- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (71 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (21 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (288 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (46 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (271 opinii)
Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?
Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.
Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.
W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.
- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej na północ od ul. Przemysłowej lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.
Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".
- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.
Miejsca
Opinie (294) 3 zablokowane
-
2015-02-04 07:16
OPAT budować etapami. (15)
Władze Gdyni nie stać na finansowanie OPAT, to wybudujcie część tej inwestycji / tunel /, która pozwoli mieszkańcą na swobodne przemieszcznie się z jednej strony torów na drugą.
Przecież taka inwestycja może być budowana etapami.
Kasa jest wydawana na budowę muzeum emigracji i inne nie koniecznie teraz potrzebne inwestycje, a codzienne życie idzie w zapomnienie.- 122 3
-
2015-02-04 07:53
Poczekamy aż platfusy przegrają wybory i dostaniemy kasę na OPAT (11)
- 6 18
-
2015-02-04 07:59
(10)
"dostaniemy kasę"
a na co jest wydawana kasa Gdynian? na sylwestra?- 34 3
-
2015-02-04 21:01
dobrze, że na Sylwestra, bo na twoje głupie immię
jak i na całkowitą indolencje to pożałowałbym nawet złocisza :))
- 2 0
-
2015-02-04 08:43
Nie zrozumiałeś przesłania powyżej. Dostaniemy kasę z centrali. (8)
Bo przecież im gorzej w Gdyni, tym większe szanse na zwycięstwo gdyńskiej PO. Takie jest myślenie niektórych w PO.
Ponawiam też pytanie, co zrobili gdyńscy posłowie (np. z PO lub PIS) na rzecz lobbowania wśród rządu na rzecz OPAT czy tunelu na Puckiej.- 10 11
-
2015-02-04 08:56
(7)
Z jakiej..#@$... centrali? W sąsiednim gdańsku od lat wykorzystywane są fundusze unijne na inwestycje, które nie są jednym małym tunelikiem.... Napiszę drukiem: NIE POTRAFICIE W GDYNI WYKORZYSTYWAĆ FUNDUSZY UNIJNYCH. Macie tylko igrzyska i niewielkie inwestycje, które sami jakoś ogarniacie. Tylko tyle.
- 27 2
-
2015-02-04 10:26
Ale o jakich duzych inwestycjach na kóre kase wyłozył Gdańsk mówisz? (2)
W większości tych dużych inwestycji to Warszawa się dołożyła a nie miasto.
- 2 16
-
2015-02-04 11:31
(1)
Chociażby tunel pod Martwą Wisłą, który Gdańsk sam finansował (przy dotacjach unijnych) i który kosztował tyle co ten cały OPAT. Nowa Słowackiego, trasa W-Z, Havla, nowe linie tramwajowe, to wszystko są inwestycje miejskie a nie centralne.
- 22 0
-
2015-02-04 20:56
Do standardowego wyborcy Samorządności Twoje argumenty i tak nie trafią.
- 5 0
-
2015-02-04 11:29
(2)
Znacznie bogatszy Gdańsk nie zbudował Obwodnicy Południowej. Zatem dlaczego Gdynia ma budować OPAT?
- 0 13
-
2015-02-04 19:30
Obwodnica Południowa nie leży w granicach miasta Gdańska.
- 4 0
-
2015-02-04 18:20
Obwodnica Południowa jest w systemie krajowych dróg expresowych (S7).
Będzie też Trasa Kaszubska na wysokości Gdyni (S6).
OPAT nie jest w systemie dróg exprsowych Polski i dlatego muszą go finansować gminy.
Proste ? Tylko, że Gdynia to bieda z nędzą jeśli chodzi o finanse. Niestety.- 9 1
-
2015-02-04 11:25
PPTN, Tristar (razem z Sopotem i GDAŃSKIEM), a ty piszesz, że Gdynia nie potrafi.
- 1 13
-
2015-02-04 07:23
(1)
sam jesteś mieszkańcą
- 13 10
-
2015-02-04 09:04
jestę studętę.
- 15 1
-
2015-02-04 08:27
MieszkańcOM
Ludzie kochani... A z resztą się zgadzam.
- 17 0
-
2015-02-04 07:15
(10)
"Sytuacja jest trudna" jak zawsze w naszej Gdyni gdy nie chodzi o sylwka z Marylką czy infobox lub tak błyskotliwe inwestycje jak "lotnisko" w sąsiedniej gminie czy "filmówkę"
brak alternatywnego połączenia portu i jego zaplecza z obwodnicą za pomocą wiaduktu czy tunelu to kompletna kpina.
Tak samo zresztą można nazwać nawierzchnię większości dróg w Gdyni poza Świętojańską.
Stan hutniczej, Chwaszczyńskiej, Morskiej ich chodników jak i głównej trasy przez Trójmiasto mówi wszystko o odwiecznych lokatorach UM. Ale cóż moim sąsiadom ten stan rzeczy odpowiada. Ważne, że Gdynia jest "z morza i marzeń" hojną ręką sponsoruje "areczkę" i zajmuje biurowcami i mieszkaniami nabrzeża portowe...- 157 10
-
2015-02-04 09:07
Tylko, że oprócz kilku narzekaczy (5)
Takich jak ty, którzy w kółko wałkują bezsensowne argumenty, w tym mieście mieszka dużo ludzi, którym samorząd odpowiada. I jest bardzo dużo powodów, dzięki którym tak jest. Pamiętaj, ze Gdynia to nie tylko Chylonia.
- 8 37
-
2015-02-04 11:26
(1)
nie ludzi tylko debili uważających że wystarczy im że szczurek gdzieś posadzi drzewko porobi trochę głupich min itd i to im wystarcza za dobre zarządzanie.Większość ludzi to szara bezmyślna masa której za prawdę o świecie wystarcza telewizor a że tam pokazują szczurowatych jako dobrych mądrych gospodarzy to tępy motłoch to kupuje.
- 22 3
-
2015-02-04 20:55
no widzisz ja tylko oglądam Gdańsk
bo tam na okrągło widzę wystepy Szczurka, no co chwilę :))) Nawet zatrudnił menadżerów Śródmiescia Gdyni a nie Chylonii :))
- 0 5
-
2015-02-04 20:50
Szczurek jak Putin
W Rosji 80% popiera Putina, w Gdyni Szczurka.
- 7 1
-
2015-02-04 09:23
(1)
masz rację Gdynia to kosakowo urzędniku
- 25 3
-
2015-02-04 10:45
No tak, Gdynia miasto urzędników. Bo przecież te 80% poparcia to tylko od urzędników
- 17 5
-
2015-02-04 09:26
widać pod swoimi głupimi wywodami (1)
nawet wstyd ci się POdPiSać ?
- 0 18
-
2015-02-04 09:29
A jakimi głupimi wywodami?
"Stan hutniczej, chwaszczyskiej, morskiej" może?
- 22 1
-
2015-02-04 09:11
od Areczki sie odpier....nicz
reszta się zgadza- 6 25
-
2015-02-04 08:20
Dokładnie. Macie terminal, infobox, będziecie mieli kolejkę górskąi w ponad 70% to popieracie - więc nie pyszczcie!
- 35 1
-
2015-02-04 13:14
PKP nie takie złe (2)
No proszę, miasto Gdynia nie chce ( nie ma kasy ) na modernizację przejazdów kolejowych w Chyloni, a tu niespodzianka - PKP planuje budowę wiaduktu przy okazji remontu trasy Chylonia - Słupsk ( chyba więc chodzi o przejazd na Północnej a nie Puckiej ). A miasto łaskawie włączy się w negocjacje w sprawie projektu. Czyli gdyby nie PKP to jeszcze 50 lat czekalibyśmy na jakąkolwiek inicjatywę ze strony m. Gdynia.
- 15 3
-
2015-02-04 20:51
chyloniak możesz sie dodatkowo opodatkować
na ten cel, a nie wylewać tu swoje żale. Wy tylko niszczyć swoją dzielnice potrafcie i marudzić ?
- 0 3
-
2015-02-04 20:31
PKP
Niech najpierw wybuduje windę na odnowionym dworcu w Rumi .
Na perony SKM nie ma windy !
Aż dojdzie do tragedi !- 4 0
-
2015-02-04 20:51
tunel
w wejherowie też na przejezdzie jest stanie na pół godziny....miasto pomogło -zrobili rękaw żeby pomieścił więcej stojących.....GŁUPOTA NIE BOLI GŁUPKA TYLKO WSZYSTKICH DOOKOŁA
- 5 0
-
2015-02-04 20:39
Proście sobie, proście...a może kiedyś będzie Wam dane.
W co ja sam, ja Wielki Wódz Szczurolandu za bardzo nie wierzę.- 10 1
-
2015-02-04 16:13
(2)
Trzeba wybrać Horala w następnych wyborach to się problem rozwiaze
- 4 8
-
2015-02-04 20:34
?
Masz rację , rozwiąże się problem z Horała !
- 0 0
-
2015-02-04 16:25
Trzeba wybrać najlepszego kandydata nie z Samorządności
Kto by to nie był poradzi sobie z tą sprawą nie gorzej niż Szczurek (gorzej się chyba nie da), który przez tyle lat nie zbudował ani wiaduktu ani tunelu, nie mówiąc o OPAT którego jak nie było tak dalej nie ma
- 15 1
-
2015-02-04 07:21
Przepraszam, czy te zdjęcia przedstawiają europejskie miasto? (15)
Czy może Bangladesz?
- 104 15
-
2015-02-04 08:03
(8)
O typowy wyborca pisu już wstał. Przejazdy kolejowe są w prawie każdym mieście jełopie smoleński.
- 1 26
-
2015-02-04 08:33
Nie (7)
Przejazdy kolejowe są na wsiach, ewentualnie na obszarach podmiejskich, a na pewno nie na głównych arteriach komunikacyjnych. W każdym razie nie w Europie, chamusiu magistracki.
- 30 3
-
2015-02-04 08:45
Czyli np. w Gdańsku nie ma przejazdu kolejowego? Poza tym, Pucka główna arteria komunikacyjna? Żarty chyba robisz. (6)
- 3 18
-
2015-02-04 08:58
Pewnie, że nie główna arteria. (4)
Jaki tam ruch, panie... Dwie furmanki dziennie, co dwa dni pekaes, raz w tygodniu może jakieś auto przejedzie. Poza tym jak coś nie znajduje się pięć kroków od Świętojańskiej to nie jest ważne z definicji.
- 21 1
-
2015-02-04 11:33
Przesadzasz w drugą stronę. Pucka nie jest główną arterią, to nie Estakada. (3)
Skąd u Ciebie to imputowanie komuś, że postrzega świat tylko z perspektywy Świętojańskiej? Nie jest nowością, że wiadukt/tunel jest potrzebny, żeby usprawnić ruch. Ale nie róbmy z Puckiej 5. Alei jak w NY.
- 1 15
-
2015-02-04 12:30
Wystarczy, że coś się dzieje na Estakadzie, (2)
wtedy ta nic nie znacząca ulica paraliżuje pół miasta. Ale skoro Pucka to nie Piąta Aleja (natomiast w oczach włodarzy miasta Gdynia to jak najbardziej NY, nawet więcej) to rzeczywiście dobry powód, żeby pozostawić ją w dotychczasowym, przaśnym klimacie.
- 14 1
-
2015-02-04 12:59
(1)
Gdynia to przecież Dubaj Północy!!!!
- 12 3
-
2015-02-04 20:22
Uwaga !
Budyniowy przyd...as się odezwał !
- 1 5
-
2015-02-04 08:57
są. na Oruni.
- 11 1
-
2015-02-04 18:34
Ja bym nazywał rzeczy po imieniu, czyli podpisał się:
- 8 0
-
2015-02-04 18:12
Prosta odpowiedź:
To jest Gdynia.
- 8 1
-
2015-02-04 17:52
Meksyk kolego... Meksyk.
- 7 1
-
2015-02-04 10:26
Noup
Nie w ta manka kolo.TO inny kontynent.
W ta strone , zaraz za przejazdem usytuowany jest Mexyk.
Przynajmnie ludzie tak na to wolaja,o ile sie nie myle.- 8 1
-
2015-02-04 08:43
W Bangladeszu mają lepsze pociągi, to musi być wtedy Polska
- 16 1
-
2015-02-04 07:57
W Bangladeszu ludzi na tej SKM-ce siedzieli by na dachu. Więc widać polskie miasto.
- 19 0
-
2015-02-04 07:11
Od lat... (7)
...wałkuje się ten sam temat i od lat ignorancja zarówno PKP jak i włodarzy miasta sięga zenitu. Prawda jest taka, że żadna ze stron nie jest zainteresowana przebudową tych newralgicznych miejsc. Kolej nie musi a miastu się nie chce. W końcu to przecież jest biedna dzielnica, i tak zniszczą i rozkradną a żadna z Jego Ekscelencji Prezydentów nawet nosa tu nie wsadzi. Więc po co ruszać temat. Jest pięknie i tak przez najbliższe 4 lata. A kierowcy postoją. Czas mają przecież.
- 216 10
-
2015-02-04 20:20
Może ?
Kierowcy wejdą jak chłopi na tory ?
Od razu urzędasy ruszą du....ami !
Znajdzie się kasa .- 3 1
-
2015-02-04 10:33
(5)
Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem byłoby wypier******e dróżnika i ustawienia automatycznej sygnalizacji. Na zachodzie potrafią zastosować takie przejazdy kolejowe to czemu w Polsce niedasie? Czy to aż taki duży problem? Prawdopodobieństwo popełnienia błędu przez dróżnika jest o wiele wyższe niż nowoczesnego automatycznego systemu.
- 5 3
-
2015-02-04 10:56
Halo,halo... (3)
Przecież to nie od dróżnika zależy otwieranie szlabanów w Chylonii tylko od dyżurnego ruchu,a właściwie dwóch dyżurnych.
Więc nie rozumiem trąbienia kierowców na dróżników na tych przejazdach...
Szybcy i wściekli?- 14 2
-
2015-02-04 11:21
(2)
stać pół godziny kiedy przejadą może trzy pociągi to grubaśna przesada nie dziwię się że ludzie się pieklą.Na Hutniczej jest sporo firm czekają dostawcy klienci ludzi trafia szlag że w XXI wieku trzeba stać pół godziny by dostać się z Chylońskiej na równoległą Hutniczą będącą w linii prostej może 400 m dalej
- 21 1
-
2015-02-04 11:27
(1)
No ale to nie wina dróżnika, więc nie ma co na niego trąbić.
- 5 3
-
2015-02-04 11:59
ludzi to nie interesuje to prosty psychologiczny mechanizm jak cię wkurza minister pracy to źle patrzysz na urzędasa w pośredniaku po prostu obrywa ten kto jest pod ręką a nie prezesy na marginesie te babsztyle co podnoszą te szlabany też myślą bardzo powoli im się nie spieszy są już w pracy
- 6 3
-
2015-02-04 11:22
no nie wiem czy takim dobrym Koło Vistalu na tym pojedynczym przejeździe jest automatyka i zamykają szlaban na 15 minut przed przejazdem pociągu wlokącego się 30 km/h
- 1 0
-
2015-02-04 14:09
dla szczurka i kolesi (1)
ważniejsza jest kolejka na Kamienną Górę - żeby knajpiarz z Panoramy miał więcej klientów
- 22 2
-
2015-02-04 19:56
To Panorama jeszcze żyje?
Swego czasu była knajpą z rekordowo niskimi ocenami klientów.
- 2 0
-
2015-02-04 11:09
Przecież PKP odpowiada na ten teren i uczciwie powinna sfinansować ewentualny przejazd (5)
a przynajmniej w większości
- 4 14
-
2015-02-04 15:48
(2)
Pruszcz Gdański niedawno zbudował POPG (Północną Obwodnice Pruszcza Gdańskiego) wraz wiaduktem nad torami
a 10 krotnie większa Gdynia mówi, że jej nie stać.
Może Szczurek z ekipą samorządności uda się do Pruszcza na przeszkolenie u prezydenta Wróbla. Trzeba uczyć się od lepszych- 12 2
-
2015-02-04 19:51
Pruszcz ma też tyle samo udziałów w SKM, co Gdynia - przy 6-krotnie mniejszej liczbie ludności i 10 kursach SKM na dobę (może już więcej, nie chce mi się sprawdzać). Tyle a propos legendarnego wręcz gdyńskiego zaangażowania.
- 7 0
-
2015-02-04 17:19
Co minusujecie urzędasy? Pruszcz wybudował, a Gdynia ciągle tylko szuka winnych tego, że coś nie powstało
- 10 1
-
2015-02-04 16:07
Przy takim podejściu do sprawy, to nigdzie nie dałoby się przejechać przez tory.
Mieszkalibyśmy po tej stronie torów, po której się urodziliśmy ...
- 8 0
-
2015-02-04 12:19
Czy PKP finansowała tunel przy Ergo Arenie, tunel pieszy przy Alchemii, wiadukt na Nowej Słowackiego, wiadukt na Nowej Wałowej?
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.