• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy do liftingu. Znikną korki

Maciej Naskręt
8 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Kwiatkowskiego w Gdyni. Węzeł Kwiatkowskiego w Gdyni.

Jest szansa, że znikną korki na Trasie Kwiatkowskiego przed Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA chcą, by od strony portu samochody wjeżdżały na ekspresówkę dwoma pasami ruchu, zamiast - jak jest obecnie - jednym.



Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska. Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska.
Wszystko wskazuje na to, że niebawem korki na Węźle Kwiatkowskiego w kierunku Obwodnicy Trójmiasta będą już tylko wspomnieniem. Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamierza na splocie drogi miejskiej i ekspresówki zmienić nieco organizację ruchu drogowego.

Przede wszystkim na końcu Trasy Kwiatkowskiego jadąc w kierunku Gdańska zniknie zwężenie, które powodowało potężne zatory w godzinach popołudniowych.

- Tuż przed Węzłem Kwiatkowskiego obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Zyskamy teren, na którym wydłużymy lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Pomysł poprawy organizacji ruchu powstał po spotkaniu urzędników z przewoźnikami.

- Wydostanie się z portu a potem jeszcze z Gdyni ciężarówką to jest dla nas koszmar i realne straty. Dzięki usprawnieniu przewoźnicy zyskają cenny czas - opowiada pan Mariusz, który kilka razy w tygodniu odbiera towary z gdyńskiego portu.

Czy zmiana organizacji ruchu wpłynie na korki?

- Zmiana organizacji ruchu wymaga prac budowlanych, ale nie będą miały one dużego zakresu - tłumaczy Michalski. Drogowcom trudno tutaj wskazać też koszt zmian, będzie on znany po wykonaniu robót.

Dla kierowców będzie to nowe rozwiązanie drogowe - niespotykane dotąd na ulicach Trójmiasta. Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian. Niemniej planowany lifting ma zapobiec licznym wypadkom i kolizjom w tym miejscu, które powstały wskutek najechania na tył innego pojazdu.

Czy na pewno i w jak dużym stopniu poprawi się bezpieczeństwo? Odpowiedź poznamy po wprowadzeniu zmian, czyli już latem.

Miejsca

Opinie (155) 1 zablokowana

  • słabo to widze (11)

    jadący prawym pasem nie będą płynnie wpuszczać włączających się do ruchu

    • 76 22

    • zła grafika (1)

      grafiku Trojmiasto.pl proponuję najpierw zobaczyć miejsce, albo chociaż przeczytać ze zrozumieniem.
      Obwodnica w omawianym miejscu ma 3 pasy ruchu w kierunku Gdańska + 1 pas dla właczających się aut z Trasy Kwiatkowskiego, jeżeli wyłączymy 1 pas ruchu z Obwodnicy, zostaną 2. dla jadących z kierunku Chyloni a 2 pozostałe dla włączających się z kierunku Portu. Dzięki temu Ci jadący z kierunku portu będą włączać się płynnie a nie tak jak na grafice ustępując piewszeństwa jadącym z Chylonii. Przynajmniej tak wynika z opisu, a grafika jest napewno i tak zła:)

      • 26 5

      • Czytanie ze zrozumieniem sie kłania

        Zyskamy teren, na którym wydłużymy lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki.

        • 2 2

    • słuchaj kolego ja swojm (5)

      samochodem mercedesem nie mam problemu bo mam silnik V8 i napend kłatro jak tam deptam to mam na pace 190 już a pleps musi mi zjeźdzać z drogi bo mrugam i trąbie, a trabe mam taką jak z tira więc cicho nie jest wież mi na słowo kolego

      • 11 21

      • Gdzieś ty się tu zapodział troliku kochany, idź na onet, tam więcej błotka rzucają.

        • 23 3

      • Wczoraj z tym kłatro wyciskałeś się (2)

        pod innym tematem.Jednak trocin masz pod dostatkiem w czerepie.

        • 10 2

        • (1)

          Te kłatro V8 to ci chyba szwagier za stodołą wstawił :-D, rejestracja pewnie też fajna... :-P

          • 4 1

          • bardzo fajna: GO JOLA ;-)

            • 0 0

      • jasne hehe, będziesz stał potulnie między dwoma ciągnikami a na lewym trzy fabie obok ciebie

        • 2 0

    • pod warunkiem

      że nie będzie tam durnego ograniczenia do 50, tylko dozwolone 120, no i dodatkowa informacja dla debili: "kierowco, zacznij się rozpędzać aby płynnie włączyć się do ruchu, a nie zatrzymać się jak sierota"

      • 25 0

    • nie będą musieli

      bo będą 2 pasy

      • 2 1

    • Rysunek chyba walnięty, bo pod górkę na tym odcinku są 3 pasy, jadąc od strony Chyloni i później od wlotu estakady cztery, prawy jest używany przez tiry do włączenia się.

      • 1 0

  • Prośba do GDDKiA ... (15)

    O miejscu dla policji z radarem nie zapomnijcie ;]

    • 154 12

    • (13)

      Kaźmierz, powiedz mi chłopie jak swój podpis na niebiesku tu wstawiasz ?

      • 7 0

      • troche techniki i człowiek dziki (12)

        wystarczy wpisać coś na kształt maila :)

        • 10 0

        • (2)

          nie działa po pewnie źle coś piszę :(

          • 3 0

          • Hehe (1)

            Następny "pomysł", okaże się w "praniu"

            • 1 0

            • Masz tytuł tresc autor i e-mail (opcjonalnie)
              maila wpisujesz wlasnie w to opcjonalnie, ale w autor musisz tez cos wpisac np. człowiek dziki

              • 2 0

        • (8)

          i przyjmowac potem tone spamu.

          • 3 1

          • Jak podasz maila,to przyjmiesz tony spamu. (7)

            Jak podasz coś na kształt maila,to przyjmiesz coś na kształt spamu ;)

            • 8 1

            • a czy ja piszę o tym by wpisac własciwego maila? (6)

              piszę: coś na kształt. np. cosnaksztalt@maila.hehe

              • 0 0

              • ciekawe (5)

                czy działa?

                • 1 0

              • a no (4)

                działa

                • 1 0

              • Jesteś bohaterem (2)

                • 2 0

              • (1)

                Joł działa

                • 0 0

              • Hehe

                • 0 0

              • A dziekuję to gdzie?

                • 1 0

    • policja musi stać, bo zakręt spartaczyli, i trzeba to zatuszować poprawą bezpieczeństwa.

      • 12 0

  • Dla mnie BOMBA (2)

    • 16 23

    • Nie udało Ci się być pierwszym (1)

      :-)

      • 2 2

      • zawsze ktoś mnie wyprzedzi :(

        a było tak blisko

        • 3 1

  • Największe problemy powstają w momencie ... (5)

    ...gdy w zatoce kontroli stoi radiowóz...nagle wszystko przestaje działać

    • 196 7

    • (1)

      A stoją tam codziennie w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego!

      • 9 0

      • I słusznie - w szczycie jest na drodze najwięcej aut,a więc najwięcej piratów,a więc najwięcej kolizji.

        • 0 2

    • (2)

      Rzeczywiście, kierowcy zaczynają poruszać się z prędkością żółwia, zamiast jechać przepisowo. Widok radiowozu chyba paraliżuje zmysły :) Często również tam widzę (i w zatoczce na Estakadzie przez las) auto ITD z fotoradarem nad dachem.

      • 5 0

      • to trochę nie tak...

        Samochody na obwodnicę włączają się jedym pasem z prędkością 50km/h. a "strumień napływowy" to dwa pasy z ograniczeniem do 70km/h. Jak wjazd na obwodnicę nie nadąża z odprowadzeniem, to Ci jadący od strony portu muszą "poczekać" - poturlać się te 30km/h.
        Nie zmienia to jednak faktu że na widok policji wszyscy robią się bardziej powolni. A przecież oni za wyprzedzanie na zakazie łapią... za 60km/h pewnie by nikogo nie "d*pneli"

        • 1 1

      • to nie fotoradar

        tylko kontrola elektronicznego poboru płatności VIA TOLL w samochodach ciężarowych powyzej 3,5t

        • 1 1

  • Nie jestem pewien czy takie rozwiązanie wiele pomoże. (2)

    Oby tylko udawało się unikać ciot, które włączając się pod tą górę, wyznają starą komunistyczną doktrynę - nie za dużo gazu, nie za dużo gazu.

    • 83 12

    • No i oby nie zapomnieli studzienek w zygzaki poustawiać. (1)

      Tak, aby przypadkiem nie dało rady za prosto tamtędy jechać.

      • 25 2

      • na obwodowej ni ma studzienek..... jeszcze :-)

        • 4 0

  • korki?

    Niech najperw zaczną budować budować obwodnicę metropolitalna. OMT, gdyż RDOS ja skutecznie blokuje.

    • 27 1

  • To już policja nie będzie kasować za jazdę lewym pasem? (11)

    niepowetowana strata

    • 55 7

    • kasowała za niedozwolone wyprzedzanie a nie za jazde lewym pasem (10)

      • 10 7

      • (9)

        Jakie jest tam niedozwolone wyprzedzanie?

        • 9 9

        • No właśnie. Jeszcze od kogoś plusa dostałeś. (8)

          Przed wiaduktem stoją jak wół znaki zakazu wyprzedzania i 50. I zdziwieni ze policja łapie i obraza majestatu. Może czas na mocniejsze okulary .

          Google maps i włącz se Street View.

          • 12 4

          • Czy jazda równoległa jest wyprzedzaniem ? (4)

            • 4 6

            • A po co jedziesz równolegle skoro lewy pas się kończy? (3)

              Broń Boże nie zwolnisz, tylko przyspieszysz i będziesz się wciskać przed inny pojazd - prawda?

              Honor nie pozwala aby za kimś wjechać na obwodnicę.

              • 3 9

              • Dojeżdżamy do końca pasa, o jeździe na suwak słyszał? (2)

                • 17 5

              • jazda na suwak (1)

                Policja apeluje o jeździe na suwak, dojeżdżając do końca pasa, a tu za zakrętem bach dojeżdżającym do końca pasa mandacik za wyprzedzanie. Jak zwykle jedna rzecz wyklucza drugą. Po co edukować ludzi, gdy później się za to karze. Jazda lewym pasem z prędkością prawego, który prawie stoi neguje dojeżdżanie do końca pasa. Szkoda gadać

                • 3 1

              • No tak,bo przecież na drodze chodzi o to,żeby jechać szybciej,niż inni.

                • 0 2

          • (2)

            Na ch. ten zakaz. Tiry się ciągną pod górkę 10km/h a wyprzedzać nie można. Bezsens

            • 10 3

            • ale tam jest z górki (1)

              • 8 2

              • a, to przepraszam

                Egon z Gangu Olsena

                • 0 0

  • a propos korka (15)

    Kolejną przyczyną tworzenia się korka na zjeździe z estakady na obwodnicę jest policja, która dość często ustawia się na końcu zjazdu. W efekcie kierowcy snują się za sobą tak by nie sprowokować policjanta do zatrzymania. Jeżdżę tędy codziennie i jeżeli po godzinie 15 tworzy się większy zator na estakadzie to z 80 % prawdopodobieństwem na zjeździe stoi patrol. I proszę nie interpretować tej opinii jako słowa przeciwko policjantom. Ukłon w ich stronę bo nie chciałbym robić tego co oni muszą.

    • 125 3

    • Wystarczy jechać 50 tak jak znaki proszą na zjeździe - jeden za drugim. (12)

      Ale zawsze trafi sie jakiś lolo co musi tam wyprzedzić ile się da aut i na łuku wpychać na chama bo stoi policja.

      • 17 17

      • jest minus od pięciu lolków (1)

        • 5 2

        • sa jeszcze panikarze ktorzy zwalniaja do 30km/h

          • 22 1

      • Ograniczenie powinno się kończyć zaraz po wyjechaniu na prostą (8)

        jak samochód ma się rozpędzić z 50 do 110 na obdowdnicy?

        • 32 1

        • (6)

          Dodam że pod górkę.

          • 21 1

          • Z lepszym stosunkiem mocy do masy musisz posiadać wózek. (5)

            Ja na tym krótkim odcinku (wjazd-szczyt) rozpędzam się do 130 z 50 km/h. Wystarcza na większość, ponieważ ten podjazd od strony Chyloni jest naprawdę stromy i nie wielu leci tam więcej niż 110. Z rzadka znajdzie się baran w służbowej skodzie jadący około 150km/h.

            • 5 5

            • (4)

              No to moja klarcia jest troszkę szybsza

              • 0 0

              • tzn? (3)

                jaka klarcia?

                • 0 0

              • kijanka (2)

                clarens

                • 1 0

              • chyba clarus, albo carens (1)

                no, chyba że to składak ;)

                • 5 0

              • Że, niby, z dwóch jeden?

                Hmmm...

                A czyj przód, czyj tył?

                Tak z ciekawości.

                • 3 0

        • Akurat z tym to moje auto nie ma problemu

          ale jeśli próbować Oplem Corsą 1.2 to faktycznie jest problem

          • 6 0

      • jak tam stoi policja to wszyscy jada 20km/h

        • 2 0

    • "Nobel" dla projektanta tego węzła.

      Pewno jakiś komuch niedokształcony i bez wyobraźni projektował ten węzeł i teraz trzeba poprawiać. Typowo po Polsku.

      • 2 5

    • dokladnie, też jeżdżę tamtędy codziennie i jak jest korek to zawsze policja stoi.. heh.. a jak nie ma to idzie gładko :)

      • 0 0

  • Problemem są TIR-y rzęchy i takie same ładowarki (5)

    jadące prawym pasem od strony Cisowy. Te przeładowane trupy nie mają siły podjechać i tworzą często konwój blokując prawy pas. O zimie nie warto wspominać.

    • 41 17

    • przeładowane ?

      nie masz pojecia o jeżdzie "pojazdem dostosowanym do przewożenia towarów"

      • 12 4

    • to nie są żadne rzęchy i nie muszą być przeładowane

      każdy tir, wystarczy że ma na naczepie jakieś 18-20 ton (jak chcesz wiedzieć, to można wieźć po legalu 24), osłabnie pod taką górę jak tamta, choćby miał i 500 koni.

      • 15 2

    • a dziecko słyszało o blokadach w ciężarówkach ?

      • 4 4

    • to sprobuj wrzucic kierunek szybciej zeby Cie zauwazyli a nie wychodzisz z zalozenia ze przeciez i tak musisz zjechac Ci kierowcy z TIR-uf czesto wpuszczaja jesli moga ale tez ciezko sie im dziwic bo jazda takim samochodem nie nalezy do najfajnieszych zwlaszcza przy takim natezeniu ruchu a towary kazdy chce miec pod nosem dostepne na juz

      • 2 0

    • ok wszystko się zgadza ale.....

      Na całej długości obwodnicy w obydwu kierunkach jest wyraźny zakaz wyprzedzania dla pojazdów ciężarowych i jak to się ma do rzeczywistości???
      nie raz już heblowałem gdy kierowcy z pancernika nagle zachciało się porajdować i wypróbować swoich umiejętności podczas wyprzedzania nie zwracając uwagi w lusterku czy przypadkiem coś z lewej nie nadjeżdża ot taki lajcik (no bo kto takiemu podskoczy jak na pakach 30 ton). Rozumiem wszystko lecz hamstwa drogowego nie tolerowałem i tolerować nie będę. Nie wrzucam wszystkich "tirowców" do jednego wora lecz w przeważającej większości nie jeżdżą bezpiecznie. Reasumując moja teoria brzmi "TIRY NA TORY I NA BARKI" !!!

      • 3 0

  • Jesli chcecie liftingu to zróbcie do porządnie (10)

    Zmieńcie promień tego zjazdu oraz spowodujcie by rozbieg nie był pod górę.

    Obecnie każe się hamować do 50, jechać pod górkę i bezpiecznie włączać się do ruchu.

    • 137 5

    • jakis debil minusuje?

      • 21 9

    • (5)

      Twoja propozycja nie jest LIFTINGIEM tylko kompletna przebudową :)
      Urzędasy chcą sie pokazać, że niby robia coś dla społeczeństwa

      • 23 3

      • A kompletna przebudowa to nie lifting? Lifting kompletny (4)

        • 5 0

        • a czy jak zmieniłem kobietę na młodszy, mniej pomarszczony i nie zrzędzący model to jest lifting permanentny czy przebudowa :) (3)

          • 18 0

          • pójscie po rozum do głowy ;)

            • 13 0

          • Ale pewnie za to bstdzie

            • 1 0

          • Ale za to pewnie bardziej kosztowny.

            Tak miało być, ale pierd***my smartfon puścił tekst, kiedy poprawiałem błąd.

            • 7 0

    • (1)

      -co za debil wymyślił włączenie się na obwodnicę jadąc 50km/h????!!!!!!!...no i jeszcze pomiar prędkości - korki murowane!!!
      ....no ale jak się zrobiło zakręt nie wyprofilowany to 50km musi być. Na taki zakręt czekaliśmy 30 parę lat. Tyle właśnie te połączenie budowano :)

      • 31 1

      • TO połączenie

        TE połączenia, tłuku ze Słoikowa.

        • 11 9

    • prawda jest taka ze załadowane tiry nie dają rady podjechać pod estakadę i na obwodnicę.. czasami jest tak źle że cała obwodnica w tym miejscu za zjazdem wlecze się niemiłosiernie... za duży kąt nachylenia drogi... `

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane