• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt czy kładka na Karwinach? Będzie wysłuchanie argumentów

Patryk Szczerba
3 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Kwestia rodzaju połączenia Małego Kacka z Karwinami rozstrzygnie się w nowym roku. Kwestia rodzaju połączenia Małego Kacka z Karwinami rozstrzygnie się w nowym roku.

Konsultacje społeczne mają pomóc prezydentowi Gdyni w podjęciu decyzji dotyczącej wariantu połączenia ulic Strzelców i Buraczanej nad torami kolejowymi. Co wybrać: kładkę dla pieszych czy wiadukt drogowy? Urzędnicy chcą poznać opinie i argumenty obu stron.



Co powinno połączyć Karwiny z Małym Kackiem?

Przypomnijmy:

  1. W maju władze Gdyni poinformowały, że nad torami łączącymi ulice Strzelców i Buraczaną w Gdyni powstanie wiadukt drogowy.
  2. Inwestycja najwcześniej miała zostać ukończona w 2021 roku, a jej koszt szacowano na 16 mln zł. Nie przewidziano konsultacji, bo jak mówili urzędnicy: budowy wiaduktu oczekują mieszkańcy.
  3. Zaprotestowali radni dzielnicy Karwiny i społecznicy, którzy zaczęli wskazywać, że nie chcą drogiego wiaduktu dla aut, lecz kładkę dla pieszych, która miałaby kosztować ok. 2 mln zł (ZDiZ twierdzi, że raczej 10 mln zł).
  4. Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją, by zrezygnować z budowy wiaduktu. Spór zaostrzał się z dnia na dzień.
  5. Postawione pod ścianą władze Gdyni zdecydowały się na zorganizowanie konsultacji społecznych w tej sprawie. Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych.


Wiadukt na Karwinach: pierwsza faza konsultacji



Ruszyła pierwsza faza konsultacji. 11 grudnia, o godz. 17.30, w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 przy ul. Staffa odbędzie się spotkanie mieszkańców z władzami miasta. Nie będzie jednak na nim dyskusji ani możliwości zadawania pytań. Całość ma mieć formułę wysłuchania publicznego.

- To typ spotkania, w trakcie którego mieszkańcy oraz inne zainteresowane osoby mają możliwość przedstawienia stanowisk w konsultowanej sprawie. Prezentacji argumentów przysłuchują się przedstawiciele władz miasta - informują miejscy urzędnicy z Laboratorium Innowacji Społecznych.
W praktyce podczas spotkania będzie mogło zabrać głos 20 osób. Mieszkańcy Karwin i Małego Kacka mają mieć zagwarantowane po pięć miejsc. Na jedno wystąpienie przewidziano 5 minut. Nie będzie możliwości zadawania pytań, polemiki ani komentarzy.

Urzędnicy czekają na zgłoszenia chętnych. Szczegóły można znaleźć na stronie www.badanialis.pl. Przy większej liczbie osób zdecyduje losowanie.

Prezydent podejmie decyzję



Dopiero po spotkaniu z urzędnikami, 7 stycznia, zostanie udostępniony formularz konsultacyjny, pozwalający wyrazić swoją opinię. Konsultacje zakończą się 20 stycznia.

Raport ma zostać opublikowany w ciągu 40 dni od zakończenia konsultacji. O wyborze wariantu do realizacji zdecyduje ostatecznie prezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (193) 4 zablokowane

  • Ludzie, pomyślcie! (6)

    1. Rozbudowa ulic nie rozwiąże problemów korków (popatrzcie na wielkie metropolie z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, wielopasmowymi jezdniami, itp.). Tam się ulice zwęża, uspokaja ruch, rozwija transport publiczny. Zobaczcie ile miejsca zajmuje jeden samochód i ile osób przewozi. Przestrzeń nie jest z gumy, nie przybędzie jej nam. Gazy cieplarniane same się nie zredukują.
    2. Budowa tego wiaduktu to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Niebawem ruszy rozbudowa węzła przy Sopockiej.
    3. Dzieci mają nogi i nie trzeba ich wszędzie wozić, nie róbmy z nich najmłodszych emerytów na świecie
    4. Ruch samochodowy w środku osiedla to proszenie się o kłopoty, będą wypadki, ktoś zginie
    5. Moim zdaniem nie trzeba odbudowywać mostu na Nałkowskiej. Ta sytuacja wyraźnie poprawiła bezpieczeństwo, nikt nie może rozwijać tam niebezpiecznej prędkości.
    6. Jaki problem rozwiąże budowa wiaduktu samochodowego?

    • 25 6

    • No pomyśl, ale tak naprawdę... (1)

      No właśnie, lokalne ulice, czyli taki właśnie wiadukt, a nie ładowanie całego ruchu w przelotówkę rozcinającą tkankę miejską, sztucznie defragmentującą miasto,oddzielającą Wilki Kackod Karwin itd. Sam sobie odpowiedziałeś, że trzeba zbudować wiadukt, bo im więcej lokalnych połączeń tym lepiej. Wtedy mamy do czynienia z prawdziwym miastem, póki co mamy przerośniętą ulicówkę - śmieszne - kilkadziesiąt tysięcy ludzi "wisi" na jednej drodze, jak na wsi.

      • 1 4

      • o nie, nie

        nie manipuluj, nie napisałem, że trzeba zbudować wiadukt. Jeżeli budować, to pieszo - rowerowy; oto co piszę. Miasta nie rozwija się dla posiadaczy samochodów.

        • 4 1

    • Prawie się zgadzam z małym ale....

      Ruch się nie uspokoił na uszkodzonym moście. Miałem tam kolizję po tym jak rozpedzony wariat nie zauważył że droga się zwężyła po jego stronie i bach w środku mostu. Zresztą tam często są wyścigi kto pierwszy

      • 0 0

    • Wielkie metropolie tak ale my rozmawiamy o mieście 246 tysięcy a nie 2,5 miliona (1)

      • 0 4

      • no i???

        oświeć mnie, bo nie rozumiem argumentacji. Przypomnę, że samochód to najmniej efektywny środek transportu. Zajmuje stosunkowo dużo miejsca, średnio w Polsce wozi niecałych dwóch pasażerów emitując do atmosfery mnóstwo szkodliwych związków i gazów cieplarnianych. Nie obraź się, ale Twój tok myślenia był powszechny w pierwszej połowie XX wieku. Żeby dalej egzystować musimy tworzyć miasta przyjazne człowiekowi, nie samochodom.

        • 4 0

    • cisza...

      tak jak się spodziewałem, argumentów brak (poza tymi z serii moje cztery litery są najważniejsze)

      • 1 0

  • Szczurek zeby uniknac korkow wyprowadzil sie do wiczlina.

    Najpierw wprowadzaja jakies tristary,swiatla co 50 metrow,sciezki rowerowe malowane na glownych ulicach,a potem zdziwienie ze gdynia w korkach stoi.Oczywiscie fakt,ze na tym lesnym zakatku mieszka wazna szycha z urzedu miasta jest zwyklym przypadkiem?Polityka miasta-szukac rozwiazan zastepczych.Hutnicza zatkana przez brak wiaduktu nad torami,a wiadukt chca budowac na spokojnych Katwinach.Kretynizm.

    • 13 1

  • wystarczy zablokować (1)

    wiadukt na Wielkopolskiej i nikt z Karwin i, ii, iii, fikakowa, Dąbrowy, Kaczych Buków nie przejedzie ani w dół , ani do góry; a blokadą może być kolizja drogowa, remont wiaduktu i inne przyczyny/błachostki, które codziennie blokują Obwodnicę; włodarze uważają , że Wielkopolska/Chwaszczyńska mają za dużą przepustowość w godzinach szczytu - no brawo

    • 4 3

    • wypadek???

      sytuacja, o której piszesz wymagałaby wysadzenia w powietrze tego wiaduktu

      • 1 2

  • Mostek linowy

    • 8 0

  • Wystarczy popatrzec jak kaszuby i sloiki skracaja sobie droge przez kack i hovnanian.

    Teraz maja jeszcze jezdzic przez karwiny az do trojki?

    • 6 5

  • Wybudujcie lepiej kladki dla pieszych nad wielkopolska. (1)

    Po jednym na jedynce,dwojce i trojce.zrobcie sopocka jednokierunkowa w kierunku sopotu az do brodwina.zlikwidujcie swiatla co sto metrow a wielkopolska sie sama udrozni.korek na wielkopolskiej powstaje przed karwinami z powodu d**ilnego wjazdu z sopockiej.to az takie trudne dla urzedasow,zeby to zobaczyc?

    • 6 5

    • po co się ograniczać?

      Wielkopolską jako drogę klasy S walnąć. Plac Górnośląski wyburzyć, ludzi wysiedlić. A tym, co chcą pieszo z Kacka na Karwiny - przepustki. Niech uzasadniają czemu chcą świętą przepustowość brukać łażeniem. A potem zdziwko, że smog w Gdyni...

      • 3 0

  • Naglosnijcie ta sprawe na Karwinach - tam mieszka wiele starszych osob, moga nie zdawac sobie sprawy, jaki smrod i halas ktos chce im sprezentowac na spokojnym osiedlu. Moga nie miec dostepu do internetu!!!

    • 8 7

  • Ani kładka ani wiadukt

    lepiej zrobić dobre skrzyżowanie, wielkopolska, sopocka, strzelców. Pewnie wybudują wiadukt i tak, rozmowy z mieszkańcami to tylko pozory że coś w tym temacie można zrobić.

    • 8 3

  • Wiadukt (2)

    Wiadukt i droga 4 pasy w lewo przez Strzelców w głąb lasu do Witomina.

    • 6 8

    • Dokladnie

      Jak strzelcow chce miec droge,to niech bedzie przez ich osiedle na witomino.

      • 2 0

    • I estakada nad Kacza ?

      Dobre...

      • 2 0

  • Wiadukt

    Wiadukt ma być. Sama kładka to kasa w bloto

    • 9 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane