- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (255 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (48 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (260 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (849 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (81 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (124 opinie)
Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej
Od poniedziałku, 6.03. 2023 r., rozpoczyna się kolejny etap prac na węźle Karwiny. Będzie nowa tymczasowa organizacja ruchu w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. Zmiany obowiązują w obrębie skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego i ul. Brzechwy w Gdyni. Potrwają 1,5 miesiąca.
Przyzwyczajeni do dotychczasowej organizacji kierowcy będą musieli na jakiś czas zmienić swoje nawyki.
Zmiana organizacji ruchu Chwaszczyńska - poniedziałek, 6.03.2023
- zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
- wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd",
- ul. Brzechwy zostanie zawężona do jednych (skrajnych prawych) pasów ruchu w obie strony.
- Najpierw wykonamy rozbiórki i wykopy. Następnie sieciowcy przygotują uzbrojenie w miejscach do tego przewidzianych, a potem zakończymy prace już tzw. drogówką i będziemy mogli otworzyć ruch po nowej geometrii - zapowiada Monika Męczkowska z firmy MTM, która jest wykonawcą prac w tym miejscu.
Dodaje, że obydwa skrzyżowania po przebudowie zyskają nową geometrię, dzięki czemu będzie się po nich łatwiej jeździć.
Zmiany mają potrwać 1,5 miesiąca. Dotyczą także rozkładu ZKM Gdynia.
Okolice PKM Karwiny: film z lutego 2023
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na Karwinach
Przypomnijmy, że ostatnio informowaliśmy, że termin zakończenia prac - planowany na maj - przestał być aktualny. Kontrakt był do tej pory trzy razy aneksowany. Władze miasta tłumaczyły powody zmian w harmonogramie.
- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator prace usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: jaki zakres inwestycji?
Wiadomo, że buspasy powstaną na odcinkach:
- od przystanku "Racławicka" do przystanku "Nałkowskiej" z wyłączeniem skrzyżowania Wielkopolskiej-Strzelców-Sopockiej,
- od skrzyżowania z ul. Male Karwiny do przystanku Źródło Marii w kierunku centrum,
- od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum.
Prace na węźle Karwiny. Film z czerwca
Co zyskają kierowcy na pierwszym etapie budowy węzła Karwiny?
- Buspasy na wiaduktach nie będą wykonywane. Z zakresu zadania została wyłączona przebudowa skrzyżowania Wielkopolska-Strzelców-Sopocka, zatem układ drogowy pozostaje niezmieniony - informował kilka tygodni temu w odpowiedzi na interpelację radnego Michała Bełbota Marek Łucyk.
Dodaje, że miasto przekazało PKP koncepcję przebudowy wiaduktów nad linią 201, umożliwiającą budowę pod nimi zarówno trzeciego i czwartego toru.
Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu
- Zgodnie z ustaleniami realizacja tego zadania przez miasto warunkowana jest uzyskaniem dofinansowania z funduszy europejskich w takiej wysokości, aby wkład własny gminy nie przekroczył 10 mln zł. Zawarcie porozumienia na realizację tego zadania będzie możliwe po ustaleniu źródeł finansowania - odpowiada Łucyk.
Będzie parking, pętla i zieleń
Przypomnijmy, że inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto. Obejmuje m.in. budowę jednopoziomowego parkingu typu Park&Ride z 140 miejscami. W okolicy będzie też 600 m dróg rowerowych i 2,7 km buspasów, nowa pętla, zieleń i oświetlenie.
Miejsca
Opinie (116) 3 zablokowane
-
2023-03-03 16:11
Ale jeszcze wkopali wszystkich rur wodociągowych ogromnych
- 9 0
-
2023-03-03 16:22
Niestety nie wszystkie rury wodociągowe ułożyli
- 8 0
-
2023-03-03 17:18
Znowu lampa na środku ścieżki
Do PKM.
Cała Dynia- 8 0
-
2023-03-03 17:33
Wybitne osiągnięcia Gdyni (1)
- węzeł na Karwinach porażka po całości
- bloki na Kaczych Bukach dla młodych
totalny badziew za duże pieniądze
- zieleń w donicach
- bałagan nic dobrze nie uporządkowane
- główna ulica miasta jako jedyna w
Trójmieście rozwija się rekordowo w
sklepy z tanią odzieżą
- do czego to doszło że mieszkańcy
wolną spędzać czas poza Gdynią
- rządzący i tak mają na to wylane i to
jest najlepsze są tak zadufani w sobie
że mucha nie siada- 18 0
-
2023-03-04 06:55
Teraz wykopiemy
ekipe Szczurka na zbity pysk.
- 2 0
-
2023-03-03 18:31
No ale jeszcze nie wkopywali wszystkich rur wodociągowych
- 5 0
-
2023-03-03 18:42
karwiny
to jest zbrodnia na mieszkancach gdyni ale oni chca wylansowac kucyka na kandydata na prezydenta za szkodnika granda
- 11 0
-
2023-03-03 18:50
karwiny
panie kucyk zadnej z uni dotacji nie bedzie zlikwidowaliscie komunikacje miejska dostaliscie dotacje bedzie trzeba oddac a chcecie dalej deufradowac fundusze europejskie nigdy a sluchy chodza ze ten szkodnik chce kandydowac na senatora i uciec przed kratami nie doczekanie nikt juz na niego nie bedzie glosowal
- 11 0
-
2023-03-03 19:16
"została wyłączona przebudowa skrzyżowania Wielkopolska-Strzelców-Sopocka, zatem układ drogowy pozostaje niezmieniony"
nie zrobimy jednej z najważniejszych rzeczy, która zmniejszyłaby codzienne korki na Sopockiej, ale za to termin realizacji został już przesunięty trzy razy i nie wiadomo ile jeszcze partactwa tam doświadczycie.... brawo, brawo, brawo
- 16 0
-
2023-03-03 19:42
Mieszkaniec
Za bardzo nie rozumiem po co po raz kolejny przebudowywać ul Gryfa... I czemu to ma tyle trwać
- 10 0
-
2023-03-03 21:43
rozmiar inwestycji
w ogóle nie rozumiem dlaczego budowa P+R SKM Karwiny wymaga "rozwalenia" drogi i sąsiedztwa drogi na szerokości kilku metrów w obie strony, od lewej do prawej, włącznie ze ścieżkami rowerowymi, chodnikami, na długości 2,5 kilometra. Koszmar życia w korkach oraz pieszych wędrówek do szlace i błocie przez 24 miesiące albo dłużej.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.