• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • Panie Prezydencie

    niech pan więcej dorzuca się do polsatu!!!!!

    • 2 1

  • najważniejsza jest kolejka linowa na kamienna górę. slamsy są daleko od centrum i

    władze gdyni maja je w od zawsze w d*pie

    • 4 0

  • Ścieżki rowerowe!

    Tory należy zlikwidować! Na ich miejscu winny powstać ścieżki rowerowe! Dosyć śmierdzących pociągów! Na początek trzeba usunąć tory SKMki. W tym zrobić ścieżkę a na torach dalekobieżnych kontrapas!

    • 2 2

  • Szczurek nic dobrego nie robi dla Gdyni ..wstyd i żenada (1)

    po co komu kolejka na Kamienna i budowa szkoly teatralnej - wktorej Szczurek chce by dyrektorka byla Figura- to szok...ze tak sa pieniadze marnotrawione...zamiast zbudowac droge nad torami kolejowymi na ul Puckiej w Chyloni...Szczurek trwoni pieniadze na bzdury - nasze pieniadze !!!!

    • 11 2

    • Szczurek nic dobrego nie robi dla Gdyni ..wstyd i żenada

      przepraszam a kto go wybral ??? po raz kolejny na następne 4 lata, pytam się grzecznie.

      • 4 2

  • Festiwal niemożności (5)

    To gadanie Stępy jest zwykłym zwodzeniem opinii publicznej. Sztucznie podnosi problem rzekomo ogromnych kosztów OPAT-u (1,6 mld zł), żeby tak miasto, jak i samorząd województwa nie musieli nic robić w tej sprawie. A przecież nie jest problemem podzielenie budowy OPAT-u na dwa etapy i zbudowanie najpierw przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta i połączenia go z przyszłą tzw. drogą czerwoną w kierunku portu.
    Widząc ten, ciągnący się od paru lat, festiwal rzekomych niemożności, związany z tymi potrzebnymi na zaraz inwestycjami, nachodzą mnie myśli, czy aby nie jest to ukrytym działaniem obliczonym na zdławienie gdyńskiego portu morskiego.

    • 17 1

    • "przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta i połączenia go z przyszłą tzw. drogą czerwoną w kierunku portu." (4)

      napisz jaka ta obwodnica TRÓJMIASTA chyba pomyliłeś Trójmiasto z Przed-miastem (Pruszcz GD. - Żukowo - Gdańsk) jeśli już to OBWODNICA GDAŃSKA ?

      Wyrażaj się precyzyjne bo nie masz samych głupków, którzy na widok "m" w ciemno głosują ? No i co z tą CZERWONĄ do portu, którą PORCIK chce za pieniądze miejskie wybudować ??

      No i pytanko zasadnicze, które zadaje po raz e-nty czo z Terminalem Promowym, który od 2014/15 już miał zaistnieć w naszej świadomości, gdzie ON??? Bo nawet na papierze go nie ma a ruch będzie generował także w kierunku Chylonii :))

      • 0 5

      • Dalej smrodzisz przeciw portowi po Internecie? Nie jesteś już, gnido, dla mnie partnerem w dyskusji. (3)

        • 1 1

        • a ty za to realnie

          jak ostatnio w Porcie i Śródmieściu, a właściwie wasza wielka góra łupin orzecha kokosowego.

          Na dodatek "m" jesteś bezczelny, wciskając ludziom te bzdety

          • 0 1

        • tego się PO tobie mozna było spodziewać - jak i twoich licznych klakierów :)) (1)

          Czekałem aż odkryjesz miękkie podbrzusze i twoje niby reguły skutecznego działania. Bo śledząc twoje wpisy i zdarzenia, które tu się powtarzają, a natura ludzka jest niestety stała. Zachowanie człowieka da się przewidzieć, jeśli tylko rozporządzamy odpowiednią wiedzą, którą daje nam analiza psychiczna i podejście do niektórych spraw :))
          A kto dokładał do pieca, gdy hartowała się Patologia Obywatelska poprzez wasze nieprecyzyjne sformułowania i braki merytorycznego uzasadnienia jak cała otoczka PiS ?
          Za trolowanie i obniżanie jakości dyskusji, no i dziś jeszcze obrażanie użytkowników forum na grzeczne zapytania - ja mogę rozumieć twoja błazenadę z powodu niedostatku ogłady i wiedzy. Ale na drugi raz słuchaj, jeśli brakuje ci mądrości i taktu, to proś Pana o nią, a nie pisz tu głupot, bo wszyscy sie na to nie łapią, oprócz tobie podobnych ćwoków. Za obraźliwe stwierdzenia bez żadnego merytorycznego uzasadnienia jesteś zwykłym chamem i nikim więcej.
          Myślisz że chamstwo i bezczelność daje przepustkę do przepisywania sobie działań "jedynie słusznych", choć być może legitymizuje to f.państwowa Port Gdynia ? U mnie byś nie zagrzał ani dnia więcej, ale różne są standardy w różnych firmach ?

          Bez poważania !

          • 0 6

          • U ciebie to nikt by nic nie zagrzał, bo jesteś nikim i nic nie masz ćwoku jeden. Chyba że jak koledzy na gorzałę wpadną, to wtedy se możecie przygrzać.

            • 3 0

  • a gdzie jest Horała stały dzielnicowy PiS-owski narzekacz? (9)

    to też jest fajne....dwóch władców torów a moze dojść trzeci, do tego z dwóch operatorów/zarządców drogowych no i mieszkańcy podczas konsultacji na kierowców już nie ma miejsca i jak tu się dogadać ???

    Co zrobić jak mieszkańcy zdecydują, że ma być tunel więc chociaż to może okazać się niewykonalne z geologicznego punktu widzenia, to i tak tunel będzie. A potem będziemy mieli warszawską Wisłostradę-bis którą zaleje woda. No i co powie społeczeństwo oczywiści wina Pana Szczurka, bo ktoś winny musi być, a ludzie cieszą się, że mamy coraz więcej ludzi niby wykształconych, a jak otwieram tu forum to głupków jest tyle, że rozmnażają się chyba wg funkcji wykładniczej ? Przecież mieszkańcy mają krótką pamięć i szybko zapomną, że to oni zdecydowali :-)

    Ostatnio jechałem do W-wy i pytam sie współpasażera, jakoś nie widać aby ktoś przez te podziemne tunele przejeżdżał, a on do mnie nie ważne czy przejeżdżają, czy przechodzą, ważne że POlitycznie są sołtys, wójt, czy burmistrz z wiodącej partii wpisał sobie w swój program, a także od czasu do czasu jakiś zając, dzik,... nimi przespaceruje.

    • 4 23

    • Oj Maryś Maryś (3)

      Te tunele są, bo remont E-65 przewiduje odcinkowo Vmax 200 km/h, a wtedy nie możesz mieć przejazdów przez tory, więc nawet w Kaczych Dołach, gdzie przejeżdża jeden Golf trójka na godzinę musisz mieć przejazd bezkolizyjny.

      • 11 2

      • Vmax 200 km/h (2)

        no tak na serwis do W-wy bo w Gdyni nie można?

        Więc policz obłożenie "Vmax 200 km/h" , częstotliwość, wpływy z biletów, eksploatacje, .... i porównaj to z SKM przy śmierdzących chylońskich przystankach zatrzymania tempa pracy w oczekiwaniu na przzzejazd i jeszcze wiele utrudnień "by żyło sie lepiej"

        - ja wybrałbym Londyn, premier "tego kreatywnego kraju" wybrał Brukselę, a pozostawione bagno tu pozostanie, czy celowo to już inna historia i każdy może sobie ja zinterpretować na własny sposób ?

        Na ale jakże prężmy dalej muskuły przed Rosją, a Albion czy inni nam pomogą - jak to miało miejsce przed i podczas II WŚ i zaraz po niej :((

        • 1 8

        • (1)

          Matka wie że ćpiesz?

          • 11 0

          • Może zapytam 11 przytakiewiczów

            co oznacza ĆPIEsz?

            • 0 0

    • (2)

      Napisz no, dlaczego miałoby to być niewykonalne z geologicznego punktu widzenia? W Wejherowie można, w Lęborku można, na Żabiance można, pod Martwą Wisłą można, więc czemu tu nie? Nie masz bladego pojęcia o geologii, hydrogeologii i budownictwie, ale ciągle głupa rżniesz w internecie.

      • 5 1

      • Przepraszam, (1)

        ja tylko mogę mieć watpliwości, co nie oznacza, że je mam, ponieważ nie ogladałem przekroju warstwowego podłoża, ale dywagować chyba mogę ?

        Liczą się też koszty i skutki wodnno prawne ? Sam jestem zdania, ze wokół Gdyni za mało sie buduje na wodzie, ale to już inna bajka :))

        "ale ciągle głupa rżniesz w internecie" - jakiego ja głupa rżne ? to że się kpiąco zapytałem, czy to znaczy, że nie mam "bladego pojęcia" ? Fakt, geologia ma dzisiaj duże znaczeniebo doświadczenia skłonią zatem wiele osób do zapoznania się z jej wiedzą, która jest dostępna, lecz często lekceważona do sprawdzenia, które tereny i w jakim stopniu narażone są na powódź lub podtopienia, które mają cieki wodnne a nawet podziemne rzeki. Jak wiemy tereny przy ujściu Chylonki i innych z nią związanych strug były na tych terenach znacznie występujące - zreszta są to tereny chyba pobagniste ? Więc i moje wątpliwości sa naturalne. Bo w takim przypadku pierwszym krokiem byłoby ustalenie organu zobowiązanego do regulacji cieków czy rzeki, co mimo dosyć jasnych przepisów w praktyce bywa trudne. Zależy bowiem od charakteru cieku wodnego i jego lokalizacji, a przecież obok w Kosakowie mamy solne podziemne pokłady więc nie wiadomo cosię może tu znajdować?. Trudno w takich sprawach liczyć na dobrowolną wypłatę odszkodowania, w związku z czym konieczne się stanie wystąpienie na drogę postępowania sądowego. W przypadku większej liczby firm, instytucji i osób poszkodowanych pewnym ułatwieniem może się stać nawet nowa instytucja pozwów zbiorowych, które umożliwiają wspólne wystąpienie z powództwem grupie minimum dziesięciu poszkodowanych w jednym zdarzeniu. Z uwagi na czasochłonność postępowań sądowych poszkodowani przez brak odpowiedniej dokumentacj można wziąć pod uwagę inne formy szybszej rekompensaty itp.

        • 1 9

        • Borze Tucholski, co za bełkot. Mylisz człowieku geologię z geomorfologią i jeszcze mieszasz do tego tereny zalewowe, których tam nie ma. Jakie podtopienia w Chyloni? O czym ty bredzisz? A litologia osadów czwartorzędowych i młodszych - holoceńskich, na tych terenach jest znana, bardzo dobrze znana. Przecież obok stoją 10-piętrowe bloki, ludzie na perony w Chyloni chodzą TUNELEM. Myślisz że nikt nie robił pod to szczegółowych badań geotechnicznych?
          Więc tak, nadal podtrzymuję, że robisz z siebie idiotę w internecie i nie masz bladego pojęcia o czym piszesz.

          • 6 2

    • Głupiomądry Marych znów rozlał się po internecie. (1)

      • 7 2

      • Głupiomądry

        może ty za Machiavellim, tak piszesz i analizujesz "pozwolił nam poznać człowieka", a może jedynie wskazuje na brak głębszego zrozumienia mojego tekstu ?

        • 1 7

  • Tunel za drogi??? (37)

    To może by tak zrobić jednak ten tunel znacznie poprawiający komunikację, a nie budować kolejkę górską na Kamionkę p. Prezydencie???

    • 386 18

    • (15)

      a mnie zastanawia fakt, że takie Wejherowo ma tunel pod torami dla samochodów , a w Gdyni za drogo. Drogo na pewno wyszedł tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku albo tunele drążone w skałach w Chorwacji. A tutaj mamy raptem kilkaset metrów płaskiego gruntu.
      Komu chcecie wciskać ten kit ? ?

      W efekcie tysiące ludzi stoi w korkach przed zamkniętymi rogatkami jak w jakmś Pierdziszewie.

      • 74 5

      • pomyśl GWE (9)

        Gdyby najpierw wykopać tunel, a później na niego położyć tory to koszty nie byłyby wysokie w porównaniu do wiaduktu. Ale drążenie tunelu pod istniejącymi torami, których nie można zlikwidować na czas budowy - to już inna historia.

        • 9 28

        • W centrum gdyni tak zrobili, przy ergo arenie na granicy Gd/Sop też wiec jakoś mozna

          • 1 0

        • (1)

          jakie położyć tory dziwaku?Wzmacniasz grunt i jazda.Jak przekopywali na Wzgórzu czy na Żabiance to pociągi jeździły normalnie tylko wolno.Wszystko można zrobić jeśli się chce a budowa normalnego przejazdu w tym miejscu to konieczność i rzecz znacznie pilniejsza dla mieszkańców niż kolejki górskie szklane domki czy kolejne muzea

          • 30 1

          • Wolę w lato wypić sobie piwko w Infoboxie, niż jak raz w miesiącu byłby ten tunel potrzebny dla 80% Gdynian.

            • 1 14

        • JOJO ! (2)

          Ty myślisz że w Wejherowie wstrzymano ruch pociągów na 1 rok ?

          Jesteś w błędzie !

          Pogoncie troszkę radnych , oni tez dostają kaskę za to że są radnymi !

          Zawsze ich można odwołać , ale czy ludzi to interesuje ?

          Lubią być robieni przez władze w konia , tą rządowa jak i samorządowa !

          • 30 1

          • No jest taki jeden co sie zowie ChoraAla, ten otrzymuje 2000zł za całkowite nic nie robienie. Jakby go nie było to nikt nawet by nie zauważył.

            • 3 4

          • Na wzg maxa

            przecież na wzg maxa tez przekopali się pod torami i skm jeździły.

            • 10 0

        • No patrz, a w takim Lęborku wykopano tunel pod istniejącymi torami i nikt ich nie likwidował na czas budowy, czary jakieś co?
          Ale Gdynia wiecznie musi na krzywy ryj. Sami stawiają bezsensowne pomniki, a na resztę nie ma kasy i niech inni im budują.

          • 46 2

        • (1)

          na pewno nie drożej niż kopanie tunelu pod rzeką

          • 33 1

          • Gdyby tylko włodarze chcieli mogli by sami zbudować OPAT dzięki wsparciu funduszy unijnych ale nie po co... niech nam zbudują

            • 26 2

      • (2)

        To niech cie dalej zastanawia bo w Gdyni jest kilka tuneli, a ten na ul. Północnej jest całkowicie niepotrzebny. Przeciez on byłby tylko dla mieszkańców Cisowej i kawałka Chyloni co jadą na Pogorze. Na Obłuże mozna jechac normalnie Morską. Uważam że te kilkaset milionów można lepiej spożytkować.

        • 1 13

        • Serio jesteś z Gdyni?

          Znasz to miasto?

          • 6 0

        • g*wno widziałeś i g*wno wiesz... przjedzi sie 7:30-8:00 i 16-18 to zobaczysz jakie się kongo dzieje...

          • 5 0

      • Ahahhahahahah :D a widziałeś ten tunel w czasie deszczu? Chyba nie ;) Kup sobie amfibię - moja dobra rada :D

        • 2 1

      • Fakt,ale nie dla ciężarówek,ale dobre i to,ale on powstał chyba jeszcze za komuny...

        • 3 1

    • Szczurek jest po prostu słabym prezydwntem (6)

      z nadętym ego.
      Panowie szczurek i stepa oderwali sie od mieszkańców i rzeczywistości. Zamiast sadzić wizje o kolejce w centrum niech sie wezmą za to, co naprawdę mieszkańcom jest potrzebne, nieważne czy z Chyloni czy Redlowa

      • 45 7

      • i jest takich jak ty ... aż 15 hahaha (1)

        • 3 12

        • a przeciw niemu aż trzech hahaha

          • 4 0

      • (2)

        Mówię to już kilka lat ale wszyscy są w nim "zakochani" i nic się nie zmienia tak syndrom bitej żony...

        • 39 3

        • i dalej tak możesz mówić, co nie zmienia faktu, że żyjesz w błędzie (1)

          • 1 11

          • E ty bezbłędny

            Ile ci płacą od wpisu ludzie Gryzonia? Zrobila ta ekipa z Gdyni wioskę, to nie jest już morskie miasto, tylko wioska jachtowa dla przyjaciół i ekipy w.w.
            70% ludności to naplywowi poplecznicy

            • 12 2

      • to, że wydaje ci się że wiesz czego brakuje mieszkańcom nie znaczy, że masz racje

        • 1 5

    • Dzień dobry...

      Dzień dobry...

      • 0 0

    • Tunel ? (9)

      Oczywiście że tak !

      Nie ma innej opcji i tyle !

      Na coś płacimy podatki .

      Jeszcze jeden aspekt komunikacyjny - dodatkowa równoległa droga do ul. Hutniczej w kieunku Rumii przez teren Elektrociepłowni .

      Zwiększy to przepustowość wyjazdową z miasta .

      Teren istniejącej dziś drogi jest nie zabudowany aż do Rumii .

      Samochody z centrum Gdyni , Obłuża zyskałyby dodatkową alternatywną drogę . !!!!

      • 56 8

      • Rumi kolego Rumi jedno i.

        Jestem za.

        • 7 0

      • Naucz się poprawnej Polszczyzny a później się wypowiadaj. Gdybyś nie wiedział gdzie zrobiłeś błąd to wiedz, że Rumi nie Rumii.

        • 5 3

      • (3)

        Gdyby gryzoń mieszkał w Chyloni to by już dawno sobie tunel zbudował a że mieszka gdzieś indziej to tam sobie drogę wybudował...

        • 75 4

        • (1)

          gdyby mieszkał w Chyloni to tam by była kolejka górska do centrum

          • 57 4

          • to na co byś wtedy psioczył?

            • 3 16

        • Powiedz to jeszcze raz. Mieszkam na Wiczlinie i śmiać mi się chce jak czytam takie rzeczy.... Dobrze, że nas odśnieżają - tyle dobrego ;)

          • 7 3

      • teren Elektrociepłowni

        Pomysł do bani. Tam jest ścieżka rowerowa! A jedyną alternatywą jest wdychanie spalin na Morskiej lub Hutniczej... Gdyby część ludzi przesiadła się na SKM lub rower, korki byłyby mniejsze.

        • 4 18

      • Pyłówka to świetna alternatywa

        ..i dawno powinna być zrobiona i oddana do użytku miasto powinno o to zadbać. Stocznia, porty, AMW, Port wojenny, BTC, tamtędy mogły by śmigać i a w dodatku połączyć Rede-Rumia za Auchanem gdzie brakuje jedynie kawałeczka i rozładowanie ruchu na głównych ulicach jak nic. Te przejazdy na Chylonie to jest tragedia, tam ludzie czasem stoją w 3 rzędach na krawęznikach, przy dużym rucgu blokuje to Hutniczą, takie rozwiązania powinny być już dawno zrobione. Sama Hurtnicza też prosi się o remont, droga szeroka mało świateł może by ją też z głową rozwiazać bo możliwość jest i to nawet laik widzi.

        • 25 1

      • inną opcją jest wiadukt

        i co ważniejsze ten tunel wiadukt winien być połączony z obwodnicą bo inaczej niewiele to zmieni
        dobrze że w terenie jest na to miejsce
        tylko samorządność i jej prezydent tego nie chcą

        • 25 3

    • No pewnie, że tunel droższy od wiaduktu. Jeszcze coś podczas wykopu przetniesz czy przebijesz, (1)

      to jeszcze większy problem będzie.

      • 4 0

      • ale wiadukt wymaga więcej miejsca

        bo trzeba przeskoczyć nad trakcją, a tunel można by zrobić tylko dla osobowek, wtedy nie trzeba by kopac tak głęboko przez co podjazdy krótsze niż w przypadku wiaduktu - tiry hutniczą do estakady.

        • 5 3

    • Powinni przedluzyc

      obwodnice jako zwykla 2x2 do Hutniczej tak jak to zrobiono przy Ergo arenie.

      • 18 2

  • ludzie-przestancie wybierac szcaurka i jego przydupczykow-samorzadnosc- (10)

    na arke,sylwestra,szklane domy,windy na kamionke i. t . p. pieniadze beda z naszych podatkow.ulice chodniki na dzielnicach,obojetnie jakich-to dziuru,dziury...ale dzierzawa decyzja szczurka 1000% W GORE.BOZE WIDZISZ I NIE GRZMISZ...

    • 37 6

    • a ja sie ciesze ze wspiera sport i jest na rozrywke w Gdyni a tego tunelu nie potrzebuje (3)

      bo przez ostatnie 10 lat moze raz tamtedy przejeżdżałem

      • 1 17

      • Hehe, zauważyliście że jest stała obsada, 5-6 osób/ip, która minusuje niewygodne dla nich komentarze. (1)

        Na starcie jest zawsze stała lub podobna liczba minusów. Niezłe jaja.

        • 5 4

        • Mają za mało komputerów w miejskim PR.

          • 2 0

      • A ja dla przykładu szukam pracy w Gdańsku, pracuje na Hutniczej i mam jej powyzej uszu i mieszkania też... bo korki w Gdyni to jakas paranoja, Gdansk jest duzo drożniejszy...

        • 2 1

    • EMERYCIE (3)

      Idź z tym do radnych twojej dzielnicy .

      Rozlicz ich z obietnic, w razie ich braku zoorganizujcie się i odwołajcie przedterminowo rade , nowe wybory , zróbcie porządek a nie gadajcie bez celu .

      • 6 2

      • (1)

        Żyjesz w innym świecie (Najwyższego Gryzonia Wszechświata) - rady dzielnic ze swoim budżetem to mogą sobie co najwyżej 100-metrowy chodnik położyć ;D

        • 5 1

        • Rady dzielnic ?

          Pisze o radnych miasta nie dzielnic . Swoja drogą chyba się nie mylę , radni dzielnic tez dostaja kasę z UM ?

          • 3 0

      • Rada dzielnicy to może

        śmietniki na skwerku postawić i krzewy nasadzić.

        • 3 2

    • No no .

      Wybierzcie PIS albo PO !

      HAHAHIHIHI !

      NIGDY !

      • 1 0

    • Najlepiej wybierzcie Realną Gdynię. Mówię wam, są najlepsi.

      • 2 10

  • (3)

    Szanowni Państwo. Nasuwa mi się pytanie nie związane z tematem artykułu - co było źródłem dzisiejszego fetoru w centrum miasta Gdyni.

    • 7 0

    • Nic nie śmierdzi!!!

      Nic nie czuję!!!

      • 3 0

    • Port, a właściwie wielka góra łupin orzecha kokosowego. Roterdamska-Celna.

      • 0 0

    • To z UM.

      • 4 0

  • Tunel za drogi... kasa na lotnisko, filmówkę, muzeum emigracji, kolejkę gondolową jest.... (12)

    inne bzdury jest....

    • 39 2

    • tunel to koszt ponad miliard zł, a to co wymieniles to "zaledwie" miliony zł (9)

      umiesz liczyć?

      • 0 17

      • Gdyby szczurzaści umieli korzystać z funduszy unijnych... (5)

        to już by dawno tunel mieli: Dla przykładu (dot. tunelu pod Martwą Wisłą):
        "Całkowity koszt inwestycji wyniósł 1,450 mld złotych, z czego 1,150 mld zł pochodziło z UE."
        Nie wspomnę, że tunel pod torami na pewno byłby tańszy.

        • 10 0

        • A masz poparcie w PO, żeby zdobyć dla Gdyni tę kasę z UE? (3)

          Masz poparcie w min. infrastruktury (PO), które rozdziela kasę i które dorzuciło kilkaset tys. zł Gdańskowi na tunel pod Wisłą, bo nie oszacował dobrze kosztów projektu. Masz poparcie w Urzędzie Marszałkowskim (PO), który decyduje, które projekty dofinansować w pomorskiem a które nie?

          • 0 13

          • Port gdyński nie ma poparcia PO, a zdobywa z UE znaczne pieniądze na dofinansowanie inwestycji.

            • 0 0

          • jeśli sugerujesz, że wredna PO, wredny resorty transportu czy wredny urząd marszałkowski

            gnębią Gdynię i nie dają unijnej kasy na gdyńskie projekty to wykaż proszę jakie to projekty opracowała Gdynia i które z nich następnie zostały odrzucone. Proszę o konkrety a nie ulubioną mantrę o anty gdyńskim spisku.

            • 11 0

          • A inne miasta, gdzie rządzi PiS albo niezależni prezydenci i które dużo lepiej od Gdyni wykorzystują fundusze unijne, mają poparcie w PO? To jest typowe tłumaczenie nieudolności władz gdyńskich, nam trudniej bo my nie z PO, bzdura! A mieszkańcy to łykają. A co do dotacji, to Gdańsk nie dostał kilkuset tysięcy zł na tunel pod Martwą Wisłą, nie kłam.

            • 12 0

        • to nie jest tylko problem umiejętności czy nieumiejętności korzystania z funduszy UE

          przez Gdynię Szczurka. Dodatkowe, ważne pytania powinno brzmieć : czy Gdynia ma pieniądze na wkład własny ? Mechanizm finansowania jest dość prosty. Unia zatwierdza projekt, wykładasz własne pieniądze, Unia rozlicza inwestycję i zwraca.
          Obawia, że w Gdyni prawdziwy pies jest właśnie tu pogrzebany. Gdynia nie ma wystarczających pieniędzy na wkład własny w poważne inwestycje. Bo idą one na pierdoły i promocje. Tu milion, tam dwa, gdzieś kilkanaście, że o 100 mln utopionych w Kosakowie nie będę się dalej rozwodziła.

          • 11 0

      • Ponad miliard to cała trasa do Słupska trolu. Tunel to mały ułamek tej kwoty

        • 8 0

      • Jaki ponad miliard zł? O czym ty bredzisz? Koszt wybudowania odcinka Drogi Zielonej od Grunwaldzkiej do Gospody, na który składa się 800-metrowy odcinek zupełnie nowej drogi dwujezdniowej i 3 tunele pod torami: po jednym na każdą jezdnię i trzeci pieszo-rowerowy to łącznie 102 mln zł, więc skąd wziąłeś ten ponad miliard kretynie?
        Taki Lębork to dopiero musi szastać kasą, bo ich też było stać na wybudowanie tunelu pod torami.

        • 12 0

      • Jakoś tunel na Wzgórzu św. Maksymiliana miliard nie kosztował....

        zanim napiszesz pomyśl i naucz się liczyć..... niż prosty tunel na ulicy Puckiej(na wzgórzu było dużo więcej komplikacji)

        • 14 0

    • Ile kasy na kolejkę gondolową jest?? Proszę konkretną kwotę podać.

      Widzisz, manipulujesz tylko opinią publiczną, a rozumu brak.

      • 1 2

    • Ta, barany, ile czasu tam natraciłem... Nikt mi go nie odda

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane