• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy prac

Patryk Szczerba
24 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (235)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Węzeł Karwiny: okolice stacji PKM Karwiny

- Kiedy koniec prac na węźle KarwinyMapka? - to pytanie zadają sobie mieszkańcy obserwujący postępy remontu w okolicach przystanku PKM przy ul. Wielkopolskiej. - Prace realizowane przez firmę MTM mają zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku - odpowiadają na nasze pytanie urzędnicy.




Czy z powodu remontów masz problemy z poruszaniem się po Trójmieście?

Prace przy budowie węzła Karwiny ruszyły w październiku 2021 roku. Od tego czasu można obserwować postępy na ulicach Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Kierowcy mogą to robić zza szyb samochodów, które jadą w okolicy powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Wśród kierowców pojawia się coraz więcej pytań o termin zakończenia prac.

Trzy aneksy podczas prowadzonej inwestycji



Jeszcze w zeszłym roku terminem, który obowiązywał, był drugi kwartał bieżącego roku. Maj został wskazany chociażby w odpowiedzi na interpelację Mirosławy Król, radnej Gdyni, pytającej w styczniu 2023 roku o postępy prac.

Jak wynika z odpowiedzi na interpelację - podpisano z wykonującą prace firmą MTM trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. 19 stycznia podpisano aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.

Elementy wpływające na inwestycję



Dodatkowo poinformowano, że na harmonogram prac przy węźle Karwiny mają wpływ sprawy niezależne od Gdyni.

- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Koniec prac na węźle Karwiny: druga połowa 2023 roku



Obecnie zakładanym terminem ukończenia prac przez MTM jest druga połowa 2023 roku.

- Dotychczas zrealizowano część prac projektowych oraz robót budowlanych w zakresie budowy/przebudowy infrastruktury podziemnej i naziemnej oraz budowy warstw konstrukcyjnych dróg dla pieszych, rowerów i pojazdów - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Węzeł Karwiny: co wykonano?

  • Budowa nowej linii kablowej oświetleniowa z fundamentami pod nowe słupy oświetleniowe i trakcyjno-oświetleniowe, ustawienie nowych słupów i montaż opraw oświetleniowych,
  • przebudowa trakcji trolejbusowej,
  • przebudowa sieci ciepłowniczej, gazowej, teletechnicznych i elektroenergetycznej,
  • przebudowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej,
  • przebudowa kanalizacji deszczowej,
  • roboty drogowe w zakresie pasów ruchu ciągu głównego Chwaszczyńska/Wielkopolska i ulic poprzecznych,
  • budowa wyniesionego skrzyżowania ulic Strzelców i Olgierda,
  • budowa pętli autobusowej na ul. Strzelców.


Węzeł Karwiny: co jeszcze zostało do wykonania?



  1. Pasy ruchu dla autobusów, na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska wraz z przebudową układu drogowego,
  2. ścieżki rowerowe na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska i Strzelców,
  3. układy drogowe ulic Korzennej i Strzelców,
  4. przebudowa sieci uzbrojenia terenu, sieci trakcyjna i oświetleniowa oraz mała architektura,
  5. oraz parking z wjazdem od ul. Korzennej.


Dlaczego nie uruchomiono buspasów?



Przy okazji mieszkańcy pytają, dlaczego na zrealizowanych fragmentach ul. Wielkopolskiej nie uruchomiono buspasów, które ułatwiłyby przejazd pasażerom.
Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - mówi Agata Grzegorczyk

- Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - odpowiada Agata Grzegorczyk.
Kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej powinno być łatwiej przejechać w okolicy już niebawem.

Rozbudowa Nowowliczlińskiej równolegle do prac na Chwaszczyńskiej



- Rozpoczynamy drugi etap, czyli rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej. Pod koniec III kwartału tego roku zmiana jakościowa będzie już bardzo odczuwalna - wskazuje Grzegorczyk.
Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.

Najlepsze w Trójmieście
Ranking: Nadzór budowlany


Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.

W przetargu zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Zainkasuje za nie blisko 25 mln zł. Roboty będą prowadzone równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.



Przebudowa Nowowiczlińskiej Przebudowa Nowowiczlińskiej

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (235) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Wjazd z Sopockiej na Wielkopolska i dalej kierunek obwodnica (6)

    Kiedy ktos polata dziurym + wyrowna wybrzuszenia? Zawieszenie mozna sobie rozwalic. Taki stan drogi jest od ok 2010 roku...

    • 138 1

    • Kiedy Gdynia przestanie rządzić układ zamknięty

      • 1 0

    • Lekarstwo na dziury

      Uszkodzone auto przez dziury od razu zgłaszać na policję robić protokół do ubezpieczalni miasto niech płaci za naprawy aut. Im więcej zgłoszeń tym lepiej

      • 1 1

    • Idź na najbliższe wybory

      • 2 1

    • (1)

      Sopocka nie jest w aż tak złym stanie, a jeśli chodzi o wybrzuszenia to przypominam, że od wjazdu do terenu zabudowanego obowiązuje tam 50 km/h, a na odcinku leśnym 40 km/h...

      • 1 20

      • wez sie za robote piesiewicz

        • 5 3

    • .

      Kup sobie samochód terenowy

      • 2 12

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy utrudnień

    Niechlujstwo wykonawcy jest porażające

    Dziury w jezdni, można rozwalić samochód. Masakra.

    • 16 0

  • MTM modliło się o mrozy, modliło (1)

    i niewymodliło. To co trzeba zrobić? Ano aneks podpisać.

    • 3 0

    • Oni się o mrozy nawet w lipcu modlą.

      Taka to rozmodlona firma.

      • 1 0

  • Nie oddamy wam waszej Chwaszczyńskiej

    i co nam zrobicie?

    • 1 0

  • (1)

    Na Karwinach do skrzynek wrzucano niedawno reklamowy folder z uśmiechniętymi wizerunkami prezydentów Szczurka i Łucyka w której informują o bardzo korzystnej dla mieszkańców inwestycji Węzeł Karwiny i że będą czasowe zwężenia, zamkniecia i utrudnienia podczas gdy te utrudnienia trwają już kilka dobrych lat i zatruwają życie ludziom, to chyba już w kontekście wyborów przypominają o sobie

    • 16 0

    • Oo

      Wrzucając takie rzeczy do skrzynek to oni pośmiewisko z siebie robią.
      Trzeba mieć tupet i niezłe mniemanie o sobie by sobie drukować za publiczne pieniądze foldery i ulotki.
      Jak mówią do koryta każdy garnie i mamonę każdy by chciał trzepać do grobowej deski tak jak w rządzie niektórzy powinni się bujać na bujaku już w domu z wnukami o ile je posiadają.

      • 0 0

  • Brak słów

    tego nikt nie kontroluje a to co już zrobione zaczyna się psuć to jest normalna komedia i te rozmaite różności asfaltów i ich wzniesień i obniżeń cały alfabet.

    • 3 0

  • Oby poszło lepiej niż na węźle Wielki Kack

    Bo tam przy zjeździe od strony Gdańska w stronę Karwin pojawiło się już w nowym asfalcie 5 małych dziur, a filar wiaduktu przy zjeździe jest tak podmyty, że widać jego fundament i okalająca go kostka brukowa zaraz wpadnie do rowu. Może władze Gdyni wyciągną wnioski i bardziej będą monitorować wykonawców.

    • 19 0

  • Czyli w odpowiedzi na interpelację Radnej Król (2)

    Uzyskaliśmy nieprawdziwe informacje?
    Co się zmieniło przez te 1,5 miesiąca? Ano tak, prace nie idą do przodu.

    • 41 0

    • (1)

      Czytajcie ze zrozumieniem.
      Jest dużo nieudokumentowanych instalacji, które wymagają przebudowy a to powoduje obsuwę. Energa nie pali się ze swoimi zadaniami.

      • 0 0

      • W każdej takiej

        inwestycji są nie zinwentaryzowane sieci. Ale opieszałość inwestycji wynika, że tam niem robotnika. Pojawiają się i znikają, wszystko rozgrzebali od Górniczej do Parkowej i nigdzie nie widać końca.

        • 0 0

  • Postep widac golym okiem! (2)

    Na budowie nie ma wiecej jak 6 osob. Takie to tempo dyktuje Szczurek.

    • 72 3

    • Racja

      Powstają coraz to nowe dziury, a stare zostają pozostawione same sobie, końca nie widać!

      • 0 0

    • .

      Za te pieniądze!? To sobie sam rób ulice i chodniki. Bo jaśnie panowie limuzynami do biura nie mogą dojechać. Bu bu bu oj wy biedaczyska

      • 2 4

  • Czy ktoś tam myśli?

    Wielkopolska i Chwaszczyńska rozgrzebana, powstają nowe rozkopy, a na wcześniejszych, nadal nieukończonych, nie dzieje się nic, ruch odbywa się jednym pasem, a jeżeli nawet nie, to i tak zawęża się do jednego, nie lada sztuką jest wyjazd o osiedla i włączenie się do ruchu, a miasto informuje, że terminy się wydłużają?... Żenada

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane