• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy prac

Patryk Szczerba
24 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (235)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Węzeł Karwiny: okolice stacji PKM Karwiny

- Kiedy koniec prac na węźle KarwinyMapka? - to pytanie zadają sobie mieszkańcy obserwujący postępy remontu w okolicach przystanku PKM przy ul. Wielkopolskiej. - Prace realizowane przez firmę MTM mają zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku - odpowiadają na nasze pytanie urzędnicy.




Czy z powodu remontów masz problemy z poruszaniem się po Trójmieście?

Prace przy budowie węzła Karwiny ruszyły w październiku 2021 roku. Od tego czasu można obserwować postępy na ulicach Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Kierowcy mogą to robić zza szyb samochodów, które jadą w okolicy powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Wśród kierowców pojawia się coraz więcej pytań o termin zakończenia prac.

Trzy aneksy podczas prowadzonej inwestycji



Jeszcze w zeszłym roku terminem, który obowiązywał, był drugi kwartał bieżącego roku. Maj został wskazany chociażby w odpowiedzi na interpelację Mirosławy Król, radnej Gdyni, pytającej w styczniu 2023 roku o postępy prac.

Jak wynika z odpowiedzi na interpelację - podpisano z wykonującą prace firmą MTM trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. 19 stycznia podpisano aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.

Elementy wpływające na inwestycję



Dodatkowo poinformowano, że na harmonogram prac przy węźle Karwiny mają wpływ sprawy niezależne od Gdyni.

- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Koniec prac na węźle Karwiny: druga połowa 2023 roku



Obecnie zakładanym terminem ukończenia prac przez MTM jest druga połowa 2023 roku.

- Dotychczas zrealizowano część prac projektowych oraz robót budowlanych w zakresie budowy/przebudowy infrastruktury podziemnej i naziemnej oraz budowy warstw konstrukcyjnych dróg dla pieszych, rowerów i pojazdów - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Węzeł Karwiny: co wykonano?

  • Budowa nowej linii kablowej oświetleniowa z fundamentami pod nowe słupy oświetleniowe i trakcyjno-oświetleniowe, ustawienie nowych słupów i montaż opraw oświetleniowych,
  • przebudowa trakcji trolejbusowej,
  • przebudowa sieci ciepłowniczej, gazowej, teletechnicznych i elektroenergetycznej,
  • przebudowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej,
  • przebudowa kanalizacji deszczowej,
  • roboty drogowe w zakresie pasów ruchu ciągu głównego Chwaszczyńska/Wielkopolska i ulic poprzecznych,
  • budowa wyniesionego skrzyżowania ulic Strzelców i Olgierda,
  • budowa pętli autobusowej na ul. Strzelców.


Węzeł Karwiny: co jeszcze zostało do wykonania?



  1. Pasy ruchu dla autobusów, na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska wraz z przebudową układu drogowego,
  2. ścieżki rowerowe na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska i Strzelców,
  3. układy drogowe ulic Korzennej i Strzelców,
  4. przebudowa sieci uzbrojenia terenu, sieci trakcyjna i oświetleniowa oraz mała architektura,
  5. oraz parking z wjazdem od ul. Korzennej.


Dlaczego nie uruchomiono buspasów?



Przy okazji mieszkańcy pytają, dlaczego na zrealizowanych fragmentach ul. Wielkopolskiej nie uruchomiono buspasów, które ułatwiłyby przejazd pasażerom.
Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - mówi Agata Grzegorczyk

- Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - odpowiada Agata Grzegorczyk.
Kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej powinno być łatwiej przejechać w okolicy już niebawem.

Rozbudowa Nowowliczlińskiej równolegle do prac na Chwaszczyńskiej



- Rozpoczynamy drugi etap, czyli rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej. Pod koniec III kwartału tego roku zmiana jakościowa będzie już bardzo odczuwalna - wskazuje Grzegorczyk.
Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.

Najlepsze w Trójmieście
Ranking: Nadzór budowlany


Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.

W przetargu zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Zainkasuje za nie blisko 25 mln zł. Roboty będą prowadzone równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.



Przebudowa Nowowiczlińskiej Przebudowa Nowowiczlińskiej

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (235) ponad 10 zablokowanych

  • Mit nowoczesnej, sprzyjającej mieszkańcom Gdyni właśnie runął

    To już woła o pomstę do nieba. taka zabawa naszym kosztem. Od 2 lat człowiek męczy się w korkach, a robotnicy MTM tu coś pokopią, tam coś pokopią. I zabawa trwa. Przyjdzie lato, turyści i znów korki będą większe. Ale kogo to interesuje. Ja nie wiem, pewnie włodarze miasta nie mieszkają w tej okolicyi te korki mają gdzieś.

    • 9 0

  • Samorządnościowa urawniłowka

    W Gdyni bez zmian
    Pora wywalić z UM Samorządność
    Idą wybory
    Gdynianie pokażcie, że nie tylko na każdym kroku narzekacie ale potraficie też pójść na wybory

    Gdyński Dialog!

    • 9 0

  • Hahahaha (9)

    Co za brednie. Realnie wygląda, że skończą w połowie 2024 roku. Na budowie nic się nie dzieje mimo łagodnej zimy, a do zrobienia jest jeszcze na oko ponad połowa zakresu drogowego.

    • 172 5

    • Czary panie, nic się nie dzieje a jednak pojawia się asfalt. W nocy przychodzi szaman i rozwija

      • 0 1

    • (3)

      Nie połowa 75%. jeszcze druga nitka.

      • 16 1

      • (2)

        Zmartwię Cię ale jezdnia w kierunku Dąbrowy będzie robiona tylko odcinkowo od Racławickie do Nałkowskiej. Dalej już nie jest w zakresie projektu. Taka niespodzianka. Tam zostaną dziury.

        • 6 0

        • (1)

          Cooooo? To chyba jakiś żart.

          • 1 0

          • I przy okazji dodam, że buspasy wcale nie beda w calym ciagu wielkopolskiej/chwaszczynskiej. beda miejsca gdzie zostana tylko dwa normalne pasy. No i najlepsze: krzyżówka Sopocka/Wielkopolska/Strzelców zostaje dokładnie tak jak jest. Korki jak były, tak beda. Geniusze w akcji.

            • 6 0

    • Bo inwestycja musi się skończyć przed przesuniętymi wyborami samorządowymi...

      • 5 1

    • To nie miało do 2025 trwać?

      • 2 1

    • Bo oczywiście brakuje pracowników bla bla

      a za chwilę artykuł, że kryzys i wykonawcy muszą zwalniać ludzi :)

      • 15 2

    • Nic nie wspominasz że zeza

      Masz w oku

      • 2 26

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy utrudnień

    Za to naprawdę głowy powinny polecieć

    Czekamy.
    Zenada to mało powiedziane.

    • 24 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy utrudnień

    Wszędzie ten Januszo-rozumizm

    • 2 0

  • ktore pasy sa niby wkonane?

    Przeciez na tych nowych pasach po ktorych jezdzimy brakuje przynajmniej jednej warstwy. Pomijam kwestie, ze na nich juz robia sie dziury. A na tym wielkim krawezniku do Radosnej mozna felgi pogiac

    • 9 0

  • Dlaczego w Gdyni wszysto robi MTM?

    Koledzy Szczurka czy krolika ?

    • 9 0

  • (3)

    Ten artykuł to tak specjalnie, zeby podniesc cisnienie jezdzących tam codziennie?! Rozkopy, korki i firemka MTM (chyba maja niezłe wpływy, ze tyle przetargów wygrywają) udajaca, ze cos sie dzieje...

    • 27 0

    • W Gdańsku tak samo (2)

      Przecież MTM jest wykonawcą remontu na ul. Budowlanych. Jest ona od miesiąca jednokierunkowa i oprócz sfrezowanego asfaltu i robót na poboczach niewiele się dzieje...

      • 5 0

      • W Rumi przy dworcu też pięknie idzie robota. Mieszkańcy zadowoleni

        • 0 0

      • Jakos w Sopocie potrafia sie spiac. Jesienny remont skonczyli przed czasem. Po prostu w gdyni z urzednikami sobie z dziubkow jedza.

        • 8 0

  • Rozumiem remont, ale organizacja ruchu w jego czasie to porażka (2)

    Czy ktoś zadał sobie trud sprawdzenia, co się dzieje na podjeździe na wiadukt przy Sopockiej co dzień? Czy naprawdę wszystkie pasy, zatoczki, wyjazdy muszą się tam scalac sie w jednym punkcie? To jest masakra i powód olbrzymich korków, nie mówiąc już o tym że cała masa cwaniaków na pasie do skrętu w prawo jeździ tam na wprost pakując się na tych jadących prawidłowo... policji ani widu. Żółtej farby też chyba wykonawcy zabrakło!

    • 22 0

    • cwaniaki jeżdżą nie tylko na wprost na chama, ale i po bus pasie

      radiowozu w tej okolicy nie zobaczysz od dawna

      • 1 0

    • Policja w tym kraju jest od innych rzeczy

      • 3 0

  • Beznadziejny remont. (6)

    Szanowna redakcjo. Proszę się zainteresować czy będą przebudowywane wiadukty nad linią kolejową. Jeżeli nie to ten cały remont można wsadzić wiadomo gdzie. To jest wąskie gardło i z trzech pasów będzie zwężenie do dwóch.

    • 97 2

    • Wiadomo juz dawno, że nie bedzie (2)

      W układzie pasów w gruncie rzeczy nic się nie zmieni, poza domalowaniem buspasa

      • 9 0

      • (1)

        Buspada nie bedzie na wiadukcie. Nie bedzie tez wjazdu ze Strzelcow na Sopocka bezposrednio.

        • 7 0

        • to po co w ogóle ten niby remont????

          • 3 0

    • Nie będzie wiaduktu (2)

      Wiadukt nie będzie przebudowywany. Geniusze z UM Gdynia nie dogadali się z PKP.

      • 27 1

      • To remont jest w takim razie bez sensu (1)

        Przecież jego główny cel to miała być przebudowa wiaduktu... Miliony płacimy za co? Za nową nawierzchnię?

        • 12 0

        • płacimy, bo został przygotowany budżet, który trzeba zrealizować...

          A że nie ma to sensu, to nikogo nie obchodzi.

          Coś się przyda a inne fuszerki zginą w wyburzeniach, które prędzej czy później się wydarzą...

          • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane