- 1 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (45 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (45 opinii)
- 3 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (91 opinii)
- 4 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (127 opinii)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (102 opinie)
- 6 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (61 opinii)
Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej
Od poniedziałku, 6.03. 2023 r., rozpoczyna się kolejny etap prac na węźle Karwiny. Będzie nowa tymczasowa organizacja ruchu w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. Zmiany obowiązują w obrębie skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego i ul. Brzechwy w Gdyni. Potrwają 1,5 miesiąca.
Przyzwyczajeni do dotychczasowej organizacji kierowcy będą musieli na jakiś czas zmienić swoje nawyki.
Zmiana organizacji ruchu Chwaszczyńska - poniedziałek, 6.03.2023
- zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
- wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd",
- ul. Brzechwy zostanie zawężona do jednych (skrajnych prawych) pasów ruchu w obie strony.
- Najpierw wykonamy rozbiórki i wykopy. Następnie sieciowcy przygotują uzbrojenie w miejscach do tego przewidzianych, a potem zakończymy prace już tzw. drogówką i będziemy mogli otworzyć ruch po nowej geometrii - zapowiada Monika Męczkowska z firmy MTM, która jest wykonawcą prac w tym miejscu.
Dodaje, że obydwa skrzyżowania po przebudowie zyskają nową geometrię, dzięki czemu będzie się po nich łatwiej jeździć.
Zmiany mają potrwać 1,5 miesiąca. Dotyczą także rozkładu ZKM Gdynia.
Okolice PKM Karwiny: film z lutego 2023
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na Karwinach
Przypomnijmy, że ostatnio informowaliśmy, że termin zakończenia prac - planowany na maj - przestał być aktualny. Kontrakt był do tej pory trzy razy aneksowany. Władze miasta tłumaczyły powody zmian w harmonogramie.
- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator prace usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: jaki zakres inwestycji?
Wiadomo, że buspasy powstaną na odcinkach:
- od przystanku "Racławicka" do przystanku "Nałkowskiej" z wyłączeniem skrzyżowania Wielkopolskiej-Strzelców-Sopockiej,
- od skrzyżowania z ul. Male Karwiny do przystanku Źródło Marii w kierunku centrum,
- od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum.
Prace na węźle Karwiny. Film z czerwca
Co zyskają kierowcy na pierwszym etapie budowy węzła Karwiny?
- Buspasy na wiaduktach nie będą wykonywane. Z zakresu zadania została wyłączona przebudowa skrzyżowania Wielkopolska-Strzelców-Sopocka, zatem układ drogowy pozostaje niezmieniony - informował kilka tygodni temu w odpowiedzi na interpelację radnego Michała Bełbota Marek Łucyk.
Dodaje, że miasto przekazało PKP koncepcję przebudowy wiaduktów nad linią 201, umożliwiającą budowę pod nimi zarówno trzeciego i czwartego toru.
Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu
- Zgodnie z ustaleniami realizacja tego zadania przez miasto warunkowana jest uzyskaniem dofinansowania z funduszy europejskich w takiej wysokości, aby wkład własny gminy nie przekroczył 10 mln zł. Zawarcie porozumienia na realizację tego zadania będzie możliwe po ustaleniu źródeł finansowania - odpowiada Łucyk.
Będzie parking, pętla i zieleń
Przypomnijmy, że inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto. Obejmuje m.in. budowę jednopoziomowego parkingu typu Park&Ride z 140 miejscami. W okolicy będzie też 600 m dróg rowerowych i 2,7 km buspasów, nowa pętla, zieleń i oświetlenie.
Miejsca
Opinie (116) 3 zablokowane
-
2023-03-03 12:06
W słowniku ludzi kulturalnych nie ma słów (2)
Które dostatecznie obelżywie określiłyby to, co wyprawia władza miejska na Dąbrowie.
3 lata przebudowy węzła (OK - to Polaqua, ale jest to tło dla reszty)
Zatkany wjazd w Anyżową
Beznadziejna przebudowa skrzyżowania Miętowa/Wiczlińska/Koperkowa
Ciągłe cząstkowe przebudowy głównego skrzyżowania Miętowa/Nowowiczlińśka (zamiast raz a dobrze - wszędzie prawo-lewo-skręty)
Beznadziejna koncepcja przebudowy Nowowiczlińskiej - brak prawoskrętu w obwodnicę w relacji Karwiny-Chylonia
Pierepałki z trasą Nowak-Jeziorańskiego
Niekończący się remont Chwaszczyńskiej
Skasowanie linii 23
Betonoza na terenie dawnej giełdy- 101 2
-
2023-03-03 13:49
Korekta/Dokładka
-Główne skrzyżowanie to Rdestowa/Nowowiczlińska oczywiście, uwaga w punkt.
-Dołożyłbym zatkany wjazd/wyjazd w Lubczykową oraz brak przejezności Oliwkową de facto eliminujący sensowną alternatywę dla korków na Rdestowej. Wprawdzie jest jeszcze opcja przez Lukrecjową i Rutową, ale generalnie wąziutko, kręto i pewnie wkrótce zoptymalizują Rutową na jednokierunkową lub dorzucą progi dla poprawy samopoczucia lokalsów.- 14 0
-
2023-03-03 12:12
Po tylu latach koniec, zero głosów na ekipę szczurka, przekonujmy do tego nieświadomych
- 27 0
-
2023-03-03 12:10
Łucek - miszcz ciętej riposty (2)
Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator prace usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID.....
Wszystko jasne, panie Łucek....- 40 2
-
2023-03-03 13:42
On sam jest jak ten gestor
- 7 0
-
2023-03-03 13:34
ten facet niedługo będzie musiał mieć lepszą ochronę niż sam prezes
taką popularnością cieszy się wśród mieszkańców...
- 14 0
-
2023-03-03 13:40
MtM czy inne dziady, won stąd, zabierać się z Karwin w podskokach
- 18 1
-
2023-03-03 11:51
(1)
4 lata remontów jak jeden dzień... La La La ...
- 47 2
-
2023-03-03 13:35
Nie
pierwsze trzy lata to była była budowa nowego węzła, nie remont.
- 0 3
-
2023-03-03 13:22
To co się dzieje przy zjeździe z Gryfa Pomorskiego rano około 8 -8:30 to kompletna porażka
Wjazd,wyjazd z Górniczej jest skończony,ale nikt nie ma ochoty położyć kolejnej warstwy asfaltu na tym skrzyżowaniu.Do Gdyni jeżdżę przez obwodnicę i trasą Kwatkowskiego zjeżdżam na Morską, wracam zresztą też.Nie wiem,kto wybrał MTM,ale efekt jest widoczny - trochę pogrzebią w jednym miejscu,trochę w drugim, a ludzi na tej budowie jak na lekarstwo.
- 28 0
-
2023-03-03 13:16
Rok temu zamykali na 1,5 miesiąca. Dzisiaj zamkną Gryfa Pomorskiego na 1,5 miesiąca i otworzą za rok - MTM i wszystko w temacie
Jakieś kilka osób na całej inwestycji, sprzętu jak na lekarstwo, pozamykane odcinki, które od roku można by już włączyć do ruchu, bałagan na budowie, tysiące mieszkańców Karwin, Fikakowa, W.Kacka uwięzionych w korkach...
Czekam na wybory Panie Łucyk, Guć i Szczurek. Na tego nieudacznika z Cisowej nie zagłosuję, ale na Was też już nie!!!
Idźcie do normalnej pracy i zobaczycie dopiero wtedy jak ludziom utrudniacie życie.
Ta budowa to absolutny brak koordynacji czegokolwiek i to za nasze pieniądze!!!- 32 1
-
2023-03-03 12:59
Brak słów
Pół życia w korkach i dalej wycinają drzewa i pchają w tym rejonie nowe osiedla. Kto to planuje i kto o tym decyduje pazerni deweloperzy ? Kiedyś to była piękna, spokojna dzielnica teraz wściekłe tłumy ludzi i stłoczone obok siebie jak otwory
w durszlaku domy. PKM to porażka jak wszystko co planują w tym mieście.- 28 0
-
2023-03-03 12:33
Ale będziecie mieli parking and ride na 140 samochodów (1)
Tyle samochodów przejeżdża Wielkopolską w ciągu 3 zmian świateł jak są drożne wszystkie pasy. Liczyłem to wiele razy bo jak wracam rowerem w górę Wielkopolskiej to jedzie się powoli i z nudów można policzyć ile aut zdąży przejechać na jednym zielonym. Jak nie zamulają to max 50.
- 22 0
-
2023-03-03 12:57
To jest miś na miarę naszych czasów
- 12 0
-
2023-03-03 12:40
Gdynia jako miasto jest ładnie położona geograficznie - i to jedyna zaleta!
Jedyna zarąb... tego miejsca. Poza tym - zmarnowany potencjał i zrujnowane finanse.
- 26 1
-
2023-03-03 12:36
ulica Brzechwy nie ma skrajnego prawego do góry, jest tylko jeden pas lewy
- 18 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.