- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (57 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 3 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (240 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (149 opinii)
- 5 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (18 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (107 opinii)
Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy do liftingu. Znikną korki
Jest szansa, że znikną korki na Trasie Kwiatkowskiego przed Obwodnicą Trójmiasta . Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA chcą, by od strony portu samochody wjeżdżały na ekspresówkę dwoma pasami ruchu, zamiast - jak jest obecnie - jednym.
Wszystko wskazuje na to, że niebawem korki na Węźle Kwiatkowskiego w kierunku Obwodnicy Trójmiasta będą już tylko wspomnieniem. Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamierza na splocie drogi miejskiej i ekspresówki zmienić nieco organizację ruchu drogowego.
Przede wszystkim na końcu Trasy Kwiatkowskiego jadąc w kierunku Gdańska zniknie zwężenie, które powodowało potężne zatory w godzinach popołudniowych.
- Tuż przed Węzłem Kwiatkowskiego obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Zyskamy teren, na którym wydłużymy lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Pomysł poprawy organizacji ruchu powstał po spotkaniu urzędników z przewoźnikami.
- Wydostanie się z portu a potem jeszcze z Gdyni ciężarówką to jest dla nas koszmar i realne straty. Dzięki usprawnieniu przewoźnicy zyskają cenny czas - opowiada pan Mariusz, który kilka razy w tygodniu odbiera towary z gdyńskiego portu.
Dla kierowców będzie to nowe rozwiązanie drogowe - niespotykane dotąd na ulicach Trójmiasta. Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian. Niemniej planowany lifting ma zapobiec licznym wypadkom i kolizjom w tym miejscu, które powstały wskutek najechania na tył innego pojazdu.
Czy na pewno i w jak dużym stopniu poprawi się bezpieczeństwo? Odpowiedź poznamy po wprowadzeniu zmian, czyli już latem.
Miejsca
Opinie (155) 1 zablokowana
-
2014-04-09 08:28
Jaka szkoda policja nie będzie wyłapywać tych wyprzedzających na zakazie, stała obsada końcówki estakady pójdzie na bezrobocie.
- 2 1
-
2014-04-09 09:01
vv
a jaki głup projektował ten węzeł? teraz będzie go poprawiał? Piszcie chociaż jakie biuro wymśyśliło takie cudo.
- 5 0
-
2014-04-09 09:47
Nie nowe
Nie będzie to nowe rozwiązanie, podobne zastosowano przy zjeździe z obwodnicy w kierunku gdańska na węźle Karczemki.
- 2 0
-
2014-04-09 10:14
to wina radiowozu
Ale tam korki są tylko jak Policja stoi. A wybiera to miejsce zawsze w godzinach szczytu :))) Jak tam radiowozu nie ma jakoś wszystko działa.
- 5 1
-
2014-04-09 10:14
problemem jest nie jeden pas włączania się do ruchu tylko kontrole policyjne na końcu Kwiatkowskiego przez co wszyscy zwalniają do 10km/godz. a potem ciężarówki nie mają jak się rozpędzić pod górę i jadą do 60km/godz do zjazdu na karwinach.
Jeżdżę tą trasą codziennie i korki występują tylko wtedy gdy policja robi kontrolę lub gdy na obwodnicy jest wypadek i zablokowana droga. Poza tymi 2 przypadkami jeździ się trasą Kwiatkowskiego normalnie i bez problemu włącza się do obwodnicy.
Więc jak skończą kontrolę policyjną w tym miejscu to skończą się problemy z korkami!- 4 1
-
2014-04-09 10:58
rozwiązanie (1)
Rozwiązaniem skutecznym będzie tak naprawdę budowa 3 pasa i OPAT, należy wybudować OPAT odciążając poniekąd estakadę i dodając 3 pas na obwodnicy ułatwimy znacznie ruch w obu kierunkach. Obwodnica metropolitalna owszem, ale najpierw poprawa stanu przejezdności obecnych dróg !!!
- 2 0
-
2014-04-09 18:55
Tak,zatkajmy Obwodnicę długą rozbudową,nie zapewniając alternatywnego przejazdu. Super plan!
Najpierw OMT,potem ulepszanie dobrego.
- 1 0
-
2014-04-09 11:30
Rozwiąznie logiczne tylko pozornie - należy na lewym pasie wprowadzić prędkość minimalną na poziomie 100-110 km/./godz
aby to rozwiązanie miało sens. Bo obecnie głównym powodem jest zbyt mała prędkość włączających się do ruchu z trasy Kwiatkowskiego. Oczywiście trudno wymagać od ciężkich ciężarówek dynamiki jak w samochodzie osobowym, ale dla nich byłby prawy pas, bez określania prędkości minimalnej. Gdyby jeszcze zlikwidować idiotyczne ograniczenie prędkości na obwodnicy do 100 km /godz, ruch byłby niemalże doskonale płynny. prawy pas obwodnicy łączący się z lewym wylotem Kwiatkowskiego miałyby zbliżoną prędkość i żadne zatory by nie powstawały.
- 1 1
-
2014-04-09 11:54
chyba zła mapka
bo pod góre są 4 pasy a nie 3 a teraz bedzie z 5 takze z czym problem z wyjazdem...cioty beda mialy problem co nie wiedza gdzie gaz pod gore...tylko wyhamuja wszsytkich do magicznej 40stki...
- 1 2
-
2014-04-09 12:14
W niemczech tak się buduje odrazu.Ale polski inżynier najpierw robi wielkie plany potem zbuduje a pózniej pomyśli.. (1)
Tak to już jest na polskich studiach.Nie bez powodu jest taka róznica między polską a niemcami.
- 3 1
-
2014-04-09 18:52
Sprawdź sobie na wikipedii "Plan Marshalla", "RWPG" i "rrubel transferowy".A od inżynierów się odstosunkuj ;)
- 0 1
-
2014-04-09 12:17
O widać jak kazik jedzie swoim golfem trójką 170 km/h.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.