• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej

Patryk Szczerba
3 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (116)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
Prace przy stacji PKM trwają. Niebawem zacznie się ich kolejny etap. Prace przy stacji PKM trwają. Niebawem zacznie się ich kolejny etap.

Od poniedziałku, 6.03. 2023 r., rozpoczyna się kolejny etap prac na węźle Karwiny. Będzie nowa tymczasowa organizacja ruchu w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. Zmiany obowiązują w obrębie skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego i ul. BrzechwyMapka w Gdyni. Potrwają 1,5 miesiąca.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy zmieniasz trasę przejazdu po informacji o nowej organizacji ruchu, która może przysporzyć kłopotów?

Prace na węźle Karwiny trwają, co oznacza pojawiające się co jakiś czas poważniejsze zmiany w ruchu. Najbliższą zaplanowano na poniedziałek, kiedy tłoczno zrobi się w rejonie skrzyżowania ul. Chwaszczyńskiej z Gryfa Pomorskiego i Brzechwy.

Przyzwyczajeni do dotychczasowej organizacji kierowcy będą musieli na jakiś czas zmienić swoje nawyki.

Zmiana organizacji ruchu Chwaszczyńska - poniedziałek, 6.03.2023

  • zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
  • wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd",
  • ul. Brzechwy zostanie zawężona do jednych (skrajnych prawych) pasów ruchu w obie strony.


Zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd". Zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd".
- Najpierw wykonamy rozbiórki i wykopy. Następnie sieciowcy przygotują uzbrojenie w miejscach do tego przewidzianych, a potem zakończymy prace już tzw. drogówką i będziemy mogli otworzyć ruch po nowej geometrii - zapowiada Monika Męczkowska z firmy MTM, która jest wykonawcą prac w tym miejscu.
Dodaje, że obydwa skrzyżowania po przebudowie zyskają nową geometrię, dzięki czemu będzie się po nich łatwiej jeździć.

Zmiany mają potrwać 1,5 miesiąca. Dotyczą także rozkładu ZKM Gdynia.

Okolice PKM Karwiny: film z lutego 2023





Przypomnijmy, że ostatnio informowaliśmy, że termin zakończenia prac - planowany na maj - przestał być aktualny. Kontrakt był do tej pory trzy razy aneksowany. Władze miasta tłumaczyły powody zmian w harmonogramie.

- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator prace usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Węzeł Karwiny: jaki zakres inwestycji?



Wiadomo, że buspasy powstaną na odcinkach:

  • od przystanku "Racławicka" do przystanku "Nałkowskiej" z wyłączeniem skrzyżowania Wielkopolskiej-Strzelców-Sopockiej,
  • od skrzyżowania z ul. Male Karwiny do przystanku Źródło Marii w kierunku centrum,
  • od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum.

Prace na węźle Karwiny. Film z czerwca



Co zyskają kierowcy na pierwszym etapie budowy węzła Karwiny?



- Buspasy na wiaduktach nie będą wykonywane. Z zakresu zadania została wyłączona przebudowa skrzyżowania Wielkopolska-Strzelców-Sopocka, zatem układ drogowy pozostaje niezmieniony - informował kilka tygodni temu w odpowiedzi na interpelację radnego Michała Bełbota Marek Łucyk.
Dodaje, że miasto przekazało PKP koncepcję przebudowy wiaduktów nad linią 201, umożliwiającą budowę pod nimi zarówno trzeciego i czwartego toru.

Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu

- Zgodnie z ustaleniami realizacja tego zadania przez miasto warunkowana jest uzyskaniem dofinansowania z funduszy europejskich w takiej wysokości, aby wkład własny gminy nie przekroczył 10 mln zł. Zawarcie porozumienia na realizację tego zadania będzie możliwe po ustaleniu źródeł finansowania - odpowiada Łucyk.

Będzie parking, pętla i zieleń



Przypomnijmy, że inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto. Obejmuje m.in. budowę jednopoziomowego parkingu typu Park&Ride z 140 miejscami. W okolicy będzie też 600 m dróg rowerowych i 2,7 km buspasów, nowa pętla, zieleń i oświetlenie.

Miejsca

Opinie (116) 3 zablokowane

  • Czyli poza buspasami nic więcej się nie zmieni

    Super

    • 10 0

  • Tam sie nic nie dzieje od roku (1)

    • 9 0

    • chyba trzecie oko

      • 0 4

  • 3xaneks

    Tylko w administracji tacy managerowie mogą pracować latami. W komercyjnych firmach by była krótka kariera. Żenada.
    No i ta MTM, która wygrywa w zasadzie wszystkie przetargi w Gdyni. Przypadek? Nie sądzę.

    • 5 0

  • W nagrodę za zawalony remont Chwaszczyńskiej

    Mamy Trzy Maszyny dostało remont Chwarznieńskiej. Gdynia: tu się żyje! Kolesiom.

    • 6 0

  • Likwidacja ścieżek rowerowych na Brzechwy!

    To co się tam dzieje - makabra. Dwa pasy w każdym kierunku od zaraz. Mieszkańcy boją się kierowców bez wyobraźni dlatego znak STOP przed przejściem. Nie umieją się zatrzymać jak powinni to by musieli. A ścieżka dla rowerzystów widmo niepotrzebna.

    • 5 0

  • Sposób prowadzenia prac w tym rejonie urąga zasadom prowadzenia inwestycji (1)

    Rozkopano duży rejon, na którym prace prowadzone są sporadycznie, czyli raz na parę tygodni w danym miejscu, bo nie mają pracowników a udają duuuużą firmę. Trzeba było zakończyć szybko jeden odcinek, a następnie przejść na kolejny. A tak mamy rozkopaną ulicę na długości kilka kilometrów, ciągłe korki uniemożliwiające przejazd wszystkim użytkownikom, w tym także pojazdom ratunkowym (zagrożenie dla zdrowia i życia), niebezpieczne przejścia przez jezdnie (w bezpośredniej okolicy kilka szkół podstawowych i przedszkoli), brak choćby atrap bezpiecznych chodników a to wszystko od kilkunastu miesięcy i przy braku objazdów. Pocieszenie, że kiedyś będzie lepiej, nie wystarcza. Przy takim tempie prowadzenia prac w chwili oddania inwestycji (mam nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym 10-leciu), może się okazać, że trzeba przystąpić już do remontu drogi, a zastosowane rozwiązania są już przestarzaĺe i trzeba rozpocząć pracę nad przebudową. Niekompetencja do potęgi n-tej.

    • 8 0

    • Nareszcie jakaś dobra

      merytoryczna opinia. Rozkopali w try miga. Tam gdzie potrzeba i gdzie nie potrzeba. Potem "budowa" zarosła trawą. Teraz to nawet i spore krzaki można znaleźć. Mistrzostwo dorbrej organizacji robót.

      • 1 0

  • Kpina

    To jest jest kpina i upodlenie ludzi mieszkających w tym rejonie Gdyni ile lat można budować kawałek drogi

    • 6 0

  • To jes qwa

    Dramat

    • 5 0

  • Mtm

    Z informacji publicznych wygrali ponad kilkanaście przetargów nawet w Człuchów zaliczyli firma niekompetentna ale z plecami czy to nie jakiś wałek?jest

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane