centrum wychodzi 6,20 a teraz tramwaj 2,40 x 2 = 6,80 TAK WIĘC CENA JEST TAKA SAMA WIĘC NIE BĘDE JEŹDZIŁ TYMI ZAPCHANYMI SMRODAMI. pozdrawiam kumatych,

    • 1 16

    • oczywiście bilet jest po 3,40

      • 1 4

    • bilet jest po 2,80...

      czyli 5,60 w dwie strony - taniej niż autem. A nie raczyłeś jeszcze policzyć kosztu zakupu auta, napraw, ew. wypadków... a w tramwaju poczytasz sobie gazetkę i możesz sobie jeszcze piwko chlapnąć przed podróżą...

      • 9 0

    • Oczywiście nie wliczyłeś koszt nabycia pojazdu i ...

      Oczywiście nie wliczyłeś koszt nabycia pojazdu, wszelkie remonty, inspekcje i dodatkowe wydatki jak opony zimowe, mycie i odkurzanie pojazdu żeby nie śmierdziało jak w tramwaju, do tego dochodzi zakup drzewka pachnącego. Dziękuję, że oznajmiłeś nam, że samochód nie ubezpieczyłeś. Tak dokładnie nie chcieliśmy tego wiedzieć.

      • 10 0

    • Gdybyś Ty był choć trochę kumaty to byś wiedział, że istnieje coś takiego jak bilety okresowe. Nikt nie używa biletów jednorazowych jeżdżąc codziennie do pracy. I nawet biorąc pod uwagę najdroższy bilet miesięczny normalny za 102 złote (ważny przez 7 dni w tygodni i nie tylko w Gdańsku, ale też m. in. w Pruszczu oraz Sopocie), jeśli jeździsz tylko dwa razy dziennie przez 24 dni (przy 5-dniowym tygodniu pracy i wypadzie do miasta w co drugi weekend), wychodzi 102/48 = dokładnie 2,125 zł, czyli 4,25 dziennie. Przy bilecie ważnym od pon do pt w granicach Gdańska wychodzi jeszcze mniej, bo 3,33 dziennie (80 zł przez 24 dni). A nie 6,80!! I pomijam tu trudny do przecenienia komfort możliwości przejazdu dowolną liczbę razy przez dowolną liczbę dni w okresie ważności biletu, co jeszcze zaniża koszty korzystania z komunikacji miejskiej...

      • 8 0

    • Policz cwaniaku koszt nabycia auta , remonty ( desiel droższy w remoncie niż benzyna ) , przeglądy techniczne , paliwo , ewentualnie parking i pakiety ubezpieczeniowe i podziel na 12 miesięcy . Wtedy podaj mi prawdziwy koszt utrzymania auta mądralo.

      • 2 0

  • hura

    ja tam juz nie mieszkam

    • 1 3

  • ja chodzę pieszo

    dzięki temu kondycję mam w normie :D

    • 9 0

  • (1)

    tylko ze a problemy z tymi przesiadkami-najczesciej sie widzi jak tramwaj odjechal o pare minut za szybko i jak autobus podjezdza juz ma zablokowane drzwi albo jest w drodze na kolejny przystanek

    • 0 6

    • fakt

      nie wspomnę też o nagminnym łamaniu przepisów przez panów motorniczych jadących ze stogów :) światła wymyślono po to by ułatwić komunikację ale też by było odrobinę bezpieczniej. Przyznam szczerze, że boję się jeździć tramwajami :)

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane