• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • OPAT budować etapami. (15)

    Władze Gdyni nie stać na finansowanie OPAT, to wybudujcie część tej inwestycji / tunel /, która pozwoli mieszkańcą na swobodne przemieszcznie się z jednej strony torów na drugą.
    Przecież taka inwestycja może być budowana etapami.
    Kasa jest wydawana na budowę muzeum emigracji i inne nie koniecznie teraz potrzebne inwestycje, a codzienne życie idzie w zapomnienie.

    • 122 3

    • Poczekamy aż platfusy przegrają wybory i dostaniemy kasę na OPAT (11)

      • 6 18

      • (10)

        "dostaniemy kasę"
        a na co jest wydawana kasa Gdynian? na sylwestra?

        • 34 3

        • dobrze, że na Sylwestra, bo na twoje głupie immię

          jak i na całkowitą indolencje to pożałowałbym nawet złocisza :))

          • 2 0

        • Nie zrozumiałeś przesłania powyżej. Dostaniemy kasę z centrali. (8)

          Bo przecież im gorzej w Gdyni, tym większe szanse na zwycięstwo gdyńskiej PO. Takie jest myślenie niektórych w PO.
          Ponawiam też pytanie, co zrobili gdyńscy posłowie (np. z PO lub PIS) na rzecz lobbowania wśród rządu na rzecz OPAT czy tunelu na Puckiej.

          • 10 11

          • (7)

            Z jakiej..#@$... centrali? W sąsiednim gdańsku od lat wykorzystywane są fundusze unijne na inwestycje, które nie są jednym małym tunelikiem.... Napiszę drukiem: NIE POTRAFICIE W GDYNI WYKORZYSTYWAĆ FUNDUSZY UNIJNYCH. Macie tylko igrzyska i niewielkie inwestycje, które sami jakoś ogarniacie. Tylko tyle.

            • 27 2

            • Ale o jakich duzych inwestycjach na kóre kase wyłozył Gdańsk mówisz? (2)

              W większości tych dużych inwestycji to Warszawa się dołożyła a nie miasto.

              • 2 16

              • (1)

                Chociażby tunel pod Martwą Wisłą, który Gdańsk sam finansował (przy dotacjach unijnych) i który kosztował tyle co ten cały OPAT. Nowa Słowackiego, trasa W-Z, Havla, nowe linie tramwajowe, to wszystko są inwestycje miejskie a nie centralne.

                • 22 0

              • Do standardowego wyborcy Samorządności Twoje argumenty i tak nie trafią.

                • 5 0

            • (2)

              Znacznie bogatszy Gdańsk nie zbudował Obwodnicy Południowej. Zatem dlaczego Gdynia ma budować OPAT?

              • 0 13

              • Obwodnica Południowa nie leży w granicach miasta Gdańska.

                • 4 0

              • Obwodnica Południowa jest w systemie krajowych dróg expresowych (S7).
                Będzie też Trasa Kaszubska na wysokości Gdyni (S6).
                OPAT nie jest w systemie dróg exprsowych Polski i dlatego muszą go finansować gminy.

                Proste ? Tylko, że Gdynia to bieda z nędzą jeśli chodzi o finanse. Niestety.

                • 9 1

            • PPTN, Tristar (razem z Sopotem i GDAŃSKIEM), a ty piszesz, że Gdynia nie potrafi.

              • 1 13

    • (1)

      sam jesteś mieszkańcą

      • 13 10

      • jestę studętę.

        • 15 1

    • MieszkańcOM

      Ludzie kochani... A z resztą się zgadzam.

      • 17 0

  • (10)

    "Sytuacja jest trudna" jak zawsze w naszej Gdyni gdy nie chodzi o sylwka z Marylką czy infobox lub tak błyskotliwe inwestycje jak "lotnisko" w sąsiedniej gminie czy "filmówkę"
    brak alternatywnego połączenia portu i jego zaplecza z obwodnicą za pomocą wiaduktu czy tunelu to kompletna kpina.
    Tak samo zresztą można nazwać nawierzchnię większości dróg w Gdyni poza Świętojańską.
    Stan hutniczej, Chwaszczyńskiej, Morskiej ich chodników jak i głównej trasy przez Trójmiasto mówi wszystko o odwiecznych lokatorach UM. Ale cóż moim sąsiadom ten stan rzeczy odpowiada. Ważne, że Gdynia jest "z morza i marzeń" hojną ręką sponsoruje "areczkę" i zajmuje biurowcami i mieszkaniami nabrzeża portowe...

    • 157 10

    • Tylko, że oprócz kilku narzekaczy (5)

      Takich jak ty, którzy w kółko wałkują bezsensowne argumenty, w tym mieście mieszka dużo ludzi, którym samorząd odpowiada. I jest bardzo dużo powodów, dzięki którym tak jest. Pamiętaj, ze Gdynia to nie tylko Chylonia.

      • 8 37

      • (1)

        nie ludzi tylko debili uważających że wystarczy im że szczurek gdzieś posadzi drzewko porobi trochę głupich min itd i to im wystarcza za dobre zarządzanie.Większość ludzi to szara bezmyślna masa której za prawdę o świecie wystarcza telewizor a że tam pokazują szczurowatych jako dobrych mądrych gospodarzy to tępy motłoch to kupuje.

        • 22 3

        • no widzisz ja tylko oglądam Gdańsk

          bo tam na okrągło widzę wystepy Szczurka, no co chwilę :))) Nawet zatrudnił menadżerów Śródmiescia Gdyni a nie Chylonii :))

          • 0 5

      • Szczurek jak Putin

        W Rosji 80% popiera Putina, w Gdyni Szczurka.

        • 7 1

      • (1)

        masz rację Gdynia to kosakowo urzędniku

        • 25 3

        • No tak, Gdynia miasto urzędników. Bo przecież te 80% poparcia to tylko od urzędników

          • 17 5

    • widać pod swoimi głupimi wywodami (1)

      nawet wstyd ci się POdPiSać ?

      • 0 18

      • A jakimi głupimi wywodami?

        "Stan hutniczej, chwaszczyskiej, morskiej" może?

        • 22 1

    • od Areczki sie odpier....nicz

      reszta się zgadza

      • 6 25

    • Dokładnie. Macie terminal, infobox, będziecie mieli kolejkę górskąi w ponad 70% to popieracie - więc nie pyszczcie!

      • 35 1

  • PKP nie takie złe (2)

    No proszę, miasto Gdynia nie chce ( nie ma kasy ) na modernizację przejazdów kolejowych w Chyloni, a tu niespodzianka - PKP planuje budowę wiaduktu przy okazji remontu trasy Chylonia - Słupsk ( chyba więc chodzi o przejazd na Północnej a nie Puckiej ). A miasto łaskawie włączy się w negocjacje w sprawie projektu. Czyli gdyby nie PKP to jeszcze 50 lat czekalibyśmy na jakąkolwiek inicjatywę ze strony m. Gdynia.

    • 15 3

    • chyloniak możesz sie dodatkowo opodatkować

      na ten cel, a nie wylewać tu swoje żale. Wy tylko niszczyć swoją dzielnice potrafcie i marudzić ?

      • 0 3

    • PKP

      Niech najpierw wybuduje windę na odnowionym dworcu w Rumi .

      Na perony SKM nie ma windy !

      Aż dojdzie do tragedi !

      • 4 0

  • tunel

    w wejherowie też na przejezdzie jest stanie na pół godziny....miasto pomogło -zrobili rękaw żeby pomieścił więcej stojących.....GŁUPOTA NIE BOLI GŁUPKA TYLKO WSZYSTKICH DOOKOŁA

    • 5 0

  • Proście sobie, proście...a może kiedyś będzie Wam dane.
    W co ja sam, ja Wielki Wódz Szczurolandu za bardzo nie wierzę.

    • 10 1

  • (2)

    Trzeba wybrać Horala w następnych wyborach to się problem rozwiaze

    • 4 8

    • ?

      Masz rację , rozwiąże się problem z Horała !

      • 0 0

    • Trzeba wybrać najlepszego kandydata nie z Samorządności

      Kto by to nie był poradzi sobie z tą sprawą nie gorzej niż Szczurek (gorzej się chyba nie da), który przez tyle lat nie zbudował ani wiaduktu ani tunelu, nie mówiąc o OPAT którego jak nie było tak dalej nie ma

      • 15 1

  • Przepraszam, czy te zdjęcia przedstawiają europejskie miasto? (15)

    Czy może Bangladesz?

    • 104 15

    • (8)

      O typowy wyborca pisu już wstał. Przejazdy kolejowe są w prawie każdym mieście jełopie smoleński.

      • 1 26

      • Nie (7)

        Przejazdy kolejowe są na wsiach, ewentualnie na obszarach podmiejskich, a na pewno nie na głównych arteriach komunikacyjnych. W każdym razie nie w Europie, chamusiu magistracki.

        • 30 3

        • Czyli np. w Gdańsku nie ma przejazdu kolejowego? Poza tym, Pucka główna arteria komunikacyjna? Żarty chyba robisz. (6)

          • 3 18

          • Pewnie, że nie główna arteria. (4)

            Jaki tam ruch, panie... Dwie furmanki dziennie, co dwa dni pekaes, raz w tygodniu może jakieś auto przejedzie. Poza tym jak coś nie znajduje się pięć kroków od Świętojańskiej to nie jest ważne z definicji.

            • 21 1

            • Przesadzasz w drugą stronę. Pucka nie jest główną arterią, to nie Estakada. (3)

              Skąd u Ciebie to imputowanie komuś, że postrzega świat tylko z perspektywy Świętojańskiej? Nie jest nowością, że wiadukt/tunel jest potrzebny, żeby usprawnić ruch. Ale nie róbmy z Puckiej 5. Alei jak w NY.

              • 1 15

              • Wystarczy, że coś się dzieje na Estakadzie, (2)

                wtedy ta nic nie znacząca ulica paraliżuje pół miasta. Ale skoro Pucka to nie Piąta Aleja (natomiast w oczach włodarzy miasta Gdynia to jak najbardziej NY, nawet więcej) to rzeczywiście dobry powód, żeby pozostawić ją w dotychczasowym, przaśnym klimacie.

                • 14 1

              • (1)

                Gdynia to przecież Dubaj Północy!!!!

                • 12 3

              • Uwaga !

                Budyniowy przyd...as się odezwał !

                • 1 5

          • są. na Oruni.

            • 11 1

    • Ja bym nazywał rzeczy po imieniu, czyli podpisał się:

      • 8 0

    • Prosta odpowiedź:

      To jest Gdynia.

      • 8 1

    • Meksyk kolego... Meksyk.

      • 7 1

    • Noup

      Nie w ta manka kolo.TO inny kontynent.
      W ta strone , zaraz za przejazdem usytuowany jest Mexyk.
      Przynajmnie ludzie tak na to wolaja,o ile sie nie myle.

      • 8 1

    • W Bangladeszu mają lepsze pociągi, to musi być wtedy Polska

      • 16 1

    • W Bangladeszu ludzi na tej SKM-ce siedzieli by na dachu. Więc widać polskie miasto.

      • 19 0

  • Od lat... (7)

    ...wałkuje się ten sam temat i od lat ignorancja zarówno PKP jak i włodarzy miasta sięga zenitu. Prawda jest taka, że żadna ze stron nie jest zainteresowana przebudową tych newralgicznych miejsc. Kolej nie musi a miastu się nie chce. W końcu to przecież jest biedna dzielnica, i tak zniszczą i rozkradną a żadna z Jego Ekscelencji Prezydentów nawet nosa tu nie wsadzi. Więc po co ruszać temat. Jest pięknie i tak przez najbliższe 4 lata. A kierowcy postoją. Czas mają przecież.

    • 216 10

    • Może ?

      Kierowcy wejdą jak chłopi na tory ?

      Od razu urzędasy ruszą du....ami !

      Znajdzie się kasa .

      • 3 1

    • (5)

      Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem byłoby wypier******e dróżnika i ustawienia automatycznej sygnalizacji. Na zachodzie potrafią zastosować takie przejazdy kolejowe to czemu w Polsce niedasie? Czy to aż taki duży problem? Prawdopodobieństwo popełnienia błędu przez dróżnika jest o wiele wyższe niż nowoczesnego automatycznego systemu.

      • 5 3

      • Halo,halo... (3)

        Przecież to nie od dróżnika zależy otwieranie szlabanów w Chylonii tylko od dyżurnego ruchu,a właściwie dwóch dyżurnych.
        Więc nie rozumiem trąbienia kierowców na dróżników na tych przejazdach...

        Szybcy i wściekli?

        • 14 2

        • (2)

          stać pół godziny kiedy przejadą może trzy pociągi to grubaśna przesada nie dziwię się że ludzie się pieklą.Na Hutniczej jest sporo firm czekają dostawcy klienci ludzi trafia szlag że w XXI wieku trzeba stać pół godziny by dostać się z Chylońskiej na równoległą Hutniczą będącą w linii prostej może 400 m dalej

          • 21 1

          • (1)

            No ale to nie wina dróżnika, więc nie ma co na niego trąbić.

            • 5 3

            • ludzi to nie interesuje to prosty psychologiczny mechanizm jak cię wkurza minister pracy to źle patrzysz na urzędasa w pośredniaku po prostu obrywa ten kto jest pod ręką a nie prezesy na marginesie te babsztyle co podnoszą te szlabany też myślą bardzo powoli im się nie spieszy są już w pracy

              • 6 3

      • no nie wiem czy takim dobrym Koło Vistalu na tym pojedynczym przejeździe jest automatyka i zamykają szlaban na 15 minut przed przejazdem pociągu wlokącego się 30 km/h

        • 1 0

  • dla szczurka i kolesi (1)

    ważniejsza jest kolejka na Kamienną Górę - żeby knajpiarz z Panoramy miał więcej klientów

    • 22 2

    • To Panorama jeszcze żyje?

      Swego czasu była knajpą z rekordowo niskimi ocenami klientów.

      • 2 0

  • Przecież PKP odpowiada na ten teren i uczciwie powinna sfinansować ewentualny przejazd (5)

    a przynajmniej w większości

    • 4 14

    • (2)

      Pruszcz Gdański niedawno zbudował POPG (Północną Obwodnice Pruszcza Gdańskiego) wraz wiaduktem nad torami
      a 10 krotnie większa Gdynia mówi, że jej nie stać.

      Może Szczurek z ekipą samorządności uda się do Pruszcza na przeszkolenie u prezydenta Wróbla. Trzeba uczyć się od lepszych

      • 12 2

      • Pruszcz ma też tyle samo udziałów w SKM, co Gdynia - przy 6-krotnie mniejszej liczbie ludności i 10 kursach SKM na dobę (może już więcej, nie chce mi się sprawdzać). Tyle a propos legendarnego wręcz gdyńskiego zaangażowania.

        • 7 0

      • Co minusujecie urzędasy? Pruszcz wybudował, a Gdynia ciągle tylko szuka winnych tego, że coś nie powstało

        • 10 1

    • Przy takim podejściu do sprawy, to nigdzie nie dałoby się przejechać przez tory.

      Mieszkalibyśmy po tej stronie torów, po której się urodziliśmy ...

      • 8 0

    • Czy PKP finansowała tunel przy Ergo Arenie, tunel pieszy przy Alchemii, wiadukt na Nowej Słowackiego, wiadukt na Nowej Wałowej?

      • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane