- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (223 opinie)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (255 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (788 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (76 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (108 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (162 opinie)
Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej
Od poniedziałku, 6.03. 2023 r., rozpoczyna się kolejny etap prac na węźle Karwiny. Będzie nowa tymczasowa organizacja ruchu w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. Zmiany obowiązują w obrębie skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego i ul. Brzechwy w Gdyni. Potrwają 1,5 miesiąca.
Przyzwyczajeni do dotychczasowej organizacji kierowcy będą musieli na jakiś czas zmienić swoje nawyki.
Zmiana organizacji ruchu Chwaszczyńska - poniedziałek, 6.03.2023
- zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
- wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd",
- ul. Brzechwy zostanie zawężona do jednych (skrajnych prawych) pasów ruchu w obie strony.
- Najpierw wykonamy rozbiórki i wykopy. Następnie sieciowcy przygotują uzbrojenie w miejscach do tego przewidzianych, a potem zakończymy prace już tzw. drogówką i będziemy mogli otworzyć ruch po nowej geometrii - zapowiada Monika Męczkowska z firmy MTM, która jest wykonawcą prac w tym miejscu.
Dodaje, że obydwa skrzyżowania po przebudowie zyskają nową geometrię, dzięki czemu będzie się po nich łatwiej jeździć.
Zmiany mają potrwać 1,5 miesiąca. Dotyczą także rozkładu ZKM Gdynia.
Okolice PKM Karwiny: film z lutego 2023
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na Karwinach
Przypomnijmy, że ostatnio informowaliśmy, że termin zakończenia prac - planowany na maj - przestał być aktualny. Kontrakt był do tej pory trzy razy aneksowany. Władze miasta tłumaczyły powody zmian w harmonogramie.
- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator prace usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: jaki zakres inwestycji?
Wiadomo, że buspasy powstaną na odcinkach:
- od przystanku "Racławicka" do przystanku "Nałkowskiej" z wyłączeniem skrzyżowania Wielkopolskiej-Strzelców-Sopockiej,
- od skrzyżowania z ul. Male Karwiny do przystanku Źródło Marii w kierunku centrum,
- od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum.
Prace na węźle Karwiny. Film z czerwca
Co zyskają kierowcy na pierwszym etapie budowy węzła Karwiny?
- Buspasy na wiaduktach nie będą wykonywane. Z zakresu zadania została wyłączona przebudowa skrzyżowania Wielkopolska-Strzelców-Sopocka, zatem układ drogowy pozostaje niezmieniony - informował kilka tygodni temu w odpowiedzi na interpelację radnego Michała Bełbota Marek Łucyk.
Dodaje, że miasto przekazało PKP koncepcję przebudowy wiaduktów nad linią 201, umożliwiającą budowę pod nimi zarówno trzeciego i czwartego toru.
Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu
- Zgodnie z ustaleniami realizacja tego zadania przez miasto warunkowana jest uzyskaniem dofinansowania z funduszy europejskich w takiej wysokości, aby wkład własny gminy nie przekroczył 10 mln zł. Zawarcie porozumienia na realizację tego zadania będzie możliwe po ustaleniu źródeł finansowania - odpowiada Łucyk.
Będzie parking, pętla i zieleń
Przypomnijmy, że inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto. Obejmuje m.in. budowę jednopoziomowego parkingu typu Park&Ride z 140 miejscami. W okolicy będzie też 600 m dróg rowerowych i 2,7 km buspasów, nowa pętla, zieleń i oświetlenie.
Miejsca
Opinie (116) 3 zablokowane
-
2023-03-03 13:36
(4)
Brzechwy była remontowana przecież niedawno, teraz wszystko będą niszczyć. Poza tym buspas od skrzyżowania Małe Karwiny do przystanku Źródło Marii w kierunku centrum to jest jakas odległość 30 metrów . Może im chodzi w kierunku Dąbrowy
- 18 0
-
2023-03-03 14:25
Zwłaszcza, że nakłada się na to buspas "od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum."
- 5 0
-
2023-03-03 19:54
Gryfa Pomorskiego też była remontowana niedawno... Na przestrzeni kilku lat 2razy
- 8 0
-
2023-03-04 02:00
dziwnie wyremontowaną Brzechwy należ zniszczyć
- 6 0
-
2023-03-04 07:51
Brzechwy koniecznie do remontu!
To co się tam wydarzyło przy wyniesienu przejścia dla pieszych to katastrofa. Ścieżki rowerowe do likwidacji jeździ nimi 1% wszystkich korzystających z ul. Brzechwy. Koniecznie przywrócić dwa pasy w każdą stronę. Wiem, że dużo mieszkańców boi się nieodpowiedzialnych kierowców którzy wyprzedzają na przejściu, dlatego znak STOP przed przejściem. Nie jest to super rozwiązanie ale dla uspokojenia ruchu na Brzechwy lepszy znak STOP i dwa pasy w każdym kierunku niż jeden pas i ścieżka rowerowa po której jedzie 1 rowerzysta dziennie.
- 3 0
-
2023-03-03 13:40
MtM czy inne dziady, won stąd, zabierać się z Karwin w podskokach
- 18 1
-
2023-03-03 13:54
Przecież (1)
na Karwinach mieszkają przedstawiciele PO i co prawda rzadko się wypowiadają w sejmie ale może czas i pora zareagować na te cuda co się wyprawiają na Karwinach z cudaczna firmą MTM .
Może w końcu sam prezydencik zabierze głos i powie ile jest prawdy w plotce że już nie ma na ten dziadowski remont kasy a firma MTM nie ma ludzi i pracują
wedle zasady czy się stoi czy się leży kasa się należy.- 12 3
-
2023-03-03 14:22
do MTM pracowników dostarczają podwykonawcy
podwykonawcy to firmy radnych miejskich, np. Lechosława
- 4 0
-
2023-03-03 14:04
Witomino podzieli i dopełni dramat Karwin
Na dokładkę wkrótce Mam Trzy Maszyny równolegle z popisem na Karwinach zacznie harce na Chwarznieńskiej na Witominie, i cała Gdynia Zachód będzie już totalnie załatwiona z dojazdem do Centrum. Jedyną opcją będzie naokoło przez Estakadę i Wiśniewskiego, co pewnie wkrótce wystrzeli w kosmos na jakiś czas kolejna zabawa z dylatacją na tej pierwszej. Jak to dobrze, że mamy temat wirtualnej Obwodnicy Witomina - będzie o czym pomarzyć stojąc w korkach. Te sponiewierane miasto potrzebuje deratyzacji w tybie natychmiastowym!
- 24 0
-
2023-03-03 14:06
walnąć po 20 pasów w jedną stronę, wyciąć resztki lasów, zaorać domy, sklepy i przedszkola. (2)
Bo my kierowcy chcemy mieć lepszą przepustowość. Czego tu nie rozumiecie? Wynocha z naszych dróg, różne zawalidrogi, rowerzyści, piesi, psy, koty, itd. My tu rządzimy i my ustalamy reguły, jasne?
- 1 32
-
2023-03-03 15:32
A ty synek nie na lekcjach ?
- 11 0
-
2023-03-03 17:52
leki bierz
- 7 0
-
2023-03-03 14:29
Opinia wyróżniona
Jeden rok bez remontów
Żeby było lepiej trzeba się przemęczyć - fajne hasło, tymczasem od wielu lat mamy w jakiejś części trojmiasta kolejne ważne remonty.Niby Fajnie bo się rozwijamy, ale jeżdżąc po trojmiescie w różnych kierunkach codziennie od lat trafiam na któryś remont. Może by tak rok 2025 ogłosić rokiem bez żadnych remontów? Odpoczęlibysmy wszyscy rok od korków i wybojów remontowych. Albo gdyby przez rok całe siły skupić np tylko na zupełnie nowym odcinku obwodnicy poludniowej straszyn-przyjaźń? Nikt by tej budowy nie zauważał do momentu oddania inwestycji. A mu rok czy dwa lata żylibyśmy w bezkorkowym błogostanie
- 12 1
-
2023-03-03 14:34
Szczur ile ty bierzesz lapowy za to że wszystkie przetargi wygrywa Firma MTM/krzak/
- 20 0
-
2023-03-03 15:00
Tak szczerze.
Ile razy tam przejeżdżam to widzę max kilku robotników na całym odcinku. Lata mi ą zanim to ogarną.
- 17 0
-
2023-03-03 15:06
W jakim celu postawiono ekrany na karwinach (1)
przy Chwaszczynskiej? Przecież tam jest las, naturalny pochłaniacz hałasu. Teraz cały hałas odbijany jest w stronę osiedla Karwiny 3. Czy ktoś to rozumie? Co na to ekolodzy?
- 16 1
-
2023-03-03 15:22
Tu akurat mam teorię, że odcinek od obwodnicy aż do krzyżówki z górniczą musiał być formalnie zakwalifikowany jako jeszcze "S"-ka. Tylko wtedy dostaliby dofinansowanie na przebudowę krzyżówki z Nowowiczlińską. A jak "S" ka do standardy s-ki. Czyli budynek drogi bliżej niż x, to ekrany. Ale nie mam potwierdzenia żadnego.
- 4 0
-
2023-03-03 15:34
600 m dróg rowerowych
Nie no, serio aż tyle?
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.