- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (44 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (129 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (81 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (333 opinie)
Węzeł Karwiny: jest termin zakończenia prac
Prace na Wielkopolskiej. Film z końca kwietnia
- Kiedy zakończą prace na węźle Karwiny? - to pytanie zadaje sobie wielu kierowców. - Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - deklaruje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
- Tłumaczenia władz Gdyni i protest na Wielkopolskiej
- Węzeł Karwiny: pytania o koniec prac i uciążliwości dla mieszkańców
- Władze miasta: mamy czas do końca roku
- Węzeł Karwiny: kiedy koniec prac i jaki zakres prac?
Tłumaczenia władz Gdyni i protest na Wielkopolskiej
Urzędnicy tłumaczyli, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.
W dzień, kiedy miały się skończyć, działacze Gdyńskiego Dialogu zorganizowali na miejscu protest przeciw przedłużającej się inwestycji.
Protest na budowie węzła Karwiny (215 opinii)
Węzeł Karwiny: pytania o koniec prac i uciążliwości dla mieszkańców
Władze miasta są bombardowane pytaniami dotyczącymi zakończenia inwestycji węzeł Karwiny nie tylko przez społeczników, ale i mieszkańców. O postępy prac pytają też przedstawiciele opozycji z Prawa i Sprawiedliwości.
W jednej z ostatnich interpelacji radny Marcin Bełbot dopytywał, dlaczego zdecydowano się na tak szeroki zakres prac, obejmujący odcinek ul. Wielkopolskiej od skrzyżowania z Racławicką do ul. Górniczej.
- Z jakiego powodu miasto realizuje przebudowę dróg na tak długim odcinku jednocześnie - od skrzyżowania Sopocka - Wielkopolska do skrzyżowania Chwaszczyńska - Nowowiczlińska. Czy przeprowadzono analizę wpływu na ruch drogowy realizacji inwestycji w tak dużym zakresie? Czemu nie zaplanowano podzielenia prac na kilka etapów? - pytał w interpelacji radny PiS.
Okazuje się, że wpływ na tak szeroki front robót miała umowa o dofinansowanie. Przypomnijmy, że projekt pod nazwą "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny", w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, jest dofinansowany z budżetu środków europejskich do kwoty blisko 55 mln zł.
Władze miasta: mamy czas do końca roku
- Zgodnie z założeniami instytucji dofinansowującej zakres rzeczowy winien się wpisywać
w typy projektów wskazanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, co w tym przypadku z uwagi na planowany końcowy efekt ma miejsce - odpowiada na interpelację Marek Łucyk.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Sposób na korki? Kup motocykl lub skuter
Przyznaje, że Gdynia zdecydowała się na tak rozciągniętą powierzchniowo i przez to uciążliwą inwestycję, bo nie miała wyjścia. Termin złożenia dokumentów potwierdzających jej wykonanie kończy się w grudniu.
- Złożenie dokumentów, zgodnie z deklarowanymi przez gminę terminami zakończenia przedsięwzięcia, limituje wypłatę końcowej transzy dofinansowania. Przekroczenie terminu rozliczenia może powodować nałożenie na gminę korekt finansowych. Dlatego też, aby zapobiec takim lub podobnym sytuacjom, zaistniała konieczność rozpoczęcia prac związanych z przebudową węzła Karwiny jeszcze w trakcie niezakończonych robót realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, które obejmowały swym zakresem przebudowę S6 wraz z odcinkiem ulicy Nowowiczlińskiej i Chwaszczyńskiej - wskazuje Marek Łucyk, dodając, że budowa Trasy Kaszubskiej przedłużała się, co nie jest winą Gdyni.
Węzeł Karwiny: kiedy koniec prac i jaki zakres prac?
W odpowiedzi na interpelację pada również deklaracja dotycząca terminu zakończenia robót.
- Prace związane z przebudową dróg na odcinku ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny się zakończyć w październiku br., o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności. W planach inwestycyjnych miasta nie ma przebudowy wiaduktów na ulicy Wielkopolskiej - wyjaśnia Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że budowa wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.
Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.
Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu
To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".
- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - mówi wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (227) 9 zablokowanych
-
2023-05-23 14:35
Tiaaa.... Nieprzewidziane okoliczności...
Jak może praca trwać po terminie zakończenia. I naprawdę te okoliczności, że coś znaleźli pod ziemią opóźniają prace o 5 miesięcy..? Bo tyle teraz deklarują opóźnienia.
- 22 1
-
2023-05-23 14:35
Nieoczekiwane Trudności
Uważam, że nieoczekiwanymi trudnościami dla Mieszkańców Miasta są jej Władze.
To są prawdziwe "Nieoczekiwane Trudności".
Po prostu wstyd. W sumie prosta przebudowa istniejącym śladem drogi, a zabawa trwa monstrualnie długo. Jak można było podpisać takie kontraktu bez jasnookreślonej daty zakończenia. Dlaczego prace nie są konturowane na 2 zmiany? I dlaczego na tej budowie trudno dostrzec więcej jak 3 pracowników na raz?- 53 1
-
2023-05-23 14:29
Jest termin zakończenia prac
"o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności" - czyli jednak nie ma terminu zakończenia prac.
- 41 0
-
2023-05-23 14:28
Panie Lucy
- 7 1
-
2023-05-23 14:19
(1)
Oczywiscie juz dzisiaj wszyscy wiemy ze nieoczekiwane okoliczności wystąpią i zakonczenie prac przedluzy sie najpierw o pół roku a potem zobaczy sie. I tak wejdziemy w kolejna kadencje szczesliwie nam panujacego niszczyciela dr. Szczurka.
- 67 1
-
2023-05-23 14:27
Jak mieszkańcy głosują, tak mają. Od lat.
- 12 0
-
2023-05-23 14:25
Przewiduję wystąpienie nieprzewidzianych okoliczności
W tym mieście to taka nowa świecka tradycja.
- 49 1
-
2023-05-23 14:24
Marek do dymisji!
Termin październik hahaha
- 59 0
-
2023-05-23 14:19
Prezydent
chce zakończyć przed wyborami, naiwny myśli że mu to pomoże
- 59 1
-
2023-05-23 14:15
Zakonczenie prac wg artykulu sprzed roku
jest wiosna 2023. Zostal wam miesiac wiosny. A nie, ze mamy czas do konca roku barany
- 66 3
-
2023-05-23 14:14
XXX
Gdyby ludzie nie protestowali
i głośno nie mówili co myślą o Gdyni i ekipie rządzącej która doskonale wie co się pisze o nich na portalach społecznościowych dalej by końca nie było widać.
Chociaż jak mówi przysłowie nie chwal dnia przed zachodem słońca po drugie urząd miejski tego nie remontuje ale Prezydent pozwolił na podpisywanie niezliczonej ilości aneksów plus na zwykłą zabawę z firmą MTM.
A tak po prawdzie cała Gdynia rozkopana i kiedy zobaczymy światło w tunelu nie wiadomo.
Co innego się pisze a co innego życie.- 68 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.