• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy do liftingu. Znikną korki

Maciej Naskręt
8 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Kwiatkowskiego w Gdyni. Węzeł Kwiatkowskiego w Gdyni.

Jest szansa, że znikną korki na Trasie Kwiatkowskiego przed Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA chcą, by od strony portu samochody wjeżdżały na ekspresówkę dwoma pasami ruchu, zamiast - jak jest obecnie - jednym.



Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska. Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska.
Wszystko wskazuje na to, że niebawem korki na Węźle Kwiatkowskiego w kierunku Obwodnicy Trójmiasta będą już tylko wspomnieniem. Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamierza na splocie drogi miejskiej i ekspresówki zmienić nieco organizację ruchu drogowego.

Przede wszystkim na końcu Trasy Kwiatkowskiego jadąc w kierunku Gdańska zniknie zwężenie, które powodowało potężne zatory w godzinach popołudniowych.

- Tuż przed Węzłem Kwiatkowskiego obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Zyskamy teren, na którym wydłużymy lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Pomysł poprawy organizacji ruchu powstał po spotkaniu urzędników z przewoźnikami.

- Wydostanie się z portu a potem jeszcze z Gdyni ciężarówką to jest dla nas koszmar i realne straty. Dzięki usprawnieniu przewoźnicy zyskają cenny czas - opowiada pan Mariusz, który kilka razy w tygodniu odbiera towary z gdyńskiego portu.

Czy zmiana organizacji ruchu wpłynie na korki?

- Zmiana organizacji ruchu wymaga prac budowlanych, ale nie będą miały one dużego zakresu - tłumaczy Michalski. Drogowcom trudno tutaj wskazać też koszt zmian, będzie on znany po wykonaniu robót.

Dla kierowców będzie to nowe rozwiązanie drogowe - niespotykane dotąd na ulicach Trójmiasta. Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian. Niemniej planowany lifting ma zapobiec licznym wypadkom i kolizjom w tym miejscu, które powstały wskutek najechania na tył innego pojazdu.

Czy na pewno i w jak dużym stopniu poprawi się bezpieczeństwo? Odpowiedź poznamy po wprowadzeniu zmian, czyli już latem.

Miejsca

Opinie (155) 1 zablokowana

  • BZDURO-ZAGADKA

    Tam gdzie konczy sie obrazek konczy sie rowniez lewy pas. Nachylenie terenu w tym miejscu jest takie ze prawy jedzie 40/kmh max. Bedzie tak jak jest, z tym ze zamiast zatoru na tym ślimaku, bedzie juz na obwodnicy, dzieki czamu jadac z chylonii tez sobie postoimy.

    • 1 1

  • A co z jeszcze większym babolem?

    Czyli rozwiązaniem połączenia wjazdu ze Słowackiego w kierunku Karczemek? Przecież tam brak 100m asfaltu szerokości jednego pasa powoduje gigantyczne korki. Wystarczyłoby wylać te 100. po prawej stronie i zrobić tak, by pas dla wjeżdżających w obwodnicę od strony Słowackiego przechodził automatycznie w trzeci pas, który zaczyna się bezsensownie kawałeczek dalej.

    • 3 0

  • Faktycznie, opis jest różny z tym co na grafice

    jak zwykle geniusze t.pl zaszaleli

    • 2 1

  • moja propozycja (3)

    6 pasmowa obwodnica .lewy skrajny dla vip,nastepny pas dla dobrych szybkich aut (nie mylic z golfem iV) ,srodkowy dla zwyklych społeczniaków nastepny dla wiesniakow z GWE itp 2 od prawej dla niepelnosprawnych i niewidomych i osob starszych i prawy skrajny dla tirow

    • 14 4

    • (1)

      A gdzie ścieżka rowerowa i pas dla pędzących matek z wózkami?

      • 9 0

      • pamietajcie o taksowkach, my tez lubimy zapier...ac!

        • 4 0

    • A ja i tak będę jechać lewym.

      • 3 0

  • Beznadziejny projekt skrzyżowania (1)

    To skrzyżowanie powstało parę lat temu i od początku jest nienowoczesne i niepraktyczne dla kierowców. Dlaczego wiaduktu nad obwodnicą nie zrobiono wyżej aby włączanie się do ruchu na obwodnicy następowało bez podjeżdżania pod górę? Dlaczego wiadukt nie został wykonany ukośnie do obwodnicy co umożliwiałoby jazdę z prędkością większą niż obecnie dopuszczalna i pozwalałoby płynniej włączać się do ruchu na obwodnicy? Dlaczego jest ograniczenie prędkości do 50 km/h dla wszystkich a nie tylko dla ciężarówek i w czasie deszczu? Samochodem osobowym przy suchej nawierzchni spokojnie można ten zakręt przejechać z prędkością 80 km/h. Przy wjeździe z obwodnicy na Trasę Kwiatkowskiego zrobiono jeszcze większą głupotę! Najpierw zjeżdża się w dół aby zaraz potem podjeżdżać pod górę. A przecież można było zaraz po wydzieleniu pasów do zjazdu w Trasę Kwiatkowskiego postawić mur oporowy pomiędzy obwodnicą a pasami do zjazdu i zjazd poprowadzić dalej w poziomie. To skutkowałoby tym, że podjazd nie musiałby być tak stromy. Czy ktoś mógłby wyjaśnić dlaczego tak nie zrobiono? Przecież takie rozwiązanie nie kosztowałoby o wiele drożej.

    • 10 1

    • Jesteś specjalistą kosztorysantem budowlanym, jak widzę?

      • 2 7

  • Czas pokaże

    To rozwiązanie zmniejszy z pewnością korek, ale miejsce to stanie się bardziej niebezpieczne niż dotychczas. To będzie skutkowało większą ilością kolizji w tym miejscu.

    • 2 1

  • to nic nie rozwiąże

    j.w + więcej kolizji

    • 2 2

  • Myslę że takie rozwiązanie spwoduje, ze będzie więcej wypadków (1)

    Ci co z lewego pasa estakady będą wcinać się na prawy obwodówki będą zajeżdżać drogę.
    Już teraz dzieje się podobnie

    • 15 2

    • Nie,bo na prawym nie będzie nikogo,przed węzłem będzie on wyłaczony z ruchu. Jest napisane w artykule.

      • 3 2

  • Słabo to widzę. (3)

    Jadąc lewym pasem Trasy Kwiatkowskiego gdy nie zdążysz się włączyć do ruchu na prawy pas obwodnicy - co dalej? Niejeden się znajdzie taki, który zrobi STOP po środku...

    Aż się prosi w tym miejscu o 4 pasy, zbiegające się na górze w 3, a później w dwa...

    • 19 0

    • (2)

      ale tam są 4 pasy..... potem 3 a potem 2

      • 2 0

      • (1)

        ale koledze wyżej chodzi o ten lewy pas Kwiatkowskiego. Powinny te dwie nitki Kwiatkowskiego schodzić się w jedna a dopiero potem wcinać się w obwodnice.

        Wg obrazka to jadac lewa Kwiatkowskiego wcinasz się w obwodnice. jak nie będzie możliwości to będzie nagły stop

        • 4 2

        • Doczytajcie artykuł,a nie tylko piktogram. Obwodnica zostanie zwężona do 2 pasów,obecny prawy będzie pusty,więc ze zjechaniem z

          • 2 1

  • estaka to bubel dyńskich urzęników. ktoś złapie gumę i korek na 5km. ani zawrócić ani ominąć

    powinny być zawrotki i pasy dla aut z awarią.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane