• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy prac

Patryk Szczerba
24 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (235)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Węzeł Karwiny: okolice stacji PKM Karwiny

- Kiedy koniec prac na węźle KarwinyMapka? - to pytanie zadają sobie mieszkańcy obserwujący postępy remontu w okolicach przystanku PKM przy ul. Wielkopolskiej. - Prace realizowane przez firmę MTM mają zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku - odpowiadają na nasze pytanie urzędnicy.




Czy z powodu remontów masz problemy z poruszaniem się po Trójmieście?

Prace przy budowie węzła Karwiny ruszyły w październiku 2021 roku. Od tego czasu można obserwować postępy na ulicach Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Kierowcy mogą to robić zza szyb samochodów, które jadą w okolicy powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Wśród kierowców pojawia się coraz więcej pytań o termin zakończenia prac.

Trzy aneksy podczas prowadzonej inwestycji



Jeszcze w zeszłym roku terminem, który obowiązywał, był drugi kwartał bieżącego roku. Maj został wskazany chociażby w odpowiedzi na interpelację Mirosławy Król, radnej Gdyni, pytającej w styczniu 2023 roku o postępy prac.

Jak wynika z odpowiedzi na interpelację - podpisano z wykonującą prace firmą MTM trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. 19 stycznia podpisano aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.

Elementy wpływające na inwestycję



Dodatkowo poinformowano, że na harmonogram prac przy węźle Karwiny mają wpływ sprawy niezależne od Gdyni.

- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Koniec prac na węźle Karwiny: druga połowa 2023 roku



Obecnie zakładanym terminem ukończenia prac przez MTM jest druga połowa 2023 roku.

- Dotychczas zrealizowano część prac projektowych oraz robót budowlanych w zakresie budowy/przebudowy infrastruktury podziemnej i naziemnej oraz budowy warstw konstrukcyjnych dróg dla pieszych, rowerów i pojazdów - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Węzeł Karwiny: co wykonano?

  • Budowa nowej linii kablowej oświetleniowa z fundamentami pod nowe słupy oświetleniowe i trakcyjno-oświetleniowe, ustawienie nowych słupów i montaż opraw oświetleniowych,
  • przebudowa trakcji trolejbusowej,
  • przebudowa sieci ciepłowniczej, gazowej, teletechnicznych i elektroenergetycznej,
  • przebudowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej,
  • przebudowa kanalizacji deszczowej,
  • roboty drogowe w zakresie pasów ruchu ciągu głównego Chwaszczyńska/Wielkopolska i ulic poprzecznych,
  • budowa wyniesionego skrzyżowania ulic Strzelców i Olgierda,
  • budowa pętli autobusowej na ul. Strzelców.


Węzeł Karwiny: co jeszcze zostało do wykonania?



  1. Pasy ruchu dla autobusów, na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska wraz z przebudową układu drogowego,
  2. ścieżki rowerowe na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska i Strzelców,
  3. układy drogowe ulic Korzennej i Strzelców,
  4. przebudowa sieci uzbrojenia terenu, sieci trakcyjna i oświetleniowa oraz mała architektura,
  5. oraz parking z wjazdem od ul. Korzennej.


Dlaczego nie uruchomiono buspasów?



Przy okazji mieszkańcy pytają, dlaczego na zrealizowanych fragmentach ul. Wielkopolskiej nie uruchomiono buspasów, które ułatwiłyby przejazd pasażerom.
Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - mówi Agata Grzegorczyk

- Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - odpowiada Agata Grzegorczyk.
Kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej powinno być łatwiej przejechać w okolicy już niebawem.

Rozbudowa Nowowliczlińskiej równolegle do prac na Chwaszczyńskiej



- Rozpoczynamy drugi etap, czyli rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej. Pod koniec III kwartału tego roku zmiana jakościowa będzie już bardzo odczuwalna - wskazuje Grzegorczyk.
Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.

Najlepsze w Trójmieście
Ranking: Nadzór budowlany


Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.

W przetargu zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Zainkasuje za nie blisko 25 mln zł. Roboty będą prowadzone równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.



Przebudowa Nowowiczlińskiej Przebudowa Nowowiczlińskiej

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (235) ponad 10 zablokowanych

  • Skrzyżowanie Strzelców (1)

    Powinni przebudować skrzyżowanie Strzelców/Wielkopolska tak, żeby można było wyjechać ze Strzelców w lewo - w Wielkopolską w stronę centrum. Teraz trzeba robić nawrotkę na skrzyżowaniu Buraczana. To robi spore zamieszanie, trudno się minąć z samochodami wyjeżdżającymi z Sopockiej w stronę obwodnicy.
    Teraz powstaje kolejne duże osiedle Przy skrzyżowaniu. Będzie większy ruch. Przepustowość będzie jeszcze mniejsza.
    To tez powoduje korek zwłaszcza w godzinach szczytu na Wielkopolskiej - do skrzyżowania ze Strzelcami jadąc od centrum w stronę obwodnicy.

    • 12 0

    • tak miało być pierwotnie

      cały wiadukt miał być przebudowany

      • 4 0

  • Jednocześnie budowa buspasoe i likwidacja połączeń autobusowych (1)

    Logika?
    Niech ktoś to logicznie wytłumaczy mi. Przecież buspasy buduje się po to żeby zachęcić do korzystania z ZKM. Jednocześnie likwiduje die połączenia bo . Wiadomo nieopłacalne.
    Czyli za chwile będą puste buspasy wybudowane i zlikwidowane połączenia autobusowe.
    Zastanówcie die w UM nad planem na miasto nie w perspektywie 5 tylko 25 lat!

    • 13 0

    • jaka "budowa"???

      malowanie pasów to nie budowa

      • 3 0

  • Autobusy

    Codziennie jeżdżę ulica Wielkopolska same dziury skocznie wystające studzienki zamiast asfaltu położone byle jak płyty drogowe które są już w sobie dziurawe . Już drugi raz z rzędu wymieniłem amortyzatory i elementy zawieszenia użytkuje mercedesa sprintera 21 osobowego codziennie 6 razy muszę pokonać te trasę Panowie urzędnicy czy wy nie widzicie tego żeby chociaz wykonawca który bierze miliony za ta inwestycji na bieżąco latał dziury . Wy urzędnicy jesteście po to dla nas a nie na odwrót !!!

    • 12 0

  • Pytanie: jak osoba na wozku ma sie przedostać ns drugą stronę Wielkopolskiej? (3)

    Obecnie wszystkie "aktywne" przejścia to wykopy budowlane, nieoznaczone, po których jeżdżą maszyny, nikt się tym nie przejmuje. Oficjalnie to miasto przyjazne niepełnosprawnym, haha, dobre.

    • 24 1

    • to w UM nikogo nie obchodzi

      • 0 0

    • Raz widziałem pan na wózku jechał ulica odcinek od Zrodla Marii do Starodworcowej utworzył się ogromny korek, jechał ulica bo chodniki i pobocza były rozwalone a jeszcze popadało to były mocno zalane

      • 4 0

    • Gdynia to miasto teoretyczne.

      • 10 1

  • Szczur co ty opowiadasz za bzdury ludziom chyba że nie którzy wierzą w bajki potrwa kilka miesięcy ha.ha.ha.ha chyba kilka lat prace w żółwim tempie wolne soboty a robotników o godz.15.00 nie uwidzisz w powszedni dzień praca syzyfowa trzech robili opiera się o łopaty żeby się czasem nie przewrócić a jeden pracuje.

    • 8 0

  • No jeszcze nie zdążyliśmy wszystkich sieci wodociągowych zmodernizować

    • 4 0

  • Dobra nowina (2)

    na Karwinach w lesie na skręcie na obwodnicę w kierunku Chyloni budują
    Kaufland jest jakaś alternatywa do tych drogich sklepów prywatnych, Lidlów i Biedronek. Jak to ruszy to w lesie na tej polanie co są bloki wybudowane będzie ruch jak w Paryżu.

    • 4 0

    • (1)

      Ciekawe, że Anyżową zamknęli, bo im przeszkadzała w projekcie, ale wjazd do nowego sklepu zaraz przed obwodnicą już jest ok

      • 3 0

      • Może w efekcie końcowym coś poprawią
        bo człowiek ma dość już jest przesyt tych Biedronek i Lidlów. Ponoć Biedronka na skrzyżowaniu Dąbrowy tam gdzie jest Stokrotka na być zlikwidowana bo właściciel tego terenu gdzie jest ta Biedronka ma długi i ma być wypowiedziana umowa a sam chce sprzedać ten teren więc na pewno tam też będzie przebudowa bo znajdzie się chętny na teren do budowy.
        U nas bloki buduje się już na placu wielkości toalety i każdy dostaje pozwolenie na takie cuda na kiju.

        • 1 0

  • Jak

    mówią w każdej plotce jest ziarnko prawdy a plotkuje się od dawna że nie ma kasy ani ludzi bo to co widzimy na Karwinach i wokół to droga krzyżowa przy tym to nic. Różne wielkości i wysokości asfaltów to już naprawdę jest majstersztyk w wykonaniu czyli coś zaleją coś otworzą i tak na przemian czyli na świętego nigdy końca nie będzie
    tej rozpierduchy.

    • 8 0

  • A jeszcze trzeba było jeszcze zmodernizować sieć wodociągową, nowe hydranty podziemne

    • 2 0

  • Pozew zbiorowy. (3)

    Zastanawiam się czy mozna wnieśc jakis pozew zbiorowy za utrudnianie życia, a wręcz torturowanie mieszkanców? Z tym burdelem na Karwinach, to rece opadaja! Krajobraz jak w Donbasie. Syf, szlam, korki permanentne, wszystko w proszku. Samorzadność precz z naszego miasta!!! Powinniscie płacic nam odszkodowania za terror jakim jesteśmy poddawani!!!

    • 18 0

    • można odwołać prezydenta USA...

      Rząd kierujący państwem lub jego członkowie mogą otrzymać wotum nieufności.
      Mogą podać się do dymisji.

      Czy ktoś zna takie legislacje w odniesieniu do samorządu?!

      • 1 0

    • (1)

      Pomarzyć można, a mieszkańcy zapewne i tak wybiorą tę samą ekipę

      • 3 1

      • To nie mieszkańcy ich wybierają tylko zabetonowany od lat układ i samograj wyborczy w postaci systemowego mechanizmu biurokratyczno biznesowego, trochę otumanionych mieszkańców też tam zawsze swoje oczywiście dorzuci

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane